Przesunięty przez: van 22 Cze 2014, 13:47 |
Skrzynia 5 w Fieście Mk1 |
Autor |
Wiadomość |
MikeB4
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 226 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 26 Cze 2005, 21:09 Skrzynia 5 w Fieście Mk1
|
|
|
Z poprzedniego wątku :
Skrzynia Xr2 Mk1
(4) Przełożenie główne 3,58:1
1 - 3,15
2 - 1,91
3 - 1.28
4 - 0,95
Przy 160 kmh - 5200 obr/min
Skrzynia Xr2 Mk2
(5) Przełożenie główne 3,58:1
1 - 3,15
2 - 1,91
3 - 1,28
4 - 0,95
5 - 0,76
Przy 160 kmh około 4100 obr/min
lub krótsza (występowała chyba też dla 1.3)
(5) Przełożenie główne 3,84:1
1 - 3,58
2 - 2,04
3 - 1,35
4 - 0,95
5 - 0,76
Przy 160 kmh 4500 obr/min
Krótsze biegi i lepsze przyspieszenia ;-)
[ Dodano: Nie Cze 26, 2005 9:20 pm ]
Generalnie jak już przedstawiłem wcześniej w innym miejscu na forum - problem jest taki że skrzynia sie po prostu nie mieści
Trzeba wyciąć kawałek podłużnicy i zrobić wzmocnienie oraz przerobić drążki lub obniżyć ich mocowanie aby drążek stabilizujący nie zahaczał o skrzynie biegów - obniżać mocowanie drążka nie bardzo mi sie widzi bo auto i tak jest już dość niskie - wiec raczej opcja 1 by wchodziła w gre.
Ale generalnie wygląda to na gre wartą świeczki - mniejszy hałas podczas jazdy na autostradzie i bardziej ekonomiczne auto...
Bedą fotki pod maską i drążków ;-) Lub jeśli ktoś przerabiał temat to niech sie podzieli fotkami |
_________________ Ford never die, they just get harder to find.
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Cze 2005, 01:58
|
|
|
hm generalnie to moim zdaniem w mk1 5 skrzynia jest potrzebna jak świni siodło . Po co wam 5 skrzynia 200 km/h chcecie jechać przecież to jak podpisanie cyrografu na wyrok smierci . Konstrukcja zawieszenia jest dość toporna przez to bez awaryjna ale właściwości trakcyjnych to nie ma . Hm powyżej 150 mk1 jest nie do opanowania , generalnie przez to ze ma za lekki tył i często właśnie przez to sa wypadki . Przerabianie zawieszenia to gruba impreza bo trzeba robić specjalne dystanse . Sami wsadziliście sobie opisy skrzyń i widać wyraźnie ze skrzynia z mk1 Xr2 jest super !!! a zwykła nie wiele jej ustępuje . Jak sie bawić to moim zdaniem tryby w skrzyni pozmieniać . ostatnio sie zastanawiałem nad tym właśnie . A pozatym jak sie ma skrzynie od 1.1 przy silniku 1.6 to raczej nie ma bata zeby ktoś ze świateł był szybszy . |
|
|
|
|
MikeB4
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 226 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 27 Cze 2005, 12:56
|
|
|
Dioda - skrzynia 5 nie jest po to żeby umożliwić jazde z większą prędkością , bo oryginalnej czwórki nie starcza żeby silnik sie miał przekręcić.
Chodzi tu o ekonomie przy wyższych prędkościach i żeby silnik tak nie wył. U mnie powyżej 80-90 jazda staje sie nieprzyjemna. Wiem że można nie jeździć szybciej ;-) ale co to za frajda. Przy jeździe cały czas 120 -160 spala około 13-15 litrów ;-)
Narazie zostanie oryginał bo auto będzie wyglądać jak cukierek i znacznie mniej jeździć.
Co do prowadzenia sie Xr2 Mk1 to nie ma źle .... moze problem jest ze zwykłą Mk1 ?
Tył faktycznie jest lekki, ale jak zawieszenie jest porządnie zrobione (właściwe sprężyny i dobre amortyzatory) to da sie całkiem pomykać. Pamietaj że Xr ma niższe zawieszenie i inne kąty przedniego zawieszenia.
Inna sprawa to Fiestą bez dobrych hamulców nie polecam rozwijać takich prędkości |
_________________ Ford never die, they just get harder to find.
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 27 Cze 2005, 23:41
|
|
|
Mike - o ile masz obniżony zawias ?
