Baran z RS2000 do Zeteca |
Autor |
Wiadomość |
PawelKRA
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 40 Dołączył: 18 Lut 2010 Posty: 83 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23 Wrz 2010, 10:47 Baran z RS2000 do Zeteca
|
|
|
Wiem ze jest wyzej w FAQ ten temat, ale dla mnie zbyt malo szczegolowy. Mam do kupienia taki kolektor i zastawiam sie czy jest sens
Mianowicie.
1)Czy rozstaw rur w RS2000 jest taki sam jak w Zetecu?
2)Czy mozna kupic flansze pod Zeteca czy trzeba samemu cos tworzyc?
3)Czy zejscie kolektora jest takie same jak w Zetecu czy pod silnikiem tez trzeba cos przerabiac
4)Lambdy pewnie nie posiada RS2000?
5)Czy realnie poprawia on osiagi?
EDIT: Ad.4
Kolektor jak ponizej ma 2 sondy. Teraz pytanie. Osobno sondy na 2 rury. Jak teraz to przystosowac do Fiesty ktora ma jedna sonde. Zaslepic jedno gniazdo i ciagnac z drugiego?
Nie wydaje mi sie zeby to bylo dobre rozwiazanie bo spaliny beda oddawane w polowie.
Zrobic mocowanie juz po zejsciu na jeda rure?
http://allegro.pl/kolekto...1192234451.html |
_________________ Były:Sierry:85 5d 2.0 OHC,90 2.0 4d OHC EFI,92 3d 2.0 DOHC GT,92 4d 2.0 DOHC,90 4d DOHC,83 3d 2.0 DOHC, 87 5d OHC EFI + 93 4d Mondeo 1.8 16v GHIA, 96 5d Escort 1.6 16v,1990 Fiesta xr2i 1.8 16v 130 KM
Jest: 1994 Mondeo 1.8 16v GHIA, 1995 BMW e36 Compact 316i |
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 23 Wrz 2010, 11:57
|
|
|
1 tak ..lub prawie tak
2-nie ..lub raczej nie
3-trzeba przerabiac
4-posiada dwie
5-samopoczucie ..no moze nieznacznie moment ..kolektor to wisienka modyfikacji
ad.4 - zaslepic (wkrecic sróbe ) |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 23 Wrz 2010, 14:17
|
|
|
jesli chodzi o pkt 1 to NIE |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 23 Wrz 2010, 19:49
|
|
|
Daras... jak "NIE"? Wszyscy zawsze mówili, że rozstaw jest ten sam... Dzisiaj pójdę z uszczelką i z ciekawości sprawdzę. Przerabiałem kolektor w bmw z silnika M42 do M10 i rozstaw rur faktycznie był całkowicie inny, ale sprytnym sposobem da się to łatwo skorygować.
Co do flansz... jestem w trakcie załatwiania tego do siebie, jeśli będzie paru chętnych to wytnę ich więcej. Problem jest tylko ze zrobieniem rysunku... Będę wycinał laserowo, albo wodą, chciałem z nierdzewki, ale chyba jednak zrobię to z czarnej stali a później już po pospawaniu wszystkiego pochromuję cały kolektor. Wiem, że się odbarwi, ale przynajmniej nie będzie chrupać. Zresztą i tak będzie zabandażowany.
