Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] 1.3i, przełącznik nie przełącza na LPG
Autor Wiadomość
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 26 Paź 2010, 18:34   [MK3] 1.3i, przełącznik nie przełącza na LPG

Witam serdecznie,

mam następujący problem. Otóż dawno dawno temu jakieś 8 miesięcy temu miałem problem z przełączaniem gazu w fieścince (wtedy jeszcze silnik 1.1i ale to nie ma znaczenia). Problem taki, że mając na pozycji II - benzyna paliła się dioda czerwona (dioda 2kolorowa - czerwona, zielona) gdy przy zapalonym silniku przełączałem w pozycję 0 zapalała się dioda zielona i w tym momencie silnik chodził na gazie. I - to automat który przełączał z benzyny na gaz przy odpowiednich obrotach. Mając na zapłonie (niewłączony silnik) przełączając z pozycji II na 0 zapaliła się na chwilę dioda z czerwonej na zieloną i znów wróciła na czerwoną, było słychać otwarcie elektrozaworu butli i ponowne jej zamknięcie. Tak samo z przekaźnikiem w przełączniku, też "cyknął". Pewnego dnia miałem problem z przełączeniem z ben na LPG. Otóż jak to rano włączając na ben po jakimś czasie chciałem przełączyć na LPG lecz nie było ani charakterystycznego cyknięcia elektrozaworu ani dioda nie zmieniła kolor na zielony. Nie wiedziałem co jest grane. Zauważyłem, że owa dioda (2 kolorowa) przy zmianie z PB na LPG zmienia kolor na lżejszy czerwony, coś jakby w pomarańcz wpadało. Nie wiem czym jest to spowodowane, za małe napięcie na 3 odnodze od koloru zielonego ? który swym lekkim "żarzeniem" zmienia tą barwę czerwoną na ciutkę inną ? przełączałem i na automat i inaczej na zapłonie itd i nic.. po prostu nic. Gazownicy mówili, że to wina przełącznika lecz cena 140zł sprawiała, że bladłem na twarzy. Chciałem się dowiedzieć czy naprawdę to to.. podjechałem z kolegą do jego znajomego gazownika, który nie miał czasu się zająć akurat moim samochodem, lecz powiedział bym spróbował podłączyć na krótko elektrozawór : przewody czerwony z niebieskim. Zadziałało, elektrozawór cyknął i samochód chodził na gazie. Mówił, że może się zablokował czy coś takiego, włożyłem przełącznik i działało znów :) nie wiem naprawdę co było przyczyną bo teraz znów nie mogę przełączać na LPG, z tym że "reset" elektrozaworu podłączeniem na krótko nie zdaje egzaminu... jakiś czas temu na chwilę przywiesilo mi się przełączanie, już zaczynałem odkręcać konsolkę środkową co by wyjąć przełącznik (chciałem podłączyć na krótko), ale tak jakby wystarczyło poruszanie wtyczką czy co i przełącznik zadziałał. Teraz już nic nie pomaga.. oczywiście elektrozawór na krótko śmiga.

Nie wiem co jest winą, czy przełącznik, czy może przekaźnik w przełączniku ? sam przełącznik trójpozycyjny odrzucam skoro widać zmienioną barwę diody z czerwonej na tą wpadającą w pomarańcz bo w tym przypadku jest tak samo jak w tym sprzed 8 miesięcy. Może ktoś mi pomoże jak sprawdzić samemu co może być przyczyną takowej usterki ? Czy to naprawdę przełącznik czy może coś innego ?
Przekaźnik sprawdzałem na krótko i też przełącza. Podłączając napięcie pod cewkę przekaźnika, dioda zmienia kolor z czerwonej na zielony.

W internecie znalazłem taki przełącznik : przełącznik
Jest to co prawda STAG-2W a ja mam Lo-Gas, ale z tego co zauważyłem to ilość kabli tam i u mnie się zgadzają (kolory także). Różni się tylko wtyczka (tam jest płaska 7pin bodajże), a u mnie molex 8pin.
Czy jest możliwość podpięcia przełącznika jak z aukcji zamiast mojego ? jedynie zmienił bym wtyczki itd ? Nie uśmiecha mi się płacić kurcze 140zł za nowy przełącznik z wymianą którą sam mogę przeprowadzić....

Poniżej dorzucam zdjęcia przełącznika tego mojego z oznaczeniem wyjść (podpięcia kabli).


Dzięki wszystkim za pomocne odpowiedzi.


pozdrawiam














_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Paź 2010, 18:46   

Blackknight88 napisał/a:
Jest to co prawda STAG-2W a ja mam Lo-Gas
Jeśli Twój przełącza automatem przez zmianę obrotów (np. jak silnik przekroczy 1,8tyś) jak en STAG działa tak samo to kwestia wtyczki, jeśli STAG przełącza np. na temperaturę to nie zadziała jak trzeba :(

Okablowanie proste jak but:

