[MK3] Nie działa wentylator chłodnicy i nadmuch |
Autor |
Wiadomość |
pempuch
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 39 Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 16 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 17 Lis 2010, 22:30 [MK3] Nie działa wentylator chłodnicy i nadmuch
|
|
|
Witam.
Właśnie przed chwila mialem jechac swoja fiesta, schodze na parking przekrecam kluczyk i dupa... nie zalaczyl mi sie wentylator chlodnicy a takze nie slychac nadmuchu ogrzewania. Jaki czas temu spieprzyla mi sie ta plastikowa wtyczka co idzie do czujnika plynu od wentylatora chlodnicy, bylo to na trasie, wiec na szybko upieprzylem od niej kable i spialem na krotko wiec wentylator chlodnicy wlaczal mi sie od razu po przekreceniu zaplonu. Nie mialem czasu ogarnac tego tak jak powinno wiec jezdzilem z tym patentem do tej pory. No i wlasnie teraz dupa.... Po przekreceniu zaplonu- nie wlacza mi sie ani wentylator chlodnicy, ani nadmuch. z nadmuchem nigdy nie mialem problemu. sprawdzalem bezpieczniki od wentylaora chlodnicy i od nadmuchu- wszystkie są w porzadku. Rano jak jechalem do pracy tez wszystko dzialalo jak trzeba.prosze o pomoc. dzieki |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 18 Lis 2010, 08:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Sauron666
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Piotrek
Wiek: 36 Dołączył: 13 Lis 2010 Posty: 22 Skąd: Okolice Konina
|
Wysłany: 17 Lis 2010, 22:35
|
|
|
Jeśli nie świecą kontrolki sprawdził bym czy przypadkiem się akumulatorek nie odłączył lub czy nie zmarł |
_________________ Obecnie:
Eskort mk5 1.6 16v
Wcześniej:
fiesta mk3 1.3 (wróciła do sprzedającego)
Fiesta mk3 1.1 (pamiątka z zimy 2010/2011)
FSO Polonez Caro 1.5 GLE gotowy do swapu 2.0 (spalony)
Golf 3 1.9TD (oj szkoda słów, został w rodzinieXD) |
|
|
|
|
pempuch
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 39 Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 16 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 17 Lis 2010, 22:44
|
|
|
aku jest dobre. wszystkie kontrolki jak nalezy swieca, swiatla sa, silnik normalnie odpala. |
|
|
|
|
Sauron666
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Piotrek
Wiek: 36 Dołączył: 13 Lis 2010 Posty: 22 Skąd: Okolice Konina
|
Wysłany: 17 Lis 2010, 22:53
|
|
|
hmm, przejrzałem z grubsza schemat, ale nie bardzo mi do głowy przychodzi cokolwiek no bo raczej wątpię w to żeby dwa silniczki jednocześnie dead, więc pewnie gdzieś kable muszą iść koło siebie i coś je przerwało, ale to tylko hipoteza
ewentualnie masa się pieprzy |
_________________ Obecnie:
Eskort mk5 1.6 16v
Wcześniej:
fiesta mk3 1.3 (wróciła do sprzedającego)
Fiesta mk3 1.1 (pamiątka z zimy 2010/2011)
FSO Polonez Caro 1.5 GLE gotowy do swapu 2.0 (spalony)
Golf 3 1.9TD (oj szkoda słów, został w rodzinieXD) |
Ostatnio zmieniony przez Sauron666 17 Lis 2010, 22:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pempuch
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 39 Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 16 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 17 Lis 2010, 22:56
|
|
|
no wlasnie tez sie dziwie co sie moglo stac. jeszcze o 16.00 wszystko w porzadku bylo. ide jeszcze raz do auta i zobacze, moze cos znajde co sie spieprzylo, najgorsze to ze na parkingu ciemno jak w dupie i pewnie za duzo tam nie zobacze |
|
|
|
|
Sauron666
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Piotrek
Wiek: 36 Dołączył: 13 Lis 2010 Posty: 22 Skąd: Okolice Konina
|
Wysłany: 17 Lis 2010, 23:03
|
|
|
szukał bym gdzieś przy wejściu wiązki do środka pojazdu, albo koło bezpieczników |
_________________ Obecnie:
Eskort mk5 1.6 16v
Wcześniej:
fiesta mk3 1.3 (wróciła do sprzedającego)
Fiesta mk3 1.1 (pamiątka z zimy 2010/2011)
FSO Polonez Caro 1.5 GLE gotowy do swapu 2.0 (spalony)
Golf 3 1.9TD (oj szkoda słów, został w rodzinieXD) |
|
|
|
|
pempuch
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 39 Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 16 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 17 Lis 2010, 23:37
|
|
|
no i klops. po ciemku nic nie znalazlem co sie moglo spieprzyc. ruszalem kablami za bezpiecznikami ale dalej klops. jestem ciekaw czy jakis przekaznik nie zdechl i tego moze byc powod. ale nie ma w mk3 chyba przekaznika ktory mialby cos z tym wspolnego... jutro jak wroce z pracy to powalcze znowu z tym padlem. |
|
|
|
|
Sauron666
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Piotrek
Wiek: 36 Dołączył: 13 Lis 2010 Posty: 22 Skąd: Okolice Konina
|
Wysłany: 17 Lis 2010, 23:40
|
|
|
w schemacie który posiadam faktycznie niema przekaźników od tych urządzeń |
_________________ Obecnie:
Eskort mk5 1.6 16v
Wcześniej:
fiesta mk3 1.3 (wróciła do sprzedającego)
Fiesta mk3 1.1 (pamiątka z zimy 2010/2011)
FSO Polonez Caro 1.5 GLE gotowy do swapu 2.0 (spalony)
Golf 3 1.9TD (oj szkoda słów, został w rodzinieXD) |
|
|
|
|
Pele
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18 Lis 2010, 08:12
|
|
|
Pociągnij bezpośrednio z akumulatora plus i minus do wiatraka chłodnicy coby sprawdzić czy na pewno działa. Kable od nadmuchu idą pod maską, posprawdzaj obie masy. |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 18 Lis 2010, 10:27
|
|
|
...i zacznij też od wymiany termo-włącznika wentylatora chłodnicy. Wiatrak powinien się włączać przy grubo powyżej 90 stopniach w układzie, a nie po włączeniu zapłonu.
