Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: cfi, mk3, monowtrysk, odpalanie, wtryskiwacz

[MK3] Nie odpala, nie otwiera się wtryskiwacz
Autor Wiadomość
roquo 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 16
Skąd: zielona gora
Wysłany: 18 Gru 2010, 17:37   [MK3] Nie odpala, nie otwiera się wtryskiwacz

Witam.
Po ostatnich perypetiach z pompą paliwa która się nie włączała,znowu mam problem.
W moim ostatnim temacie http://www.fiestaklubpols...p=540629#540629 pisałem że nie włącza się pompa paliwa,przyczyną było zwarcie w potencjometrze przepustnicy,zaizolowałem to i pompa się włącza,auto odpaliło i chwilkę pochodziło ale kiepsko,dusiło się itp.w końcu zgasło i nie odpala.
iskra jest,paliwo jest,pompka się włącza,więc pozostaje wtryskiwacz,na jednym kablu do zasilania wtryskiwacza jest 12v na drugim 0 pewnie jest brak sterowania z ECU,co to może być?Potencjometr może mieć z tym coś wspólnego?
ps.po zalaniu bezpośrednio paliwa do gardzieli odzywa się no i wiadomo po chwili gaśnie
Ostatnio zmieniony przez bidżej 22 Gru 2010, 20:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 18 Gru 2010, 17:40   

wtryskiwacz jest sterowany masą (impulsy z komputera) weź zwykłą żaróweczkę i zepnij te 2 przewody przy wtryskiwaczu powinna migać przy rozruchu
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
roquo 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 16
Skąd: zielona gora
Wysłany: 18 Gru 2010, 18:45   

Zastanawia mnie to czy czujnik położenia przepustnicy może mieć z tym coś wspólnego,bo w sumie przez zwarcie na jego na kablach było przyczyną wszystkich problemów,no i przy sczytaniu kodów błędów wyskoczył mi tylko kod 25 czujnik położenia przepustnicy,zbyt wysokie napięcie.
_________________
Był:Escort mk.IV '86r. 1.3+GAZ
Escort mk.VI '94r. 1.6 CVH+GAZ
Jest:Fiesta mk.III '93r. 1.1i Frankenstein 1.3i
BMW e39 '97 525 TDS
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 18 Gru 2010, 19:14   

odłącz go i zobacz czy odpali
 
 
roquo 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 16
Skąd: zielona gora
Wysłany: 18 Gru 2010, 19:30   

Odłączałem i nic :| musze zobaczyć czy zasilanie dochodzi
_________________
Był:Escort mk.IV '86r. 1.3+GAZ
Escort mk.VI '94r. 1.6 CVH+GAZ
Jest:Fiesta mk.III '93r. 1.1i Frankenstein 1.3i
BMW e39 '97 525 TDS
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 18 Gru 2010, 19:35   

na ścianie grodziowej obok map sensora edisa itp powinieneś mieć oporniczek który zbija napięcie dla wtrysku, sprawdź czy czasem się coś nie upaliło albo wtyczka l nie wysunęła jest to jak by porcelanowa rurka z dwoma kabelkami i wtyczką
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 18 Gru 2010, 19:46   

luki86 napisał/a:
na ścianie grodziowej obok map sensora edisa itp powinieneś mieć oporniczek który zbija napięcie dla wtrysku, sprawdź czy czasem się coś nie upaliło albo wtyczka l nie wysunęła jest to jak by porcelanowa rurka z dwoma kabelkami i wtyczką

a ja kuźwa nie wiedziałem do czego to cholerstwo tam było :rotfl:
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 18 Gru 2010, 19:56   

roquo, z tego co pamiętam, to o ile ECU jest ciężkie do spierniczenia, to zwarcie przewodów CPP prowadzi do jego uszkodzenia...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
roquo 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 16
Skąd: zielona gora
Wysłany: 18 Gru 2010, 21:33   

Jutro jeszcze sprawdze czy podaje napięcie na wtryskiwacz no i ten opornik,ale mam złe przeczucia :sad:
_________________
Był:Escort mk.IV '86r. 1.3+GAZ
Escort mk.VI '94r. 1.6 CVH+GAZ
Jest:Fiesta mk.III '93r. 1.1i Frankenstein 1.3i
BMW e39 '97 525 TDS
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Gru 2010, 03:12   

bidżej napisał/a:
to zwarcie przewodów CPP prowadzi do jego uszkodzenia...
_________________

nie prowadzi bo jest ograniczenie prądowe w sterowniku .
Zobacz czy na jednym bolcu wtryskiwacza masz +12V po przekręceniu stacyjki .
 
 
 
roquo 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 16
Skąd: zielona gora
Wysłany: 19 Gru 2010, 11:13   

po przekręceniu stacyjki na jednym bolcu jest +12V,sprawdziłem oporniczek,no i zasilanie samego wtryskiwacza,na jednym bolcu jest cały czas +12V na drugim -12V powinno być przy kręceniu rozrusznikiem a niema czyli jest brak impulsu z eecIV,już mi brak pomysłów.........

[ Dodano: Nie Gru 19, 2010 13:34 ]
Wygląda na to że wszystkie problemy spowodowane są przez uszkodzony CPP,ruszyłem jego kablami i auto odpaliło,na wolnych chodziło dość ładnie ale na wysokich już nie,dusiło się itp,gdy auto chodziło specjalnie ruszyłem kablami i auto zgasło i znów nie chce odpalić,co ciekawe gdy próbuje odpalić na biegu(czyli auto porusza się)auto zaczyna łapać,ale nie utrzymuje obrotów,więc wszystko wskazuje na uszkodzony CPP.
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 19 Gru 2010, 18:28   

roquo napisał/a:
Wygląda na to że wszystkie problemy spowodowane są przez uszkodzony CPP,ruszyłem jego kablami i auto odpaliło
A kable od cpp i wtrysku idą jedną wiązką - może w wiązce jest walnięty przewód i jak ruszysz kablami to czasami łączy. Jeszcze niewidziałem żeby CPP powodował unieruchomienie silnika.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
roquo 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 16
Skąd: zielona gora
Wysłany: 20 Gru 2010, 13:35   

No właśnie dla mnie też to było dziwne,wymieniłem dziś CPP i du*a,może faktycznie któryś przewód w wiązce muszę sprawdzić

[ Dodano: Wto Gru 21, 2010 15:28 ]
problem rozwiązany,przyczyną był urwany kabel od zasilania wtryskiwacza,poprowadzenie drugiego od EECIV do wtryskiwacza rozwiązało sprawę,wszystkim dzięki za odpowiedzi :jupi:
_________________
Był:Escort mk.IV '86r. 1.3+GAZ
Escort mk.VI '94r. 1.6 CVH+GAZ
Jest:Fiesta mk.III '93r. 1.1i Frankenstein 1.3i
BMW e39 '97 525 TDS
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 22 Gru 2010, 20:20   

Muszę to powiedzieć: "A nie mówiłem?!"... :ok:
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2067 19 Sie 2023, 15:14
bosscarpl


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.