Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] ciągłe ubywanie oleju w silniku
Autor Wiadomość
pina
[Usunięty]

Wysłany: 3 Maj 2010, 16:21   [MK4] ciągłe ubywanie oleju w silniku

Cześć, jestem nowy na forum, to mój pierwszy post więc z góry przepraszam za ewentualne niestosowności :)
Mam od niedawna fiestę mk4 z silnikiem zetec 1.25 75 KM, zauważyłem, że z silnika ciągle ubywa olej, schodzi bardzo szybko tak trochę poniżej minimum i tak już się utrzymuje. Nie ma wycieków pod autem, blok silnika wygląda na suchy (przynajmniej nie widzę wycieków żadnych), samochód nie dymi, bagnet wydaje się być oryginalny (ma znaczek forda, wcięcia na min i max i zagiętą końcówkę). Nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje, nie znam się na tym za bardzo, fiesta to mój pierwszy samochód, co to może być?
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 3 Maj 2010, 16:32   

Co to może być? Wszystko. Od nieszczelności po palenie oleju przez silnik. Możesz jechać na analizator spalin żeby sprawdzili czy w spalinach jest spalony olej.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Kadzax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 34
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 224
Skąd: Żnin
Wysłany: 3 Maj 2010, 19:29   

Znajomy w eskorcie miał tak samo.
Schodziło po ok 2-3 tys do stanu ok 3 mm. poniżej minimum i tak stało do kolejnej wymiany.
Wymienił uszczelniacze zaworów i to samo, wiec nie pakował kasy więcej i jeździł tak ok 200 tys. km.
Autko chodziło bez zarzutów i pewnie gdyby go nie rozbił to do dziś by śmigało.
 
 
kamilocha1 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: KamiL
Wiek: 35
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 383
Skąd: SJ , SRC ;DD
Wysłany: 3 Maj 2010, 19:59   

Kadzax, to ja mam tak samo ale wiem ze mam uszczelniacze jebniete ;D
_________________
cyyyklon

 
 
 
Kadzax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 34
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 224
Skąd: Żnin
Wysłany: 4 Maj 2010, 07:45   

Słuchajcie w moim zetku też od wymiany do wymiany z litra doleje.
Czy mogą być to uszczelniacze.
 
 
Przemas107 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Maj 2010, 22:01   

U mnie ciekło z uszczelki pod miską, ale mimo wymiany nadal oleju trochę ubywa. Wiem że lubi sobie trochę oleju pociągnąć, szczególnie jak go piłuję :twisted:
_________________
PILNIE SZUKAM PRACY!! POZNAŃ!! WEEKENDY!!
 
 
 
ciforp
[Usunięty]

Wysłany: 11 Maj 2010, 17:31   

Miałem to samo z tym zetekiem. Porażka poprostu. Dolewałem oleju co 2 tygodnie...o dziwo po wymianie oleju problem ustał...coś niesamowitego. To auto ma swoje kaprysy i jeśli zdecydowałeś się na takiego właśnie forda, wiele z nich trzeba tolerować...dobra rada: zaczniesz naprawiać to już nie skończysz...wiem to po sobie.
 
 
Przemas107 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 11 Maj 2010, 18:20   

U mnie jest tak, że olej ubywa, ale poniżej minimum nie schodzi :)
_________________
PILNIE SZUKAM PRACY!! POZNAŃ!! WEEKENDY!!
 
 
 
Kadzax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 34
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 224
Skąd: Żnin
Wysłany: 11 Maj 2010, 18:22   

A ja przeciwnie:)
Jeśli ktoś szuka mk4 to polecam zetec'a.
Jeździłem kilkoma Fiestami i 1.3 jak dla mnie to muł niesamowity w porównaniu z 1.25-tyle, że o wiele oszczędniejszy.
 
 
ciforp
[Usunięty]

