Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] co zrobić zeby mniej palil
Autor Wiadomość
fidello
[Usunięty]

Wysłany: 13 Maj 2010, 10:40   [MK3] co zrobić zeby mniej palil

więc zacznę od tego, że od niedawna jestem szczęśliwym postadaczem fiesty 1.1 '94 r z gazem. Smigała aż miło i palila malutko (7l gazu). Nagle coś sie posypało, mechanik kazał wymienić przewody wysokiego napięcia bo sie upiekł jeden, więc wymieniłem, i odrazu wyregulował mi gaz. No i autko znowu dobrze jezdzi wszystko jest dobrze, tyle że pali więcej (8,5 - 9l gazu). I tu moje pytanie: Co mam poprzekręcac żeby troszeczke to spalanie zmniajszyć. Nie chodzi mo o regulacje od nowa bo jak mowiłem jezdzi dobrze. Mam gaz najzwyklejszy w świecie nie wiem jakiej firmy bo sie poprostu nie znam :) wiem tyle że mam 2 pokretła: jedno na reduktorze drugie na rurze doprowadzającej gaz. Więc które poprzestawiać i o ile :) z góry dziękuję za pomoc.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Maj 2010, 10:47   

:hahaha:

[ Dodano: Czw Maj 13, 2010 11:48 ]
fidello napisał/a:
i odrazu wyregulował mi gaz
Wychodzi że raczej rozregulował,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
fidello
[Usunięty]

Wysłany: 13 Maj 2010, 10:52   

ano :-) i dlatego 2 raz nie dam mu samochodu w łapska tylko wole sam poprawić, dlatego pytam jak to zrobić.
 
 
pucio2 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 114
Skąd: Jaryszki k.Poz.
Wysłany: 13 Maj 2010, 13:05   

fidello,
fidello napisał/a:
wiem tyle że mam 2 pokretła: jedno na reduktorze drugie na rurze doprowadzającej gaz. Więc które poprzestawiać i o ile
Spróbuj na początek pokrętło na wężu wkręcić do końca, licząc obroty. Na wierzchu pokrętła zaznacz mazakiem punkt, np na godzinie 12-tej, wykręć półtora obrotu, odpal silnik i sprawdź, jak będzie się wkręcał na obroty. Jeśli będzie mulił - wykręć ćwierć obrotu i oceń pracę na wolnych; jeśli będzie dobrze, to rundka dla sprawdzenia pracy silnika przy zmiennym obciążeniu(zmiana biegów). Możesz także nieco wkręcić pokrętło na reduktorze, ale nie więcej na początek, jak "10 minut na zegarku", bo ta regulacja powinna być sprawdzana jazdą, aby nie następowało mulenie silnika. To tak pokrótce... :yes:
_________________
Fiesta forever...
 
 
karolusms 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 132
Skąd: Skopanie
Wysłany: 15 Maj 2010, 16:28   

moja rada (3 silniki 1.1 tak ustawilem, jeden na gazniku 2 na mono ) i o ile to oczywiscie parownik Lovato.....zakrecasz srube na parowniku i odkrecasz dokladnie 12 razy...nastepnie zawor glowny na wezu odkrecasz 3-4 razy, i probujesz jak nie hcodzi to po pol obrotu na obydwu pokretlach, teraz zostaje Ci ustawienie wolnych obrotow tym pokretlem na parowniku a nastepnie moc na wezu, musisz troche pojezdzic, przycisnac go trochu, pamietaj bys wszystkie regulacje robil na cieplym silniku !!! pamietaj o zimnym powietrzu w dolocie, regulacji zaworow, czystych filtrach !!! pobaw sie a uda CI sie !!! ale na dzien dobry zapisz lepiej aktualne ustawienia !!! pamietaj ze te sruby nie gryza ;)
_________________

 
 
 
pucio2 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 114
Skąd: Jaryszki k.Poz.
Wysłany: 15 Maj 2010, 19:26   

karolusms,
karolusms napisał/a:
pamietaj o zimnym powietrzu w dolocie
tjaaa...i będziesz miał spalanie na ból głowy :hahaha:
_________________
Fiesta forever...
 
