Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
13 Maj 2010, 21:08
Nasz "dzik"
Autor Wiadomość
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 13 Maj 2010, 19:35   Nasz "dzik"

1. NICK: Rkalitka
2. IMIĘ: Roman
3. MODEL: Połączenie syreny, Fiata 125, Łady, Poloneza i kilku innych wynalazków
4. WERSJA: Trawowóz
5. ROCZNIK: został skonstruowany w 1997 roku przez mojego tatę i jego synów (w tym mnie :-P
6. SILNIK: obecnie 650cm z malucha
7. OPIS AUTA: Dzik powstał w momencie zakupu poloneza przez brata, który od tego momentu wykręcał co niektóre części z ojca fiata 125.
Ojciec wnerwiony stwierdził by zrobić coś na wzór traktorka z przyczepką na silniku fiata 125....

Dzik nie ma papierów aby się poruszać po drogach jednak ma 4 koła silnik i dwie skrzynie.... :9:
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne:
b. mechaniczne:
Przywiózł kompletny przód od syreny z częścią ramy, silnik był most też. Brakowało przekładni czyli odpowiedniego mechanizmu różnicowego jak w traktorze.
Wiadomo nowy mechanizm kosztował sporo dlatego ojciec wpadł na pomysł postawienia dwóch skrzyń z fiata 125 za sobą aby w ten sposób uzyskać odpowiednie przełożenia :yes:

Projekt powstał w niecałe dwa tygodnie:
Na szybko założony silnik w ramie z syreny dwie skrzynie za sobą most z fiata i wał skrócony dopasowany do dorobionej przyczepki na sztywno(brak zawieszenia z tyłu)
Układ kierowniczy początkowo z syreny teraz jest przerobiony z poloneza bodajże...

początkowo brak hamulcy :9:
Jednak po kilku przejazdach na wsi i spaleniu sporej ilości gumy(przy silniku 1.5 fiata, dwóch skrzyniach i lekkiej pace) hamulce pojawiły się na krótko ale tylko z przodu z denaturatem w zbiorniczku zamiast płynu hamulcowego :rotfl:
Przedni hamulec i napęd na tył spowodował ku naszej uciesze jeszcze lepsze palenie gumy i stukających się w czoło sąsiadów :ok:
...Jednak i przyczynił się do zgonu silnika i dlatego teraz jest z malucha, co jednak w połączeniu z dwoma skrzyniami spełnia nadal swoją rolę trawowozu :hihihi:
c. audio:
d. inne:

9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: brak
b. mechaniczne: może den silnik co jest na przyczepce :devil:
c. audio: tuba 500W na pakę :rotfl:
d. inne: brak

10. FOTKI AUTA )

Macie fotki może się komuś przydadzą jak będzie miał ochotę coś skonstruować albo jak przyjdzie mu do głowy, że nie ma części do jego samochodu(są tylko czasami jeszcze nie dopasowane :hahaha: )



profesjonalnie dorobiona flansza pod skrzynię ze 125 i silnik ze 126 :rotfl:



już z jakimiś oponami w teren wcześniej były od fiata



bezpieczny zbiornik baliwa :rotfl:



a tu rarytas....kółko z wycięciami na alternatorze to rozrusznik....nawijasz sznurek włączasz zapłon i ciągniesz....maluch to takie ustrojstwo, że jak ma paliwo to albo odpala od strzała albo wcale :yes:



To by było na tyle.
Teraz możecie się pastwić nad tematem co by nudy nie było i że tylko "projekty teoretixy" u nas są robione :2xf:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

Ostatnio zmieniony przez sowa 18 Maj 2010, 00:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 13 Maj 2010, 20:59   

Ciekawy projekt... :D
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 13 Maj 2010, 21:08   

Projekt jako ciekawostkę przenoszę do " Projektów "

