Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:39 |
[MK3] Świeca Płomieniowa w Dieslu , recepta na nie palenie ? |
Autor |
Wiadomość |
Kujus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Bartek
Wiek: 32 Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 9 Skąd: Bystrzyca Kł
|
Wysłany: 26 Gru 2010, 14:37
|
|
|
U mnie we fieście zrobiona głowica ( podocierane zawory uszczelniacze na nich , wtryski wymienione rozrząd i poustawiany ) tylko po co kręcić kilkadziesiąt sekund żeby zaskoczył albo i nie prościej zagrzać parę razy i pokręcić kilka sekund piszecie o rozrusznikach akumulatorach itp , to chyba prościej zrobić coś żeby tych w/w elementów nie dożynać zwłaszcza że mając narzędzia i umiejętności wmontowanie takiego wynalazku trwa max dzień i koszt jest żaden , a co do spalenia się auta to sadze ze prawdopodobnienstwo tego jest takie jak spalenie się od zwarcia byle jakiego innego przewodu , jak silnik chodzi to się nie spali bo zasysa tyle powietrza że i tak będzie studziło kolektor , a na zgaszonym silniku świeca się nie zapali bo nie ma dostępu tlenu poza tym mróz ustępuje odłączasz masę od świecy i masz to co miałeś przedtem także ryzyko żadne |
_________________ XR2i 1.6 104 km i Fun 1.8 D 60 km i Cl 1.1 50 km
|
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26 Gru 2010, 18:23
|
|
|
a co w przypadku jak przekaznik swiec sie zepsuje i bedzie caly czas grzal swiece? wtedy tez nie ma szans,zeby sie zapalil? |
|
|
|
|
Kujus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Bartek
Wiek: 32 Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 9 Skąd: Bystrzyca Kł
|
Wysłany: 26 Gru 2010, 20:24
|
|
|
Jak się zatnie przekaźnik od świec to kontrolka ci nie zgaśnie poza tym na chodzącym silniku nie stanie się nic , na zgaszonym ropa się skończy po kilku sekundach a na samym żarniku co jest w świecy to zanim się coś zapali chwile potrwa poza tym po kilkudziesięciu sekundach bez ropy i chłodzenia powietrzem spali się drut oporowy bo to nie jest świeca do pracy ciągłej. jeszcze druga sprawa jak ktoś z was palił takimi plastikami w piecu to dobrze wie że za dobrze się to nie pali to nie opony |
_________________ XR2i 1.6 104 km i Fun 1.8 D 60 km i Cl 1.1 50 km
|
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 26 Gru 2010, 20:36
|
|
|
a drugie pytanie - czy świeca sama w sobie ma jakiś elektrozawór? bo jak świece przestaną grzać, to powinna też być odcinana ropa... osobiście nie wiem dokładnie jak ta świeca wygląda, dlatego pytam... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26 Gru 2010, 21:24
|
|
|
ekhm ale przekaznik daje dluzej prad na swiece niz pali sie lampka na desce wiec zgaszona lampka nie= brak napiecia na swiecach
pytanie Miły'ego tez jest ciekawe.. czy ta swieca gasnie gdy odcina sie jej napiecie i nie ma szans na to by ogien sam sie podtrzymywal? bo z przelewu caly czas plynie ropa |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 26 Gru 2010, 21:29
|
|
|
świeca ma wbudowany zaworek |
|
|
|
|
Kujus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Bartek
Wiek: 32 Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 9 Skąd: Bystrzyca Kł
|
Wysłany: 26 Gru 2010, 21:33
|
|
|
Co do zaworu w świecy jest to bimetal zamykający ją pod wpływem temperatury tu akurat niskiej , otwiera się natomiast przy dużej temp ( przy zastosowaniu świecy z białoruski musi być zawór osobny i inne zasilanie ale to nie rozmowa o ciągniku to w to się nie będę zagłębiał ) Co do kontrolki to możliwe że ktoś to przerobił u mnie i świeci się cały czas grzania od przekręcenia kluczyka do strzelenia przekaźnika wyłączającego świeci się |
_________________ XR2i 1.6 104 km i Fun 1.8 D 60 km i Cl 1.1 50 km
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Gru 2010, 21:49
|
|
|
Kujus napisał/a: | Jak się zatnie przekaźnik od świec to kontrolka ci nie zgaśnie | Kontrolka swoje świece swoje, jedno z drugim ma tak naprawdę niewiele wspólnego,,, Kujus napisał/a: | Co do kontrolki to możliwe że ktoś to przerobił u mnie i świeci się cały czas grzania od przekręcenia kluczyka do strzelenia przekaźnika wyłączającego świeci się | Moze tak być jak kontrolka gaśnie to wyłączają się świece, ty puszczasz silnik 2 obroty wału i komory zimne - może dlatego nie chce ci palić,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 26 Gru 2010, 21:51
|
|
|
Kujus napisał/a: | Co do zaworu w świecy jest to bimetal zamykający ją pod wpływem temperatury tu akurat niskiej , otwiera się natomiast przy dużej temp |
ok już wszystko wiem... rozmawiałem na ten temat już z ojcem i powiedział, że nawet niezły pomysł i chyba będę go u siebie stosował... z tym, że nie wiem czy nie będę robił tak jak mają niektóre diesle - świeca w kolektor (oczywiście po wymianie na aluminiowy)...
