[MK5] 1.25 szarpie przy dodaniu/ ujęciu gazu |
Autor |
Wiadomość |
kubaotcz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 54 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 24 Paź 2010, 19:09 [MK5] 1.25 szarpie przy dodaniu/ ujęciu gazu
|
|
|
Problem polega na tym, że podczas puszczenia gazu, szczególnie na biegach 1, 2 rzadziej 3 samochód dwa razy szarpnie zanim zacznie normalnie zwalniać, po czym kolejne dwa trzy szarpnięcia mam w momencie kiedy obroty schodzą poniżej 2tys (jakby w tym momencie kiedy silnik dostaje paliwa). Tak samo przy delikatnym dodaniu gazu z niskich biegów, szczególnie na niskich obrotach auto dwa razy szarpnie zanim pojedzie. Dodam tylko że mam wersje bez przepływki, z filtrem powietrza na przepustnicy (duży prostokątny filtr). Ostatnio wymieniony cały zapłon z cewką włącznie. Jakie wasze pomysły? |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 24 Paź 2010, 20:09
|
|
|
miałem tak samo i u mnie wyszło, że padł MAP, nie wiem czy u Ciebie jest w tym samym miejscu co w mk4 (w kolektorze zaraz za przepustnicą), jeśli razem z tymi obiawami jest jeszcze podwyższone spalanie to stawiałbym na niego. Na diagnostyce powinien wyjść jego błąd. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
kubaotcz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 54 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 24 Paź 2010, 21:07
|
|
|
Spalanie fakt dosyć spore, ale myśle że to po częsci wina mojego stylu jazdy, dużo miasta i krótkie trasy. Do tego dochodzi czasami nierówna praca na jałowym biegu (tak jakby raz na kilka sekund następowalo wypadanie zapłonu na jednym z cylindrów). Co do MAPu kiedyś już ktoś mi to zasugerował, ale we wskazanym miejscu czujnika nie znalazłem. Jedyne co może pełnić jego funkcje znjaduje się na ścianie grodziowej. Odłączenie tego czujnika powinno dać efekt? |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 24 Paź 2010, 21:27
|
|
|
kubaotcz napisał/a: | Odłączenie tego czujnika powinno dać efekt? |
nie, on jest niezbędny do prawidłowej pracy silnika
kubaotcz napisał/a: | Spalanie fakt dosyć spore, ale myśle że to po częsci wina mojego stylu jazdy, dużo miasta i krótkie trasy |
tzn. ile? moja wtedy w mieście paliła 10-11, w trasie ponad 8 i to wszystko na spokojnie.
Jak sam nie umiesz znaleźć to skontaktuj się z Fordonem on na pewno Ci pomoże. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
kubaotcz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 54 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 24 Paź 2010, 21:35
|
|
|
No spalanie wychodzi mi bardzo podobnie, w mieście ponad dyszkę, w trasie zejście poniżej 8 litrów to problem. Co prawda mam sekwencję, ale wyniki to nie małe. Ten czujnik na grodziówce to dokładnie to http://moto.allegro.pl/cz...1284573411.html |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 25 Paź 2010, 10:30
|
|
|
to nie jest żaden czujnik, to zawór od par paliwa.
kubaotcz napisał/a: | Co prawda mam sekwencję, ale wyniki to nie małe. |
gazu? ja pisałem o benzynie.
Jak masz założoną instalacje gazową to sprecyzuj na jakim paliwie co się dzieje. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
kubaotcz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 54 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 25 Paź 2010, 17:11
|
|
|
Wyniki które podałem są dla gazu, te na benzynie włąsciwie się nie różnią. Co do zachowania auta to silnik pracuje identycznie na LPG i na Pb, objawy są takie same. |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 25 Paź 2010, 17:55
|
|
|
ja dalej stawiam na MAPa, sprawdź jeszcze błędy w komputerze, masz możliwość ich sprawdzenia poprzez licznik - jak to zrobić poszukaj w elektryce. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
kubaotcz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 54 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 30 Paź 2010, 17:32
|
|
|
Jeśli chodzi o błędy to wyświetlacz pokazał dtc 5967. Myślę że warto sprawdzić map sensor, to znaczy podmienić go innym i sprawdzić czy problem nadal występuje. W związku z tym będę wdzięczny jeżeli ktoś podrzuci w którym dokładnie miejscu znajde MAP'a. Przypominam, silnik 1.25Zetec-S/Duratec z filtrem powietrza na kolektorze dolotowym. Z góry dzięki za wszelkie wskazówki gdzie dokładnie go szukać. |
|
|
|
|
|