Tego typu rzeźba dla mnie to coś co można kontemplować godzinami przy piwie , a później wsiąść i pojechać do ciężkiej pracy do jakiej został stworzony .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Krawiec 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 352
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Maj 2010, 18:34   

profi wydech ziomus :D
_________________
Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16 Maj 2010, 21:11   

Czyli gdzieś w 2020 roku wjedziemy nim na YTP :yes: :ok:
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 16 Maj 2010, 23:08   

Heh...Michał zaszalał wrzucając to coś do projektów po jednym poście :hihihi:

Cieszę się niemniej jednak i przede wszystkim mam nadzieję, że spojrzycie nieco z przymrużeniem oka na ten "projekt" a z drugiej strony zauważycie pewne ciekawe rozwiązania(oczywiście do jazdy po polu a nie na drodze) jak choćby 16 przełożeń w przód, 4 w tył itd...

Wydech, to znaczy końcówka ugniła i ostatnio coś takiego doczepił brat :-P

A na YTP jeszcze z silnikiem dużego fiata mógłby fajne czasy kręcić...tylko nawachlować by się było trzeba biegami :rotfl:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 17 Maj 2010, 19:20   

16 w przód i 4 w tył...jakim cudem?
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 17 Maj 2010, 19:36   

odyniec napisał/a:
16 w przód i 4 w tył...jakim cudem?

pomyśl ma dwie skrzynie biegow... ,czyli wkladasz na 1 skrzyni 1bieg a z tego pierwszego biegu uzyskujesz na 2 skrzyni 4 biegi,ido przodu 2bieg na pierwszej skrzyni i znow na 2 skrzyni 4 biegi ,pomnoz sobie 4 biegi na 1skrzyni x 4 biegi na 2skrzyni =16,a wsteczny na skrzyni 1 masz jeden jak wiadomo co daje 4biegi na skrzyni 2 :) ,prosciej to jest cos podobnego jak w ciezarowce,dolna/gorna skrzynia :)
_________________
mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 17 Maj 2010, 20:38   

kombinatoryka bez powtórzeń to się nazywa i wychodzi mi 13 w przód i 3 w tył ;)
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 17 Maj 2010, 20:57   

źle liczycie :P jeśli ma dwie skrzynie - obie po 4 biegi do przodu i jeden do tyłu, to ma 17 biegów do przodu (4x4 biegi i mając na pierwszej wsteczny, to na drugiej na wstecznym jedzie do przodu, czyli +1), a co za tym idzie ma 8 biegów do tyłu (ustawiając na pierwszej wsteczny - na drugiej ma 4 biegi do tyłu i jeden do przodu). :-P
U mnie jest papaj z eSem 6KM też z dwoma skrzynkami - pierwszą z żuka 3 biegi do przodu, jeden do tyłu, a druga od jakiegoś niby starodawnego Lublina (5 biegów do przodu i jeden do tyłu). I też troche przełożeń jest :-P
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 17 Maj 2010, 21:33   

Właśnie jak zobaczyłem połaczenie szeregowe dwóch skrzyń biegów stwierdziłem , że trzeba " Dzika " do " Projektów " wrzucić :yes:
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Maj 2010, 21:51   

W jakim celu są dwie skrzynie ?
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 17 Maj 2010, 22:08   

Pedro ma rację na dwóch wstecznych jedzie do przodu :yes:

Co do ilości przełożeń to mam to w dupie jak policzycie sobie robiąc z tego dwie strony w temacie... :-P

Są to dwie skrzynie 4 biegowe w tym pierwsza z wybierakiem jak w polonezie. Dla mnie to jest 16 przełożeń w przód i 4 w tył (i dwa wsteczne to też w przód)

Powód jest k....wa prosty(czytanie ze zrozumieniem) dwie skrzynie działają jak przekładnia w traktorze.....
Powiedzmy, że na dwóch jedynkach jest cholernie mocny ale za to dużo wolniejszy niż na jednej skrzyni....

