Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
4 Maj 2006, 14:20
Wydech , Układ wydechowy , Usunięcie Katalizatora Zetec
Autor Wiadomość
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 17 Mar 2005, 03:02   Wydech , Układ wydechowy , Usunięcie Katalizatora Zetec

Dorwałem sie do ciekawej niemieckiej strony przerabiaczy fiest mk3.
Posiadacze silników DOHC 16V radza aby w fiestach obowiązkowo wycinać katalizator. I nie chodzi tu tylko o moc lecz o zużycie paliwa głównie.podobno jego umiejscowienie jest nieco przypadkowe i "ekologicznie" :wink: podnosi zuzycie.Autor i własciciel fiesty 1800 twierdzi że różnica potrafi oscylowac w granicy 2litrów . Wczesnij 9-10 po usunięcu 7-8. W to pierwsze wierze bo sam przy dynamicznej jeżdzie z łatwoscia przekraczam 10litrów na 100 :roll: .
Cóż ja czuje sie przekonany i gdy troche sie ociepli wycinam kat.Przy okazji wypoleruję w środku kolektor wydechowy :lol: Poinformuje o wynikach.Nawet korci mnie by wybrac się w łodzi na hamownie .Wtedy byłoby czarno na białym -przed i po.
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 20 Cze 2006, 19:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
GienekWichura 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 309
Skąd: Puck
Wysłany: 17 Mar 2005, 06:45   

Wypolerowanie kolektora wydechowaego w środku da Ci dokładnie NIC.
Stan powierzchni wydechu nie ma zupełnie wływu na moc. Zawirowanie
spalin w wydechu to nie problem. Jezęli chcesz wydechem zmienić
paramentry pracy silnika to zmień jego kształt i długość poszczególnych
rur odprawadzających spaliny do tłumika.

Wypoleruj kanały dolotowe to już wielokrotnie opisywaliśmy na forum.
Wprowadzisz więcej cech tzw. przepływu laminarnego
 
 
 
Rycho 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 49
Dołączył: 26 Maj 2004
Posty: 203
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 17 Mar 2005, 08:44   

Z niecierpliwością czekam na wyniki z hamowni, bo do mnie dotarły wieści całkiem odwrotne. No ale wiesz ja z LOP jestem :D
Rycho
_________________
JetCar XR2

I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę
Ostatnio zmieniony przez Rycho 18 Mar 2005, 12:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 18 Mar 2005, 01:23   

gienek nie na moc ale na kulture pracy i ewentualnie na moment. dlaczego wymiania się kolektory na rurowe? Chodzi o ptymalne wygięcie i gładkie scianki. Polerowałem wiele kolektorów i widziałem jak syfnie odlane i nierówne moga byc w środku. Nawet stare książki o modyfikacjach silników do sport zalecaja by wyrównać oba kolektory i spasowac przejscia blok-kolektor-kolektor -dworurka. wiem że nie przyniesie to wzrostu mocy ale jest to napewno dobra droga tuningu który na pierwzsym miejscu stawia za cel poprawienie fabrycznych błędów! Lepsze to niz durne magnetyzery,strumienice czy cdki na lusterkach.
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ - przepływka z Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8
TomeX500 Tuning mechaniczny 4 12 Lip 2011, 07:55
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.