Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Tylna belka z tarczami
Autor Wiadomość
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 23 Kwi 2010, 12:48   [MK3] Tylna belka z tarczami

Czy jest jakaś tylna belka z tarczami która by podeszła plug&play do fiesty? Ewentualnie ile trzeba rzeźbić, żeby zamiast bębnów założyć zaciski z tarczami? Coś tam słyszałem o RS2000, ale nic konkretnego. Zrobiłbym takiego moda i napisał tutorial, żeby było na przyszłość.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 23 Kwi 2010, 13:00   

ja powiem tak - nie kombinuj... tarcze na tył niewiele dają... lepiej zainwestuj w tylne hamulce ori niż przekładać na tarcze... z tarczami jest problem z hamulcem ręcznym, przez co pozostaje opcja tarczo-bębnów - pytanie tylko po co? kilka osób miało - wrócili do zwykłych bębnów...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 23 Kwi 2010, 13:16   

Mówisz? Chciałem je zamontować z takiej racji, że tarcze wydają się mniej problemowe przy obsłudze/wymianie. A bębny to ciężko nawet ściągnąć jak się zużyją :/ A poza tym na tor chyba bardziej przydadzą się tarcze. I jak wygląda sprawa z tym ręcznym, znalazłem w angielskim sklepie zestawy i dają tam linkę hamulca, mocowania na tarcze i parę innych pierdół. Tylko że taki zestaw 1000 zł, a do tego jeszcze trzeba dokupić same tarcze, zaciski, klocki.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
PawelKRA 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 83
Skąd: Kraków
Wysłany: 23 Kwi 2010, 14:52   

Eee tam ciezko sciagnac. Dobry impulsator, mocny srubokret i musi zejsc.
Tarcza ma wieksza skutecznosc hamowania ( lepsze chlodzenie i odprowadzanie syfu z klockow ) ale minusem z reguly jest slaby reczny. No chyba ze zalozysz dodatkowa pompe hydro do tego
_________________
Były:Sierry:85 5d 2.0 OHC,90 2.0 4d OHC EFI,92 3d 2.0 DOHC GT,92 4d 2.0 DOHC,90 4d DOHC,83 3d 2.0 DOHC, 87 5d OHC EFI + 93 4d Mondeo 1.8 16v GHIA, 96 5d Escort 1.6 16v,1990 Fiesta xr2i 1.8 16v 130 KM
Jest: 1994 Mondeo 1.8 16v GHIA, 1995 BMW e36 Compact 316i
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Kwi 2010, 15:33   

TomeX500, tarcze z tyłu i lekkie hamowanie i koła stoją,,, chyba że regulatory, i wtedy zejść do skuteczności bębnów,,, i pytanie po co wtedy tarcze,,, no i co z ręcznym wtedy?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 23 Kwi 2010, 16:46   

Hmmm no właśnie jak rozwiązać problem z ręcznym przy zmianie na tarcze?
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Kwi 2010, 17:17   

Są zaciski z wyjściem na linkę,,, ale tarcze z tyłu to nie jest dobre rozwiązanie we fieście,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 23 Kwi 2010, 20:00   

Dobra - koniec pitolenia .

Chyba jako jedyny w tym kraju posiadam w Fieście tarcze z tyłu ( nie tarczobębny ) .

Założyłem je żeby zrobić na złość Pumie i na tym ich przydatność sie kończy .
Jest to całkowity przerost formy nad treścią . Korektor siły hamowania staje się niezbędny , a założone póltora roku temu tarcze ( z tyłu ) ledwo się zabieliły .

Poskładaj tylny hebel na dobrej serii i wystarczy .

ps: Na którym torze uważasz , że bębny nie wystarczą ?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 23 Kwi 2010, 20:32   

No jak widziałem na rakietowej jak wszystkim się gotują heble to się trochę zmartwiłem czy seria mi wystarczy jak będę tam sobie pomykał :D
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 23 Kwi 2010, 20:37   

W czym im się te heble gotują i czy na pewno tylne ?

ps: Piter czasami nie tam zamiatał ?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
pvzon 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43
Dołączył: 06 Sie 2004
Posty: 311
Skąd: szczecin
Wysłany: 23 Kwi 2010, 22:20   

mam zestaw z przodu ate power diski i klocki ate i dobrze pokładany seryjny tył plus płyn dot5.1 i nie da się tego zagotować.
_________________
1.1 clx rally
www.flmg.pl
 
 
 
a1topgear 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 432
Skąd: Chelsea
Wysłany: 24 Kwi 2010, 09:32   

Przecież samochod głownie hamuje przodem, co wiecej gotowanie zalezy od srednicy tarczy (wieksza powierzchnia wiecej ciepla odprowadzi) i od plynu... Zrob tak jak pisze Zółw, dodaj dobry płyn i bedzie si. predzej dla spokoju wymien przewody niz pakuj tarcze na tyl...
_________________
HyHy:)
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24 Kwi 2010, 09:46   

Fiesta hamuje stosunkiem 70/30. Więc 30% na tyle niewiele daje. A jak dasz na więcej to będą piękne bąki na dohamowaniach
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 24 Kwi 2010, 11:19   

Hmmm no to już sam nie wiem, chciałem zrobić ten mod bo wydaje się prosty, tym bardziej, że flansze pod zaciski mogę wyciąć laserowo itd, kwestia chyba tylko dorwania belki z tarczami, ewentualnie samych zacisków. No ale skoro wszyscy odradzają, to wezmę się za coś innego :P Jeśli jeszcze ktoś ma coś wartego podpowiedzenie to śmiało, a jak nie to można zamknąć temat.

Tylko dodam od siebie linka do zestawu jakby ktoś kiedyś chciał pomodzić coś w tym kierunku:
http://www.fiesta-centre....-1995-355-p.asp

I ogólnie na temat poprawy hamulców:
http://www.fiesta-si.com/...brake-upgrades/
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Kwi 2010, 21:24   

Potwierdzam to co mówi Żółw,,, miałem na tylnej belce w Mk1 tarcze i zaciski przednie z Mk2, oraz przednie zaciski z Mk1 jako ręczny,,, i tak ręczny był extra, był mod dźwigni między siedzeniami, potem wajcha przy kierownicy na końcu elektryczna pompa i guziczek,,, koła blokowały bez najmniejszego problemu,,, problem że przy zwykłym hamowaniu też bardzo szybko blokowały,,, kombinowałem z regulatorami bodajże ze skody (podobne to tych z mk3 przy pompie) ale lipa wyszła i belka wyleciała z auta,,, jak chcesz tarcze z tyłu to musisz obniżyć ich skuteczność do bębnów,,, i wtedy masz tylko ładny bajer do ozdoby,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.