Malowanie klatki- jaki podkład? |
Autor |
Wiadomość |
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 24 Lis 2010, 10:18 Malowanie klatki- jaki podkład?
|
|
|
Witam
Zabieram się do malowania klatki.
O ile z kolorem nie ma problemu, to nie wiem jaki dać podkład....
Moje doświadczenie z lakierowaniem jest o tyle o ile...
Czy szary epoksydowy zwykły wystarczy czy dawać jakiś aktywny czy cuś?
Rury stalowe, na razie bez nalotu rdzawego.
Co radzicie, jakie lakiery i podkład?
maluję pistoletem, miejscowo pędzlem i wałkiem (wiadomo wszędzie nie dojdę z pistoletem)
dzięki, pozdro |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
|
|
|
|
|
Ryba88
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Paweł
Wiek: 36 Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 38 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 25 Lis 2010, 22:32
|
|
|
Epoksydowy i od razu kolor |
|
|
|
|
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 26 Lis 2010, 08:39
|
|
|
dzięki |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
|
|
|
|
|
Mody9216
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 31 Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 56 Skąd: z zadupia
|
Wysłany: 27 Lis 2010, 00:05
|
|
|
Ryba moze nie dokonca odrazu kolor na to..z doborem sie zgadzam..ale wypadaloby to zmatowiec;p..zeby lakier sie trzymal pistoletem wejdziesz w kazda szparke tylko musisz sie nauczyc..jakbys duzo malowal to bys wiedzial jak..;p ale mniejsza o to .. |
|
|
|
|
Ryba88
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Paweł
Wiek: 36 Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 38 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 27 Lis 2010, 07:54
|
|
|
Proponuję zajrzeć w karty techniczne podkładu epoksydowego hasło "mokro na mokro" |
|
|
|
|
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 28 Lis 2010, 17:04
|
|
|
Mody9216 napisał/a: | pistoletem wejdziesz w kazda szparke tylko musisz sie nauczyc..jakbys duzo malowal to bys wiedzial jak..;p ale mniejsza o to .. |
Ok, pewnie Ty malujesz dużo....., ale jak wyobrażasz sobie pomalowanie pistoletem części rury np od strony dachu i tylnych szyb gdzie jest od 1 do 3cm odstępu?
Mody9216 napisał/a: | Ryba moze nie dokonca odrazu kolor na to..z doborem sie zgadzam..ale wypadaloby to zmatowiec;p..zeby lakier sie trzymal .. |
Zmatowić podkład? pierwsze słyszę o czymś takim, chyba że był kładziony dużo wcześniej i w 100% wysechł.....
Jak kładziesz bazę to ją też matowisz przed położeniem lakieru bezbarwnego?
za takie rady to podziekuję Ci kolego. |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
|
|
|
|
|
Ryba88
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Paweł
Wiek: 36 Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 38 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 28 Lis 2010, 17:42
|
|
|
Kontynuując i kończąc jednocześnie OFF Top dodam, że podkładu nie trzeba szlifować przed nałożeniem kolejnej warstwy dopóki nie ustała jego aktywność chemiczna. Wtedy również następuje połączenie 2 warstw. Stąd między innymi właśnie technologia mokro na mokro. |
|
|
|
|
Mody9216
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 31 Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 56 Skąd: z zadupia
|
Wysłany: 30 Lis 2010, 15:09
|
|
|
tommirs napisał/a: | Mody9216 napisał/a: | pistoletem wejdziesz w kazda szparke tylko musisz sie nauczyc..jakbys duzo malowal to bys wiedzial jak..;p ale mniejsza o to .. |
Ok, pewnie Ty malujesz dużo....., ale jak wyobrażasz sobie pomalowanie pistoletem części rury np od strony dachu i tylnych szyb gdzie jest od 1 do 3cm odstępu? <- co do tego to dobra zgodze sie
Mody9216 napisał/a: | Ryba moze nie dokonca odrazu kolor na to..z doborem sie zgadzam..ale wypadaloby to zmatowiec;p..zeby lakier sie trzymal .. |
Zmatowić podkład? pierwsze słyszę o czymś takim, chyba że był kładziony dużo wcześniej i w 100% wysechł.....
