Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 4 Maj 2006, 15:16 |
1.3 Rasowanie |
Autor |
Wiadomość |
Sobot
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 04 Lut 2005 Posty: 67 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 24 Lut 2005, 09:17 1.3 Rasowanie
|
|
|
Witam jestem nowy to moze i głupi pytam
Mianowicie czy da sie zamienic (podmienic) głowice z 1,3 wtrysk na głowice z 1,4 16V. Jezeli tak to czy jest przy tym duzi rzezby??
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 14 Cze 2006, 22:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mellow [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Lut 2005, 12:35
|
|
|
Operacja niewykonalna, nie mowiac juz o oplacalnosci i sensie takiech sztuk...
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Sobot
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 04 Lut 2005 Posty: 67 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 24 Lut 2005, 18:39
|
|
|
To inaczej zapytam: co z takich lepszych rzeczy jest do zrobienia z tym silnikiem nie liczas podswaw (swiece, filtr stozkowy, ulkad wydechowy itp) Jkie sztuczki, podmiany moze delikatne swapy dadza rade zaistniec z tym silnikiem. Walek o spotrowej charakterystyce na razie nie wchodzi w gre. Prosze o jakies informacne lub adresy stron internetowych poruszajacych tą tematyke
Pozdrawiam |
|
|
|
|
orzysz [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Lut 2005, 19:10
|
|
|
Napisz jaki masz konkretnie silnik na gazniku czy na wtrysku itp. |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 24 Lut 2005, 20:42
|
|
|
Sobot co to je dla cie delikatny zwamp ?
Czemu wałek nie wchodzi w grę ?
Ile masz kasy ?
O co biega z stożkiem filtrowym i wydechem ? ( o jakie podstawy ci chodzi ? )
No i jak napisał Orzysz miło by było jakbyśnapisał jaki masz silnik z jakim osprzętem ( i co chcesz osiągnąć ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Sobot
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 04 Lut 2005 Posty: 67 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 24 Lut 2005, 21:24
|
|
|
Ok pisze
Fiesta 93/94, silnik 1,3 pełny wtrysk
Kasy mam tyle co na samochód poszło + rejestracja więc na razie soft tuning czyli filtr, układ wydechowy i taki kosmetyczne zabiegi przy silniku. Jezeli chodzi o mocniejsza ingerencje w silnik to no to przyjdzie czas i kasa. W ruch pojdzie koło zamachowe, głowica i wałek. Dlatego pytałem sie czy da sie swapnąć głowice 16V. Poprostu pytam bo nie wiem.
pozdrawiam |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 24 Lut 2005, 21:34
|
|
|
Soft Tuning - to jakieśnowe określenie wiejskiego tuningu ? ( nie jestem na bierząco )
No dobra masz w takim razie 1.3 OHV 60 ( ? ) KM
Ale nie odpowiedziałeś na pytanie co chcesz osiągnąć ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Sobot
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 04 Lut 2005 Posty: 67 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 24 Lut 2005, 21:53
|
|
|
soft tuning to nie zaden wiejski, skad wy jestescie ?? Soft tuning oznacza lakka ingerencje w np silnik, ktora ma na celu polepszenie jego warunków pracy i uzyskanie nieznacznego (dosłownie kilku %) przyrostu mocy mozliwie jak najmniejszymi nakładami pienieznymi a wiekszym nakladem pracy wlasnej. Czyli np lepszy filtr, swiece, ulk wydechowy itp. boshe :?
Ja chce uzyskac informacje czy da sie jakos do mojego 1,3 zaladopwac glowice 16V?? |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 24 Lut 2005, 21:59
|
|
|
Łooo . aha to już wiem co to soft tuning .
Heh widzę że znasz sięnieco na rzeczy .
Piszesz że chcesz dużo pracy włożyćprzy małych nakładach $ i piszesz o filtrze , świecach i wydechu .
Napisz coś więcej - Jak zrobisz filtr we własnym zakreesie albo co z tymi świecami ( no bo wydech to rozumiem że można od polda przystosowaći jest tanio tylko się trzeba narobić )
Aha a z jakiego poziomu mocy startujesz ? ( no coby można później jakoś przyrost pomierzyc )
Co do twojego głównego pytania - Już ci kolega Mellow napisał że sie nie da . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Sobot
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 04 Lut 2005 Posty: 67 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 24 Lut 2005, 22:19
|
|
|
Zółwik bez urazy ale albo chcesz mnie sprowokowac albo po prostu głupiego udajesz. Jakie robienie filtra jakie dostosowywanie ukladu od poldasa :? Filtr sie kupuje swiece tez ja nic takiego nie bede tworzył np dac samochod do jakiegos mechanika/zakladu co za kase porobi to i owo to kazdy co ta kase ma potrafi. Mi chodzi o to co mozna wykonac we wlasnym zakresie. Kiedy jeszcze jezdzilem malcem to Swiatek wołał 470 zł za zrobienie głowicy a ja sam zrobiłem to samo tylko ze dłużej i minimalnie uzywajac pomocy zakładów mechanicznych (planowanie i osadanie wiekszych zaworów). Mnie ta operacja wyszła 150 zł + browarki jakie wypiłem wiec pytam co moge sam zrobic w zaciszu mojej piwnicy uzywajac podstawowych narzedzi.
