Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: trzeci
3 Kwi 2010, 16:26
[MK3] Malowanie sprayem
Autor Wiadomość
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 3 Kwi 2010, 16:01   [MK3] Malowanie sprayem

Witam, w zimie niechcący wiechałe mtyłem w zaspe i lekko sie pogioł tylni pas od zderzaka, do tego wdała sie korozja. Pytanie jak dobrze pomalować pas pod zderzakami sprayem. Co zrobić aby sie tak bardzo nie świecił jak nowy, bo fiesta ma już swoje lata i lakier wygąda na bardziej zmętniały niż to ma miejsce w nowych autkach:].

No to sie popisałem i wrzuciłem nie w ten dział :2xf: .
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 5 Kwi 2010, 17:26   

Malowałem tylny i przedni pas spreyem do renowacji felg. Pół mat albo mat. Trwała powłoka. Polecam
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 5 Kwi 2010, 18:10   

ja też malowałem czarnym matem, ale teraz po zimie znowu po soli wyszła rdza. Będę to jeszcze raz drapać i malować, ale zastanawiam się czy nie lepiej zrobić tak że: zdrapać lakier, zabezpieczyć przed korozją, a potem na to ładnie przykleić tapetę czy folię termokurczliwą w czarnym macie. Może zabezpieczy to przed nową dawką soli w nast.zimę.

Na pewno odradzam spraye Mototipa czy czegoś takiego. One niestety nie tworzą powłoki antykorozyjnej. Ale lakier do felg już powinien.
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 5 Kwi 2010, 22:31   

Marcinowaty napisał/a:
Malowałem tylny i przedni pas spreyem do renowacji felg. Pół mat albo mat. Trwała powłoka. Polecam


A gdzie mozna dostać taki spray matowy i czy są dostepne dorabiane barwy do karoserji:] bardzo m isie podoba pomysł z folą termokurczliwa robił to ktoś kiedys?
 
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 6 Kwi 2010, 09:45   

pablon napisał/a:
Marcinowaty napisał/a:
Malowałem tylny i przedni pas spreyem do renowacji felg. Pół mat albo mat. Trwała powłoka. Polecam


A gdzie mozna dostać taki spray matowy i czy są dostepne dorabiane barwy do karoserji:] bardzo m isie podoba pomysł z folą termokurczliwa robił to ktoś kiedys?


Lakiery to albo w sklepie motoryzacyjnym, czymś w rodzaju Norauto, czy w sklepach z lakierami samochodowymi.
Ja jeszcze nie robiłem tą folią ale się przymierzam :) Mam nadzieję, że po zabezpieczeniu pasa, nie wyjdzie mi znowu korozja.
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 6 Kwi 2010, 19:38   

BerciQ, malowałem kiedyś z kumplem jego fieste byle sprayem koloru czerwonego, dało radę.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 6 Kwi 2010, 22:02   

odyniec napisał/a:
fieste byle sprayem koloru czerwonego, dało radę.


ale które miejsce? Ja mówię akurat konkretnie o pasie przednim pod zderzakiem. Tam gdzie najbardziej dostaje solą.
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 7 Kwi 2010, 09:03   

BerciQ napisał/a:
, ale zastanawiam się czy nie lepiej zrobić tak że: zdrapać lakier, zabezpieczyć przed korozją, a potem na to ładnie przykleić tapetę czy folię termokurczliwą w czarnym macie. Może zabezpieczy to przed nową dawką soli w nast.zimę.

Na pewno odradzam spraye Mototipa czy czegoś takiego. One niestety nie tworzą powłoki antykorozyjnej. Ale lakier do felg już powinien.


ze co ?
co to za fantazje jakies :fox: .. folia to perfekcyjne srodowisko zeby gniło dalej i bardziej .
folia jest dobra na reklamy na samochodach a nie jako warstwa zabezpieczakaca .

Lakier to lakier Motip to firma motip tez ma w ofercie spraye do felg .
Ogólnie lakier wierzchniowy nie jest antykorozyjny . Antykorozyjny jest grunt ! a grunt wymaga polakierowania lakierem zewnetrznym .
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 7 Kwi 2010, 09:16   

LOY, to mówisz, że folia jest złym pomysłem? A jak zedrę farbę, zabezpieczę to np.cynkiem w sprayu i na to folia?
Nie miałem na myśli tak na to nakleić folię, bo wiadomo, że będzie dalej gnić, ale jak zabezpieczę tą powłokę?
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 7 Kwi 2010, 11:16   

ogranicz sie do farby .. ewentualnie połóz jakis baranek bitumiczny ..nie trac czasu na folie
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 7 Kwi 2010, 19:12   

BerciQ napisał/a:
odyniec napisał/a:
fieste byle sprayem koloru czerwonego, dało radę.


