Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Problem z odpaleniem na gazie, czasami gaśnie
Autor Wiadomość
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 13 Mar 2010, 20:28   [MK3] Problem z odpaleniem na gazie, czasami gaśnie

Sprawa wygląda tak (silnik 1,3 na gaźniku):
-auto jak chce je odpalić na gazie (nie teraz tylko jak było cieplej) dużo szybciej odpalało jak nie było zamontowanej pokrywy filtra powietrza, z zamontowaną trochę trzeba było pokręcić rozrusznikiem i dopiero zaskakiwał
tak jak by miał za mało powietrza a za dużo gazu (filtr powietrza nowy)

-ostatnio jechałem 100km/h dojeżdzałem do świateł więc zredukowałem na 4 potem na 3 i przy jakiś 40km/h puściłem na luz auto dojechało do sygnalizatora i tuż przed nim zgasło, po zgaszeniu nie chciało odpalić zdemontowałem pokrywę filtra powachlowałem bo było mocno czuć gazem i odpaliło (mam seryjny dolot czyli bez żadnego odwróconego dolotu powietrza jak niektórzy przy gazie robią)

-Przy małych prędkościach czyli bieg 1,2 i zależnie od prędkości 3 po dodaniu gazu muli go i dopiero po sekundzie dwóch zaczyna przyspieszać, przy większych prędkościach bieg 4,5 nic takiego nie występuje

Moja instalacja:

parownik tomasetto

Czy te objawy oznaczają, że parownik podaje za dużo gazu czy za mało? Ewentualnie czym to wyregulować?
Na czym polega działanie tych 2 śrub na wężu idących z parownika do gaźnika?
Czy ustawienia gaźnika na benzynie: ssania i prędkości biegu jałowego mają coś do ustawień auta na gazie, np. jak auto pracuje na gazie to wyciągniecię ssania modyfikuje jakoś mieszankę gazowo-powietrzną?
_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Mar 2010, 11:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14 Mar 2010, 09:16   

mi na luzie gaśnie na gazie, jeśli gaz się skończył. Z tego co wiem to przy wymianie filtra powietrza trzeba niby zawsze gaźnik regulować, no i wychodzi na to, że za dużo gazu dostaje, reguluje się śrubami.

tak przy okazji nie pluje ci olejem z przewodu odpowietrzającego?
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Mar 2010, 11:02   

Bit1 napisał/a:
Na czym polega działanie tych 2 śrub na wężu idących z parownika do gaźnika
Na regulacji ile gazu może w danej chwili tamtędy przepłynąć,,,
Bit1 napisał/a:
Czy ustawienia gaźnika na benzynie: ssania i prędkości biegu jałowego mają coś do ustawień auta na gazie
Mają,,,
Bit1 napisał/a:
jak auto pracuje na gazie to wyciągniecię ssania modyfikuje jakoś mieszankę gazowo-powietrzną?
I nie i tak,,,

Masz gaźnik dwu przelotowy, dobrze by było zakręcić całkiem (by nie leciał gaz) na tym przelocie co nie ma tej pionowej blaszki (na zdjęciu to ten niżej) - auto powinno normalnie jeździć gdzieś do 80-90 km/h

Kolejna sprawa to montaż mixera (tej przystawki na gaźniku) między mixerem a gaźnikiem powinno być szczelnie (powietrze może lecieć tylko przez te 2 dziury w środku, również pomiędzy gardzielami nie powinno być przelotu, bo może leci sobie gaz z tego niższego otworu a silnik ma zamkniętą od niego przepustnice i się przelewa,,,

Po filterku od gazu (ten dekielek na 3 imbusy) widzę że to tomasetti czy jakoś tak - kiedy był filterek wymieniany?

Prędkość biegu jałowego u siebie ustawiasz taką dużą śrubą na gaźniku, mechanicznie uchyla lub przymyka ona przepustnicę więc jej położenie ma wpływ również na zasilanie gazowe,,, generalnie silnik się ustawia by dobrze pracował na benzynie, a potem się do niego ustawia instalację gazową, a nie odwrotnie jak to często robią (tzn że stroją silnik do zasilania gazem) i potem są cyrki na PB

Jak wysuwasz ssanie to przymyka się przesłona silnik cięgnie więcej paliwa mniej powietrza, z racji iż przesłona jest POD mixerem nie działa to tak na LPG, ale zmniejsza się ilość zasysanego przez silnik powietrza, zazwyczaj ssanie na LPG zaczyna działać pod koniec jak jest prawie do końca wysunięte - włącza się przewyższanie obrotów i ono działa na LPG podnosząc bieg jałowy gdyż mechanicznie uchyla przepustnice.

