Przesunięty przez: szynszyl 22 Mar 2014, 19:32 |
Układ kierowniczy |
Autor |
Wiadomość |
hugo1111
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 20 Paź 2009 Posty: 20 Skąd: K-ce
|
Wysłany: 29 Kwi 2010, 15:24 Układ kierowniczy
|
|
|
Witam.
Mam kolejny problem z moją fiestą. Otóż ostatnio miałem awarię samochodu stał z 2 tyg potem holowałem go po mechanikach. Udało się samochód znów działa.. Ale pojawił się problem i teraz nie wiem czego to wina. W układzie kierowniczym nic nie było ruszane.
A przed awarią silnika wszystko działało poprawnie.
Problem wygląda następująco. Gdy jadę czuję jakby coś zatrzymywało mi kierownicę w miejscu. Uczucie jakby ktoś ją trzymał a ty próbujesz nią skręcić. Lekko przekręcisz i znów działa normalnie.
Oczywiście nie jest to bardzo duża siła ale dość odczuwalna, trochę tej siły trzeb włożyć aby poruszyć kierownicą.
Nie mam pojęcia czego to wina. Może samochód się zastał?
Coś z krzyżakiem na kierownicy. Jak myślicie? |
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 23 Mar 2014, 07:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Kwi 2010, 18:11
|
|
|
a CO MECHANICY W AUCIE ROBILI? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Rafał30 [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Maj 2010, 12:10
|
|
|
mam ten sam problem co hugo1111 i nie wiem co się dzieje a mechanik ze mnie żaden , kierownica mi się blokuje a gdy wykręcam na postoju to coś strzela tak jak by plastiki się łamały możecie mi pomóc Dziękuje |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 3 Maj 2010, 12:13
|
|
|
obejrzyj krzyzak - pewnie ma konkretny luz i nadaje się do wymiany. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Fornal
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 41 Dołączył: 25 Maj 2004 Posty: 38 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 4 Maj 2010, 09:23
|
|
|
W obu przypadkach na 99% krzyżaki, tak jak pisał kolega wcześniej, "na chwilowe" rozwiązanie najlepsze jest WD -40, kupując nowy proponawałbym kupić w gumowej osłonce, wytrzymuje nieco dłużej. |
_________________ wcześniej mk2 1.6D '84
teraz mk3 1.1i '91 |
|
|
|
|
Rafał30 [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Maj 2010, 11:33
|
|
|
Dzięki za informacje |
|
|
|
|
przemek_bundy
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 46 Dołączył: 22 Paź 2007 Posty: 42 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 5 Maj 2010, 10:24
|
|
|
ale krzyżak w kabinie czy w komorze silnika ? |
|
|
|
|
Fornal
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 41 Dołączył: 25 Maj 2004 Posty: 38 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 5 Maj 2010, 15:12
|
|
|
W komorze silnika. |
_________________ wcześniej mk2 1.6D '84
teraz mk3 1.1i '91 |
|
|
|
|
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 6 Maj 2010, 21:23
|
|
|
w komorze silnika, mozesz tez zalać go olejem silnikowym |
|
|
|
|
puan
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
Wiek: 34 Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 46 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 9 Maj 2010, 21:22
|
|
|
również miałem kiedyś taki sam objaw. Wymiana krzyżaka pomogła |
|
|
|
|
Fordzik88
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 35 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 257 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: 31 Maj 2010, 10:22
|
|
|
Witajcie, nie chcąc zakładać nowego tematu postanowiłem napisać tu.
Też szykuje się do wymiany krzyżaka, ale mam pytanko czy w układzie kierowniczym znajduje się tylko jeden krzyżak?
W książce sam naprawiam odnalazłem rysunek układu kierowniczego, i teraz powiem tak:
w obudowie wału kierownicy, obok wału kierownicy znajduje się (chyba) jeszcze jeden krzyżak. W związku z tym mam pytanko, od pewnego czasu przy skręcaniu strasznie stuka i trzeszczy. Cały czas myślałem, że wszystko przez ten krzyżak kolumny kierowniczej, na który psikało się swego czasu WD-40 , ale teraz mam wątpliwości.
W związku z tym, mam pytanko. Czy w obudowie wału kierowniczego znajduje się krzyżak, i czy to możliwe żeby on też był do wymiany?
Bardzo proszę o odpowiedź.