ale które miejsce? Ja mówię akurat konkretnie o pasie przednim pod zderzakiem. Tam gdzie najbardziej dostaje solą.
pod zderzakiem pas przedni jak i tylny.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 7 Kwi 2010, 19:31   

odyniec napisał/a:
BerciQ napisał/a:
odyniec napisał/a:
fieste byle sprayem koloru czerwonego, dało radę.


ale które miejsce? Ja mówię akurat konkretnie o pasie przednim pod zderzakiem. Tam gdzie najbardziej dostaje solą.
pod zderzakiem pas przedni jak i tylny.


ja malowałem i wylazło na nowo :/

LOY napisał/a:
ogranicz sie do farby .. ewentualnie połóz jakis baranek bitumiczny ..nie trac czasu na folie

to czym to zabezpieczyć żeby nie wyszły wykwity na nowo?
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 7 Kwi 2010, 22:13   

BerciQ napisał/a:
ja malowałem i wylazło na nowo :/
slaba farba i/lub malarz.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 7 Kwi 2010, 22:22   

odyniec napisał/a:
BerciQ napisał/a:
ja malowałem i wylazło na nowo :/
slaba farba i/lub malarz.


sam malowałem więc obstawiam farbę :D
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 8 Kwi 2010, 09:12   

polecam przeczytac FAQ o zabezpieczeniu przed ruda .
koniec tematu :fox:
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
kazio-n 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 37
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 170
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 9 Kwi 2010, 20:17   

Hej. Mam pytanie, a w tym temacie odnośnie sprayów to pytam się, czy ktoś wie jakie jest oznaczenie RAL do fabrycznego Z-4 lakieru ( po dekoderze VIN - Czerwony Garnet ) ?? Proszę o pomoc :hihihi:
_________________
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 10 Kwi 2010, 12:11   

Sprayu nigdy idealnie nie dopasujesz.
Nawet w mieszalni, to auto co by nie było ma 16 lat, więc i lakier też, a to oznacza 1 - zmieniło się jego zabarwienie przez ten czas.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
michal2463 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 5
Skąd: Lubań
Wysłany: 26 Sie 2010, 14:59   

Nie dawno zrobiłem reperaturki tylnich nadkoli, aby obniżyć koszty zamówiłem zestaw do Maxi napraw allegro, oczywiście zestaw w sprayu. Szpachla i podkład kładła się idealnie, lecz gdy przyszło do lakierowania rozpoczęły się cyrki. Pod czas kładzenia bazy, jak wszędzie pisało miałem uzyskać matowy efekt, którego nie miałem zmieniać, więc nie próbowałem go polerować, oczywiście nie obeszło się bez zacieków, lecz to już pomińmy. Drugą fazą było kładzenie lakieru tak że ze sprayu i tu zaczęły się schody. Dysza do rozpylania tego lakieru była niczym od dezydorantu, lakier pylił się we wszystkie strony... Nie dało się go wogole kłść z odległości większej niż 10cm, a wtedy ciągle ściekał, mimo starań efekt był przerażający po lakierowaniu porobiły się wszędzie białe łaty z pęcherzy powietrza, które na szczęście odparowały. Więc po 48godzinach od pierwszych 2 warstw lakieru sprubowałem położyć jeszcze jedną warstwę... Efekt to błyszczący lecz matowy kolor a do tego krawędzie granice malowania są wyraźnie widoczne. Mimo początkowego mojego zachwytu, nie popieram tego sposobu malowania, lepiej kupić porządna farbę w puszce choć podkład w sprayu może być i poprosić kogoś kto ma sprężarkę aby użyczył Ci ją na pół godziny. Efekt nie porównywalny.
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 26 Sie 2010, 16:58   

michal2463 wiesz jak to z tymi zestawami i malowaniem sprayem, do drobnych poprawek to ok, ale do większych powierzchni lipa, co do lakieru to zwykle końcówka pozwala na dość precyzyjne malowanie, oczywiście lakierujemy płynnymi ruchami (kocimi :) ) nie zostając w miejscu bo wtedy robią sie zacieki, możliwe tez że końcówka zaschła, bądź jest uszkodzona co przy takich "amatorskich" zestawach się zdarza, najlepiej przed lakierowaniem wypróbować jak to wygląda na jakimś kawalku blaszki a później dopiero na autku
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Pokrywa zaworów / Malowanie
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 5 26 Wrz 2010, 18:35
Tommur
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - malowanie bębnów i zacisków hamulcowych
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 16 17 Lis 2009, 15:52
piotrek1289
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - malowanie plastików na przykładzie elementów wnętrza
wszystko co trzeba wiedzieć ..... bardzo wyczerpująco
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 19 5 Paź 2012, 11:19
LOY
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.