[MK3] parownik |
Autor |
Wiadomość |
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 1 Wrz 2010, 17:09 [MK3] parownik
|
|
|
skonczyla mi sie gwarancja na instalacje i dzis przegladajac ksiazke serwisowa zauwazylem ze co 15 albo 30kkm spuszczali "flote olejowa z parownika". Co to i po co? Bo wedlug ksiazki wynika, ze u mnie trzebaby to zrobic.... |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
bojarek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76 Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 153 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 1 Wrz 2010, 18:16
|
|
|
kenczorf napisał/a: | zauwazylem ze co 15 albo 30kkm spuszczali "flote olejowa z parownika". Co to i po co? | Drogi Klubowiczu: to jest tak zwany mazut, albo krócej syf...taka oleista, gęsta ciecz o zapachu siarkowodoru. |
_________________ Pyrki można gotować, byle nie na gazie... |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Wrz 2010, 18:27
|
|
|
Reduktor zazwyczaj od spodu ma zazwyczaj plastikowa śrubkę, podstawiasz coś by nie narobić bałaganu, odkręcasz, zazwyczaj da się ręką,,, czekasz jak zleci, zakręcasz,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 1 Wrz 2010, 19:14
|
|
|
a jezdzenie z takim syfem grozi czyms? Spuszczac na gorąco czy zimno? parownik to brc eco
[ Dodano: Sro Wrz 01, 2010 19:15 ]
hmm po ostatnim spuszczaniu mialem caly wokolo przybrudzony. Wyglada jakby go rozkrecali ale nie doczyscili |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
karolusms
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34 Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 132 Skąd: Skopanie
|
Wysłany: 1 Wrz 2010, 20:23
|
|
|
spuszczac na goraco....jazda z tym grozi szybszym zuzyciem membran, wiekszym spalaniem |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Wrz 2010, 20:26
|
|
|
kenczorf napisał/a: | a jezdzenie z takim syfem grozi czyms? | Parownik w środku jest pusty, tam się odparowuje gaz,,, ten mazut zajmuje to puste miejsce,,, im go więcej tym mniejsza skuteczność reduktora do zatrzymania włącznie,,, kenczorf napisał/a: | Spuszczac na gorąco czy zimno? | Zdecydowanie na ciepło, to taka olejista maź, na ciepło jest płynniejsza,,, kenczorf napisał/a: | po ostatnim spuszczaniu mialem caly wokolo przybrudzony. | Dlatego montaż reduktora nie powinien być przypadkowy i powinien gwarantować możliwość łatwej obsługi, niestety w warsztatach kąłdą parowniki jak im wygodnie, ja miałem tak że jak wykręciłem korek od spodu to syf leciał na ziemie, po drodze niczego nie brudząc, siostra miała tak że leciało po wszystkim bo bezpośrednio pod reduktorem coś było,,, a to ta jak by się olejem przepracowanym pobrudzić jak nie gorzej,,, kenczorf napisał/a: | Wyglada jakby go rozkrecali ale nie doczyscili | Operacja jest identyczna jak spust oleju z silnika, odkręcasz korek, zlatuje przykręcasz, jak masz wprawę to nawet się nie ubrudzisz,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 1 Wrz 2010, 20:43
|
|
|
ja mam parownik tomasetto chyba 100HP i spustu nie ma, wiec jak go wyczyścić?? Teraz jak swapa robiłem to go wyciąłem całkiem, ale ma tylko 2 śruby regulacyjne na środku i tyle...
mam go rozkręcić i wymyć membranę?? |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 1 Wrz 2010, 20:46
|
|
|
Ja dzis jak wroce z roboty bede chcial znalesc to pokretlo i zlac...zobaczymy czy bedzie. Pasowaloby jeszcze filterek gazu wymienic ale nie wiem gdzie on jest... |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Wrz 2010, 21:06
|
|
|
luki86, a jaki masz?
[ Dodano: Sro Wrz 01, 2010 21:07 ]
kenczorf, musiałbyś foto z pod maski zrobić i poszukamy |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
karolusms
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34 Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 132 Skąd: Skopanie
|
Wysłany: 1 Wrz 2010, 21:24
|
|
|
luki86 napisał/a: | ja mam parownik tomasetto chyba 100HP i spustu nie ma, wiec jak go wyczyścić?? Teraz jak swapa robiłem to go wyciąłem całkiem, ale ma tylko 2 śruby regulacyjne na środku i tyle...
mam go rozkręcić i wymyć membranę?? |
rozkrec, jezeli membrana bedzie uwalona to wymien !!! bron boze nie myj benzyna badz rozpuszczalnikami !!! |
_________________
|
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 1 Wrz 2010, 21:30
|
|
|
coś bede musiał zrobić bo minimalne obroty jakie udało mi uzyskać na LPG to 2tys. poniżej szarpie i gaśnie, gdzie na benzynie ustawiłem koło 1200 bo nie mam jeszcze krokowca żeby mi obroty trzymał |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 1 Wrz 2010, 21:32
|
|
|
znajdziesz taki schemat do brc eco? On jest bez tych regulacji srubkowych. Przynajmniej tak mi sie wydaje bo mi steruje komp |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
|