|
[MK4] Wymiana potencjometru przepustnicy |
Autor |
Wiadomość |
PiotrK
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 11 Skąd: 3city
|
Wysłany: 27 Lip 2010, 00:52 [MK4] Wymiana potencjometru przepustnicy
|
|
|
Witam,
moja Fiestka - w wielkim skrócie - z opóźnieniem reaguje na gaz (przy ruszaniu) i zostaje na obrotach po dłuższej jeździe z większą prędkością. Po kilku miesiącach poszukiwań okazało się, że wiele osób miało taki problem i była to wina uszkodzonego czujnika położenia przepustnicy. Wcześniej mechanik zaproponował wymianę VSS, co poskutkowało umoczeniem ponad 400 zł (jakby co - mam ten VSS na sprzedaż, dosłownie zamontowany i wymontowany, oryginał).
Po podniesieniu maski zauważyłem, że jest w dość dostępnym miejscu, więc postanowiłem, że spróbuję wymienić go sam
Proszę Was o jakieś wskazówki, co powinienem po kolei robić. Wiem, że to z pozoru prosta sprawa, ale może nie wiem czegoś oczywistego. Dla Was oczywistego Trzeba odpiąć aku, prawda? Trzeba później jakoś resetować ECU?
Proszę o jakieś przydatne wskazówki
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 27 Lip 2010, 07:02
|
|
|
ściągasz wtyczkę z CPP, odkręcasz 2 śrubki, zmieniasz CPP, przykręcasz, zakładasz wtyczkę. w międzyczasie mozesz tą wtyczkę przeczyścić gdyby była brudna, psiknąć do środka Kontaktu S albo chociaż WD40, wytrzeć nadmiar i założyć. akumulatora do wymiany odłączać nie trzeba, reset możesz zrobić, ale nie musisz. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 27 Lip 2010, 18:29
|
|
|
bidżej napisał/a: | psiknąć do środka Kontaktu S albo chociaż WD40, |
w żadnym wypadku, do cpp tylko i wyłącznie Kontakt PR, to jest potencjometr a nie styk, a wd-40 w ogóle nie stosuje się do elektryki
co do wiszenia, jak odłączysz vss'a i nie będzie wisiał to odpada krokowy, a wtedy to jest już jedna wielka niewiadoma
na reakcje na gaz może mięć wpływ brudny przepływomierz, ale cpp wcześniej sprawdź miernikiem pod kątem ciągłości rezystancji, czy gdzieś jej nie gubi podczas kręcenia |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 27 Lip 2010, 18:39
|
|
|
Marcin, bidżej, miał na myśli wtyczkę, a nie wnętrze CPP |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 27 Lip 2010, 20:01
|
|
|
rwiezel napisał/a: | Marcin, bidżej, miał na myśli wtyczkę, a nie wnętrze CPP |
fakt, na szybkiego odpowiadałem i nie dokładnie przeczytałem post Bartka, zwracam honor, ale i tak wd40 nie nadaje się do elektryki |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
PiotrK
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 11 Skąd: 3city
|
Wysłany: 28 Lip 2010, 13:27
|
|
|
Marcin, po odłączeniu VSSa nie wisi Obroty ładnie spadają, ale z kolei nie zawsze wzrastają kiedy jest potrzeba (w skrócie - skomplikowane to ) Przepływomierz chyba mi kiedyś czyścili, ale niewiele pomogło. A CPP już zamówiony więc nawet nie ma co sprawdzać tego co jest. Trochę się pospieszyłem chyba :/
Co do WD40 - nawet nie przeszło mi to przez myśl On jest chyba raczej do smarowania, ew. odrdzewiania, tak mi się zawsze wydawało. Po prostu oczyszczę styki czymś ostrym z nalotu. Chyba, że jakiś Kontakt rzeczywiście jest wskazany, tylko powiedzcie mi czym się różni S od PR |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 28 Lip 2010, 13:31
|
|
|
S jest do styków, P do potencjometrów. a pryśnięcie chociaż WD40 po czyszczeniu pomaga o tyle, że utrudni dostęp wody do styków i lekko je zatłuści odcinając od bezpośredniego kontaktu z tlenem, dzięki czemu we wtyczce tak szybko nie zrobi się zupa. na pewno jest to lepsze niż wyczyszczenie styków na lusterko i zostawienie ich w takim stanie. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
PiotrK
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 11 Skąd: 3city
|
Wysłany: 28 Lip 2010, 13:37
|
|
|
Ok, rozumiem, dzięki. Prysnę WD40. |
_________________ Pozdrawiam,
Piotrek. |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|