[MK3] Tylna belka z tarczami |
Autor |
Wiadomość |
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 23 Kwi 2010, 12:48 [MK3] Tylna belka z tarczami
|
|
|
Czy jest jakaś tylna belka z tarczami która by podeszła plug&play do fiesty? Ewentualnie ile trzeba rzeźbić, żeby zamiast bębnów założyć zaciski z tarczami? Coś tam słyszałem o RS2000, ale nic konkretnego. Zrobiłbym takiego moda i napisał tutorial, żeby było na przyszłość. |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 23 Kwi 2010, 13:00
|
|
|
ja powiem tak - nie kombinuj... tarcze na tył niewiele dają... lepiej zainwestuj w tylne hamulce ori niż przekładać na tarcze... z tarczami jest problem z hamulcem ręcznym, przez co pozostaje opcja tarczo-bębnów - pytanie tylko po co? kilka osób miało - wrócili do zwykłych bębnów... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 23 Kwi 2010, 13:16
|
|
|
Mówisz? Chciałem je zamontować z takiej racji, że tarcze wydają się mniej problemowe przy obsłudze/wymianie. A bębny to ciężko nawet ściągnąć jak się zużyją :/ A poza tym na tor chyba bardziej przydadzą się tarcze. I jak wygląda sprawa z tym ręcznym, znalazłem w angielskim sklepie zestawy i dają tam linkę hamulca, mocowania na tarcze i parę innych pierdół. Tylko że taki zestaw 1000 zł, a do tego jeszcze trzeba dokupić same tarcze, zaciski, klocki. |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
|
PawelKRA
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 40 Dołączył: 18 Lut 2010 Posty: 83 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23 Kwi 2010, 14:52
|
|
|
Eee tam ciezko sciagnac. Dobry impulsator, mocny srubokret i musi zejsc.
Tarcza ma wieksza skutecznosc hamowania ( lepsze chlodzenie i odprowadzanie syfu z klockow ) ale minusem z reguly jest slaby reczny. No chyba ze zalozysz dodatkowa pompe hydro do tego |
_________________ Były:Sierry:85 5d 2.0 OHC,90 2.0 4d OHC EFI,92 3d 2.0 DOHC GT,92 4d 2.0 DOHC,90 4d DOHC,83 3d 2.0 DOHC, 87 5d OHC EFI + 93 4d Mondeo 1.8 16v GHIA, 96 5d Escort 1.6 16v,1990 Fiesta xr2i 1.8 16v 130 KM
Jest: 1994 Mondeo 1.8 16v GHIA, 1995 BMW e36 Compact 316i |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Kwi 2010, 15:33
|
|
|
TomeX500, tarcze z tyłu i lekkie hamowanie i koła stoją,,, chyba że regulatory, i wtedy zejść do skuteczności bębnów,,, i pytanie po co wtedy tarcze,,, no i co z ręcznym wtedy? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Kwi 2010, 17:17
|
|
|
Są zaciski z wyjściem na linkę,,, ale tarcze z tyłu to nie jest dobre rozwiązanie we fieście,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 23 Kwi 2010, 20:00
|
|
|
Dobra - koniec pitolenia .
Chyba jako jedyny w tym kraju posiadam w Fieście tarcze z tyłu ( nie tarczobębny ) .
Założyłem je żeby zrobić na złość Pumie i na tym ich przydatność sie kończy .
Jest to całkowity przerost formy nad treścią . Korektor siły hamowania staje się niezbędny , a założone póltora roku temu tarcze ( z tyłu ) ledwo się zabieliły .
Poskładaj tylny hebel na dobrej serii i wystarczy .
ps: Na którym torze uważasz , że bębny nie wystarczą ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 23 Kwi 2010, 20:37
|
|
|
W czym im się te heble gotują i czy na pewno tylne ?
ps: Piter czasami nie tam zamiatał ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
pvzon
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43 Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 23 Kwi 2010, 22:20
|
|
|
mam zestaw z przodu ate power diski i klocki ate i dobrze pokładany seryjny tył plus płyn dot5.1 i nie da się tego zagotować. |
_________________ 1.1 clx rally
www.flmg.pl |
|
|
|
|
a1topgear
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 432 Skąd: Chelsea
|
Wysłany: 24 Kwi 2010, 09:32
|
|
|
Przecież samochod głownie hamuje przodem, co wiecej gotowanie zalezy od srednicy tarczy (wieksza powierzchnia wiecej ciepla odprowadzi) i od plynu... Zrob tak jak pisze Zółw, dodaj dobry płyn i bedzie si. predzej dla spokoju wymien przewody niz pakuj tarcze na tyl... |
_________________ HyHy:)
|
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 24 Kwi 2010, 09:46
|
|
|
Fiesta hamuje stosunkiem 70/30. Więc 30% na tyle niewiele daje. A jak dasz na więcej to będą piękne bąki na dohamowaniach |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
|
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Kwi 2010, 21:24
|
|
|
Potwierdzam to co mówi Żółw,,, miałem na tylnej belce w Mk1 tarcze i zaciski przednie z Mk2, oraz przednie zaciski z Mk1 jako ręczny,,, i tak ręczny był extra, był mod dźwigni między siedzeniami, potem wajcha przy kierownicy na końcu elektryczna pompa i guziczek,,, koła blokowały bez najmniejszego problemu,,, problem że przy zwykłym hamowaniu też bardzo szybko blokowały,,, kombinowałem z regulatorami bodajże ze skody (podobne to tych z mk3 przy pompie) ale lipa wyszła i belka wyleciała z auta,,, jak chcesz tarcze z tyłu to musisz obniżyć ich skuteczność do bębnów,,, i wtedy masz tylko ładny bajer do ozdoby,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|