Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:45
[MK6] wymiana oleju 1.4 TDCI kilka pytań
Autor Wiadomość
MartiN85
[Usunięty]

Wysłany: 26 Paź 2009, 16:53   [MK6] wymiana oleju 1.4 TDCI kilka pytań

Witam
Chce wymienić olej silnikowy w mojej fieście, nie jestem pewien jak był tam lany oryginalnie (serwisowany był a ASO w Wiedniu do zeszłego roku) pewnie stosowali tam półsyntetyczny olej FORMULA. Ale nie jestem do końca pewien wiec chce zmienić olej na CASTROL MAGNATEC DIESEL 5W40 lub CASTROL EDGE 5W30. Który będzie lepszy waszym zdaniem?? A może macie jakieś inne propozycje?? Samochód to ford fiesta 1.4 TDCI 88 tys. km z 2004r.
Jako, że nie jestem pewien jaki był tam wcześniejszy olej chce wymienić go samemu, bo od mechanika usłyszałem, że to zajmie 15-20min bo ma urządzenie do odsysania oleju. Z tego co wiem to taki urządzenia nie są do końca skuteczne ja wole poczekać 45min aż cały olej wykapie z silnika.
Wiem, że odkręceniem obudowy filtra oleju może być problem, dlatego mam pytanie czy taki tani klucz nada się?? a może ktoś ma jakiś inny patent??
Dzięki za pomoc
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Paź 2009, 17:58   

zwykla nasadka 6 katna klucz nie wiem jaki tam jest i nie ma problemu z odkreceniem, zwyklym tanim chinolem, tyle ze malo tam miejsca, olej CASTROL EDGE 5W30 ten jest lany przez forda, wiec pelen syntetyk tylko pod nazwa Motorcraft, lej i sie niczym nie martew :fajka:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
kubasek11 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Kuba
Wiek: 46
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 40
Skąd: PTU-EL(Łódź)
Wysłany: 26 Paź 2009, 20:24   

Ja ostatnio robiłem przegląd w ASO Mieszek Łódź po 20tyś i zalałem Motulem. Silnik zaczął pracować znacznie ciszej i kulturalniej.

http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-58.html
_________________
Jedyny taki dach - Szachownica
Czasami...
Czarna sztuka-Czerwona skóra-Bixenon skrętny-Pakiet SPORT
Było: 109KM i 250Nm
Jest: 147KM i 320Nm by TDI-RACING :-)
 
 
 
wawik 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 49
Skąd: Rybnik
Wysłany: 26 Paź 2009, 20:46   

Obniżyłem trochę loty i jutro kupuję:
http://www.oleje-samochodowe.eu/oferta-aral.htm
drugi od końca w 5-cio litrowym pojemniku za 125 zł. i wkład filtru olejowego za 32zł
 
 
MartiN85
[Usunięty]

Wysłany: 27 Paź 2009, 15:25   

Dzięki za odpowiedź:) wezmę Castrol Edge 5w30. postaram się wymienić olej jeszcze w tym tygodniu:)
 
 
Varran 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 7
Skąd: Białystok
Wysłany: 6 Maj 2010, 21:07   

Witam

A ja mam pytanie o uzupełnienie oleju, mam kupiony samochów w listopadzie 2009 i po kupnie wymienione zostały wszystkie płyny, filtry itp, podbity został asistance, Zalany olej to ford formula F 5W30, coś takiego na rachunku ASO jest napisane i pytanie brzmi czy moge uzupełnić ten olej olejem Edge 5w30.

Drugie pytanie to o temperature pracy silnika.
Zimą miałem tak że jak silnik się nagrzewał po paru minutach jazdy wskazówka temperatury zatrzymywała się miejscu jak zaznaczyłem na screenie:

i koniec ani drgnęła podczas jazdy czy podczas stania w korku przyśpieszaniu itp.

Teraz zauważyłem że coraz częsciej i to wcale nie musi być upalny dzień wskazówka temperaturu porusza sie w obszarze który zaznaczyłem na drugin screenie:

Szczególnie jak stoję w korku, czy w słoneczny dzień ogólnie przy spokojniejszej jeżdzie.
To normalny obszar pracy? czy znak że ubyło płynu w chłodnicy czy oleju ubyło, czy moze cos innego?

Nie znam się na samochodach także proszę o wyrozumialosc.

PS. Pytam bo dwa lata temu miałem poważne nieprzyjemności ze skodą benzyniakiem kiedy to ruchy wskazan temperatury silnika troche zlekcewazylem i pozniej to sie skonczylo totalnym zgonem silnika.
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 7 Maj 2010, 11:05   

Przeważnie jest tak, że płyn nieco powyżej 100 stopni (w twoim wypadku stawiam na okolice tych czarnych skrajnych kresek czyli 110-120 stopni) się gotuje i wywala wtedy korkiem. W momencie kiedy wskazówka trzyma się w skali jest okej. O ile wentylator sprawny, to gdy wskazówka wychyli się za bardzo, wentylator na chłodnicy schłodzi płyn i znów opadnie. Z tego co widzę jest to dopiero połowa wskaźnika, czyli optymalne 90 stopni więc wszystko ok.

Varran napisał/a:
czy znak że ubyło płynu w chłodnicy czy oleju ubyło, czy moze cos innego?


Stan płynu i oleju można skontrolować.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
knd 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 32
Skąd: W-wa
Wysłany: 7 Maj 2010, 12:48   Re: wymiana oleju 1.4 TDCI kilka pytań

MartiN85 napisał/a:
Wiem, że odkręceniem obudowy filtra oleju może być problem, dlatego mam pytanie czy taki tani klucz nada się?? a może ktoś ma jakiś inny patent??


w ostateczności bierzesz śrubokręt wbijasz w filtr oleju i odkręcasz
_________________
http://www.pranie1.pl - Pranie dywanów wykładzin tapicerek samochodowych Warszawa
http://www.pranie.nazwa.pl - Pranie tapicerek samochodowych Warszawa


Fiesta MK3 1.1i @ 1.3i
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Maj 2010, 16:33   Re: wymiana oleju 1.4 TDCI kilka pytań

knd napisał/a:
MartiN85 napisał/a:
Wiem, że odkręceniem obudowy filtra oleju może być problem, dlatego mam pytanie czy taki tani klucz nada się?? a może ktoś ma jakiś inny patent??


w ostateczności bierzesz śrubokręt wbijasz w filtr oleju i odkręcasz

a widziales jaki tam jest filtr :krzesłemgo: przypominam zeby ktos nie posluchal kolegi
trzeba zalozyc klucz szesciokatny na grzechotke daciskajac odkrecasz oslone filtra, nic trudnego, wymieniasz wklad i dokrecasz z sila ktora jest wytloczona na oslonie filtra
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
Ostatnio zmieniony przez ElGrey 7 Maj 2010, 16:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Varran 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 7
Skąd: Białystok
Wysłany: 7 Maj 2010, 16:45   

Varran napisał/a:
...Zalany olej to ford formula F 5W30, coś takiego na rachunku ASO jest napisane i pytanie brzmi czy moge uzupełnić ten olej olejem Edge 5w30.


Dzięki kamil wolski za odpowiedz a jeszcze jedno pytanie? mógłby ktos?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 11:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:30
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.