Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Baran z RS2000 do Zeteca
Autor Wiadomość
PawelKRA 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 83
Skąd: Kraków
Wysłany: 23 Wrz 2010, 10:47   Baran z RS2000 do Zeteca

Wiem ze jest wyzej w FAQ ten temat, ale dla mnie zbyt malo szczegolowy. Mam do kupienia taki kolektor i zastawiam sie czy jest sens
Mianowicie.
1)Czy rozstaw rur w RS2000 jest taki sam jak w Zetecu?
2)Czy mozna kupic flansze pod Zeteca czy trzeba samemu cos tworzyc?
3)Czy zejscie kolektora jest takie same jak w Zetecu czy pod silnikiem tez trzeba cos przerabiac
4)Lambdy pewnie nie posiada RS2000?
5)Czy realnie poprawia on osiagi?

EDIT: Ad.4
Kolektor jak ponizej ma 2 sondy. Teraz pytanie. Osobno sondy na 2 rury. Jak teraz to przystosowac do Fiesty ktora ma jedna sonde. Zaslepic jedno gniazdo i ciagnac z drugiego?
Nie wydaje mi sie zeby to bylo dobre rozwiazanie bo spaliny beda oddawane w polowie.
Zrobic mocowanie juz po zejsciu na jeda rure?

http://allegro.pl/kolekto...1192234451.html
_________________
Były:Sierry:85 5d 2.0 OHC,90 2.0 4d OHC EFI,92 3d 2.0 DOHC GT,92 4d 2.0 DOHC,90 4d DOHC,83 3d 2.0 DOHC, 87 5d OHC EFI + 93 4d Mondeo 1.8 16v GHIA, 96 5d Escort 1.6 16v,1990 Fiesta xr2i 1.8 16v 130 KM
Jest: 1994 Mondeo 1.8 16v GHIA, 1995 BMW e36 Compact 316i
 
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 23 Wrz 2010, 11:57   

1 tak ..lub prawie tak
2-nie ..lub raczej nie
3-trzeba przerabiac
4-posiada dwie
5-samopoczucie ..no moze nieznacznie moment ..kolektor to wisienka modyfikacji

ad.4 - zaslepic (wkrecic sróbe )
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 23 Wrz 2010, 14:17   

jesli chodzi o pkt 1 to NIE
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 23 Wrz 2010, 19:49   

Daras... jak "NIE"? Wszyscy zawsze mówili, że rozstaw jest ten sam... Dzisiaj pójdę z uszczelką i z ciekawości sprawdzę. Przerabiałem kolektor w bmw z silnika M42 do M10 i rozstaw rur faktycznie był całkowicie inny, ale sprytnym sposobem da się to łatwo skorygować.


Co do flansz... jestem w trakcie załatwiania tego do siebie, jeśli będzie paru chętnych to wytnę ich więcej. Problem jest tylko ze zrobieniem rysunku... Będę wycinał laserowo, albo wodą, chciałem z nierdzewki, ale chyba jednak zrobię to z czarnej stali a później już po pospawaniu wszystkiego pochromuję cały kolektor. Wiem, że się odbarwi, ale przynajmniej nie będzie chrupać. Zresztą i tak będzie zabandażowany.

Przynajmniej tak wygląda plan :hihihi:
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
PawelKRA 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 83
Skąd: Kraków
Wysłany: 23 Wrz 2010, 21:06   

Jak bedziesz robil flansze to bylbym chetny. Zalezy tez za ile
_________________
Były:Sierry:85 5d 2.0 OHC,90 2.0 4d OHC EFI,92 3d 2.0 DOHC GT,92 4d 2.0 DOHC,90 4d DOHC,83 3d 2.0 DOHC, 87 5d OHC EFI + 93 4d Mondeo 1.8 16v GHIA, 96 5d Escort 1.6 16v,1990 Fiesta xr2i 1.8 16v 130 KM
Jest: 1994 Mondeo 1.8 16v GHIA, 1995 BMW e36 Compact 316i
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 23 Wrz 2010, 22:07   