Aha - jeżeli przesuniesz mocowanie drążka na zewnątrz nie dojdziesz do ładu ze zbieżnością ( przesunięcie musiało by wynosićjakieś 7 cm ) proponuję przesunąć mocowanie w dół i tak nie będzie to najniższy punkt wózka przedniego .
Słyszałęm że jeździ parę mk1 z drążkami od mk2 ( inaczej mocowane do przedniej belki ) ale tutaj musisz przerabiać wachacze .
Poza tym pamiętaj że jak przesuwasz mocoawnie drążka góra - dół nadal zostawiasz go w płaszczyźnie pracy ( jeżeli przesuniesz je w bok mogądojść jakieś nieprzewidziane naprężenia i drążek może pękać ) niestety przy obniżaniu mocowania muszisz ciąć i wyrównywać mocowanie ( lub rozwiercać otwory pionowych śrób ale tego teżnie polecam )
Co do podłużnicy - wystarczy wyciąć tylko wewnętrzny fartuch i go wzmocnić ( połapaćdo zewnętrznego ) ale wygodniej będzie wyciąćoba ( łatwiej zdjąć skrzynie z silnika w aucie , szczególnie jak masz serwo ) .
Jak będziesz wycinał zewnętrzny fartuch musisz przesunąć mocowanie przewodów ham. ( łączenie giętkiego i stalowego )
Jak potnies podłużnicę daj spinkęod spodu żeby wzmocnić ( zastąpić? ) wycięty element .
Dodatkowo daj mocniejsze i wyższe poduszki i stabilizator od góry ( ten chyba masz )
Tyle na szybko . Jak coś to pytaj .
ps : nie sugeruj siezdjątkami z zetecinside - tam sązastosowane inne ( tuningowe ) drążki o innym kształcie . dlatego ich mocowanie wychodzi na zewnątrz .
ps2 : szkoda że ekipa z Capri.pl nie uznała mk1 za klasyk bo wtedy zobaczył byś to wszystko w realu . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
MikeB4
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 226 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 27 Cze 2005, 23:44
|
|
|
Intel miał takiego pecha, że miał dzwona - i całkiem nieźle sie Fiesta zachowuje przy kolizji wiec nie przesadzajmy. Wiadomo, że poduszek powietrznych nie ma, ani pirotechnicznych napinaczy pasów - ale wiele aut też ich nie ma.
Napewno lepsze to niż Maluch albo nawet Seicento - które jak wiadomo miało bardzo kiepski wynik w crashteście - a w końcu Seicento też dużo ludzi jeździ i jakoś o tym co będzie w razie dzwona nie myśli.
[ Dodano: Wto Cze 28, 2005 12:00 am ]
Przyjechać nie zabroniła , wiec jeśli masz wolny czas w sobote 9 lipca - to przyjedź ;-)
- ja od 2 zeszłych Pucharów próbowałem sie wcisnąć na start Xrką i nic z tego, ale trzeba rosnąć w siłe i pokazać sie
Zawiasu nie mam obniżonego - mam nowe Xrowskie sprężyny i amorki zwykłe niestety. Razem siedzi to dość nisko.
Co do drążków to tylko w dół jak już ale to z racji prześwitu odpada - jak zawracam gdzieś pod nawet malutki krawężnik to słysze juz jakies otarcia (łyżwą ?)... a mocowaniem napewno nie chciałbym w coś przywalić.
Właśnie ostatnio przyglądałem sie drążkom od Mk2 (dzięki Adi) i ten pomysł mnie bardziej zainteresował. Czy razem z wahaczami od Mk2 nie dałoby rady tego zastosować ??
Wiem co jest na zetecu - ale nie tylko tam ;-) Aż tak mocno nie chciałem ciąć tylko właśnie zrobić takie wgłębienie przyspawane do fartucha zewnętrznego - zresztą wyjąć skrzynie z silnikiem też sie da
A Fiesta stoi tak (po wymianie spreżyn nieco wyżej ale przez przednie olejówki chyba bardziej nią buja) :
http://img.photobucket.co...gsyr/2tuski.jpg
http://img.photobucket.co...yyr/tuska13.jpg
i na durszlach
http://img.photobucket.co...syyr/Tuska6.jpg
http://img.photobucket.co...syyr/Tuska3.jpg |
_________________ Ford never die, they just get harder to find.
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 28 Cze 2005, 00:15
|
|
|
MikeB4 napisał/a: | [ Dodano: Wto Cze 28, 2005 12:00 am ]
Przyjechać nie zabroniła , wiec jeśli masz wolny czas w sobote 9 lipca - to przyjedź ;-)
- ja od 2 zeszłych Pucharów próbowałem sie wcisnąć na start Xrką i nic z tego, ale trzeba rosnąć w siłe i pokazać sie |
jako ubogi krewny ? - nie dziękuje .
