Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Tarcze zamiast bębnów
Autor Wiadomość
patrykski1 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Paź 2010, 21:05   [MK3] Tarcze zamiast bębnów

mam taki problem bo z cywila 1.1 robię XR2i 1.6 i układ hamulcowy jest zupełnie inny bo XR2i ma ABS a 1.1 nie lecz pomijając to. przód jest cały przerzucony a tył niestety bębny i reduktor hamowania trzeba by było trzeba też zmienić, i mam taki pomysł żeby włożyć na tył tarcze najlepiej przednie z 1.1 pojedyncze nie wentylowane i jak to zrobić???????? :głowąwmur:
Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Paź 2010, 00:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Paź 2010, 21:07   

Zabijesz się na pierwszym zakręcie, bo się koła zatrzymają przy lekkim hamowaniu, dlatego ze fiesta ma lekką dupę! Temat wiedze powraca jak bumerang, jak założysz tarcze na tył, to będziesz musiał ich skuteczność opuścić do poziomu bębnów,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Tomas82 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 57
Skąd: Lębork
Wysłany: 13 Paź 2010, 21:14   

Panowie na Fiestaguides zrobili taką przeróbkę z tarczami z focusa:

http://www.fiestaguides.c...rear_discs.html

Warunkiem będzie tu użycie 14" felg, bo stalowe 13'' już nie wejdą.
_________________
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
 
 
 
patrykski1 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Paź 2010, 21:26   

masz rację dlatego trzeba pokombinować z reduktorem hamowania i odpowiednim obniżeniem auta, problem w tym jak je na belkę wpasować.
a 14 mam RS borbety
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Paź 2010, 21:27   

Tam to są chyba tarczo-bębny, a dwa to nikt nie broni zakładać czy przerabiać,,, tyle że po prostu nie ma to większego seansu, w tarczo-bębnach problemu dużego nie ma, o tyle w przypadku tarcz i zacisku z przodu jest problem z ręcznym,,, no i jak mówię, tarcze mają dużo większa skuteczność, która na tyle nie jest potrzebna,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
patrykski1 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Paź 2010, 21:32   

ok więc wkładam bębny z XR2i oryginały , bo są o wiele większe niż w 1.1
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 13 Paź 2010, 21:33   

JoeMix napisał/a:
a dwa to nikt nie broni zakładać czy przerabiać,,

a przeglad to przejedzie?
i na jakiej zasadzie bedzie działać reczny?
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Paź 2010, 21:41   

drzeniow napisał/a:
a przeglad to przejedzie
Mają być 2 niezależnie od siebie działające hamulce - zasadniczy na 4 koła i pomocniczy na 2 koła,,, a jak to rozwiążesz to twoja sprawa, jeden ma być niezależny od drugiego,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 13 Paź 2010, 22:19   

tak wiec wlozenie tarcz przednich nie jest mozliwe z prawnego punktu widzenia.
Trzeba i tak kupić tarczobebny tylko po co?
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
patrykski1 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Paź 2010, 22:45   

i problem rozwiązany można zamknąć temat.
Dziękuję wszystkim za pomoc
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Paź 2010, 13:18   

drzeniow napisał/a:
tak wiec wlozenie tarcz przednich nie jest mozliwe z prawnego punktu widzenia
Ale dlaczego,,, ja miałem w mk1 z przodu tarcze wentylowane z zaciskami z eskorta, na tyle maiłem przednie tarcze i zaciski z mk2,,, i to był hamulec zasadniczy, do tego drugie zaciski przednie z mk1 jako osobny, niezależny hamulc pomocniczy/awaryjny,,, i wszystko jest zgodnie z przepisami, zero problemów przy przeglądach, no może z tym że lekka fiesta wyskakiwała z rolek blokując koła ze pomiar skuteczności nie był możliwy,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 14 Paź 2010, 13:56   

JoeMix napisał/a:
na tyle maiłem przednie tarcze i zaciski z mk2,,, i to był hamulec zasadniczy, do tego drugie zaciski przednie z mk1 jako osobny, niezależny hamulc pomocniczy/awaryjny,,,
Dawaj jakieś fotki, takiego patentu jeszcze chyba nikt nie widział...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Paź 2010, 14:19   

Foty kiedyś dawałem,,,

[ Dodano: Czw Paź 14, 2010 14:27 ]
Nie to wyślij mi się kliknęło,,, tak oto powstawała ta dziwna konstrukcja,,,





_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 14 Paź 2010, 14:38   

Ciekawy patent... :yes:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Paź 2010, 14:59   

Ciekawy, ale życie nauczyło że bardzo mało przydatny i kłopotliwy,,, ja to wtedy rozwiązałem w ten właśnie sposób gdyż liczyłem na bardzo skuteczny ręczny (proste i skuteczne całkowite blokowanie koła),,, docelowo miały być dwie dźwignie ręcznego w kabinie po to by szybko blokować tylko wybrane koło, czy tez jedno mocniej a drugie mniej,,, bo w aucie miałem zwykły taki zawór prawie jak od gazu którym ustawiałem które koło mocniej które słabiej,,, nim wprowadziłem 2 dźwignie w życie, wprowadziłem auto na drzewo,,, bo mi zasadniczy przyblokował koła kiedy nie do końca było to konieczne,,, :|
Dawne dzieje,,, widać choćby po fotkach robionych z maksymalną wtedy dostępną rozdzielczością :)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - malowanie bębnów i zacisków hamulcowych
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 16 17 Lis 2009, 15:52
piotrek1289
Brak nowych postów Przyklejony: Zakładamy nowe tarcze hamulcowe
Żółwik Tuptuś Mechanika ogólna 0 10 Mar 2006, 19:57
Żółwik Tuptuś
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.