Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:40 |
[MK6] Zapowietrzanie układu paliwowego 1.4 TDCI |
Autor |
Wiadomość |
skrage
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Basic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 01 Cze 2010 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15 Sie 2010, 15:53 [MK6] Zapowietrzanie układu paliwowego 1.4 TDCI
|
|
|
Witam,
Tak jak w temacie, mam problem z zapowietrzaniem układu paliwowego. Z obserwacji, zapowietrza się przy nagrzanym silniku, w upalne dni, po krótkim postoju np. na stacji benz. Wyświetla się komunikat EAC Fail. Silnik się dławi. Nie trzyma obrotów. Gaśnie. W przezroczystych przewodach paliwowych przy ręcznej pompce, pod maską, są bąbelki powietrza. Po podpompowaniu ręczną pompką auto wraca do normy, odpowietrza się. Pompuje na niewłączonym silniku. Przed wymianą filtra paliwa zdarzyło mi się to raz, po niedawnej wymianie filtra paliwa zdarza się to notorycznie, często.
Czy ktoś ma pomysł jaka jest przyczyna? Od czego zacząć naprawę? Nie mam pojęcia skąd zasysa to powietrze. |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 15 Sie 2010, 17:27
|
|
|
Uklad CR ciezko jest zapowietrzyc...
2 podpowiedzi...
Diagnostyka komputerowa, bo EAC FAIL to czesto usterka pedalu przyspieszenia.
Kontrola filtra paliwa bo takowy przypadkek tylko ze w Nissanie P16 1.5dCi, po wymianie na filtron auto dzialalo OK przez 2 miesiace, po czym zaczynal wywalac blad wypadania zaplonu, chwilowy raz ma jakis czas i pozniej z biegiem czasu co raz czesciej... winowajca byl filtr paliwa z fabryczna wada, po zmianie na oryginal Nissana poblem zniknol. |
_________________
|
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 16 Sie 2010, 18:56
|
|
|
Ostatnio ktoś podnosił podobny problem, że zapowietrzał się układ paliwowy na ciepłym silniku po postoju. Chodziło wówczas o 1.8 TDdi ale winowajcą był filtr paliwa. |
|
|
|
|
skrage
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Basic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 01 Cze 2010 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Sie 2010, 15:55
|
|
|
Filtr paliwa jaki został założony to właśnie Filtron. Być może jest to wina właśnie tego filtra. Fajnie, ale czy jest możliwość reklamacji założonego i używanego filtra? Dodam jeszcze, że przy ostatnim zapowietrzeniu auto jakby się "zablokowało" tzn. silnik pracował równo na wolnych obrotach, ale maksymalne obroty to było 3000 i 70 km/h, migające wyświetlacze i EAC Fail. To był jakiś tryb awaryjny, czy po prostu było za małe ciśnienie paliwa w układzie? |
|
|
|
|
zizu
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Waldek
Wiek: 38 Dołączył: 23 Paź 2008 Posty: 61 Skąd: Paczyna
|
Wysłany: 17 Sie 2010, 16:16
|
|
|
Układ paliwowy zapowietrza się zawsze? czy tylko gdy auto jest ustawione np. pod górkę? brat ma identyczne problemy w clio 1.5 ale tylko, gdy auto stoi pod górkę. |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 18 Sie 2010, 09:15
|
|
|
Filtr nie byl reklamowany i nie wiem czy jest mozliwosc zareklamowania go.
W almerze zmienilismy popostu filtr i jest spokoj....
skrage, podlaczyc trzeba pod kompa twoje auto i bedzie wiadomo co sie dzieje.
zizu, moze byc ze zaciaga gdzies powietrze, ale ukladow Renault az tak dobrze nie znam wiec nie chce tu stawiac zadnej diagnozy... |
_________________
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Sie 2010, 03:32
|
|
|
pamiętajcie że ten model ma jeszcze pompę w baku i takie problemy mogą być też spowodowane niewydolnością pompy niskiego ciśnienia albo brakiem jej pracy np w wyniku działania jakiegoś alarmu . |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.