Co do dmuchawy to też u siebie szukałem różnych dziwnych przyczyn. Sprawdź czy na dmuchawę idzie prąd po włączeniu np na 3-kę. Jeżeli tak, to znaczy, że dmuchawa spalona. Ja nie wiedziałem, gdzie szukać tych wszystkich kabli, ale elektryk zlokalizował usterkę w 2 minuty. |
|
|
|
|
pempuch
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 39 Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 16 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 18 Lis 2010, 13:13
|
|
|
to ze wentylator chlodnicy powinien mi sie wlaczac przy okolo 90 stopniach to ja wiem. Musialem tak zrobic- na krotko- bo rozpieprzyla mi sie ta plastikowa wtyczka od czujnika temp jak jechalem, wiec na chwile mialo to byc- ale zostalo na jakis czas. tak czy siak- jeszcze jestem w pracy, jak wroce do domu- to biore sie za te cholerstwo. Dziwi mnie tylko dlaczego akurat w tym samym czasie zdechl i nadmuch i wentylator chlodnicy- powiazane to soba nie jest niczym.... a co do sprawdzenia dmuchawy na trzecim biegu- tez nie wlacza sie (juz wczoraj od razu to sprawdzalem). Dziwna sprawa.... zastanawiam sie nad ta wczesniejsza porada odnosnie sprawdzenia polaczen masowych. Mam nadzieje ze za szybko sie ciemno nie zrobi i zdaze to ogarnac po powrocie z pracy. |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 18 Lis 2010, 15:27
|
|
|
pempuch napisał/a: | a co do sprawdzenia dmuchawy na trzecim biegu- tez nie wlacza sie (juz wczoraj od razu to sprawdzalem). |
Źle mnie zrozumiałeś. Po prostu przestawiaj prędkości dmuchawy na pokrętle i patrz czy na przewodach idących do dmuchawy jest napięcie. Jeżeli jest to dmuchawa nadaje się do wymiany. |
|
|
|
|
pempuch
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 39 Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 16 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 18 Lis 2010, 16:23
|
|
|
A wiec sprawa wyglada tak. To co mi sie udalo zrobic po przyjsciu z pracy zanim zrobilo sie ciemno: wykrecilem skrzynke z bezpiecznikami, po kolei sprawdzilem jeszcze raz wszystkie- zaden nie spalony, przewodami od skrzynki poruszalem- nic nie dalo, podlaczylem bezposrednio wentylator od chlodnicy do aku- wentylator kreci wiec nie jest spalony. jesli chodzi o dmuchawe- nie pomierze napiecia czy dochodzi- brak miernika, jutro posprawdzam. Ale tak czy siak stoje dalej w miejscu. Wszystko inne dziala- radio, zegarek, zapalniczka, swiatla, ogrzewanie tylniej szyby, silnik normalnie zapala, kierunki dzialaja. Co jest kuzwa ze w tym samym momencie zdechl prąd na wentylatorze od chlodnicy i wentylator dmuchawy.... jeszcze takiego czegos to ja nie mialem.
[ Dodano: Sob Lis 20, 2010 11:59 ]
No i awaria usunieta. Zabralem sie znowu za przegladanie skrzynki bezpiecznikow i przekaznikow. Jeden z przewodow od wentylatora chlodnicy i od nadmuchu wchodzil do przekaznika zaplonu. W skrzynce bezpiecznikow są one zmostkowane, wiec wyciagnalem ten przekaznik i okazalo sie ze on szwankuje. Po wymianie- wszystko wrocilo do normy
Dla potomnych jesli komus sie cos takiego przytrafi- sprawdzic przekaznik zaplonu (jeden z trzech takich samych, ten najblizej dwoch bezpiecznikow w skrzynce przekaznikow). |
|
|
|
|
|