Wysłany: 11 Maj 2010, 22:02   

Nie jest mułem bo 1,25 zetec to konstrukcja japońska i tylko to w tym aucie jest dobre. A kaprysy ma przez to że ford dał swój badziewiasty osprzęt. Po 2 latach użytkowania mogę powiedzieć tyle że w tym aucie psuje się wszystko a blacha z dnia na dzień jest bardziej pomarańczowa. Jednak jak większość użytkowników tego forum mam do niego sentyment bo wiąże z nim kilka miłych wspomnień ... Odradzam jednak każdemu kupno samochodu marki ford szczególnie fiesta mk4
 
 
darkmen21 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 41
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 43
Skąd: Laurahutte
Wysłany: 12 Maj 2010, 08:46   

ciforp napisał/a:
Odradzam jednak każdemu kupno samochodu marki ford
także odradzam każdego forda, marka która robi auto na 10 lat, a potem to już się martw sam człowieku,auto się sypie w każdym calu i sporzedaz tez juz nieoplacalna.Miałem do czynienia z scorpio mk3-96r., escort 98tdi,escort 93 1.6efi, i teraz fiesta mk4 98, 1,25 zetec, tylko fiesta jakoś wypada(pomijając blechę)reszta to kaplica, acha znajomy ma jeszcze mondeo 96 i tez kupa, jezdzaca rdza.

Jednak powiem jedno fiesta 1,25 zetec wypada najlepiej w testowanych przeze mnie fordach powyzej 10 lat, po naprawie blachy naprawde ok.

pina, dziwi mnie ze bierze ci olej, mam te fieste w rodzinie od jej 5 roku zycia i olej dolewany jest tylko przy wymianie corocznej, jezdzi na polsyntetyku i jest git, trasy do niemiec, nad morze i wszystko jest w najlepszym porządku. Jedź na ten analizator skoro nie masz wycieków i będziesz wiedział co i jak.
_________________
Król jest tylko jeden
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 12 Maj 2010, 11:28   

Panowie :rotfl: żartujecie prawda? Odradzacie zakupy danej marki na podstawie doświadczeń z 10-15 letnimi samochodami niskiej klasy, najczęściej zaniedbanymi itd? To że rdzewieje blacha to przede wszystkim kwestia technologii sprzed kilkunastu lat. A stan mechaniczny, jak w każdym aucie. jak będziesz dbał, tak będziesz miał. Jeśli poprzedni właściciel jeździł do póki auto nie stanęło, to niestety, wszystko powoli będzie klękało i będą takie tego efekty. Ja mam sporo starsze auto od was i nie narzekam. Gdzieś rudzielec się pojawia, ostatnio urwał się kabelek. Poza tym niewiele robię, mniej niż ojciec w kilka lat nowszym aucie używanym spokojnie.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
rad85 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 8
Skąd: Pomerania
Wysłany: 12 Maj 2010, 12:57   

Widzę, że większość problemów z mk4 1.25 lubi się powtarzać :)

Sam mam to auto od roku i potwierdzam, że olej lubi zejść do minimum, a później już się trzyma. Dziwne to, ale tak jest...

Czy kupiłbym to auto drugi raz? Pewnie nie, ale uwzględniając pieniądze jakie za niego dałem może nie jest aż tak tragicznie.
_________________
Pozdrawiam.
 
 
darkmen21 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 41
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 43
Skąd: Laurahutte
Wysłany: 12 Maj 2010, 14:14   

kamil wolski napisał/a:
10-15 letnimi samochodami niskiej klasy,
nie zartuje, scorpio to jest raczej najwyzsza klasa w europejskim fordzie, a takiej ruiny nie widziałem wczesniej nigdy, escort jest segmentu kompaktowego-czyt. chyba z 70% naszego rynku, wiec hmm...ale fakt jak dbasz tak masz, tylko ford wymaga szczególnej troski, tego nie zaprzeczymy.

