Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: parownik

[MK3] parownik
Autor Wiadomość
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 1 Wrz 2010, 17:09   [MK3] parownik

skonczyla mi sie gwarancja na instalacje i dzis przegladajac ksiazke serwisowa zauwazylem ze co 15 albo 30kkm spuszczali "flote olejowa z parownika". Co to i po co? Bo wedlug ksiazki wynika, ze u mnie trzebaby to zrobic....
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
bojarek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Wrz 2010, 18:16   

kenczorf napisał/a:
zauwazylem ze co 15 albo 30kkm spuszczali "flote olejowa z parownika". Co to i po co?
Drogi Klubowiczu: to jest tak zwany mazut, albo krócej syf...taka oleista, gęsta ciecz o zapachu siarkowodoru.
_________________
Pyrki można gotować, byle nie na gazie...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Wrz 2010, 18:27   

Reduktor zazwyczaj od spodu ma zazwyczaj plastikowa śrubkę, podstawiasz coś by nie narobić bałaganu, odkręcasz, zazwyczaj da się ręką,,, czekasz jak zleci, zakręcasz,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 1 Wrz 2010, 19:14   

a jezdzenie z takim syfem grozi czyms? Spuszczac na gorąco czy zimno? parownik to brc eco

[ Dodano: Sro Wrz 01, 2010 19:15 ]
hmm po ostatnim spuszczaniu mialem caly wokolo przybrudzony. Wyglada jakby go rozkrecali ale nie doczyscili
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
karolusms 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 132
Skąd: Skopanie
Wysłany: 1 Wrz 2010, 20:23   

spuszczac na goraco....jazda z tym grozi szybszym zuzyciem membran, wiekszym spalaniem
_________________

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Wrz 2010, 20:26   

kenczorf napisał/a:
a jezdzenie z takim syfem grozi czyms?
Parownik w środku jest pusty, tam się odparowuje gaz,,, ten mazut zajmuje to puste miejsce,,, im go więcej tym mniejsza skuteczność reduktora do zatrzymania włącznie,,,
kenczorf napisał/a:
Spuszczac na gorąco czy zimno?
Zdecydowanie na ciepło, to taka olejista maź, na ciepło jest płynniejsza,,,
kenczorf napisał/a:
po ostatnim spuszczaniu mialem caly wokolo przybrudzony.
Dlatego montaż reduktora nie powinien być przypadkowy i powinien gwarantować możliwość łatwej obsługi, niestety w warsztatach kąłdą parowniki jak im wygodnie, ja miałem tak że jak wykręciłem korek od spodu to syf leciał na ziemie, po drodze niczego nie brudząc, siostra miała tak że leciało po wszystkim bo bezpośrednio pod reduktorem coś było,,, a to ta jak by się olejem przepracowanym pobrudzić jak nie gorzej,,,
kenczorf napisał/a:
Wyglada jakby go rozkrecali ale nie doczyscili
Operacja jest identyczna jak spust oleju z silnika, odkręcasz korek, zlatuje przykręcasz, jak masz wprawę to nawet się nie ubrudzisz,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 1 Wrz 2010, 20:43   

ja mam parownik tomasetto chyba 100HP i spustu nie ma, wiec jak go wyczyścić?? Teraz jak swapa robiłem to go wyciąłem całkiem, ale ma tylko 2 śruby regulacyjne na środku i tyle...
mam go rozkręcić i wymyć membranę??
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 1 Wrz 2010, 20:46   

Ja dzis jak wroce z roboty bede chcial znalesc to pokretlo i zlac...zobaczymy czy bedzie. Pasowaloby jeszcze filterek gazu wymienic ale nie wiem gdzie on jest...
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Wrz 2010, 21:06   

luki86, a jaki masz?


[ Dodano: Sro Wrz 01, 2010 21:07 ]
kenczorf, musiałbyś foto z pod maski zrobić i poszukamy :hihihi:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
karolusms 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 132
Skąd: Skopanie
Wysłany: 1 Wrz 2010, 21:24   

luki86 napisał/a:
ja mam parownik tomasetto chyba 100HP i spustu nie ma, wiec jak go wyczyścić?? Teraz jak swapa robiłem to go wyciąłem całkiem, ale ma tylko 2 śruby regulacyjne na środku i tyle...
mam go rozkręcić i wymyć membranę??


rozkrec, jezeli membrana bedzie uwalona to wymien !!! bron boze nie myj benzyna badz rozpuszczalnikami !!!
_________________

 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 1 Wrz 2010, 21:30   

coś bede musiał zrobić bo minimalne obroty jakie udało mi uzyskać na LPG to 2tys. poniżej szarpie i gaśnie, gdzie na benzynie ustawiłem koło 1200 bo nie mam jeszcze krokowca żeby mi obroty trzymał
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 1 Wrz 2010, 21:32   

znajdziesz taki schemat do brc eco? On jest bez tych regulacji srubkowych. Przynajmniej tak mi sie wydaje bo mi steruje komp
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.