Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Wymiana potencjometru przepustnicy
Autor Wiadomość
PiotrK 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 11
Skąd: 3city
Wysłany: 27 Lip 2010, 00:52   [MK4] Wymiana potencjometru przepustnicy

Witam,
moja Fiestka - w wielkim skrócie - z opóźnieniem reaguje na gaz (przy ruszaniu) i zostaje na obrotach po dłuższej jeździe z większą prędkością. Po kilku miesiącach poszukiwań okazało się, że wiele osób miało taki problem i była to wina uszkodzonego czujnika położenia przepustnicy. Wcześniej mechanik zaproponował wymianę VSS, co poskutkowało umoczeniem ponad 400 zł ;-( (jakby co - mam ten VSS na sprzedaż, dosłownie zamontowany i wymontowany, oryginał).
Po podniesieniu maski zauważyłem, że jest w dość dostępnym miejscu, więc postanowiłem, że spróbuję wymienić go sam :-P
Proszę Was o jakieś wskazówki, co powinienem po kolei robić. Wiem, że to z pozoru prosta sprawa, ale może nie wiem czegoś oczywistego. Dla Was oczywistego ;) Trzeba odpiąć aku, prawda? Trzeba później jakoś resetować ECU?
Proszę o jakieś przydatne wskazówki :)

Pozdrawiam.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 27 Lip 2010, 07:02   

ściągasz wtyczkę z CPP, odkręcasz 2 śrubki, zmieniasz CPP, przykręcasz, zakładasz wtyczkę. w międzyczasie mozesz tą wtyczkę przeczyścić gdyby była brudna, psiknąć do środka Kontaktu S albo chociaż WD40, wytrzeć nadmiar i założyć. akumulatora do wymiany odłączać nie trzeba, reset możesz zrobić, ale nie musisz.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 27 Lip 2010, 18:29   

bidżej napisał/a:
psiknąć do środka Kontaktu S albo chociaż WD40,

w żadnym wypadku, do cpp tylko i wyłącznie Kontakt PR, to jest potencjometr a nie styk, a wd-40 w ogóle nie stosuje się do elektryki

co do wiszenia, jak odłączysz vss'a i nie będzie wisiał to odpada krokowy, a wtedy to jest już jedna wielka niewiadoma

na reakcje na gaz może mięć wpływ brudny przepływomierz, ale cpp wcześniej sprawdź miernikiem pod kątem ciągłości rezystancji, czy gdzieś jej nie gubi podczas kręcenia
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 27 Lip 2010, 18:39   

Marcin, bidżej, miał na myśli wtyczkę, a nie wnętrze CPP
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 27 Lip 2010, 20:01   

rwiezel napisał/a:
Marcin, bidżej, miał na myśli wtyczkę, a nie wnętrze CPP

fakt, na szybkiego odpowiadałem i nie dokładnie przeczytałem post Bartka, zwracam honor, ale i tak wd40 nie nadaje się do elektryki
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 27 Lip 2010, 21:07   

dlatego napisałem "chociaż WD40" - lepsze to niż nic...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
PiotrK 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 11
Skąd: 3city
Wysłany: 28 Lip 2010, 13:27   

Marcin, po odłączeniu VSSa nie wisi :D Obroty ładnie spadają, ale z kolei nie zawsze wzrastają kiedy jest potrzeba (w skrócie - skomplikowane to ;-| ) Przepływomierz chyba mi kiedyś czyścili, ale niewiele pomogło. A CPP już zamówiony więc nawet nie ma co sprawdzać tego co jest. Trochę się pospieszyłem chyba :/
Co do WD40 - nawet nie przeszło mi to przez myśl :D On jest chyba raczej do smarowania, ew. odrdzewiania, tak mi się zawsze wydawało. Po prostu oczyszczę styki czymś ostrym z nalotu. Chyba, że jakiś Kontakt rzeczywiście jest wskazany, tylko powiedzcie mi czym się różni S od PR :D
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 28 Lip 2010, 13:31   

S jest do styków, P do potencjometrów. a pryśnięcie chociaż WD40 po czyszczeniu pomaga o tyle, że utrudni dostęp wody do styków i lekko je zatłuści odcinając od bezpośredniego kontaktu z tlenem, dzięki czemu we wtyczce tak szybko nie zrobi się zupa. na pewno jest to lepsze niż wyczyszczenie styków na lusterko i zostawienie ich w takim stanie.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
PiotrK 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 11
Skąd: 3city
Wysłany: 28 Lip 2010, 13:37   

Ok, rozumiem, dzięki. Prysnę WD40.
_________________
Pozdrawiam,
Piotrek.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.