 
karolusms 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 132
Skąd: Skopanie
Wysłany: 16 Maj 2010, 10:49   

pucio2 napisał/a:
tjaaa...i będziesz miał spalanie na ból głowy


spalanie tez ale glownie chodzi o mulenie silnika, strzaly itd .... wczoraj czyscilem parownik w unie 1.0 fire, nie chcial palic na gazie na zimnym...rozebralem, wyczyscilem, zlozylem, podregullwalem tak jak opisalem i pali od strzala, spalanie po 130 km wyszlo 7 litrow.....juz mam nastepnego klijenta z zukiem gdzie musi lac ciepla wode na parownik .................


pucio2 ogarnij sie i nie pier**** przemadrzalych farmazonow ....
_________________

 
 
 
pucio2 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 114
Skąd: Jaryszki k.Poz.
Wysłany: 16 Maj 2010, 21:52   

karolusms:
karolusms napisał/a:
pucio2 ogarnij sie i nie pier**** przemadrzalych farmazonow ....
I z wzajemnością, Kolego, z wzajemnością! :hahaha: Połapałeś parę ruchów na jednym, prostym reduktorze i co - wszystkie rozumy pojął? To powiedz mi, o Przesiąknięty Mądrością, dlaczego "klijent" z żukiem musi lać ciepłą wodę na parownik? Bo odpala od razu z gazu, czy może reduktor ma wpięty nie tak, jak trzeba i stąd zamarzanie? No, wykaż się!
_________________
Fiesta forever...
 
 
fidello
[Usunięty]

Wysłany: 17 Maj 2010, 08:10   

pucio2 napisał/a:
fidello, na początek pokrętło na wężu wkręcić do końca, licząc obroty. Na wierzchu pokrętła zaznacz mazakiem punkt, np na godzinie 12-tej, wykręć półtora obrotu, odpal silnik i sprawdź, jak będzie się wkręcał na obroty. Jeśli będzie mulił - wykręć ćwierć obrotu i oceń pracę na wolnych; jeśli będzie dobrze, to rundka dla sprawdzenia pracy silnika przy zmiennym obciążeniu(zmiana biegów). Możesz także nieco wkręcić pokrętło na reduktorze, ale nie więcej na początek, jak "10 minut na zegarku", bo ta regulacja powinna być sprawdzana jazdą, aby nie następowało mulenie silnika. To tak pokrótce... :yes:

Nie wiem kto ma racje ale zrobilem tak i działa :) zatem dziękuję. Moim osobistym zdaniem nie ma co ustawiać wszystkich instalacji od szablonu bo kazdy silnik jest inny :) Autko jezdzi dalej dobrze a przykrecilem w stosunki do wczesniej dosyc sporo zatem dziekuję za porade :)
 
 
karolusms 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 132
Skąd: Skopanie
Wysłany: 17 Maj 2010, 10:14   

to nie nazywa sie zamarzanie tylko sztywnienie membran i brak ruchow dzwigni trzymajacych membrany...pucio2, widziales wogole kiedys parownbik od srodka ???? w LPG sa znikome ilosci mazutu (smola) ktore w komorze 1 stopnia opadaja i zalepiaja wszystko, po podgrzaniu parownika mazut staje sie lepki i jako tako to chodzi....przewaznie dzwignia w 1 komorze jest tak zalepiona ze wogole sie nie rusza za czym idzie brak wychylen membrany i brak otwarcia zaworka, tym samym podcisnienie wytwarzane przez silnik nie jest w stanie otworzyc zaworu i gaz nie leci ..... a jak ktos jezdzi 6 lat bez czyszczenia to norma ze nie pali (zuk ktorego robie ma wyciagnieta instalacje benzynowa) a w parownikach sa tylko korki do spuszcania syfu z 2 stopnia....by wyczyscic 1 stoipien trzeba niestety rozebrac parownik.....ja jakos nie najezdzam na Ciebie, skoro Ty uderzasz w moja strone to zle swiadczy o Twojej kulturze ...

i tak apropo...moja poprzednia fieste caly czas odpalalem na gazie i chodzila jak zloto...jedyne wyjatki przy minus 20,25 stopniach kiedy to juz tylko na benzynie palila... parownik nie zamarza !! ciepla woda jest mu jedynie potrzebna do lepszego odparowywania gazu :fajka: a ruchow nie podlapalem tylko na 1 reduktorze.....u ojca robilem brc, brat ojca mial poldka z lovato tez robilem, tesciowi uno....sobie w 1 i w obecnej fiescie, kumplowi lovato w sejczaku,tezraz zuka z lovato.....moje spostrzezenia nie sa podparte zabawa z tylko 1 parownikiem ,,,
_________________