jeśli chodzi o ropę, to rozumiem, że z powrotu idzie wężyk do trójnika, z trójnika jeden na świece a drugi na pompę wtryskową tak? z tym, że podczas odpalania paliwo przelewa się powrotami? |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
Kujus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Bartek
Wiek: 32 Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 9 Skąd: Bystrzyca Kł
|
Wysłany: 26 Gru 2010, 22:32
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Kujus napisał/a: | Jak się zatnie przekaźnik od świec to kontrolka ci nie zgaśnie | Kontrolka swoje świece swoje, jedno z drugim ma tak naprawdę niewiele wspólnego,,, Kujus napisał/a: | Co do kontrolki to możliwe że ktoś to przerobił u mnie i świeci się cały czas grzania od przekręcenia kluczyka do strzelenia przekaźnika wyłączającego świeci się | Moze tak być jak kontrolka gaśnie to wyłączają się świece, ty puszczasz silnik 2 obroty wału i komory zimne - może dlatego nie chce ci palić,,, |
No nie , grzeje raz plus minus 8 sek ( tyle czasu mi sie grzeje ) potem drugi raz tyle i przy trzecim grzaniu liczę do 3 i kręcę
Co do zasilania to z przelewu jest trójnik i ta rurka co robi za zbiorniczek może być też kawałek węża ( profilaktycznie wolałem rurkę metalową ) i działa to tak że jak silnik zaskoczy wtedy leci dużo paliwa ( w porównaniu z kręceniem rozrusznikiem ) a świeca jest jeszcze otwarta wtedy napełnia się to cudo ale zaraz ostyga i się zamyka i ropa zostaje na kolejny rozruch , można dać osobny zbiorniczek ale to już jak kto woli |
_________________ XR2i 1.6 104 km i Fun 1.8 D 60 km i Cl 1.1 50 km
|
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 27 Gru 2010, 01:01
|
|
|
Kujus, dobrze ale wytłumacz mi jedno - jak zaczynasz kręcić silnikiem to co wypycha ropę, jak w wężykach przelewowych nie krąży jeszcze ropa? |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
Kujus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Bartek
Wiek: 32 Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 9 Skąd: Bystrzyca Kł
|
Wysłany: 27 Gru 2010, 08:39
|
|
|
Wypychają 2 rzeczy robiące się nadciśnienie w przewodach paliwowych może ropy jeszcze tam jako takiej nie ma ale ciśnienie zaczyna powoli rosnąć oraz w wyniku kręcenia silnik wytwarza podciśnienie w kolektorze dolotowym te 2 rzeczy robią że ropa wlewa się do środka |
_________________ XR2i 1.6 104 km i Fun 1.8 D 60 km i Cl 1.1 50 km
|
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 27 Gru 2010, 10:56
|
|
|
no to wszystko już wiem dzięki za pomysła |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 27 Gru 2010, 15:18
|
|
|
Cytat: | No nie , grzeje raz plus minus 8 sek ( tyle czasu mi sie grzeje ) potem drugi raz tyle i przy trzecim grzaniu liczę do 3 i kręcę |
No i powiec po co ty to robisz nie liepiej grzać aż zgaśnie kontrolka po czym odczekujesz ileś tam sekund (w zalerzności jak długo świece grzeją po zgaśnięciu kontrolki) np. 10s i odpalasz. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 27 Gru 2010, 15:50
|
|
|
matko boska !!!
powiedz |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 27 Gru 2010, 16:50
|
|
|
Maki napisał/a: | Cytat: | No nie , grzeje raz plus minus 8 sek ( tyle czasu mi sie grzeje ) potem drugi raz tyle i przy trzecim grzaniu liczę do 3 i kręcę |
No i powiec po co ty to robisz nie liepiej grzać aż zgaśnie kontrolka po czym odczekujesz ileś tam sekund (w zalerzności jak długo świece grzeją po zgaśnięciu kontrolki) np. 10s i odpalasz. |
Bo jak zacznie kręcić silnikiem w momencie gdy świece już nie grzeją (po pyknięciu przekaźnika) to dwa obroty wałem i szansa na odpalenie jest bliska zeru. Świece muszą grzać w momencie kręcenia rozrusznikiem. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
Sztandi
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Grzesiek
Wiek: 33 Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 350 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 27 Gru 2010, 19:06
|
|
|
Odczekać 2-3 sekundy po zgaśnięciu kontrolki i mielić rozrusznikiem (żeby grzało jeszcze do puknięcia przekaźnika a świece byly minimalnie bardziej zagrzane) i nie powinno być problemu, jak nie zagada to powtórzyć itp a nie grzać 50 razy świece ktore za miesiąc sie spsują |
_________________ Była: Fiesta 1.1i C "ćwierćfutro"
Potem: Fiesta 1.8D C "Ale widać, że była malowana" |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Gru 2010, 19:49
|
|
|
Pisał kolega ze ma inaczej podłączoną kontrolkę i gaśnie mu z chwilą wyłączenia świec - czyli już jest rzeźba,,, jedni naprawiają do stanu jak trzeba inni rzeźbią dalej - generalnie przy porządnym wykonaniu i jedni i drudzy nie mają problemów,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|