1- +12V za stacyjką - zasilanie - prawie na pewno czerwony :)
2 - masa - zazwyczaj czarny
3 - wyjście +12V na zawory gazowe - pierwszy lepszy zawór np. na reduktorze, czarny przy zaworze będzie do masy, a drugi będzie się pokrywał kolorem ze sterownikiem,,,
4 - wyjście +12V na zawór benzyny - w sumie jak wyżej tylko trzeba sprawdzić przy zaworze benzyny
5 - wejście rezerwy, jak podasz masę to się kontrolka zaświeci - na butli w obudowie elektrozaworu jest czujnik włączany magnesem, kolor do namierzenia jak wyżej
6 - wejście impulsów zapłonowych (jak na obrotek) - albo owijają wkoło kabla WN, albo pod cewkę się wpinają lub pod kompa
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
Ostatnio zmieniony przez JoeMix 26 Paź 2010, 20:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 26 Paź 2010, 18:50   

Joe mógłbyś jeszcze napisać który kabel jest jakiego koloru ? Tzn rezerwa to pewnie kolor żółty,automat kolor biały ? zasilanie +12V to kolor czerwony a czarny to masa. Ale reszty nie wiem. Niebieski od czego i brązowy od czego.

Poza tym nie używam w sumie automatu, przełączam ręcznie sobie z PB na LPG, to czy jeśli STAG będzie miał automat przez temp to tak czy siak nie będzie pasował ?
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Paź 2010, 20:44   

Blackknight88 napisał/a:
Joe mógłbyś jeszcze napisać który kabel jest jakiego koloru ?
A gdybym to ja wiedział :) - podrasowałem posta wyżej :)
Blackknight88 napisał/a:
Poza tym nie używam w sumie automatu, przełączam ręcznie sobie z PB na LPG
No to jak tak to szybka naprawa, bierzesz przełącznik najlepiej taki jak w centralne 3 pozycyjny z trzema wyjściami i pod środkowe podłączasz +12V, pod jeden skarny zawory gazowe, a pod drugi skrajny benzynę - i już masz ręczne sterowanie :) Gaz-NIC-Benzyna :)
Blackknight88 napisał/a:
to czy jeśli STAG będzie miał automat przez temp to tak czy siak nie będzie pasował
Plug&Paly nie będzie pasował, po dołączeniu czujnika temp da się zaadoptować :)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 26 Paź 2010, 21:25   

W sumie taki automat przez temp by mi bardziej pasował bo ten z obrotami to taki ni w tyłek ni w oko.. dlatego go nie używam, bo jednak temp jest ważniejsza niż obroty kiedy to przypuśćmy chcemy ruszyć pod górę albo z dołka i dajemy więcej gazu i co ? przełącza :/... przecież nie ustawię sobie przełączania na LPG przy 5k obrotów hahaa :-)

Dzięki za odpowiedź Joe ;) jutro będę kombinatorował ;) bo mam rozumieć, że ta cała elektronika jak i przekaźnik itd jest tylko od tej automatyki przez obroty ?
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Paź 2010, 21:35   

Blackknight88 napisał/a:
bo mam rozumieć, że ta cała elektronika jak i przekaźnik itd jest tylko od tej automatyki przez obroty ?
:yes:
Blackknight88 napisał/a:
przypuśćmy chcemy ruszyć pod górę albo z dołka i dajemy więcej gazu i co ? przełącza
Miałem taki automat i w Pegeocie 309 i w Shumie,,, teraz w VW,,, nie wiem tam jak się przełącza z benzyny na gaz to tylko widać zmianę kontroli i zawory cykają,,, jak chcesz możesz w tym czasie kręcić kołami w miejscu,,, z gazu na benzynę przełącza tylko jak obroty idą w dół i zawsze jest lekkie zadławienie silnika,,, we wszystkich 3 tak samo jest/było,,,

Z drugiej strony to zawsze się robiło tak że się odpalało, czekało krótką chwilkę,,, robiło się BRUM i już auto była na LPG i nic się w czasie jazdy nie przełączało :)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 26 Paź 2010, 21:37   

No też prawda, jest też ten potencjometr z tyłu (montażowy) co by można było wyregulować sobie owe przechodzenie z PB na LPG, ale już się przyzwyczaiłem do ręcznego przeskakiwania na turbogaz :D
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Paź 2010, 22:51   

Blackknight88 napisał/a:
już się przyzwyczaiłem do ręcznego przeskakiwania
To wywal tę nieatrakcyjną centralkę i zrób sobie sterowanie w podrasowanym przycisku np. od ogrzewania szyby :hihihi:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 27 Paź 2010, 14:04   

Rozwiązałem problem. Podjechałem do znajomego gazownika, wziąłem przełącznik (tego staga z aukcji) podpiąłem kablami na krótko od tamtej (inna kostka niż w moim starym) no i działa. Kupiłem za 35zł od niego, zmodernizowałem wiązkę, przyciąłem kable i wsadziłem. Automat sobie ładnie wyregulowałem więc z automatu będę startował teraz :) .

Dzięki za odpowiedzi Joe.

Dla potomnych co by wiedzieli co i jaki kabel do czego jest. Przy instalacjach gdzie do przełącznika idzie 6 kabli odpowiadają one kolejno :

Czerwony - +12V
Biały - Rezerwa
Czarny - Masa
Brązowy - Cewka zapłonowa
Niebieski - Reduktor i elektrozawór gazu
Żółty - Elektrozawór benzyny

pozdrawiam ;)
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Pomocne materiały z LPG
Różne marki samochodów, softy, instrukcje, schematy.
Blackknight88 LPG 7 4 Sty 2017, 23:32
cargo
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.