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Maj 2010, 10:29   

Regulacje bez przyrządów taką jak robią w 90% zakładów to można sobie o kant dupy rozbić i tyle,,, dobrego gazowca tak samo jak dobrego gaźnikowca można teraz ze świeczką szukać, a LPG samemu w domu można sobie tak samo jak gaźniczek wyregulować - że jako tako chodzi i tyle,,, skręcajcie instalacje, żeby mało silnik paliły,,, zobaczymy ile pożyją,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
pucio2 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 114
Skąd: Jaryszki k.Poz.
Wysłany: 17 Maj 2010, 10:39   

karolusms,
karolusms napisał/a:
pucio2, widziales wogole kiedys parownbik od srodka ????
Narażę się modowi, ale: gdy ja zajmowałem się instalacjami lpg, Ty zapewne byłeś jeszcze pobożnym życzeniem Swoich Rodziców
karolusms napisał/a:
skoro Ty uderzasz w moja strone to zle swiadczy o Twojej kulturze ...
zatem zanim będziesz się dalej popisywał Swoją nabytą "praktyką" - przemyśl Swoje "kulturalne" odzywki, Młody Człowieku. :yes:
_________________
Fiesta forever...
 
 
karolusms 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 132
Skąd: Skopanie
Wysłany: 17 Maj 2010, 12:04   

JoeMix jak zwykle ma racje :) ja nigdy nie ustawiam zbyt ubogiej mieszanki, jezeli pali 5-6 benzyny to powinien lykac ok 8 l gazu :)

Pucio2 .... ciut ponad miesiac na forum i juz najezdza na wszystkich ludzi, i co z tego ze blizej Ci do grobu anizeli mi ?? jakie moje "kulturalne" odzywki mam przemyslec ?? bo nie zabardzo kumam ktore ...
_________________

 
 
 
pucio2 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 114
Skąd: Jaryszki k.Poz.
Wysłany: 17 Maj 2010, 13:00   

karolusms: Potrafisz cwaniaczyć...nie ma co. Sam jesteś niecały rok na forum, chyba się nie mylę?
karolusms napisał/a:
jakie moje "kulturalne" odzywki mam przemyslec ??
karolusms napisał/a:
pucio2 ogarnij sie i nie pier**** przemadrzalych farmazonow ....
Chociażby takie...

[ Dodano: Pon Maj 17, 2010 14:05 ]
karolusms:A także takie:
karolusms napisał/a:
ciut ponad miesiac na forum i juz najezdza na wszystkich ludzi, i co z tego ze blizej Ci do grobu anizeli mi ??
Przedstaw posty, W których - według Ciebie - "na wszystkich najeżdżam".
_________________
Fiesta forever...
 
 
karolusms 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 132
Skąd: Skopanie
Wysłany: 17 Maj 2010, 13:16   

jestem na forum od kiedy mam fieste...w tej chwili posiadam juz drugi model .... szkoda slow na CIebie, nie bede zasmiecal watku, w sieci kazdy moze byc anonimowy wiec szkoda slow na ciebie, ciekawe jakbys cwierkal face to face, na tym zakoncze wypowiedz w tym watku...problem rozwiazany....wszelakie uwagi badz fochy prosze na pw
_________________

 
 
 
pucio2 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 114
Skąd: Jaryszki k.Poz.
Wysłany: 17 Maj 2010, 13:47   

karolusms,
karolusms napisał/a:
jestem na forum od kiedy mam fieste...w tej chwili posiadam juz drugi model .... szkoda slow na CIebie, nie bede zasmiecal watku, w sieci kazdy moze byc anonimowy wiec szkoda slow na ciebie, ciekawe jakbys cwierkal face to face, na tym zakoncze wypowiedz w tym watku...problem rozwiazany....wszelakie uwagi badz fochy prosze na pw
Nie pochlebiaj sobie byciem na forum - zwłaszcza stylem postów, które napisałeś. W sieci - oprócz anonimowości - można być cwaniakiem plującym co chwilę pod nogi; vide Twój właśnie sposób prowadzenia dialogu. I nie licz na PW - na taką formę rozmowy jesteś dla mnie "cienki bolek" :hahaha:
_________________
Fiesta forever...
 