Jak kładziesz bazę to ją też matowisz przed położeniem lakieru bezbarwnego?<- a co do tego to ci powiem tak zeby bezbarwny lepiej trzymal zaleca sie zmatowienie podklad powinno sie przeszlifowac zeby nie byl chropowaty to mialem na mysli przez matowanie;p. pomaluj sobie blotnik podkladem a potem walnij na to kolor zobaczysz piekny efekt swojej pracy.
za takie rady to podziekuję Ci kolego. |
|
|
|
|
|
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 3 Gru 2010, 22:17
|
|
|
okej..matowiłem kiedyś bazę położoną w metaliku przed nałoniesieniem klaru...świetny fekt widoczny pod słońce.
Chciałem wygładzić bazę.
Widać wtedy każde pociągnięcie papieru (wodny 2000), zaburza się bowiem układ bazy naniesiony pistoletem.
Ja jestem zdania, że powinno się kłaść klar dopóki baza nie wyschnie zupełnie (tak jak pisał Ryba88)
Ale tak jak pisałem mam doświadzenie w lakierowaniu niewielkie, co nie znaczy że nie malowałem już aut. |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
|
|
|
|
|
Mody9216
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 31 Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 56 Skąd: z zadupia
|
Wysłany: 4 Gru 2010, 01:59
|
|
|
tommirs napisał/a: | okej..matowiłem kiedyś bazę położoną w metaliku przed nałoniesieniem klaru...świetny fekt widoczny pod słońce.
Chciałem wygładzić bazę.
Widać wtedy każde pociągnięcie papieru (wodny 2000), zaburza się bowiem układ bazy naniesiony pistoletem. | a przeleciałeś to ładnie patą ?bo wydaje mi sie ze nie ;P
tommirs napisał/a: |
"Ale tak jak pisałem mam doświadzenie w lakierowaniu niewielkie, co nie znaczy że nie malowałem już aut." | ja tego nie powiedzialem ..a tak na marginesie jak malowanie wyszlo ?;)
[ Dodano: Sob Gru 04, 2010 02:04 ]
Ryba88 napisał/a: | Kontynuując i kończąc jednocześnie OFF Top dodam, że podkładu nie trzeba szlifować przed nałożeniem kolejnej warstwy dopóki nie ustała jego aktywność chemiczna. Wtedy również następuje połączenie 2 warstw. Stąd między innymi właśnie technologia mokro na mokro. |
człowieku ty piszesz o nakladaniu podkladu na niewyschniety poprzedni podklad spoko tak sie da bo jakbym mial czegac az jedna warstaw wyschnie przygotuje i pokryje druga to bym jedno auto pol dnia robil ;D..ale naloz na wyschniety podklad niezmatowany(wygladzony jak kto woli) lakier ...zobaczysz piekne fleki.. |
|
|
|
|
Ryba88
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Paweł
Wiek: 36 Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 38 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 5 Gru 2010, 16:11
|
|
|
Nie wiesz o czym piszesz. Mnie chodzi o coś innego. Przykład - mam nowy element w kataforezie - nakładam 2 warstwy podkładu epoksydowego, czekam na odparowanie i od razu kładę bazę i potem klar. Bez szlifowania podkładu. Następuje połączenie chemiczne materiałów i tyle.
A ty szlifujesz podkład przed nakładaniem warstw wierzchnich. Dlatego musisz czekać, aż się utwardzi. I tyle w temacie.
Normalne jest, że przy nakładaniu 2 warstw czekam na odparowanie, a nie czekam, aż wyschnie i kładę 2 ... masz pomysły |
|
|
|
|
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 5 Gru 2010, 21:56
|
|
|
Mody9216 napisał/a: |
tommirs napisał/a: |
"Ale tak jak pisałem mam doświadzenie w lakierowaniu niewielkie, co nie znaczy że nie malowałem już aut." | ja tego nie powiedzialem ..a tak na marginesie jak malowanie wyszlo ?;) |
Bez uszczypliwości...wyszło nieźle jak na warunki garazowe, bez kabiny (jakis paproch pomimo zroszenia pomieszczenia, sie znalazł) żadnych zacieków czy porowatości, i w akrylu i w metaliku....jednak nie przepadam za lakierowaniem, mam pedantyczne podejście i wolę zabawę w mechanika:)
Nie znam się jednak na chemii i lakierach, stąd moje pytanie do bardziej doświadczonych. |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
|
|
|
|
|
|