Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk3, swiece, zaplon

[MK3] Brak iskry - 1.4
Autor Wiadomość
VITEX 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 7
Skąd: opole
Wysłany: 8 Sie 2010, 11:03   [MK3] Brak iskry - 1.4

Witam jaki zastosować sterownik ( komputer ) w tej wersji 94FB-12A650-DC uszkodzeniu uległ jeden z Uc typ ST 71009SB nie osiągalny . jaki inny sterownik zastosować do Fiesty 1.4 Kat. 54 KW. 1994 r.

Kod:
Proszę pamiętać o tagowaniu tematów.
- trzeci
Ostatnio zmieniony przez bidżej 20 Wrz 2010, 12:49, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Sie 2010, 11:51   

coś mi nie gra . Tam jest EDIS . moduł zapłonowy na zewnątrz w komorze silnika . Komp silnika niema za bardzo wpływu na iskrę prócz zmiany kąta . zrób zdjęcie komory silnika .
 
 
 
VITEX 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 7
Skąd: opole
Wysłany: 10 Sie 2010, 19:17   Brak iskry Fiesta 1.4 kat 54 KW 1994

Witam dodałem foto tego sterownika http://img17.imageshack.us/img17/899/1000889c.jpg
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Sie 2010, 20:05   

Zdecydowana większość forumowiczów widziała ten sterownik od środka i zdjęcie jest bardzo pomocne,,, kurde, nawet ja tam w życiu do środka nie zaglądałem,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
VITEX 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 7
Skąd: opole
Wysłany: 10 Sie 2010, 22:14   Brak iskry Fiesta 1.4 kat 54 KW 1994

Tak wygląda chyba tylko ten jeden sterownik z tym układem zapłonu tz. EDIS wewnętrzny 94FB-12A650-DC inne sterowniki mają układ zapłonowy w komorze silnika
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Sie 2010, 01:12   

hm obawiam się że jedyna metoda to poszukać tego w innym tanim kompie z forda . Wiesz jaka funkcję spełniał ten scalak ? Nie jest to przypadkiem jakiś licznik ?
 
 
 
VITEX 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 7
Skąd: opole
Wysłany: 11 Sie 2010, 07:22   Brak iskry Fiesta 1.4 kat 54 KW 1994

zamiennik tego układu znalazłem VB 024 jest to HIGH VOLTAGE INGITION COIL DRIVER produkowany do Forda ale nie tylko , odpowiedzialny za wyzwalanie ,zaśilanie cewki WN ulega awari kiedy mamy uszkodzone zbyt długo przewody WN . tz. na cewce następuje przebicie na uzwojenia wtórne i dalej na nasz sterownik. a potem płaczemy bo padł sterownik , to na tyle mojej wiedzy. pozostaje teraz szukać takiego scalaka.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Sie 2010, 21:55   

ma troche za dużo nóg jak na drivera . zazwyczaj na końcu jest tranzystor darlingtona wysokonapięciowy .dorwij za 10 zł jakiś nowszy komp z mondeo i po temacie .
 
 
 
VITEX 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 7
Skąd: opole
Wysłany: 15 Sie 2010, 20:07   Brak iskry Fiesta 1.4 kat 54 KW 1994

Tak by było najlepiej tylko skąd mam wiedzieć w którym sterowniku z mondeo czy eskorta jest taki układ jak na zdjęciu http://img709.imageshack....8/1000887dy.jpg

[ Dodano: Nie Sie 15, 2010 20:35 ]
Witam właśnie otrzymałem układ od kolegi VB020 zamiast VB024 ale ma tylko pięć nóżek zamiast siedmiu , po właściwym wlutowaniu w odpowiednie punkty zgodnie z Datashet Fiesta odpaliła bez zająknięcia . ale niestety układ VB020 ma za słabą moc obciążenia i zbyt mocno nagrzewa się. co może spowodować uszkodzenie się układu.tak że wiemy teraz że jeśli któryś z forumowiczów będzie miał podobny problem z takim sterownikiem 94FB-12A650-DC to tylko szukać zamiennika układu VB024. ja osobiście muszę szukać dalej bo niestety na Allegro niema , a sam układ VB024 po sklepach z elektroniką znaleźć to graniczy z cudem . to tyle mojej wiedzy na teraz.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 15 Sie 2010, 21:23   

Cytat:
Też mam schemat elektronicznego zapłonu na VB 020 - także poszukuję tego układu VB 020 :)
Cytat:
hej, tez mialem podobny problem ,okazalo sie ze ten uklad jest wycofany z prod. a zastapili go VB024 i jest w pelni kompatybilny z VB020
VITEX napisał/a:
ale niestety układ VB020 ma za słabą moc obciążenia i zbyt mocno nagrzewa się. co może spowodować uszkodzenie się układu
Rozumiem że przykręciłeś go jak należy do radiatora?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
VITEX 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 7
Skąd: opole
Wysłany: 15 Sie 2010, 21:51   Brak iskry Fiesta 1.4 kat 54 KW 1994

Wiadomo że trzeba radiator , ale jutro założę dodatkowo pastę termo i dodatkowy aluminiowy radiator . zobaczymy czy to pomoże ale obawiam się że niewiele . z tabeli na Datashet nie wynika że ma takie same parametry VB020 ma 350mA a VB024 600mA powiem jeszcze że cewkę WN i kable WN mam nowe bo sterownik uległ awarii przez cewkę WN a dokładnie stare kable WN ,zrobiły przebicie na uzwojenia pierwotne i dalej na sterownik . dziękuję za otrzymaną pomoc i liczę na więcej . z poważaniem dla forumowiczów VITEX .
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 15 Sie 2010, 22:01   

Radiator to ważna sprawa, moc układu przełączającego na 220V bez radiatora to 60 wat, z kawałkiem blachy to 600W, przekręciliśmy to do radiatorów z CPU z wentylatorkami i prawie 2kW przełącza bezawaryjnie od kilku lat,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Sie 2010, 21:26   

Joe przełączanie przełączaniu nie równe . Po pierwsze jak 220 to przełączasz tyrystor albo triaka . A one przy przechodzeniu przez zero sinusoidy samoistnie się wyłączają . A co za tym idzie masz inne czasy przełączania . Po za tym zostaje jeszcze kwestia sterowania fazowego czy grupowego . Generalnie temat szeroki jak Wisła .
A kolega ma sterownie układu opartego na tranzystorze darlingtona z zabezpieczeniem przed zbyt wysokim napięciem wstecznym . A co do mondeo to musisz szukać sterownika po 96 roku gdzie nie ma już EDIS4 . Nie dam głowy ale fiesta mk4 i 1.3 i 1.25 też powinna być na tym scalaku . ktoś na forum wystawił części do mk4 to napisz niech odkręci 4 torxy i zrobi fotkę .
 
 
 
VITEX 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 7
Skąd: opole
Wysłany: 16 Sie 2010, 23:47   Brak iskry Fiesta 1.4 kat 54 KW 1994

Witam, po długich poszukiwaniach znalazłem sterowniki które posiadają owe Uc ST 71009 SB więc podaję typy sterowników 94AB-12A650-BD ICON Eskort/Orion oraz 93BB-12A650-BB BLOB Mondeo . wymieniłem Uc i Fiesta bzyka . myślę że opisane przez nas opinie pomogą innym w naprawie tego modelu sterownika 94FB-12A650-DC-FIZZ lub w odwrotną stronę podanych sterowników . uważam temat za zakończony , dziękuję za wypowiedzi wszystkim forumowiczom FIESTA KLUB POLSKA
Z poważaniem
VITEX
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 11:38
TOMASSS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.