Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:39
[MK3] Świeca Płomieniowa w Dieslu , recepta na nie palenie ?
Autor Wiadomość
Kujus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Bartek
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 9
Skąd: Bystrzyca Kł
Wysłany: 26 Gru 2010, 14:37   

U mnie we fieście zrobiona głowica ( podocierane zawory uszczelniacze na nich , wtryski wymienione rozrząd i poustawiany ) tylko po co kręcić kilkadziesiąt sekund żeby zaskoczył albo i nie prościej zagrzać parę razy i pokręcić kilka sekund piszecie o rozrusznikach akumulatorach itp , to chyba prościej zrobić coś żeby tych w/w elementów nie dożynać zwłaszcza że mając narzędzia i umiejętności wmontowanie takiego wynalazku trwa max dzień i koszt jest żaden , a co do spalenia się auta to sadze ze prawdopodobnienstwo tego jest takie jak spalenie się od zwarcia byle jakiego innego przewodu , jak silnik chodzi to się nie spali bo zasysa tyle powietrza że i tak będzie studziło kolektor , a na zgaszonym silniku świeca się nie zapali bo nie ma dostępu tlenu poza tym mróz ustępuje odłączasz masę od świecy i masz to co miałeś przedtem także ryzyko żadne :)
_________________
XR2i 1.6 104 km i Fun 1.8 D 60 km i Cl 1.1 50 km
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 26 Gru 2010, 14:44   

Pogratulować ciekawego pomysłu:)
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
portier 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 309
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26 Gru 2010, 18:23   

a co w przypadku jak przekaznik swiec sie zepsuje i bedzie caly czas grzal swiece? wtedy tez nie ma szans,zeby sie zapalil?
 
 
 
Kujus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Bartek
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 9
Skąd: Bystrzyca Kł
Wysłany: 26 Gru 2010, 20:24   

Jak się zatnie przekaźnik od świec to kontrolka ci nie zgaśnie poza tym na chodzącym silniku nie stanie się nic , na zgaszonym ropa się skończy po kilku sekundach a na samym żarniku co jest w świecy to zanim się coś zapali chwile potrwa poza tym po kilkudziesięciu sekundach bez ropy i chłodzenia powietrzem spali się drut oporowy bo to nie jest świeca do pracy ciągłej. jeszcze druga sprawa jak ktoś z was palił takimi plastikami w piecu to dobrze wie że za dobrze się to nie pali to nie opony
_________________
XR2i 1.6 104 km i Fun 1.8 D 60 km i Cl 1.1 50 km
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 26 Gru 2010, 20:36   

a drugie pytanie - czy świeca sama w sobie ma jakiś elektrozawór? bo jak świece przestaną grzać, to powinna też być odcinana ropa... osobiście nie wiem dokładnie jak ta świeca wygląda, dlatego pytam...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
portier 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 309
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26 Gru 2010, 21:24   

ekhm ale przekaznik daje dluzej prad na swiece niz pali sie lampka na desce wiec zgaszona lampka nie= brak napiecia na swiecach

pytanie Miły'ego tez jest ciekawe.. czy ta swieca gasnie gdy odcina sie jej napiecie i nie ma szans na to by ogien sam sie podtrzymywal? bo z przelewu caly czas plynie ropa
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 26 Gru 2010, 21:29   

świeca ma wbudowany zaworek gy
 
 
Kujus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Bartek
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 9
Skąd: Bystrzyca Kł
Wysłany: 26 Gru 2010, 21:33   

Co do zaworu w świecy jest to bimetal zamykający ją pod wpływem temperatury tu akurat niskiej , otwiera się natomiast przy dużej temp ( przy zastosowaniu świecy z białoruski musi być zawór osobny i inne zasilanie ale to nie rozmowa o ciągniku to w to się nie będę zagłębiał ) Co do kontrolki to możliwe że ktoś to przerobił u mnie i świeci się cały czas grzania od przekręcenia kluczyka do strzelenia przekaźnika wyłączającego świeci się
_________________
XR2i 1.6 104 km i Fun 1.8 D 60 km i Cl 1.1 50 km
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Gru 2010, 21:49   

Kujus napisał/a:
Jak się zatnie przekaźnik od świec to kontrolka ci nie zgaśnie
Kontrolka swoje świece swoje, jedno z drugim ma tak naprawdę niewiele wspólnego,,,
Kujus napisał/a:
Co do kontrolki to możliwe że ktoś to przerobił u mnie i świeci się cały czas grzania od przekręcenia kluczyka do strzelenia przekaźnika wyłączającego świeci się
Moze tak być jak kontrolka gaśnie to wyłączają się świece, ty puszczasz silnik 2 obroty wału i komory zimne - może dlatego nie chce ci palić,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 26 Gru 2010, 21:51   

Kujus napisał/a:
Co do zaworu w świecy jest to bimetal zamykający ją pod wpływem temperatury tu akurat niskiej , otwiera się natomiast przy dużej temp


ok już wszystko wiem... rozmawiałem na ten temat już z ojcem i powiedział, że nawet niezły pomysł i chyba będę go u siebie stosował... z tym, że nie wiem czy nie będę robił tak jak mają niektóre diesle - świeca w kolektor (oczywiście po wymianie na aluminiowy)...

