Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Nie działa wentylator chłodnicy i nadmuch
Autor Wiadomość
pempuch 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 16
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 17 Lis 2010, 22:30   [MK3] Nie działa wentylator chłodnicy i nadmuch

Witam.
Właśnie przed chwila mialem jechac swoja fiesta, schodze na parking przekrecam kluczyk i dupa... nie zalaczyl mi sie wentylator chlodnicy a takze nie slychac nadmuchu ogrzewania. Jaki czas temu spieprzyla mi sie ta plastikowa wtyczka co idzie do czujnika plynu od wentylatora chlodnicy, bylo to na trasie, wiec na szybko upieprzylem od niej kable i spialem na krotko wiec wentylator chlodnicy wlaczal mi sie od razu po przekreceniu zaplonu. Nie mialem czasu ogarnac tego tak jak powinno wiec jezdzilem z tym patentem do tej pory. No i wlasnie teraz dupa.... Po przekreceniu zaplonu- nie wlacza mi sie ani wentylator chlodnicy, ani nadmuch. z nadmuchem nigdy nie mialem problemu. sprawdzalem bezpieczniki od wentylaora chlodnicy i od nadmuchu- wszystkie są w porzadku. Rano jak jechalem do pracy tez wszystko dzialalo jak trzeba.prosze o pomoc. dzieki
Ostatnio zmieniony przez trzeci 18 Lis 2010, 08:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Sauron666 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Piotrek
Wiek: 36
Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 22
Skąd: Okolice Konina
Wysłany: 17 Lis 2010, 22:35   

Jeśli nie świecą kontrolki sprawdził bym czy przypadkiem się akumulatorek nie odłączył lub czy nie zmarł
_________________
Obecnie:
Eskort mk5 1.6 16v
Wcześniej:
fiesta mk3 1.3 (wróciła do sprzedającego)
Fiesta mk3 1.1 (pamiątka z zimy 2010/2011)
FSO Polonez Caro 1.5 GLE gotowy do swapu 2.0 (spalony)
Golf 3 1.9TD (oj szkoda słów, został w rodzinieXD)
 
 
 
pempuch 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 16
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 17 Lis 2010, 22:44   

aku jest dobre. wszystkie kontrolki jak nalezy swieca, swiatla sa, silnik normalnie odpala.
 
 
Sauron666 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Piotrek
Wiek: 36
Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 22
Skąd: Okolice Konina
Wysłany: 17 Lis 2010, 22:53   

hmm, przejrzałem z grubsza schemat, ale nie bardzo mi do głowy przychodzi cokolwiek no bo raczej wątpię w to żeby dwa silniczki jednocześnie dead, więc pewnie gdzieś kable muszą iść koło siebie i coś je przerwało, ale to tylko hipoteza

ewentualnie masa się pieprzy
_________________
Obecnie:
Eskort mk5 1.6 16v
Wcześniej:
fiesta mk3 1.3 (wróciła do sprzedającego)
Fiesta mk3 1.1 (pamiątka z zimy 2010/2011)
FSO Polonez Caro 1.5 GLE gotowy do swapu 2.0 (spalony)
Golf 3 1.9TD (oj szkoda słów, został w rodzinieXD)
Ostatnio zmieniony przez Sauron666 17 Lis 2010, 22:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pempuch 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 16
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 17 Lis 2010, 22:56   

no wlasnie tez sie dziwie co sie moglo stac. jeszcze o 16.00 wszystko w porzadku bylo. ide jeszcze raz do auta i zobacze, moze cos znajde co sie spieprzylo, najgorsze to ze na parkingu ciemno jak w dupie i pewnie za duzo tam nie zobacze
 
 
Sauron666 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Piotrek
Wiek: 36
Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 22
Skąd: Okolice Konina
Wysłany: 17 Lis 2010, 23:03   

szukał bym gdzieś przy wejściu wiązki do środka pojazdu, albo koło bezpieczników
_________________
Obecnie:
Eskort mk5 1.6 16v
Wcześniej:
fiesta mk3 1.3 (wróciła do sprzedającego)
Fiesta mk3 1.1 (pamiątka z zimy 2010/2011)
FSO Polonez Caro 1.5 GLE gotowy do swapu 2.0 (spalony)
Golf 3 1.9TD (oj szkoda słów, został w rodzinieXD)
 
 
 
pempuch 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 16
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 17 Lis 2010, 23:37   

no i klops. po ciemku nic nie znalazlem co sie moglo spieprzyc. ruszalem kablami za bezpiecznikami ale dalej klops. jestem ciekaw czy jakis przekaznik nie zdechl i tego moze byc powod. ale nie ma w mk3 chyba przekaznika ktory mialby cos z tym wspolnego... jutro jak wroce z pracy to powalcze znowu z tym padlem.
 
