Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
29 Mar 2014, 08:51
[MK3] Pytanie o maglownicę i krzyżak
Autor Wiadomość
InneCzasy 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: S
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Łukasz
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sty 2007
Posty: 44
Skąd: Zgierz
Wysłany: 6 Cze 2010, 23:49   [MK3] Pytanie o maglownicę i krzyżak

Witam! Mój problem wygląda tak. Fiesta MK3 - przy skręcie przyblokowuje się kierownica.
Z tego co przeczytałem na forum winny może być krzyżak lub maglownica.
Przez tel. mechanik stawiał na maglownicę, mam się do niego niebawem wybrać.
Pytanie nr 1. Dlaczego obie mają taką samą cenę:
NOWA i REGENEROWANA
Znalazłem jeszcze droższe po regeneracji, ale tamte miały chyba wspomaganie.
2. Ile może kosztować wymiana maglownicy?
3. Jeśli to krzyżak to TAKI warto kupić?
4. Ile za jego wymianę?

P.S. Wiem, że co miasto to inny cennik, chodzi mi o przybliżone wartości, żeby mechanik nie zdarł ze mnie skóry
_________________
Pozdrawiam InneCzasy!
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 6 Cze 2010, 23:53   

1. ja mam tą pod linkiem NOWA i jestem zadowolony
2. sam sobie wymienisz - nic prostszego
3. z własnego doświadczenia wiem, że nie warto bubli kupować... dałem za krzyżak FEBI 80 zł i pasował idealnie... a wcześniej kupiłem za 40 zł jakiś "noname" i nie pasowały śruby oraz był za luźny
4. sam sobie wymienisz
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
InneCzasy 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: S
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Łukasz
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sty 2007
Posty: 44
Skąd: Zgierz
Wysłany: 7 Cze 2010, 00:01   

Łatwo napisać, trudniej zrobić. Nie mam garażu, kluczy, doświadczenia... ,a auto potrzebne mi do czwartku. Za parę rzeczy mógłbym się zabierać przy aucie, ale przyznam szczerze, że grzebać przy układzie kierowniczym trochę bym się cykał :)
_________________
Pozdrawiam InneCzasy!
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 7 Cze 2010, 00:07   

no do przekładni niestety potrzebny jest kanał... aczkolwiek na upartego wymieniłbyś bez... odkręcasz: końcówki drążków od kół, krzyżak oraz 2 śruby trzymające przekładnie... i wyciągasz... krzyżak ma tylko 2 śruby - odkręcasz je, zakładasz nowy i przykręcasz... oczywiście wymagane jest ustawienie zbieżności po wymianie przekładni...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
InneCzasy 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: S
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Łukasz
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sty 2007
Posty: 44
Skąd: Zgierz
Wysłany: 7 Cze 2010, 22:59   

To jak? Zna ktoś średnie ceny u mechaników za wymianę tych częsci?
_________________
Pozdrawiam InneCzasy!
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 7 Cze 2010, 23:25   

40zł za wymianę kardana (zwanego przez was krzyżakiem). Na 95% to wina kardana że ci się blokuje. W przekładni nie ma ci się zblokować. Najlepiej od razu kup ten kardan. Nie słuchaj mechanika i nie daj się naciągnąć na wymianę przekładni.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
bartekwojtk 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Bartek
Wiek: 46
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 20
Skąd: Poznań
Wysłany: 8 Cze 2010, 19:00   Maglownica czy krzyżak

Powiem tak miałem identyczny problem co ty też mi kierownicę blokowało na zakręcie i była to wina krzyżaka kolumny kierowniczej, więc radzę ci weź wymień wpierw krzyżak jeśli się okaże ze to to zaoszczędzisz 200 zł jeśli niestety nie no to wtedy kupujesz maglownicę i masz z głowy. Doraźnie ja zastosowałem jeszcze zlanie wpierw krzyżaka WD40 rozruszałem kierownicę na postoju i przejechałem się jakieś 2 km, po tym zabiegu wiedziałem że to krzyżak bo zaczął normalnie działać i nie blokował kiery, ALE ZAZNACZAM TO BYŁ TYLKO TEST I JEST TO DORAŹNE.
 
 
dr_dave
[Usunięty]

Wysłany: 8 Cze 2010, 21:18   

Jak krzyżak to tylko orginalny. Koszt 110zł w MOTORCRAFT ale jest naprawde dobry wszystkie te podróbki sa do niczego. nawet te w gumowych oslonach góra 10 000km wystrzymują.
Orginalny jest uszczelniany na krzyżaku.
 
 
InneCzasy 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: S
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Łukasz
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sty 2007
Posty: 44
Skąd: Zgierz
Wysłany: 9 Cze 2010, 01:28   

Psikałem krzyżak WD40 i teoretycznie jest lepiej, nie idealnie, ale lepiej. Opór nadal jest lekko wyczuwalny, ale da się prowadzić jedną ręką, co wcześniej było nie możliwe i nawet lekko zaczyna odbijać.
_________________
Pozdrawiam InneCzasy!
 
 
 
bartekwojtk 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Bartek
Wiek: 46
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 20
Skąd: Poznań
Wysłany: 9 Cze 2010, 10:09   Maglownica czy krzyżak

To wymieniaj krzyżak i tak jak dr_dave powiedział nie baw się w żadne podróbki, pamiętaj że układ kierowniczy i hamulcowy to Twoje bezpieczeństwo.
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 11 Cze 2010, 19:55   

To przykład na to jak pan mechanik potrafi naciągnąć klienta... Przykre! Dobry i uczciwy mechanik najpierw by psikną na krzyżak i jakby stwierdził że to coś dało to go wymieniła, a nie od razu przekładnie..
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.