jeśli chodzi o ropę, to rozumiem, że z powrotu idzie wężyk do trójnika, z trójnika jeden na świece a drugi na pompę wtryskową tak? z tym, że podczas odpalania paliwo przelewa się powrotami?
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Kujus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Bartek
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 9
Skąd: Bystrzyca Kł
Wysłany: 26 Gru 2010, 22:32   

JoeMix napisał/a:
Kujus napisał/a:
Jak się zatnie przekaźnik od świec to kontrolka ci nie zgaśnie
Kontrolka swoje świece swoje, jedno z drugim ma tak naprawdę niewiele wspólnego,,,
Kujus napisał/a:
Co do kontrolki to możliwe że ktoś to przerobił u mnie i świeci się cały czas grzania od przekręcenia kluczyka do strzelenia przekaźnika wyłączającego świeci się
Moze tak być jak kontrolka gaśnie to wyłączają się świece, ty puszczasz silnik 2 obroty wału i komory zimne - może dlatego nie chce ci palić,,,

No nie , grzeje raz plus minus 8 sek ( tyle czasu mi sie grzeje ) potem drugi raz tyle i przy trzecim grzaniu liczę do 3 i kręcę

Co do zasilania to z przelewu jest trójnik i ta rurka co robi za zbiorniczek może być też kawałek węża ( profilaktycznie wolałem rurkę metalową ) i działa to tak że jak silnik zaskoczy wtedy leci dużo paliwa ( w porównaniu z kręceniem rozrusznikiem ) a świeca jest jeszcze otwarta wtedy napełnia się to cudo ale zaraz ostyga i się zamyka i ropa zostaje na kolejny rozruch , można dać osobny zbiorniczek ale to już jak kto woli ;)
_________________
XR2i 1.6 104 km i Fun 1.8 D 60 km i Cl 1.1 50 km
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 27 Gru 2010, 01:01   

Kujus, dobrze ale wytłumacz mi jedno - jak zaczynasz kręcić silnikiem to co wypycha ropę, jak w wężykach przelewowych nie krąży jeszcze ropa?
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Kujus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Bartek
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 9
Skąd: Bystrzyca Kł
Wysłany: 27 Gru 2010, 08:39   

Wypychają 2 rzeczy robiące się nadciśnienie w przewodach paliwowych może ropy jeszcze tam jako takiej nie ma ale ciśnienie zaczyna powoli rosnąć oraz w wyniku kręcenia silnik wytwarza podciśnienie w kolektorze dolotowym te 2 rzeczy robią że ropa wlewa się do środka
_________________
XR2i 1.6 104 km i Fun 1.8 D 60 km i Cl 1.1 50 km
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 27 Gru 2010, 10:56   

no to wszystko już wiem :) dzięki za pomysła :P
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 27 Gru 2010, 15:18   

Cytat:
No nie , grzeje raz plus minus 8 sek ( tyle czasu mi sie grzeje ) potem drugi raz tyle i przy trzecim grzaniu liczę do 3 i kręcę


No i powiec po co ty to robisz nie liepiej grzać aż zgaśnie kontrolka po czym odczekujesz ileś tam sekund (w zalerzności jak długo świece grzeją po zgaśnięciu kontrolki) np. 10s i odpalasz.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 27 Gru 2010, 15:50   

Maki napisał/a:
powiec


matko boska !!!

powiedz :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha:
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 27 Gru 2010, 16:50   

Maki napisał/a:
Cytat:
No nie , grzeje raz plus minus 8 sek ( tyle czasu mi sie grzeje ) potem drugi raz tyle i przy trzecim grzaniu liczę do 3 i kręcę


No i powiec po co ty to robisz nie liepiej grzać aż zgaśnie kontrolka po czym odczekujesz ileś tam sekund (w zalerzności jak długo świece grzeją po zgaśnięciu kontrolki) np. 10s i odpalasz.


Bo jak zacznie kręcić silnikiem w momencie gdy świece już nie grzeją (po pyknięciu przekaźnika) to dwa obroty wałem i szansa na odpalenie jest bliska zeru. Świece muszą grzać w momencie kręcenia rozrusznikiem.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Sztandi 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Grzesiek
Wiek: 33
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 350
Skąd: Katowice
Wysłany: 27 Gru 2010, 19:06   

Odczekać 2-3 sekundy po zgaśnięciu kontrolki i mielić rozrusznikiem (żeby grzało jeszcze do puknięcia przekaźnika a świece byly minimalnie bardziej zagrzane) i nie powinno być problemu, jak nie zagada to powtórzyć itp a nie grzać 50 razy świece ktore za miesiąc sie spsują :-)
_________________
Była: Fiesta 1.1i C "ćwierćfutro"
Potem: Fiesta 1.8D C "Ale widać, że była malowana"
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Gru 2010, 19:49   

Pisał kolega ze ma inaczej podłączoną kontrolkę i gaśnie mu z chwilą wyłączenia świec - czyli już jest rzeźba,,, jedni naprawiają do stanu jak trzeba inni rzeźbią dalej - generalnie przy porządnym wykonaniu i jedni i drudzy nie mają problemów,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 09:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.