 
kamil8787 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 36
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 75
Skąd: Pińczów
Wysłany: 18 Maj 2010, 10:22   

pucio2 napisał/a:
karolusms,
karolusms napisał/a:
jestem na forum od kiedy mam fieste...w tej chwili posiadam juz drugi model .... szkoda slow na CIebie, nie bede zasmiecal watku, w sieci kazdy moze byc anonimowy wiec szkoda slow na ciebie, ciekawe jakbys cwierkal face to face, na tym zakoncze wypowiedz w tym watku...problem rozwiazany....wszelakie uwagi badz fochy prosze na pw
Nie pochlebiaj sobie byciem na forum - zwłaszcza stylem postów, które napisałeś. W sieci - oprócz anonimowości - można być cwaniakiem plującym co chwilę pod nogi; vide Twój właśnie sposób prowadzenia dialogu. I nie licz na PW - na taką formę rozmowy jesteś dla mnie "cienki bolek" :hahaha:


Po twojej wypowiedzi sądze że niestety nie jesteś taki mocny bo jak byś był to nie pisał byś tak więc wybacz ale wiek można sobie wpisać jaki się chce ale nie oznacza to że jak masz 43 lata to jesteś mądrzejszy. Sam mam braci w twoim wieku więc wiem jak tacy ludzie się zachowuję. Tak jak napisano rozwiązano problem i nie rozumiem twoich działań no chyba że nabijasz posty
_________________
Jest:
Fiesta Mk3 1.1i
Clio 1 1.1 pb+LPG
Fiesta mk 3.5 1.6 16 v 88km + lpg futra
 
 
 
pucio2 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 114
Skąd: Jaryszki k.Poz.
Wysłany: 18 Maj 2010, 11:21   

kamil8787,
kamil8787 napisał/a:
Po twojej wypowiedzi sądze że niestety nie jesteś taki mocny bo jak byś był to nie pisał byś tak więc wybacz ale wiek można sobie wpisać jaki się chce ale nie oznacza to że jak masz 43 lata to jesteś mądrzejszy. Sam mam braci w twoim wieku więc wiem jak tacy ludzie się zachowuję. Tak jak napisano rozwiązano problem i nie rozumiem twoich działań no chyba że nabijasz posty
A Ty swoją wypowiedzią co zamierzałeś uzyskać? Poparcie dla rówieśnika, uznanie dla mnie z podobnym wiekiem jak Bracia, czy nabijasz sobie posty? Przeczytałeś chociaż wtrącenia karolusms w tym wątku? Zupełnie, jakbym "mamuten'a"czytał. Zauważ, że mimo podziękowań fidello , karolusms musiał przeć dalej w przedstawianiu swojej wypraktykowanej na kilku reduktorach wiedzy. Dlaczego Jego nie besztasz? Problem przecież - jak sam stwierdziłeś - rozwiązano... :yes:
_________________
Fiesta forever...
 
 
fiesta1.1c 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 13
Skąd: rzeszow
Wysłany: 1 Cze 2010, 10:59   

pucio2 napisał/a:
fidello,
fidello napisał/a:
wiem tyle że mam 2 pokretła: jedno na reduktorze drugie na rurze doprowadzającej gaz. Więc które poprzestawiać i o ile
Spróbuj na początek pokrętło na wężu wkręcić do końca, licząc obroty. Na wierzchu pokrętła zaznacz mazakiem punkt, np na godzinie 12-tej, wykręć półtora obrotu, odpal silnik i sprawdź, jak będzie się wkręcał na obroty. Jeśli będzie mulił - wykręć ćwierć obrotu i oceń pracę na wolnych; jeśli będzie dobrze, to rundka dla sprawdzenia pracy silnika przy zmiennym obciążeniu(zmiana biegów). Możesz także nieco wkręcić pokrętło na reduktorze, ale nie więcej na początek, jak "10 minut na zegarku", bo ta regulacja powinna być sprawdzana jazdą, aby nie następowało mulenie silnika. To tak pokrótce... :yes:
czesc ja mam fieste 1.3 na jednopunkcie paliła mi 8 gazu na trasie i trzelało z rury czasem wymieniłem swieczki i na regulacje pojechałem teraz trasa 6 gazu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Co zrobić w razie wypadku w krajach UE
Warto wiedzieć jak dochodzić swoich praw w razie wypadku lub kolizji za granicą.
BLADE Ubezpieczenia i rejestracja aut 0 29 Sie 2008, 07:44
BLADE
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Jak z Calypso zrobić Szklarnię
czyli przeróbka dachu w Calypso na szklany
trzeci Tuning stylistyczny 8 4 Paź 2012, 14:26
rufffio
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.