Pozdrawiam |
_________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 31 Maj 2010, 10:30
|
|
|
no więc biorąc rzecz czysto książkowo, przeguby Cardana (czyli te krzyżaki) muszą występować parami, bo są (trudne słowo) niehomokinetyczne, tzn. pojedynczy krzyżak kręcony ze stałą prędkością daje na wyjściu prędkość zmienną sinusoidalnie, o amplitudzie zależnej od kąta skręcenia przegubu. ten efekt wytłumia się przez zastosowanie drugiego przegubu, zamocowanego w odpowiedni sposób. z tego względu w kolumnie kierowniczej są 2 krzyżaki, z czego jeden wewnątrz (jak wsadzisz głowę w okolice pedałów i spojrzysz w górę, to powinieneś go zobaczyć), a drugi na zewnątrz, tuż przy przekładni. co więcej, przy wymianie krzyżaka wypadałoby zachować jego oryginalne ułożenie właśnie po to, żeby zachować liniowy charakter układu kierowniczego.
nie chce mi się wierzyć, żeby krzyżak wewnętrzny był do wymiany (chociaż pewnie jakiśtam luz już ma). w ciężkich warunkach pracuje ten zewnętrzny i to on zdycha. wymień go, u mnie to pomogło na skrzypienie w kolumnie |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Fordzik88
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 35 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 257 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: 31 Maj 2010, 10:45
|
|
|
@bidżej bardzo ci dziękuje za szybką odpowiedź. W takim razie nie martwię się chwilowo o ten w kolumnie i wymienię ten drugi.
Pozdrawiam |
_________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 31 Maj 2010, 19:02
|
|
|
Fordzik88 napisał/a: | W takim razie nie martwię się chwilowo o ten w kolumnie i wymienię ten drugi. | Bo tego z kolumny za chiny ludowe nie kupisz. Całą kolumnę kierownicy musisz kupować. Podobnie się ma rzecz z krzyżakami do wersji ze wspomaganiem. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
Bonus
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 1 Cze 2010, 00:20
|
|
|
JoeMix napisał/a: | a CO MECHANICY W AUCIE ROBILI? | dołączam do zapytania |
_________________ nr gadu 5593077 |
|
|
|
|
southys
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38 Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 2 Skąd: Piła
|
Wysłany: 3 Lut 2014, 20:45 Pytanie
|
|
|
Panowie. Pytanie upewniające. z tego co czytam szukam wszystko wskazuje na krzyżak kolumny kierowniczej.
Ale opisze problem...
Od niedawna słyszalne były strzelania i stuki przy skręcaniu... psikałem w krzyżak wd-40 chwilowo pomagało. Lecz dziś zdziwiłem się na maksa podjechałem pod Mcdrive'a i nie moglem zjechać na miejsce parkingowe dla oczekujących. Piekielnie wielka siła blokująca kierownicę...jak na "CHAMA" próbowałem kręcić kierą - aż mi się wyginała. i po pół godziny prób blokowanie odpuściło i udało mi się przestawić na zwykłe miejsce ale nie ryzykowałem jechać w miasto.
Czy takie zblokowanie mogło być efektem zużytego krzyżaka czy to może być "Magiel"?
PLEASE HELP |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 3 Lut 2014, 20:48
|
|
|
southys napisał/a: | Czy takie zblokowanie mogło być efektem zużytego krzyżaka |
Mogło, jak jest mocno zużyty i ma duże luzy, jest to możliwe, miałem kiedyś podobnie, aczkolwiek przy użyciu dużej siły dało się przekręcić kierownicą. Warto tez zyrknąć na łożyska mcpersona. |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 3 Lut 2014, 23:07
|
|
|
najprędzej właśnie krzyżak, tym bardziej, że kiedyś poprawiało się po WD40. + profilaktycznie łożyska macphersonów, tak jak pisze Peedro |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Glamdot
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 01 Kwi 2017 Posty: 1 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 1 Kwi 2017, 20:55
|
|
|
Witam! podpnam sie pod temat ażeby nie zakładać nowego. przy wymianie krzyżaka (dolnego) wpadła do kabiny ta guma ze ściany grodziowej. Gdzie mogę to kupić? Jak profesjonalnie nazwać tę część? Wpisywałem już w guglu różności: uszczelka grodziowa, osłona wału kierwonicy ale wciąż nic nie znajduję. Potrzebna pomoc! |
|
|
|
|
|