Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: alternator, kontrolki, ladowanie, mk3

[MK3] Świecąca kontrolka akumulatora
Autor Wiadomość
Marek27
[Usunięty]

Wysłany: 12 Wrz 2010, 20:28   [MK3] Świecąca kontrolka akumulatora

Witam od około miesiąca w swojej Fieście zaczęła się świecic tak lekko kontrolka od aku w dzień tego prawie niewidać ale wieczór tak na dodatek zauważyłem jeszcze ze jak mam swiatla wyłaczone i silnik idzie na wyższych obrotach to ta kontrolka gaśnie ajak juz właczy sie światła to znów świeci lekko. Pytanie mam takie co sie to dzieje z alternatorem , w czym jest problem , czy to kable czy moze jakas dioda w regulatorze bo tez tak słyszalem że jak dioda któraś padnie to własnie taki objaw jest.Co można zrobić?Pytam na forum bo niechce ot tak oddac do elektryka zeby mi ścieme wcisnął ze czegoś sie nieda zrobić lub trzeba nowy alternator. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez bidżej 13 Wrz 2010, 00:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Wrz 2010, 21:06   

,,,,a taki dobry humor raczej miałem,,, ale nie będę sobie go psuł bardziej pisząc po raz n-ty to samo,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Kadzax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 34
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 224
Skąd: Żnin
Wysłany: 12 Wrz 2010, 22:03   

odłącz kontrolę i śmigaj dalej-ona jest niepotrzebna.
Szukajka nie pije, ale też nie gryzie:P
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 12 Wrz 2010, 22:12   

Kadzax napisał/a:
Szukajka nie pije

szkoda bo mialbym z kim wypić.



Moj znajomy ma podobny problem do Ciebie Elektryk powiedział ze to wina braku masy gdzieś tam...
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Wrz 2010, 22:22   

Kadzax napisał/a:
odłącz kontrolę i śmigaj dalej-ona jest niepotrzebna
:9: Marek27, jak masz jakiś problem z lądowaniem to wykonaj pomiary napięcia i wtedy pisz,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marek27
[Usunięty]

Wysłany: 13 Wrz 2010, 00:15   

JoeMix napisał/a:
[Marek27[/b], jak masz jakiś problem z lądowaniem to wykonaj pomiary napięcia i wtedy pisz,,,


Niebardzo rozumiem oco ci chodzi z tym lądowaniem, pomiar jest taki że napiecie jest 14,4V bez świateł a 13,8 z światłami.

JoeMix napisał/a:
[,,,,a taki dobry humor raczej miałem,,, ale nie będę sobie go psuł bardziej pisząc po raz n-ty to samo,,,


To napisz nawet 1001 raz bedziesz miał frajde ze po raz n-ty coś komuś doradziłeś lub pomogłeś skoro wiesz co może być przyczyną zawsze jakaś to podpowiedź ja elektrykiem samochodowym niejestem więc skąd mam to wiedzieć.
 
 
bzyq90 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Futura
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 33
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 145
Skąd: Zabrze
Wysłany: 13 Wrz 2010, 00:26   

MAm ten sam problem od dzisiaj.

Jeździłem po mieście i zaświeciła mi się kontrolka od ładowania (przygasała tak jak autorowi). Później radio mi zaczęło się wyłączać i załączać - wyłączyłem je. Zgasiłem auto i nawet nie zakręcił później (radio jednak normalnie grało). Przyjechałem do garażu (odpaliłem na kable) odstawiłem auto na 4h. Wróciłem po czym samochód normalnie odpalił, zmierzyłem napięcie i wynosi 14,5-14,7V na aku przy zapalonym silniku. Teorytycznie ładowanie ma, co z nim jest? Pasek trochę syczy. Tak jakby alternator rozładowywał akumulator. Moim zdaniem nowy akumulator powinien dłużej pojeździć na światłach. Wiem że nowy akumulator może być wadliwy ale już mam go jakieś 3 miesiące i trzyma idealnie.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Wrz 2010, 07:14   

Marek27 napisał/a:
Niebardzo rozumiem oco ci chodzi z tym lądowaniem, pomiar jest taki że napiecie jest 14,4V bez świateł a 13,8 z światłami.
To znaczy że ładowanie jest i nie ma problemu - prosta sprawa, a że kontrolka się żarzy to może zawilgotniał przewód albo dioda zwrotna dostała lekkiego przebicia,,, u mnie w jedzonych się żarzy a w innych nie, ale ładowanie jest i nie zawracam sobie głowy,,,
Marek27 napisał/a:
To napisz nawet 1001 raz bedziesz miał frajde ze po raz n-ty coś komuś doradziłeś lub pomogłeś skoro wiesz co może być przyczyną zawsze jakaś to podpowiedź ja elektrykiem samochodowym niejestem więc skąd mam to wiedzieć
Przy okazji trochę leniem skoro Ci się poszukać nie chce i na gotowe czekasz,,,,
bzyq90 napisał/a:
zmierzyłem napięcie i wynosi 14,5-14,7V
14,4 to taki maxymalny max, teoretycznie ideał rzadko osiągany,,, za dużo to nie dobrze,,, spróbuj podmienić regulator napięcia i przy okazji oblookaj okablowanie przy alternatorze i aku,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marek27
[Usunięty]