MikeB4 napisał/a: | [Co do drążków to tylko w dół jak już ale to z racji prześwitu odpada - jak zawracam gdzieś pod nawet malutki krawężnik to słysze juz jakies otarcia (łyżwą ?)... a mocowaniem napewno nie chciałbym w coś przywalić. |
przecież nikt nie mówi o obniżaniu poniżej sanek ( poza tym wzmocnienia dolne które ci zasugerowałem mają inną fajną funkcje - czasami możan siena nich bezkarnie podeprzeco coś )
MikeB4 napisał/a: | [Właśnie ostatnio przyglądałem sie drążkom od Mk2 (dzięki Adi) i ten pomysł mnie bardziej zainteresował. Czy razem z wahaczami od Mk2 nie dałoby rady tego zastosować ?? |
mk2 jest szersza w zawiasie przednim od mk1 - przełożysz drążki - musisz prerabiać wachacze ( tylko na maszynie do geometrii ) bo wachacze od mk2 sądłuższe więc jeżeli je zastosujesz musisz przerabiać głowki Mc - Personów bo jak nie będziesz miał kąty takie ze na wewnętrznych rantach felg bedziesz pomykał - tym bardziej przy amorach z iksera ) czyli reakcja łańcuchowa
Dawałeś dystanse z tyłu ( ja w ten sposób wyeliminowałem przechyły ) ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
MikeB4
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 226 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 28 Cze 2005, 00:44
|
|
|
Nie jako ubogi krewny tylko dla towarzystwa innym Fieściarzom i może popatrzec na zawody;-) w zeszłym roku Fiestą był Joe, Seba i Intel no i ja - w tym roku mam nadzieje też wpadną (2003 byli Mazi w Mk2, Seba, Intel i ja)... wiec już mały zlocik jest. Pozatym pooglądać zawsze jest co - taki cyrk tylko raz w roku.
Niestety przedni napęd tam nie przechodzi - jest niestety nieco szybszy w przekazywaniu napędu na koła i to juz daje nieco przewagi. Generalnie tłumaczenie jest takie że Fiesta Mk1 i Mk2 to to samo i produkowali do 89 wiec auto jest za nowe.
Ja w tym roku startuje Escortem (tam niżej pod moim podpisem widać go w linku) a Fiesta rozłożona do malowania wiec nie moge przyjechać - a złośliwie znowu przyjechałbym Fiestą jakbym mógł
I to bedzie postrach bo 1.3 54 KM ;-)
Cytat: | przecież nikt nie mówi o obniżaniu poniżej sanek ( poza tym wzmocnienia dolne które ci zasugerowałem mają inną fajną funkcje - czasami możan siena nich bezkarnie podeprzeco coś ) |
ja bym nimi wadził o kraweżnik niestety a to może miec taką fajną funkcje że pokrzywi mi gniazda mcphersonów ??
Cytat: | mk2 jest szersza w zawiasie przednim od mk1 - przełożysz drążki - musisz prerabiać wachacze ( tylko na maszynie do geometrii ) bo wachacze od mk2 sądłuższe więc jeżeli je zastosujesz musisz przerabiać głowki Mc - Personów |
a jeśli by skrócić wahacz od Mk2 pod otwory na gałki ? |
_________________ Ford never die, they just get harder to find.
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 29 Cze 2005, 23:54
|
|
|
MikeB4 napisał/a: | Nie jako ubogi krewny tylko dla towarzystwa innym Fieściarzom i może popatrzec na zawody;-) w zeszłym roku Fiestą był Joe, Seba i Intel no i ja - w tym roku mam nadzieje też wpadną (2003 byli Mazi w Mk2, Seba, Intel i ja)... wiec już mały zlocik jest. Pozatym pooglądać zawsze jest co - taki cyrk tylko raz w roku.
Niestety przedni napęd tam nie przechodzi - jest niestety nieco szybszy w przekazywaniu napędu na koła i to juz daje nieco przewagi. Generalnie tłumaczenie jest takie że Fiesta Mk1 i Mk2 to to samo i produkowali do 89 wiec auto jest za nowe. ? |
jak chcesz zobaczyć fajny cyrk i spotkać fieściarzy a przy okazji sie pościgaća nie staćw tłumku gapiów to wpadnij do ZG w przyszłym roku .