rozmowa prowadzi do nikad, odpowiedz otrzymałem wiec dziekuje Mellow.
a jak niekiedy cos glupiego zapytam to dlatego ze dopiero poznaje fieste.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
orzysz [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Lut 2005, 22:24
|
|
|
Nie przejmuj sie zlowikiem kazdy musi to przejsc:D. Mierzyles kompresje w swoim silniku?? W jakim on jest wogole stanie?? Ciagnie jeszcze czy juz ledwo zipie?? |
|
|
|
|
Sobot
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 04 Lut 2005 Posty: 67 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 24 Lut 2005, 22:27
|
|
|
Swierzo co go kupilem i na razie odmoolam po dziadku. w najblizszym czasie jade do Swiatka na rolki i wyedy bede miał wszystkie dane. więc prosze uzbrois sie w cierpliwosc. A ciagnie dobrze. 3 dorosle osoby i nadal dawal moim zdaniem dobzre rady. POjezdzimy zobaczymy |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 24 Lut 2005, 22:28
|
|
|
Dobra - Zadałeś drugie pytanko - co możesz zrobić sam ? - wymienić olej i ustawić zawory .
Mówisz o malcu - i inż Świątku - nie napisałeś tylko jak siemiały osiągi i trwałość twojej przeróbki do tej robionej przez pana Świątka .
Co do zadawania głupich pytań - ok poznajesz fiestę, ale silnik w malcu działa na tej samej zasadzie co ten w fieście ( może to byćdla Ciebie szokiem ) więc i ogólne zasady rasowania go sąidentyczne . A rzeczy o których mówisz ( stożki i cośtam ) to duperele i to na dodatek nic nie znaczące ( jeżeli występująw nieodpowiedniej konfiguracji to nawet szkodzące )
Skoro robiłęśgłowicę od malca - to teraz ja nie wiem czy robisz sobie jaja czy mnie prowokujesz ( tym gadaniem o ingerencji w silnik przy pomocy wykręcenia świecy ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
orzysz [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Lut 2005, 22:30
|
|
|
No to najpierw do odmol:) i pojedz do swiatka i jak juz wszystko bedziesz wiedzial zabierz sie za soft tuning. |
|
|
|
|
Sobot
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 04 Lut 2005 Posty: 67 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 24 Lut 2005, 22:47
|
|
|
@ zółwik
Malec miał i nawet jeszzce ma 40KM sprawdzone na hamowni trwalosc super. to ze silnik z malca dziala tak samo jak w foescie to wiem ale ze fiest bylo kilka rodzaji zarowno jezeli chodzi o silniki jaki i nadwozia (wyposarzenia itp) to chcialem sie dowiedziec czy byla fiest z silnikiem 1,3 16V odpowiedz byla i jest dobrze.
Co do tego soft tuningu to piszesz dobrze ze zla konfiguracja pogarsza lae dobra polepsza to logiczne. Dlatego szukam i bede szukal tej dobrej. Dlatego nawet to glupie wykrecenie swiecy moze duzo dac. Na roznych swiecach silnikisie roznie zachowuja zarowno maluchowskie jaki i te normalne (4cyl) siedzialem dlubalem wymieniealem swoece, robilem yesty to jednak cos wiem. Prosze zakonczmy ten temat bo nie pojawilem sie zeby sie klucic tylko sluzyc swoja wiedza i dowiadywac sie nowych rozwiazan od Was. KOniec
@ orzysz
To sie robi najpierw sprawzde stan ogolny i co nieco powymienam i soe okarze. Wyniki na pewno opublikuje
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 24 Lut 2005, 22:54
|
|
|
Fiesty z silnikiem 1.3 16 fał nie było ( ford chyba wogóle takiego cuda nie popełnił chyba że w mk6 coś namieszali ) .
Co do reszty pozostaje mi tylko życzyć Ci powodzenia ( będzie ci potrzebne ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Sobot
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 04 Lut 2005 Posty: 67 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 24 Lut 2005, 22:57
|
|
|
:spoko: |
|
|
|
|
Bodo [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Lut 2005, 23:04
|
|
|
[quote="orzysz"]Nie przejmuj sie zlowikiem kazdy musi to przejsc:D. ....quote]
Dokładnie. Ja też jak pisałem pierwsze posty to byłem zjechany z ziemią. Pamiętam pierwsze odpowiedzi JoeMix-a.Porażka.
Ale jak zostaniesz z nami to się przyzwyczaisz i zobaczysz że wiele dobrego tu znajdziesz.
Pozdrawiam i życzę powodzenia.
Bodo |
|
|
|
|
|