Chcąc jechać jak na jednej skrzyni wrzucam na jednej 4 a na drugiej wrzucam biegi normalnie(1,2,3,4).

Na pomysł z szeregowymi skrzyniami wpadł mój tato właśnie wtedy :yes:
silnik teraz z malucha jest więc połączenie go ze skrzynką z fiata też wymagało sporego gimnastykowania poprzez zrobienie flanszy z blachy :yes:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Maj 2010, 21:02   

Rkalitka napisał/a:
przy silniku 1.5 fiata, dwóch skrzyniach

nie jesteście przodownikami :)
ten sam patent był stosowany w polonezach bella , choć nie wiem czy fabrycznie .
patent nieszczęśliwy bo momentalnie morduję 2 skrzynie . Ogólnie skrzynia FSO była nie szczęśliwa .
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 31 Maj 2010, 22:42   

Cytat:
ten sam patent był stosowany w polonezach bella , choć nie wiem czy fabrycznie .
patent nieszczęśliwy bo momentalnie morduję 2 skrzynie . Ogólnie skrzynia FSO była nie szczęśliwa .
_________________


Dzik był robiony w 1997 roku i jeździ cały czas na tych samych skrzyniach, od początku w drugiej skrzyni wyskakiwała czwórka(trzeba było ją trzymać gdy się chciało na niej śmigać).
Skrzynie się nie rozwaliły mimo mocnego katowania z silnikiem dużego fiata - częste upalania na wsi.... :-P
Ale za to padł w pewnym momencie most od fiata 125 - wyrwała się półoś - ale wtedy miał złomu na pace prawie 2 tony.....
Teraz jest most z łady i daje radę - skrzynie mają lżej już bo silnik malucha pozwala tylko na spokojną jazdę w terenie :yes:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Cze 2010, 22:53   

zrób mi fotki mostu od łady , bo też o nim myślę :)
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 7 Cze 2010, 12:44   

Jak będę w domu to mogę coś tam pstryknąć jednak za dużo się nie zobaczy bo most jest pozbawiony gniazd na sprężyny(łada już miała zamiast resorów jak w 125p) mocowań amorów czy belek które szły do mostu(coś w stylu panharda z mk1 :-) )

Wiem jednak, że weszła bez większych przeróbek na szerokość oraz nie było problemu połączenia wału z mostem.
Natomiast zamiast tarcz są bębny dość spore i przynajmniej działa ręczny :yes:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Cze 2010, 21:23   

o hamulcach i mocowaniach wiem . Chciałem zobaczyć jak duża jest obudowa przekładni by wiedzieć kto jest "autorem" tego mostu czy to jugol czy argenta .
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 7 Cze 2010, 22:39   

Mam przy sobie taką fotkę mostu :)

<script src='http://img263.imageshack.us/shareable/?i=zdjcie379.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript></noscript>
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 7 Lis 2010, 12:38   

Rkalitka napisał/a:
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
c. audio: tuba 500W na pakę :rotfl:

Jest już :?: :rotfl:



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Jak rozebrać fotele "Uszatki"
luk-90 Tuning stylistyczny 9 6 Wrz 2013, 02:02
fiestaRS
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - konserwacja filtra sportowego typu "mokrego"
dla niewiedzących :P
arecki Tuning mechaniczny 12 12 Wrz 2016, 23:23
olo_r
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: "Fiesta Miesiąca" - Regulamin
Czyli kalendarz na 2014 rok w 12 aktach ;)
Puff Kalendarz 2014 0 2 Gru 2012, 19:13
Puff
Brak nowych postów Podsumowujac nasz "Miedzynarodowy" zlot.
Gość Zielona Góra 2005 26 2 Cze 2005, 09:01
Mafios
Brak nowych postów Nowe wnetrze -"blue edition" z "S"16V
zabawki od Loy'a :)
kratek Tuning stylistyczny 21 14 Sie 2006, 12:14
Piesek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.