|
Przesunięty przez: trzeci 25 Wrz 2010, 23:47 |
[MK3] Fiesta 1.1i - małe zmiany |
Autor |
Wiadomość |
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 27 Wrz 2010, 18:21
|
|
|
Ja mówię o diodzie niesamochodowej, czyli taką którą można kupić w sklepie elektrycznym. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 27 Wrz 2010, 23:14
|
|
|
Maki napisał/a: | mówię o diodzie niesamochodowej, czyli taką którą można kupić w sklepie elektrycznym. | Ale nie tylko samochodowe diody są na 12V i w elektrycznym też można takie kupić... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 28 Wrz 2010, 10:16
|
|
|
Tak jak już wcześniej pisałem we wszystkich instrukcjach wykonania bajerków z LED'ami czytałem o rezystorkach. Dzisiaj listonosz przyniósł mi 3-ci STOP. Ma on 40 diodek a jak się dobrze człowiek przypatrzy to zauważy do każdej diodki 1 rezystorek. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Wrz 2010, 10:30
|
|
|
Jak masz zwykłego LEDa to potrzebuje on rezystora ograniczającego, chyba że go podłączasz do jakichś 2,5V max to wtedy może być bez, do każdego innego napięcia (wyższego) potrzebny odpowiednio obliczony rezystor który ograniczy prąd i na którym odłoży się część napięcia,,, z tym się niekt nie kłóci bo to jest jaknajbardziej prawidłowe,,, Samochodowe LEDy rezystora nie wymagają bo są przystosowane na napięcie 12V (spokojnie do 15 wytrzymują) i odpowiednio wyliczony rezystor jest wbudowany w diodę, tak samo jak w diodach migających wewnątrz jest układ który samoczynnie mruga diodą,,, nie dziwi mnie że w świetle STOPu diody mają tranzystorek bo hurtowo zwykły led+rezystor wychodzi dużo taniej niz LED 12V,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 28 Wrz 2010, 13:26
|
|
|
W takim razie wszystko chyba juz jasne. Zrobił się mały offtopik, niech autor tematu wraca i próbuje wyciągnąć z 1.1 ze 100 kucy |
|
|
|
|
Bonus
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 28 Wrz 2010, 16:14
|
|
|
najpierw mozesz polakierować wygładzić wnetrze obudowy filtra powietrza to cos troszeczke daje o dziwo ale niestety że jest ciepło to lakierownia szlag trafia (trzba by to wykonac czymś odpornym na ciepło),
mozna też wydłuzyc dolot np wsadzjac podkąłdke 2mm to zmieni charakterystyke przesunei moment obrotowy ku niższym obrotom i szybko sie okaże ze sinik zaczyna cuda robic (jak samoczynne przyspieszanie bo sie centralak zacznie mylić w dziwnej sytuacji) a w czasie jazdy nagle przekonasz sie ze prżłorznei skrzyni nei pasują,
mzoesz tez wsadzić swiece wieloelektrodowe (skoro masz nieduzy przebieg ale czy masz pewnosć ze to nie sfałsozany przbieg po dziadku?)
wywalić kata mozna ale nei stumiennice tylko rurke można wsadzić
pozatym wyreguluj zbierzność,
zmień opon na wąskie 155 jak masz szersze,
nalej oleju odpowiednio zadkiego do silnika i skrzyni (to tez doda)
do jeszcze sprawdz dizłanie przepustnicy ciepłego powietrza w rurze obudowy filtra powietrza,
mzona by tez zrobić zamiast standardowego to filtr powietrza olejowy, pozatym zimy dolot, oraz odizolować obudowe filtra od ciepła silnika (ale jak to nie wiem moze blachą)
wiec jak masz kawałek 2mm albo 3mm materiału metalowego idealnie płaskiego, wiertarke i umijetnosci slusarskie to możesz kupić 3 uszczelki pod dolot i odrysować na tym metalu kształt i robić podkładke po dolot i zobaczysz czy cos wyjdzie z przedłuzenia dolotu, czy uzysk bedzie na przsunieciu "górki" momentu, przy przedłużeniu dolotu o 5mm wychodzą zauwarzlne zminay moment nizej i brak mocy wyżej ale objawy jak w opisie wyżej samoczynne przyspieszanie ale to mogło mieć inną przyczyne (nieszczelnosć wykonania w moim przypadku) |
_________________ nr gadu 5593077 |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 28 Wrz 2010, 16:55
|
|
|
Bonus napisał/a: | do jeszcze sprawdz dizłanie przepustnicy ciepłego powietrza w rurze obudowy filtra powietrza, |
Bonus napisał/a: | pozatym zimy dolot |
Mógłbyś mi wytłumaczyć? |
|
|
|
|
Bonus
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 28 Wrz 2010, 21:11
|
|
|
rwiezel napisał/a: | Bonus napisał/a: | do jeszcze sprawdz dizłanie przepustnicy ciepłego powietrza w rurze obudowy filtra powietrza, |
Bonus napisał/a: | pozatym zimy dolot |
Mógłbyś mi wytłumaczyć? |
chodzi o tą przepustnice / termostat w rurce dochodzącej do obudowy filtra powietrza, reguluje jak jest zimno na dworze zeby na poczatku po odpaleni silnik chodził i ciągnoł powietrze z nad kolektora wydechowaego (bo tam bezie ciepłe), a potem gdy juz sie nagrzeje powietrze i rozgrzje sie troche silnik to żeby termostat zamknoł i ciagnol zimne powietrze,
jeżlei przepustnica ta sie zatnie bo padnie termostat to auto moze gorzej jeździć bo bedzie ciagnąć zamiast zimnego powietrza to cieplejsze z nad kolektora wydechowego w którym jest mniej tlenu bo to ciepłe powietrze
z zimnym dolotem to chodzi o to zeby doprowadzić pod rurkę wchodzącą do obudowy filtra powietrza (gdzie silnik zasysa powietrze), jakoms dysze zeby dopływało tam zimne powietrze, w czasie jazdy, można też oddzielić ten wlot od komory silnika i zaizolowac by powietrze któro ciągnie silnik było chłodniejsze, ale efektów z tego specialnych nie spodziewał bym sie |
_________________ nr gadu 5593077 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Wrz 2010, 21:25
|
|
|
Nie wiem ile jeszcze będą takie mity chodzić,,, zimne powietrze w gaźniku czy CFI który chodzi jak gaźnik nie jest tak super bardzo pożądane bo paliwo zanim dojdzie do cylindra to musi odparować, w zimnym powietrzu rozpylona benzyna kiepsko odparowuje w dodatku kolektor jest podgrzewany płynem z silnika i ma jakieś 80 stopni, i to że że zostało zassane zimne powietrze niewiele daje bo i tak się ono ogrzewa,,, jak ktoś chce to niech po rundce gdzie rozgrzany jest motor zdejmie puszkę filtra i zobaczy jaką temperaturę ma ten plastik a jaką ma wkład w środku,,, o tak wtedy chłodne powietrze z zewnątrz naprawdę dużo daje,,, a teraz kiedy zimno i paręnaście sekund po uruchomieni leci ciepłe z nad kolektora to naprawdę się przydaje,,, takie bajerki to dają coś w nowych autach gdzie wtrysk jest bliżej cylindra i często plastikowy nie ogrzewany na maxa kolektor dolotowy,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|