 
Sauron666 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Piotrek
Wiek: 36
Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 22
Skąd: Okolice Konina
Wysłany: 17 Lis 2010, 23:40   

w schemacie który posiadam faktycznie niema przekaźników od tych urządzeń
_________________
Obecnie:
Eskort mk5 1.6 16v
Wcześniej:
fiesta mk3 1.3 (wróciła do sprzedającego)
Fiesta mk3 1.1 (pamiątka z zimy 2010/2011)
FSO Polonez Caro 1.5 GLE gotowy do swapu 2.0 (spalony)
Golf 3 1.9TD (oj szkoda słów, został w rodzinieXD)
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18 Lis 2010, 08:12   

Pociągnij bezpośrednio z akumulatora plus i minus do wiatraka chłodnicy coby sprawdzić czy na pewno działa. Kable od nadmuchu idą pod maską, posprawdzaj obie masy.
 
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 18 Lis 2010, 10:27   

...i zacznij też od wymiany termo-włącznika wentylatora chłodnicy. Wiatrak powinien się włączać przy grubo powyżej 90 stopniach w układzie, a nie po włączeniu zapłonu.

Co do dmuchawy to też u siebie szukałem różnych dziwnych przyczyn. Sprawdź czy na dmuchawę idzie prąd po włączeniu np na 3-kę. Jeżeli tak, to znaczy, że dmuchawa spalona. Ja nie wiedziałem, gdzie szukać tych wszystkich kabli, ale elektryk zlokalizował usterkę w 2 minuty.
 
 
 
pempuch 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 16
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 18 Lis 2010, 13:13   

to ze wentylator chlodnicy powinien mi sie wlaczac przy okolo 90 stopniach to ja wiem. Musialem tak zrobic- na krotko- bo rozpieprzyla mi sie ta plastikowa wtyczka od czujnika temp jak jechalem, wiec na chwile mialo to byc- ale zostalo na jakis czas. tak czy siak- jeszcze jestem w pracy, jak wroce do domu- to biore sie za te cholerstwo. Dziwi mnie tylko dlaczego akurat w tym samym czasie zdechl i nadmuch i wentylator chlodnicy- powiazane to soba nie jest niczym.... a co do sprawdzenia dmuchawy na trzecim biegu- tez nie wlacza sie (juz wczoraj od razu to sprawdzalem). Dziwna sprawa.... zastanawiam sie nad ta wczesniejsza porada odnosnie sprawdzenia polaczen masowych. Mam nadzieje ze za szybko sie ciemno nie zrobi i zdaze to ogarnac po powrocie z pracy.
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 18 Lis 2010, 15:27   

pempuch napisał/a:
a co do sprawdzenia dmuchawy na trzecim biegu- tez nie wlacza sie (juz wczoraj od razu to sprawdzalem).


Źle mnie zrozumiałeś. Po prostu przestawiaj prędkości dmuchawy na pokrętle i patrz czy na przewodach idących do dmuchawy jest napięcie. Jeżeli jest to dmuchawa nadaje się do wymiany.
 
 
 
pempuch 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 16
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 18 Lis 2010, 16:23   

A wiec sprawa wyglada tak. To co mi sie udalo zrobic po przyjsciu z pracy zanim zrobilo sie ciemno: wykrecilem skrzynke z bezpiecznikami, po kolei sprawdzilem jeszcze raz wszystkie- zaden nie spalony, przewodami od skrzynki poruszalem- nic nie dalo, podlaczylem bezposrednio wentylator od chlodnicy do aku- wentylator kreci wiec nie jest spalony. jesli chodzi o dmuchawe- nie pomierze napiecia czy dochodzi- brak miernika, jutro posprawdzam. Ale tak czy siak stoje dalej w miejscu. Wszystko inne dziala- radio, zegarek, zapalniczka, swiatla, ogrzewanie tylniej szyby, silnik normalnie zapala, kierunki dzialaja. Co jest kuzwa ze w tym samym momencie zdechl prąd na wentylatorze od chlodnicy i wentylator dmuchawy.... jeszcze takiego czegos to ja nie mialem.

[ Dodano: Sob Lis 20, 2010 11:59 ]
No i awaria usunieta. Zabralem sie znowu za przegladanie skrzynki bezpiecznikow i przekaznikow. Jeden z przewodow od wentylatora chlodnicy i od nadmuchu wchodzil do przekaznika zaplonu. W skrzynce bezpiecznikow są one zmostkowane, wiec wyciagnalem ten przekaznik i okazalo sie ze on szwankuje. Po wymianie- wszystko wrocilo do normy :)
Dla potomnych jesli komus sie cos takiego przytrafi- sprawdzic przekaznik zaplonu (jeden z trzech takich samych, ten najblizej dwoch bezpiecznikow w skrzynce przekaznikow).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.