Przynajmniej tak wygląda plan |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
|
PawelKRA
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 40 Dołączył: 18 Lut 2010 Posty: 83 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23 Wrz 2010, 21:06
|
|
|
Jak bedziesz robil flansze to bylbym chetny. Zalezy tez za ile |
_________________ Były:Sierry:85 5d 2.0 OHC,90 2.0 4d OHC EFI,92 3d 2.0 DOHC GT,92 4d 2.0 DOHC,90 4d DOHC,83 3d 2.0 DOHC, 87 5d OHC EFI + 93 4d Mondeo 1.8 16v GHIA, 96 5d Escort 1.6 16v,1990 Fiesta xr2i 1.8 16v 130 KM
Jest: 1994 Mondeo 1.8 16v GHIA, 1995 BMW e36 Compact 316i |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 23 Wrz 2010, 22:07
|
|
|
Flansze zrobic to pikus.... inna kwestia jest to zeby spasowac taki kolektor i osadzic lambde tak aby odbierala prawidlowe sygnaly... jeszcze inna kwestia jest to iz jak spawamy kwas to dajemy kwas a nie tu blacha czarna a pozniej kawsiak... panowie liczenie ukladu wydechowego to jest masa zabawy a nie pierdzenie w wiatrak ze cos jest a po chwili tego nie ma.. |
_________________
|
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 23 Wrz 2010, 22:32
|
|
|
TomeX500 napisał/a: | Daras... jak "NIE"? Wszyscy zawsze mówili, że rozstaw jest ten sam... |
no to wszyscy zawsze powielali cos, o czym wogole nie mieli pojecia, albo czego wogole nie mieli w reku...
sprawdzalem jakies pieć lat temu jak grzebalem mojego zetka i wtedy nie zgrywaly sie kanaly....
sprawdz porownaj i sie pochwal |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 24 Wrz 2010, 01:44
|
|
|
Jasne, "pikuś"...
Daras, masz rację, przyłożyłem uszczelkę do flanszy i jest dość spora rozbieżność... Nie wiem czemu wszyscy mówili, że wystarczy tylko flansze dospawać i wszystko gra. Trzeba troche porozginać rury, niewiele i myślę że obejdzie się bez podcinania.
Co do lambdy... wypróbuję pierw jak będzie chodzić na jednej dwururce zaślepionej, a druga z wkręconą lambdą z xrki. Jak będzie git, to zostanie, jak będą problemy to zrobi się miejsce na sondę w ostatnim odcinku kolektora. Z tego co widzę kabelek będzie za krótki więc trzeba też go przedłużyć.
A i jeszcze nie wiem tylko jednej rzeczy... co zrobić z tymi rureczkami które są po środku kanałów od wewnątrz... Nie bardzo jest jak je uciąć. |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 24 Wrz 2010, 14:50
|
|
|
tylko nikt pewenie tez nie napisal, ze srednica kanalow wylotowych jest o wiele wieksza w glowicy z 1,8 niz srednica rur kolektora rs2k |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 24 Wrz 2010, 15:02
|
|
|
Tak, to akurat widać gołym okiem, ale spoko, coś się pomyśli Jednak będę wycinał wodą z czarnej stali. Jak na razie wychodzi około 100 zł za sztukę, ale po optymalizacji może będzie taniej. |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 24 Wrz 2010, 15:34
|
|
|
Daras84 napisał/a: | tylko nikt pewenie tez nie napisal, ze srednica kanalow wylotowych jest o wiele wieksza w glowicy z 1,8 niz srednica rur kolektora rs2k |
TomeX500 napisał/a: | Tak, to akurat widać gołym okiem, ale spoko, coś się pomyśli |
Ale, ze niby co - rozdmuchasz je?? |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 24 Wrz 2010, 18:30
|
|
|
No skoro ludzie wsadzają jednak te kolektory, to chyba nie taki problem? Nie kumam, niby droga utarta, a tu widzę, że jest sporo roboty z zaadaptowaniem kolka pod zeteca... Nie wiem czy nie łatwiej było go uszyć od nowa, no ale skoro już zacząłem, to skończę
[ Dodano: Pon Lut 07, 2011 22:52 ]
Oookiej... kolektor to jedno, a reszta wydechu to drugie Po założeniu kolka rs2000 okazało się, że jest baaardzo blisko ścianki miski olejowej, więc miska została troszkę szlifnięta. Żeby w ogóle włożyć tego rursona, trzeba odkręcić rozrusznik i wentylator. Co do wentylatora to nie jestem pewny, ale to tylko jedna śruba i kabelek, więc niewiele roboty, a myślę, że trochę ułatwia sprawę. Pojutrze mam nadzieję wyjechać z garażu i zobaczymy co ten kolektor da. |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
|
|