|
[MK4] Sprawdzenie czujnika prędkości |
Autor |
Wiadomość |
ufosi [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Lip 2010, 19:15 [MK4] Sprawdzenie czujnika prędkości
|
|
|
Witam,
Prawdopodobnie siadł mi w samochodzie czujnik prędkości, bo gdy auto ruszy tylko z miejsca obroty znacznie wzrastają, a gdy stoi w miejscu jest OK, po wypięciu czujnika wszystko jest OK, ale za nowy czujnik w sklepach chcą 400-500zł, przywiozłem kilka ze złomu i chciałbym zapytać w jaki sposób mógłbym je sprawdzić miernikiem albo coś? I mam też pytanie czy będą się nadawać, bo ja oryginalnie miałem: 94BB-9E731-DA a przywiozłem 94BB-9E731-CA a na drugim nie ma symbolów ale są prawie identyczne jeden jest wymontowany o ile dobrze pamiętam z escorta a drugi z fiesty MK3. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Lip 2010, 19:24
|
|
|
ufosi napisał/a: | bo gdy auto ruszy tylko z miejsca obroty znacznie wzrastają, a gdy stoi w miejscu jest OK | A jak auto ma ruszyć z miejsca bez wzrostu obrotów? Komputer trzyma silnik na biegu jałowym a nagle dostaje sygnał że auto jedzie,,, co ma robić? Zwiększa obroty, jest Ok o ile nie lecą na 6tyś,,, ufosi napisał/a: | po wypięciu czujnika wszystko jest OK | Skoro auto nie widzi czujnika prędkości jazdy to jak ma reagować?
To co napisałeś wskazuje raczej na sprawny czujnik,,, skoro komputer się kapuje że auto jest w ruchu czy nie,,, ufosi napisał/a: | chciałbym zapytać w jaki sposób mógłbym je sprawdzić miernikiem albo coś? | Czujnik ma 3 przewody, 2 z nich to zasilanie na trzecim pojawia się przebieg prostokątny zależny od prędkości z jaką obraca się wirnik w czujniku, do sprawdzenia oscyloskopem,,, - coś mi tak w głowie świta, ale mogę się mylić,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 7 Lip 2010, 19:29
|
|
|
94BB-9E731-DA jest od mk3,5 i mk4, a 95BB-9E731-BA jest od mk5 (chociaż tez był czasami w mk3,5 i mk4). Potem w mk6 był już 95BB-9E731-BB . Wg mnie będzie pasował.
W escorcie Cosworth był 94BB-9E731-CA, w reszczcie escortów był 94BB-9E731-DA
JoeMix napisał/a: | Czujnik ma 3 przewody, 2 z nich to zasilanie na trzecim pojawia się przebieg prostokątny zależny od prędkości z jaką obraca się wirnik w czujniku, do sprawdzenia oscyloskopem,,, - coś mi tak w głowie świta, ale mogę się mylić,,, | Nie mylisz się, bo tak jest. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 7 Lip 2010, 20:01
|
|
|
nie ma znaczenia jaki vss, byle pasował, bo każdy daje ten sam sygnał, sprawdzić można podczepiając diode z rezystorem do przewodu sygnałowego, tego z "prostokątem", do prędkości ok 20km/h będzie widać miganie, im szybciej się jedzie tym szybciej miga, aż praktycznie świeci (duża częstotliwość migania).
ufosi napisał/a: | gdy auto ruszy tylko z miejsca obroty znacznie wzrastają |
tzn. do jakiej wartości? |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
ufosi [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Lip 2010, 22:30
|
|
|
Auto wystarczyło, że było na luzie i powoli z górki staczając się bez dotykania gazu obroty wzrastały, byłem u mechanika, mówił, że powinny wzrastać do jakichś 1200rpm, nie mam obrotomierza, ale samochód dosyć mocno wył, więc sądzę, że było to ponad 3000rpm i często było tak, że jak samochód zimny był to przez trochę było ok, a po przejechaniu ok. 1km już zaczęło to się od nowa dziać. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Lip 2010, 08:49
|
|
|
ufosi napisał/a: | byłem u mechanika, mówił, że powinny wzrastać do jakichś 1200rpm | ufosi napisał/a: | samochód dosyć mocno wył, więc sądzę, że było to ponad 3000rpm | No jak wył to nie bardzo, ale problemem nie jest VSS tylko raczej układ odpowiedzialny za wolne obroty |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 8 Lip 2010, 16:20
|
|
|
JoeMix napisał/a: | No jak wył to nie bardzo, problemem nie jest VSS tylko raczej układ odpowiedzialny za wolne obroty |
jak bez vss'a nie ma kwiatów z zawieszaniem się obrotów powyżej 1,5k to nie wina vss'a ani reszty od wolnych obrotów.
Tak naprawdę to tylko Chuck Noris będzie wiedział co go boli... spróbowałbym jeszcze zaślepić wężyk od zaworu par paliwa, chyba w kosiarce też jest. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|