A fiesta mk4?jezdzila nia dotychczas teściowa,nic nie robila i auto jest w nienagannym stanie i oszczedne maaaax.wiec akurat tu najnizsza klasa wygryawa <8>
_________________
Król jest tylko jeden
 
 
ciforp
[Usunięty]

Wysłany: 15 Maj 2010, 16:08   

Widzę że po mojej odp rozpoczęła się dyskusja...powiem tyle to nie są przypadki spotykane tylko w starych samochodach. Mój dobry znajomy kupił focusa II z 2006 roku. Autko miało 3 lata. Samochodem jeżdził od nowości jego 65letni wujek niesamowity pedant w dodatku. Co można o focusie powiedzieć to tyle ze takich właściwości jezdnych nie ma chyba żadne auto w tej klasie. Uwierzcie prowadzi się pewnie , jest zwrotny a do tego silniczek 2.0 dizel 136 koni daje radę. Po rocznej euforii chłopak pojechał na przegląd wszedł z diagnostą do kanału i się po prostu załamał... auto pomarańczowe od spodu. Zgnite progi i wygląd 15 letniego samochodu. Nie było wyjścia trzeba było sprzedać bo rdza dałaby mu rade w dwa następne lata... Mój szef miał mondeo z 2003 roku zacytuje jego słowa..."Nigdy więcej forda"...
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 15 Maj 2010, 17:09   

Już bez żartów, patrząc w ten sposób to połowa aut w polsce jak nie więcej nie mogła by jeździć a połowa ma 10-14 lat i więcej, to że ruda wyłazi to nie jest żadna nowość we wszystkich markach, zobacz na ten rok może ze dwa miesiące będzie ciepło i słonecznie a reszta to plucha i śnieg ze solą nie dziwota że ruda chwyta praktycznie nowe auta które też są robione tak by je szybko zmieniać na nowe, który producent robi auta na 20 lat użytkowania ? U nas ten okres się przedłuża bo po prostu jesteśmy biednym krajem i tyle w temacie.
 
 
ciforp
[Usunięty]

Wysłany: 15 Maj 2010, 23:31   

Zgoda. Każde auto to w końcu dopada. Ale mówimy tu o 3 letnim focusie:) po tym incydencie rozmawialiśmy ze znajomym z serwisu forda i chłop nam powiedział że 3/4 aut które ida na polskie salony(focus był kupiony w Polsce podobnie jak moja fiesta) to zubożałe i słabo zabezpieczone wersje które np w niemczech nie miałby racji bytu...moja fiesta była około miesiąca temu u blacharza i robione były nadkola tylne klapa i blacha pod tylnym zderzakiem. Wszystko lux zrobione kasa wydana i co? Pęcherze rdzy wyskoczyły w innym miejscu. Może mam taki model felerny...ale był w rodzinie praktycznie od nowości i zawsze coś z nim było nie tak. Mnóstwo drobnych napraw poczawszy od żarówek a skończywszy nawet na wymianie spalonego koputera...mój ojciec jest mechanikiem i chyba lubi to co robi bo ford dostarczał zawsze pracy...jedynie sam silnik jest zdrowy i nigdy nie zawiódł...pewnie ze względu na japońskie korzenie... inwestuje w to autko od 1,5 roku i się w tym momencie poddałem.I choć fieścinę darzę sentymentem Mam jej serdecznie dość i w czerwcu idzie na sprzedaż...
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 16 Maj 2010, 16:29   

ciforp to z autami na polskę to tez słyszałem, moja jest z niemiec i faktycznie jak na razie korozji dużo nie ma, nadkola oczywiście standard, ale to tylko przez to że były nieudolnie zrobione a tak to odpukać luz jest, oczywiście na zimę będę zabezpieczał, ale z tego co widzę ty nie masz aż takiej starej, więc powinna ci ładnie latać, widocznie jakaś pechowa, a dwa że ja już sie nauczyłem dawno że auto jest do jeżdzenia a nie do inwestowania :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów Poziom oleju w silniku
miarodajny
Igraszki Mechanika silnika 8 6 Mar 2015, 09:25
arcz
Brak nowych postów Ciągłe zasilanie gniazda zapalnoczki
Mac88 Elektryka ogólna 1 15 Sie 2018, 12:10
Kolas


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.