[MK3] Brak iskry - 1.4 |
Autor |
Wiadomość |
VITEX
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: opole
|
Wysłany: 8 Sie 2010, 10:03 [MK3] Brak iskry - 1.4
|
|
|
Witam jaki zastosować sterownik ( komputer ) w tej wersji 94FB-12A650-DC uszkodzeniu uległ jeden z Uc typ ST 71009SB nie osiągalny . jaki inny sterownik zastosować do Fiesty 1.4 Kat. 54 KW. 1994 r.
Kod: | Proszę pamiętać o tagowaniu tematów.
- trzeci |
|
Ostatnio zmieniony przez bidżej 20 Wrz 2010, 11:49, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5668 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Sie 2010, 10:51
|
|
|
coś mi nie gra . Tam jest EDIS . moduł zapłonowy na zewnątrz w komorze silnika . Komp silnika niema za bardzo wpływu na iskrę prócz zmiany kąta . zrób zdjęcie komory silnika . |
|
|
|
 |
VITEX
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: opole
|
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12072 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Sie 2010, 19:05
|
|
|
Zdecydowana większość forumowiczów widziała ten sterownik od środka i zdjęcie jest bardzo pomocne,,, kurde, nawet ja tam w życiu do środka nie zaglądałem,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
VITEX
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: opole
|
Wysłany: 10 Sie 2010, 21:14 Brak iskry Fiesta 1.4 kat 54 KW 1994
|
|
|
Tak wygląda chyba tylko ten jeden sterownik z tym układem zapłonu tz. EDIS wewnętrzny 94FB-12A650-DC inne sterowniki mają układ zapłonowy w komorze silnika |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5668 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Sie 2010, 00:12
|
|
|
hm obawiam się że jedyna metoda to poszukać tego w innym tanim kompie z forda . Wiesz jaka funkcję spełniał ten scalak ? Nie jest to przypadkiem jakiś licznik ? |
|
|
|
 |
VITEX
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: opole
|
Wysłany: 11 Sie 2010, 06:22 Brak iskry Fiesta 1.4 kat 54 KW 1994
|
|
|
zamiennik tego układu znalazłem VB 024 jest to HIGH VOLTAGE INGITION COIL DRIVER produkowany do Forda ale nie tylko , odpowiedzialny za wyzwalanie ,zaśilanie cewki WN ulega awari kiedy mamy uszkodzone zbyt długo przewody WN . tz. na cewce następuje przebicie na uzwojenia wtórne i dalej na nasz sterownik. a potem płaczemy bo padł sterownik , to na tyle mojej wiedzy. pozostaje teraz szukać takiego scalaka. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5668 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Sie 2010, 20:55
|
|
|
ma troche za dużo nóg jak na drivera . zazwyczaj na końcu jest tranzystor darlingtona wysokonapięciowy .dorwij za 10 zł jakiś nowszy komp z mondeo i po temacie . |
|
|
|
 |
VITEX
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: opole
|
Wysłany: 15 Sie 2010, 19:07 Brak iskry Fiesta 1.4 kat 54 KW 1994
|
|
|
Tak by było najlepiej tylko skąd mam wiedzieć w którym sterowniku z mondeo czy eskorta jest taki układ jak na zdjęciu http://img709.imageshack....8/1000887dy.jpg
[ Dodano: Nie Sie 15, 2010 20:35 ]
Witam właśnie otrzymałem układ od kolegi VB020 zamiast VB024 ale ma tylko pięć nóżek zamiast siedmiu , po właściwym wlutowaniu w odpowiednie punkty zgodnie z Datashet Fiesta odpaliła bez zająknięcia . ale niestety układ VB020 ma za słabą moc obciążenia i zbyt mocno nagrzewa się. co może spowodować uszkodzenie się układu.tak że wiemy teraz że jeśli któryś z forumowiczów będzie miał podobny problem z takim sterownikiem 94FB-12A650-DC to tylko szukać zamiennika układu VB024. ja osobiście muszę szukać dalej bo niestety na Allegro niema , a sam układ VB024 po sklepach z elektroniką znaleźć to graniczy z cudem . to tyle mojej wiedzy na teraz. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12072 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Sie 2010, 20:23
|
|
|
Cytat: | Też mam schemat elektronicznego zapłonu na VB 020 - także poszukuję tego układu VB 020 |
Cytat: | hej, tez mialem podobny problem ,okazalo sie ze ten uklad jest wycofany z prod. a zastapili go VB024 i jest w pelni kompatybilny z VB020 |
VITEX napisał/a: | ale niestety układ VB020 ma za słabą moc obciążenia i zbyt mocno nagrzewa się. co może spowodować uszkodzenie się układu | Rozumiem że przykręciłeś go jak należy do radiatora? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
VITEX
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: opole
|
Wysłany: 15 Sie 2010, 20:51 Brak iskry Fiesta 1.4 kat 54 KW 1994
|
|
|
Wiadomo że trzeba radiator , ale jutro założę dodatkowo pastę termo i dodatkowy aluminiowy radiator . zobaczymy czy to pomoże ale obawiam się że niewiele . z tabeli na Datashet nie wynika że ma takie same parametry VB020 ma 350mA a VB024 600mA powiem jeszcze że cewkę WN i kable WN mam nowe bo sterownik uległ awarii przez cewkę WN a dokładnie stare kable WN ,zrobiły przebicie na uzwojenia pierwotne i dalej na sterownik . dziękuję za otrzymaną pomoc i liczę na więcej . z poważaniem dla forumowiczów VITEX . |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12072 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Sie 2010, 21:01
|
|
|
Radiator to ważna sprawa, moc układu przełączającego na 220V bez radiatora to 60 wat, z kawałkiem blachy to 600W, przekręciliśmy to do radiatorów z CPU z wentylatorkami i prawie 2kW przełącza bezawaryjnie od kilku lat,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5668 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Sie 2010, 20:26
|
|
|
Joe przełączanie przełączaniu nie równe . Po pierwsze jak 220 to przełączasz tyrystor albo triaka . A one przy przechodzeniu przez zero sinusoidy samoistnie się wyłączają . A co za tym idzie masz inne czasy przełączania . Po za tym zostaje jeszcze kwestia sterowania fazowego czy grupowego . Generalnie temat szeroki jak Wisła .
A kolega ma sterownie układu opartego na tranzystorze darlingtona z zabezpieczeniem przed zbyt wysokim napięciem wstecznym . A co do mondeo to musisz szukać sterownika po 96 roku gdzie nie ma już EDIS4 . Nie dam głowy ale fiesta mk4 i 1.3 i 1.25 też powinna być na tym scalaku . ktoś na forum wystawił części do mk4 to napisz niech odkręci 4 torxy i zrobi fotkę . |
|
|
|
 |
VITEX
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: opole
|
Wysłany: 16 Sie 2010, 22:47 Brak iskry Fiesta 1.4 kat 54 KW 1994
|
|
|
Witam, po długich poszukiwaniach znalazłem sterowniki które posiadają owe Uc ST 71009 SB więc podaję typy sterowników 94AB-12A650-BD ICON Eskort/Orion oraz 93BB-12A650-BB BLOB Mondeo . wymieniłem Uc i Fiesta bzyka . myślę że opisane przez nas opinie pomogą innym w naprawie tego modelu sterownika 94FB-12A650-DC-FIZZ lub w odwrotną stronę podanych sterowników . uważam temat za zakończony , dziękuję za wypowiedzi wszystkim forumowiczom FIESTA KLUB POLSKA
Z poważaniem
VITEX |
|
|
|
 |
|