Flansze zrobic to pikus.... inna kwestia jest to zeby spasowac taki kolektor i osadzic lambde tak aby odbierala prawidlowe sygnaly... jeszcze inna kwestia jest to iz jak spawamy kwas to dajemy kwas a nie tu blacha czarna a pozniej kawsiak... panowie liczenie ukladu wydechowego to jest masa zabawy a nie pierdzenie w wiatrak ze cos jest a po chwili tego nie ma..
_________________

 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 23 Wrz 2010, 22:32   

TomeX500 napisał/a:
Daras... jak "NIE"? Wszyscy zawsze mówili, że rozstaw jest ten sam...



no to wszyscy zawsze powielali cos, o czym wogole nie mieli pojecia, albo czego wogole nie mieli w reku...

sprawdzalem jakies pieć lat temu jak grzebalem mojego zetka i wtedy nie zgrywaly sie kanaly....

sprawdz porownaj i sie pochwal ;)
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 24 Wrz 2010, 01:44   

Jasne, "pikuś"...

Daras, masz rację, przyłożyłem uszczelkę do flanszy i jest dość spora rozbieżność... Nie wiem czemu wszyscy mówili, że wystarczy tylko flansze dospawać i wszystko gra. Trzeba troche porozginać rury, niewiele i myślę że obejdzie się bez podcinania.

Co do lambdy... wypróbuję pierw jak będzie chodzić na jednej dwururce zaślepionej, a druga z wkręconą lambdą z xrki. Jak będzie git, to zostanie, jak będą problemy to zrobi się miejsce na sondę w ostatnim odcinku kolektora. Z tego co widzę kabelek będzie za krótki więc trzeba też go przedłużyć.

A i jeszcze nie wiem tylko jednej rzeczy... co zrobić z tymi rureczkami które są po środku kanałów od wewnątrz... Nie bardzo jest jak je uciąć.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 24 Wrz 2010, 14:50   

tylko nikt pewenie tez nie napisal, ze srednica kanalow wylotowych jest o wiele wieksza w glowicy z 1,8 niz srednica rur kolektora rs2k
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 24 Wrz 2010, 15:02   

Tak, to akurat widać gołym okiem, ale spoko, coś się pomyśli :) Jednak będę wycinał wodą z czarnej stali. Jak na razie wychodzi około 100 zł za sztukę, ale po optymalizacji może będzie taniej.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 24 Wrz 2010, 15:34   

Daras84 napisał/a:
tylko nikt pewenie tez nie napisal, ze srednica kanalow wylotowych jest o wiele wieksza w glowicy z 1,8 niz srednica rur kolektora rs2k


TomeX500 napisał/a:
Tak, to akurat widać gołym okiem, ale spoko, coś się pomyśli :)


Ale, ze niby co - rozdmuchasz je?? :D
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 24 Wrz 2010, 18:30   

No skoro ludzie wsadzają jednak te kolektory, to chyba nie taki problem? Nie kumam, niby droga utarta, a tu widzę, że jest sporo roboty z zaadaptowaniem kolka pod zeteca... Nie wiem czy nie łatwiej było go uszyć od nowa, no ale skoro już zacząłem, to skończę :)

[ Dodano: Pon Lut 07, 2011 22:52 ]
Oookiej... kolektor to jedno, a reszta wydechu to drugie :) Po założeniu kolka rs2000 okazało się, że jest baaardzo blisko ścianki miski olejowej, więc miska została troszkę szlifnięta. Żeby w ogóle włożyć tego rursona, trzeba odkręcić rozrusznik i wentylator. Co do wentylatora to nie jestem pewny, ale to tylko jedna śruba i kabelek, więc niewiele roboty, a myślę, że trochę ułatwia sprawę. Pojutrze mam nadzieję wyjechać z garażu i zobaczymy co ten kolektor da.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów kolektor do zeteca 4-2-1
Ad@mus Tuning mechaniczny 21 3 Maj 2009, 12:17
Ad@mus
Brak nowych postów Kupie zeteca 2.0 NGA
vegetagt Kupię 0 11 Paź 2017, 13:07
vegetagt
Brak nowych postów [Inny] Komp do zeteca 2.0
jackrzec Elektryka 0 13 Cze 2010, 18:52
jackrzec


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.