Wysłany: 13 Wrz 2010, 17:12   

Cytat:
może zawilgotniał przewód albo dioda zwrotna dostała lekkiego przebicia,


No to jest pomysł, dodam że rok temu kupowałem nowy akumulator zaraz po zimie i pużniej odjechałem do sprzedacy podbić gwarancje gośc wzioł miernik pomierzył te napiecia i stwierdził ze o 0,5V jest zaniskie napiecie przy obciażeniu i niestety klapa gwarancji niepodbił- może faktycznie coś z kabelkami zaczyna sie dziacć niedobrze.A powiedz mi JoeMix czy moge sprawdzić stan izolacji- (porozpinam kable), bo moge pożyczyć miernik od kumpla i przedzwonić te kable tylko czy da mi to odpowiedź że kable niebędą już miały dobrej izolacji??Jak uważasz dobry pomysł czy nie?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Wrz 2010, 17:35   

Marek27 napisał/a:
gośc wzioł miernik pomierzył te napiecia i stwierdził ze o 0,5V jest zaniskie napiecie przy obciażeniu
No a z tego co napisałeś (14,5-14,7) to jest za wysokie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
grzeste 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 91
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 13 Wrz 2010, 18:36   

Dziś sprawdziłem u siebie, na włączonym silniku bez obciążenia ( tylko radio ) 14,1 V.
 
 
Mirosław 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Classic
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 54
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 40
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 19 Wrz 2010, 16:30   

U mnie też żaży kontrolka pewnie przewody, już w końcu mają po kilkanaście lat,altek i aku mają niecałe 2 lata,ładowanie też jest ponad 14 volt,ale fakt jest to wkurzające.
_________________
żmijka
 
 
bzyq90 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Futura
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 33
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 145
Skąd: Zabrze
Wysłany: 22 Wrz 2010, 01:27   

U mnie po wymianie alternatora wszystko wróciło do normalnego stanu :)
 
 
Marek27
[Usunięty]

Wysłany: 21 Lis 2010, 20:38   

Czesc
W końcu się zmobilizowałem podjechałem do elektryka wiec końcu usunołem awarie- wymiana regulatora oraz jednej diody i temat zakończony z pół świecącą kontrolkom

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Marek27 21 Lis 2010, 21:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mirosław 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Classic
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 54
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 40
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 21 Lis 2010, 21:21   

To ile wyniosła naprawa tej usterki bo u mnie ciągle żarzy kontrolka?
_________________
żmijka
 
 
Marek27
[Usunięty]

Wysłany: 21 Lis 2010, 21:42   

Więc mnie skasował drogo 120zł aż mnie mało do zawału niedoprowadził ale trudno, sam regulator to koszt ok 35 zł a dioda niewiem ile ,on jakąś wyciągnął ze swoich rupci, jeśli masz dostep do kanału i masz jako takie pojęcie to zrobisz sobie sam to - ja gdybym wiedział oco biega to sam bym to robił a tak to trzeba za niewiedze płacić ;-(
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 21 Lis 2010, 21:45   

alternator można sobie wymontować na wierzch na parkingu, dla wygody można odkręcić wentylator chłodnicy i wszystko jest jak na dłoni. bierzemy altek do domu i modzimy co trzeba - to tak na przyszłość :)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Mirosław 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Classic
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 54
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 40
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 22 Lis 2010, 16:10   

Tyle że ja mam mk4 w dieslu to trochę inaczej wyjdzie.
_________________
żmijka
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Lis 2010, 17:38   

Marek27 napisał/a:
Więc mnie skasował drogo 120zł aż mnie mało do zawału niedoprowadził ale trudno, sam regulator to koszt ok 35 zł a dioda niewiem ile ,on jakąś wyciągnął ze swoich rupci, jeśli masz dostep do kanału i masz jako takie pojęcie to zrobisz sobie sam to - ja gdybym wiedział oco biega to sam bym to robił a tak to trzeba za niewiedze płacić ;-(

idź mu podziękuj że tak tanio . 100 zł za wyjęcie i włożenie z rozebraniem i naprawą to tanio .
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 22 Lis 2010, 20:35   

diodalodz napisał/a:
idź mu podziękuj że tak tanio . 100 zł za wyjęcie i włożenie z rozebraniem i naprawą to tanio .
Dokładnie! U mnie za sama naprawę chciał 100 zł + części (oczywiście sam go miałem przynieść). Dlatego kupiłem nowy za 100...
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.