Zrobimy sobie mały zlocik pod bramą jak murzyny świętujące w korytarzu ?
Chłopaki z CApri.pl jasno i dobitnie dali do zrozumienia że nie chcą widzieć mk1 więc nie trzeba im się narzucać ( choc szkoda bo myśleże wspolny język by sie znalazł )
Szkoda po prostu że ktośnie jest w stanie pojąćże mój sposób na youngtimera to fiesta mk1 i właśnie ja wybrałem z grona Starych Fordow niąchcę jeździća nie taunusem ( młodszym od mojego auta ) Granadą ( także młodszą ) lub Capri mk3 ( z przyciemnianymi szybami , napisem tuning na tylnej szybie i sportowymi kołpakami z plastiku ) bo takie Klasyczne Fordy często spotykam na naszych wspaniałych drogach ( zresztana zlot puchar parętakich pewnie wpadnie więc sam je ocenisz )
MikeB4 napisał/a: | Ja w tym roku startuje Escortem (tam niżej pod moim podpisem widać go w linku) a Fiesta rozłożona do malowania wiec nie moge przyjechać - a złośliwie znowu przyjechałbym Fiestą jakbym mógł
I to bedzie postrach bo 1.3 54 KM ;-)? |
Tuning Escorta mk2 staje sie ostatnio popularny ( żeby nie powiedzieć brzydko : trendy ) Ale gratulujęże idziesz pod także pod wiatr popularności i zajmujesz siefiestą mk1
Co do mocy - powinieneś zobaczyćco Dioda i Joe potrafią zrobićz 1.1 o mocy 45 - 55 KM w to byświedział co to postrach
MikeB4 napisał/a: |
Cytat: | przecież nikt nie mówi o obniżaniu poniżej sanek ( poza tym wzmocnienia dolne które ci zasugerowałem mają inną fajną funkcje - czasami możan siena nich bezkarnie podeprzeco coś ) |
ja bym nimi wadził o kraweżnik niestety a to może miec taką fajną funkcje że pokrzywi mi gniazda mcphersonów ??? |
yyy czy my mówimy o tym samym ? mas zawias wysokości mojego a ja nie chaczęo krawężniki .
Co do fajnej funkcji - czasami siena nich prześlizgnąć po jakiejświększej przeszkodzie
Co do gniaz Mc-Personów przecieżmasz górną rozpórkę między nimi więc o co chodzi ? poza tym dolne wzmocnienia w żaden sposób nie przenoszą sił na Mc Persony .
MikeB4 napisał/a: | Cytat: | mk2 jest szersza w zawiasie przednim od mk1 - przełożysz drążki - musisz prerabiać wachacze ( tylko na maszynie do geometrii ) bo wachacze od mk2 sądłuższe więc jeżeli je zastosujesz musisz przerabiać głowki Mc - Personów |
a jeśli by skrócić wahacz od Mk2 pod otwory na gałki ? |
a co z drążkiem - przecieżon jest łapany tymi samymi śrubami ?
[ Dodano: Czw Cze 30, 2005 12:00 am ]
ps : szkoda że nie wpadłeś fiestą na zlot fiest bo byśsobie wszytsko obejżał i pomierzył a poza tym przy piwku moglibyśmy obgadaćplusy i minusy takiego rozwiązania ( teraz zrobiłbym to trochę inaczej ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
adamruciu1
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 22 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 1 Maj 2010, 17:41
|
|
|
hej wszystkim . Chciałbym odświeżyć temat (może jestem trochę samolubny) ale przydało by mi się parę rad, informacji . W pracach nad odbudową mojej mk1 jestem właśnie na etapie przymiarek do skrzyni 5 bieg z xr2 mk2.
Widzę że kilka osób bawiło się w te przeróbki, może ktoś by coś jeszcze podpowiedział dał jakieś fotki. Głównie chodzi mi o sposoby, wielkość wycinki w podłużnicy tak żeby jak najmniej ja osłabić a zarówno mieć pewność że po zamontowaniu skrzynia nie będzie nigdzie haczyć . |
_________________ Mk1 czeka w garażu na lepsze czasy
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 2 Maj 2010, 00:22
|
|
|
W dziale mk1/2 popatrz na temat o Hillclimberze Laskosza
a w Projektach FKP popatrz na mój temat i foty komory silnika .
Dwa różne sposoby zamontowania skrzyni 5 w mk1 i oba działające |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
|