|
Przesunięty przez: trzeci 16 Maj 2010, 21:40 |
[MK3] Jak sprawdzić czy idzie napięcie kablem do krokowca?? |
Autor |
Wiadomość |
Hefas
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 24 Gru 2009 Posty: 37 Skąd: **********
|
Wysłany: 1 Maj 2010, 17:08 [MK3] Jak sprawdzić czy idzie napięcie kablem do krokowca??
|
|
|
Witam
Mam problem otóż nie wiem co mi padło krokowy czy może kable idące do niego. Chciałbym sprawdzić czy idzie wogóle jakieś napięcie do krokowca, i tu Moje pytanie jak sprawdzić czy przez kable wogóle płynie jakiś prąd? |
|
|
|
|
tomi_1
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Sport
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 38 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 26 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 16 Maj 2010, 21:27 odp
|
|
|
należy wziąć miernik np metex
http://www.tradeport.on.c...x_m-3800_01.jpg
i sprawdzić
dwa kabelki aby sprawdzić czy jest napięcie należy jeden w kabel w com podłączyć
drugi w gniazdo V . Ustawić miernik na volty i sprawdzić. |
_________________ tomi |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 16 Maj 2010, 21:39
|
|
|
do tego trzebaby się dobrać do kabli, a więc albo cięcie/dziurawienie izolacji lub uszczelnień wtyczki, albo rozbiórka wtyczki. po mojemu drugi sposób bardziej cywilizowany. schemat do krokowca i nawet opis rozbierania wtyczki masz opisany w odpowiednim FAQ |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Maj 2010, 21:50
|
|
|
Rozpinasz wtyczkę,,, są tam 4 przewody, 2 od silniczka, 2 od krańcówki,,, we wtyczce SILNICZKA omomierzem szukasz 2 przewodów na których zmienia się przejcie jak naciskasz na bolec silniczka - jak znajdziesz takie 2 przewody to będzie krańcówka, czyli wtedy we wtyczce INSTALACJI voltomierzem wpinasz się w pozostałe 2 przewody,,, jak zakręcisz silnikiem to powinno się pojawić napięcie +/-12V |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 17:38
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Rozpinasz wtyczkę,,, są tam 4 przewody, 2 od silniczka, 2 od krańcówki,,, we wtyczce SILNICZKA omomierzem szukasz 2 przewodów na których zmienia się przejcie jak naciskasz na bolec silniczka - jak znajdziesz takie 2 przewody to będzie krańcówka, czyli wtedy we wtyczce INSTALACJI voltomierzem wpinasz się w pozostałe 2 przewody,,, jak zakręcisz silnikiem to powinno się pojawić napięcie +/-12V |
To nie jest takie proste, bo silniczek nie jest bezpośrednio połączony z wtyczką - przechodzi jeszcze przez diody i omomierzem nie zawiele tu wskóra.
http://jackrzec.republika...chemat_krok.jpg |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 19:01
|
|
|
jackrzec, No, on nie ma omomierzem sprawdzać silniczka, tylko ma namierzyć 2 przewody z krańcówki,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|