[MK3] Słaby hamulec ręczny |
Autor |
Wiadomość |
waldekrad
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 01 Mar 2007 Posty: 8 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 22 Cze 2007, 19:17
|
|
|
A moze podciągnij linki przy dzwigni samego hamulca ( pod pkrowcem) |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 22 Cze 2007, 19:18
|
|
|
jak za mocno podciagniesz linke to po przejechaniu 10km do bebna sie nie dotkniesz... |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
dtm [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Cze 2007, 21:29
|
|
|
Miałem podobnie, wymieniłem w zeszły weekend bębny i linke (stara była tak zardzewiała, że prawie wogóle w pancerzu nie chodzila), i teraz ręczny mam już na 1 ząbku, a jak podciągne na maxa to nie ruszę autem. Więc polecam zmienić linke trochę drogi interes (ja dałem 100zl).
pozdrawiam |
|
|
|
|
olo
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Olek
Wiek: 39 Dołączył: 16 Cze 2007 Posty: 136 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 22 Cze 2007, 21:45
|
|
|
Zagadzm sie z przedmowca ja tez kupilem autko i wymienilem cale tylnie hamulce od bębna przez linke az do rozpieraczy bo jakis typek wogole nie uzywal recznego i wszystko zardzewialo :/ poprostu tragedia a co do linki wlasnie dosc drogi interes ponad 100 złociszy a i wogule wszystko pociagnelo mnie chyba ciut za duzo. Tak to jest jak sie jest narwanym :/ |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Cze 2007, 22:27
|
|
|
hm
nikt ci tego nie powie bo to tak jak byś chciał z opowieści dowiedzieć sie ile wysokości ma śnieżka. Trzeba wziąść i zmierzyć średnice bembna stan szczęk i cylinderków spuścić linkę do zera i dopiero ustawiać hamulce . Najwięcej krzywdy robicie sobie podciąganiem linek . To nie jest wyjście . |
|
|
|
|
dtm [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Cze 2007, 23:13
|
|
|
no dokładnie podciagając reczny tylko naciągasz linke co wcale nie zwiększa skuteczności. Też myślałem o przetaczaniu bębnów ale jak zmierzyłem i miałem 181mm (w TISie wyczytałem, że przy tylu wymiana) więc kupiłem na allegro (udało sie za 134zł). A co do samoregulatorów (rozpiraczy czy jak to się nazywa) przeczyściłem je nasmarowałem smarem miedzio jakimś tam. |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 22 Cze 2007, 23:14
|
|
|
dtm napisał/a: | stara była tak zardzewiała, że prawie wogóle w pancerzu nie chodzila | No ja nie wiem jak jest w mk4, ale w mk3 linka jest w powłoce teflonowej i wcale tak nie rdzewieje (czego o pancerzu nie można powiedzieć). Owszem teflon może się przetrzeć, ale wtedy to linka zaczyna się rwać, ale żeby przyrdzewiała do pancerza? |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
dtm [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Cze 2007, 23:37
|
|
|
wiesz, nie zastanawiałem się czy to teflon czy pancerz ale jest w osłonce i w kilku miejscach była przetarta i chodziła na tyle ciężko, że gołymi rękami nie dało się ruszyć. Może mój przypadek był wyjątkowy ale to co pisałem wcześniej sprawiło, że mam ręczny. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Cze 2007, 03:16
|
|
|
jak linka cieżko chodziła to tylko wymiana jej mogła pomóc . To jedyna słuszna koncepcja . |
|
|
|
|
Kubaes [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Cze 2007, 07:55
|
|
|
Czyli reasumując jak skoncze sesje to czeka mnie rozbiorka tylnich hamulcow i kontrola grubości okładzin i bębnów, (bembnów - kurde jak to się pisze :/ ) i jeśli te okażą się OK, to wymiana linki. |
|
|
|
|
Rangers76 [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Cze 2007, 10:19
|
|
|
Samoregulator nie ma nic wspólnego z ręcznym.
Albo trzeba naciągnąć linkę albo ją wymienić. |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 30 Cze 2007, 11:23
|
|
|
Rangers76 napisał/a: | Samoregulator nie ma nic wspólnego z ręcznym.
Albo trzeba naciągnąć linkę albo ją wymienić. | mo i to dość duże - jak nie masz dobrego samoregulatora to nie masz ręcznego i choćbyś nie wiem co robił to samą linką nic nie zdziałasz |
_________________
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Cze 2007, 22:00
|
|
|
Cytat: | Samoregulator nie ma nic wspólnego z ręcznym.
Albo trzeba naciągnąć linkę albo ją wymienić. |
hm nie komentuje tego bo szkoda mi 5 raz pisać jaki ma wpływ poprzeglądaj tematy a sie dowiesz . A jak nie wierzysz to zapytaj sie jaco jak robił w swojej fieście ręczny . naciąganie linki to najgłupszy proceder jaki da sie zrobić w aucie . Dziwie sie ze producenci to jeszcze robią taka funkcje . |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 1 Lip 2007, 00:25
|
|
|
diodalodz napisał/a: | hm nie komentuje tego bo szkoda mi 5 raz pisać jaki ma wpływ poprzeglądaj tematy a sie dowiesz . A jak nie wierzysz to zapytaj sie jaco jak robił w swojej fieście ręczny . naciąganie linki to najgłupszy proceder jaki da sie zrobić w aucie . Dziwie sie ze producenci to jeszcze robią taka funkcje . | Nie tylko jaco - ja też ... |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
Radhezz
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Radek
Wiek: 36 Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 23 Skąd: OPO87**
|
Wysłany: 2 Lis 2010, 22:02
|
|
|
diodalodz napisał/a: | naciąganie linki to najgłupszy proceder jaki da sie zrobić w aucie . Dziwie sie ze producenci to jeszcze robią taka funkcje | Fajnie, to może się dowiem czemu w ogóle ta regulacja jest? Do czego skoro nie należy jej używać?
No ale bębny i tak trzeba będzie obejrzeć |
_________________ Bo Mogę Wszystko 520i 24V 150KM
----------
- Będę brał cie,
w Aucie
- Gdzie?!
- W Fieście... |
|
|
|
|
|