Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Problem z alternatorem, nie ładuje, a jest sprawny
Autor Wiadomość
sledzio 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 35
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 106
Skąd: Aleks.Łódzki
Wysłany: 27 Wrz 2010, 21:37   [MK3] Problem z alternatorem, nie ładuje, a jest sprawny

Witam, mam następujący problem :

Moment zauważenia -> jadąc ulicą zgasło mi radio, przygasły miagacze (wtedy zauważyłem ze cos jest nie tak), silnik zgasł (podczas jazdy). Staje - akumulator pusty....

hol pod dom i zaczynamy sprawdzanie :
- Dioda od kontrolki - sprawna
- szczotki - długie, dobre, nie ma sie do czego przyczepić.
- wtyk od alternatora również nie wskazuje na uszkodzenie.

Objaw jest taki, że nie ładuje i nie działa kontrolka od ładowania.

Zrobiliśmy (znaczy ja, laik i znajomy mechanik) takie "obejście" - pod wtyk od alternatora, a dokładniej pod kabel od prądu wzbudzania podłącyliśmy żaróweczkę.

Teraz tak, po odpaleniu auta przytykam żaróweczkę pod + w aku, słychać jak fiestolot schodzi z obrotów-> znaczy coś działa, od tego momentu mam ładowanie, odkładam więc żaróweczkę, wsiadam, jadę, póki co działa.

Wg tego mechanika wina leży po stronie kabli, gdzieś tam musi być coś nie tak... pytanie jak prostym sposobem znaleźć miejsce usterki... obstawiam że ten kabelek od wzbudzania poszedł...

dodam, że dotknięcie kabelka od wzbudzania do masy nie powoduje zapalenia się kontrolki w aucie, a przypominam ze kontrolka i bezpieczniki są ok.
Jednym słowem wszystko wskazuje na kabelek... czy jest jakis madry sposob na jego sprawdzenie ?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Wrz 2010, 06:09   

:9: Dotykasz końcem przy alternatorze do masy na włączonym zapłonie - jak się kontrolka nie świeci to walnięty jest kabelek, ale z drugiej strony nie ma +12 po przekręceniu kluczyka,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 28 Wrz 2010, 16:04   

sledzio napisał/a:
Jednym słowem wszystko wskazuje na kabelek... czy jest jakis madry sposob na jego sprawdzenie ?
Ustaw mierni na zwarcie (tak żeby piszczał) weź ze 2 metry kabla, podłącz pod końcówkę kabelka co dochodzi do altka, idź do kabiny, wykręć licznik, rozepnij wtyk i podłącz się miernikiem we wtyczce do styku od kontrolki, a drugim przewodem z miernika, do kabla który wcześniej podłączyłeś. Jak będzie piszczało tzn że kabel sprawny, jak nie tzn że jest walnięty. Innej opcji nie ma chyba że chcesz rozpruć instalację.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Wrz 2010, 16:23   

jackrzec napisał/a:
Innej opcji nie ma chyba że chcesz rozpruć instalację
Napisałem najprostszy sposób,,, jak się kontrolka nie zapali t wystarczy sprawdzić czy z drugiej strony żarówki się pojawia +12V,,, nie potrzeba 2m kabla :) a jak nie to na wtyczce można sprawdzić czy jest dostępna masa na przewodzie (po wcześniejszym zmasowanie przy alternatorze jak pisałem)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
sledzio 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 35
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 106
Skąd: Aleks.Łódzki
Wysłany: 28 Wrz 2010, 17:25   

Ok, dzięki chłopaki za odpowiedzi.
Prześledziłem ten magiczny niebieski kabelek i faktycznie coś nie w sosik mu było, uciąłem w miejscu gdzie był zagięty i na szybko "na skrętke" go połączyłem.

Dioda od ładowania się zapaliła, jest ok...
tyle że po odpaleniu nadal sie świeci :P co już nie jest ok.

Możliwe, że coś źle złożyłem w alternatorze (mogłem źle wsadzić regulator ze szczotkami bo po ciemku to robiłem), tak wiec w wolnej chwili jeszcze raz sie z tym pobawie - jest do tego jakiś specjalny sposób ?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Wrz 2010, 17:26   

A czasem ten kabelek Ci nie masuje?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
sledzio 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 35
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 106
Skąd: Aleks.Łódzki
Wysłany: 28 Wrz 2010, 20:21   

Teoretycznie nie powinien, bo był ładnie zaizolowany, ale widocznie coś było nie tak.

Odłączyłem ten dorabiany kabelek i - eureka - działa jak powinno - tj. dioda łądnie zapala sie i gasnie po 2 sek po odpaleniu.
Nie mam chwilowo jak sprawdzić miernikiem (sie popsuł, jutro wezme drugi), ale obstawiam ze wszystko jest jak nalezy.... tak mi sie zdaje :)
_________________
Jeżeli chcesz tanio i nowocześnie urządzić łazienkę lub kuchnie to polecam ten sklep. Mają świetną armaturę.
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 29 Wrz 2010, 21:59   

Sprawdź dokładnie później jeszcze ładowanie na klemach. Ostatnio też miałem rozładowany akumulator, oddałem do regeneracji, wrócił, zaczął coś tam ładować ale zdecydowanie za mało (bez odbiorników ok. 13.4V), odstawiłem auto do znachora i znalazl pod maską mega druciarnie z kablami, powymieniał pół okablowania i ładowanie wróciło i trzyma się książkowe. Nawet rozrusznik zaczął działać dużo, dużo sprawniej.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 09:46
ttomek71
Brak nowych postów Przyklejony: Kto jest z Wrocławia ? Dolnegośląska ?
Ilu nas jest ? Wpisz się !
Piter Grupa Wrocław - Frakcja Dolnośląska 75 9 Sty 2016, 10:57
roch57
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.