Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:43 |
[MK3] Pompa wtryskowa - zmiana |
Autor |
Wiadomość |
Ardek [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Kwi 2010, 20:53 [MK3] Pompa wtryskowa - zmiana
|
|
|
witam.mam w swojej fiescie pompe wtryskowa LUCAS. niestety odmowiła posłuszeństwa ,czy mogłbym założyc pompe bosch?
Kod: | Proszę pamiętać o tagowaniu tematów.
- trzeci |
|
Ostatnio zmieniony przez trzeci 2 Kwi 2010, 21:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 6 Kwi 2010, 15:34
|
|
|
Tak mozna zmienic pompe na boscha ale oddaj to komus ktos sie zna bo czesto niezla heca z tego wychodzi.... |
_________________
|
|
|
|
|
Ardek [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Kwi 2010, 19:16
|
|
|
Tzn.? sa jakieś komplikacje? Wiem że różnia sie tym że Bosch ma wyprzedzacz wtrysku sterowany elektrycznie, a Lucas mechanicznie. Są poza tym jeszcze jakieś różnice? |
|
|
|
|
SebeG
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 102 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 7 Kwi 2010, 19:36
|
|
|
Wtryski też chyba inne są... |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 8 Kwi 2010, 19:30
|
|
|
SebeG napisał/a: | Wtryski też chyba inne są... | chyba nie... |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
SebeG
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 102 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 9 Kwi 2010, 16:27
|
|
|
No z tego co wiem to wtryski do pompy boscha są od boscha (z wymiennymi końcówkami),a do pompy lucasa są od lucasa (chyba tylko w całości). I chyba jeszcze inny filtr paliwa trzeba założyć. Też słyszałem, że mechanicy nie lubią pomp lucasa Ale niech się wypowiedzą bardziej obeznani w temacie. |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 9 Kwi 2010, 19:43
|
|
|
Bosch jest lepszy - to fakt. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 9 Kwi 2010, 22:59
|
|
|
SebeG napisał/a: | a do pompy lucasa są od lucasa (chyba tylko w całości) |
Nie. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
megabajt
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11 Kwi 2010, 18:15
|
|
|
Lucas jest lepszy ale trzeba do niego lepszego fachmana.Bosch tylko zwieksza dawke paliwa przy rozruchu na zimno, Lucas nie dosc ze zwieksza dawke to zmienia kat wyprzedzenia wtrsyku.Niewielu fachmanów w miejscach z napisem SERWIS DIESEL ma zegar do ustawiania konta wyprzedzenia wtrysku. Skoro Lucas to inne wtryski, skoro bosch to inne wtryski. Nie wiem jak z rozrządem o to pytaj Fordon to magik najwyższej klasy:D |
|
|
|
|
SebeG
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 102 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11 Kwi 2010, 18:50
|
|
|
Wydaje mi się, że bosch też zmienia kąt wtrysku zimnego silnika, służy chyba do tego takie ustrojstwo na pompie od strony chłodnicy. Gdzieś w jakiejś intrukcji też o tym czytałem (chodziło właśnie o boscha) no i "organoleptycznie" również taką zmianę odczuwam podczas jazdy na zimnym. |
|
|
|
|
megabajt
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13 Kwi 2010, 00:24
|
|
|
Seba poczytaj chodź by naprawiam sam.Te ustrojstwo w Bosch to jedynie zwiększenie dawki paliwa i tylko tyle.Amen |
|
|
|
|
SebeG
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 102 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13 Kwi 2010, 16:42
|
|
|
Cytuję instrukcję serwisową : "Rozdzielaczowa pompa wtryskowa ma hydrauliczny korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika"...i chodzi tu o boscha. To chyba to coś od strony chłodnicy? A za zwiększoną dawkę paliwa zimnego silnika to nie odpowiada ustrojstwo po drugiej stronie (od silnika) tzw. ssanie? To nie to samo? |
|
|
|
|
megabajt
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14 Kwi 2010, 20:29
|
|
|
Seba pokaz zdjecie bo się nie dogadamy.Może rzeczywiście jest jakiś typ pompy Bosch o ktorym nie wiem, wiec moze sie dowiem, pokaz prosze i oznacz czerwonym kolkiem. |
|
|
|
|
SebeG
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 102 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15 Kwi 2010, 15:03
|
|
|
Mam taką samą pompę jak inni. Chodzi mi tylko o to, że w instrucji jest napisane, że pompa posiada "hydrauliczny korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika". |
|
|
|
|
|