Jak się zachowuje instalacja jak włączysz zapłon na LPG, powinno być takie CYK-CYK a potem cisza, jaki mniej więcej jest okres czasu kiedy zawory gazowe są otwarte, jak w ogóle odpalasz na LPG?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 14 Mar 2010, 14:47   

matrix-1990 napisał/a:
mi na luzie gaśnie na gazie, jeśli gaz się skończył. Z tego co wiem to przy wymianie filtra powietrza trzeba niby zawsze gaźnik regulować, no i wychodzi na to, że za dużo gazu dostaje, reguluje się śrubami.

tak przy okazji nie pluje ci olejem z przewodu odpowietrzającego?


Butle mam nabitą do pełna. Hmm niewiem o jaki przewód chodzi;/

JoeMix napisał/a:

Masz gaźnik dwu przelotowy, dobrze by było zakręcić całkiem (by nie leciał gaz) na tym przelocie co nie ma tej pionowej blaszki (na zdjęciu to ten niżej) - auto powinno normalnie jeździć gdzieś do 80-90 km/h

Kolejna sprawa to montaż mixera (tej przystawki na gaźniku) między mixerem a gaźnikiem powinno być szczelnie (powietrze może lecieć tylko przez te 2 dziury w środku, również pomiędzy gardzielami nie powinno być przelotu, bo może leci sobie gaz z tego niższego otworu a silnik ma zamkniętą od niego przepustnice i się przelewa,,,


Dobra zakręce to i sprawdzę jak będzie sytuacja wyglądała.

JoeMix napisał/a:

Po filterku od gazu (ten dekielek na 3 imbusy) widzę że to tomasetti czy jakoś tak - kiedy był filterek wymieniany?


Niestety nie wiem więc zakładam, że w najbliższej przyszłości go wymienie.

JoeMix napisał/a:

Prędkość biegu jałowego u siebie ustawiasz taką dużą śrubą na gaźniku, mechanicznie uchyla lub przymyka ona przepustnicę więc jej położenie ma wpływ również na zasilanie gazowe,,, generalnie silnik się ustawia by dobrze pracował na benzynie, a potem się do niego ustawia instalację gazową, a nie odwrotnie jak to często robią (tzn że stroją silnik do zasilania gazem) i potem są cyrki na PB


Silnik na benzynie jeździ raczej dobrze, co prawda niewiem czy ta pompka przyspieszacza nie jest uszkodzona bo ma problemy z rozruchem po dłuższym postoju, ale nie dusi go podczas przyspieszania jeśli się ma trochę wyciągniętą linkę ssania.

JoeMix napisał/a:

Jak się zachowuje instalacja jak włączysz zapłon na LPG, powinno być takie CYK-CYK a potem cisza, jaki mniej więcej jest okres czasu kiedy zawory gazowe są otwarte, jak w ogóle odpalasz na LPG?


heh no tu właśnie coś dziwnego, bo obojętnie jak ustawiony jest przełącznik zasilania to słychać pompa gazu, po odpaleniu na benzynie dopiero jest cisza.

Przy zgaszonym aucie i włączniku na zasilanie tylko gazem,przekręcam kluczyk, włącza się pompa gazu, ustawiam kluczyk na rozruch (nie czekam aż skończy cykać )i odpalam (tak jak pisałem na początku przy ściagniętej pokrywie i jak jest mniej więcej ciepło odpala od strzału)

Jeśli nie przekręcę kluczyka na rozruch to pompa cyka hmm z 10-20 sekund? i potem na przełączniku gazu zapala się czerwona dioda i pompa się wyłącza.
_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14 Mar 2010, 16:32   

Bit1 napisał/a:
Hmm niewiem o jaki przewód chodzi;/


na pierwszym zdjęciu, gdzie jest gardziel gaźnika, to jest takie czerwone kółeczko - to jest końcówka przewodu odpowietrzającego
_________________
 
 
 
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 14 Mar 2010, 17:28   

matrix-1990 napisał/a:
Bit1 napisał/a:
Hmm niewiem o jaki przewód chodzi;/


na pierwszym zdjęciu, gdzie jest gardziel gaźnika, to jest takie czerwone kółeczko - to jest końcówka przewodu odpowietrzającego


Czyli ten przewód idący od odmy? To nie zauważyłem, żeby pluł tam olejem
_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Mar 2010, 22:41   

Bit1 napisał/a:
co prawda niewiem czy ta pompka przyspieszacza nie jest uszkodzona
Niech sobie pochodzi na benzynie, przegazuj kilka razy,,, zgaś, zajrzyj w dziurę ta z pionowa blaszką, i pociągnij za linkę gazu - jak tryśnie paliwo to działa,,,
Bit1 napisał/a:
bojętnie jak ustawiony jest przełącznik zasilania to słychać pompa gazu
W instalacji LPG nie ma pompy gazu,,,
Bit1 napisał/a:
włączniku na zasilanie tylko gazem,przekręcam kluczyk, włącza się pompa gazu, ustawiam kluczyk na rozruch (nie czekam aż skończy cykać )i odpalam
Niedobrze, na LPG przy odpaleniu przekręcasz zapłon, instalacja podaje dawkę startowa, jak skończy odpalasz,,,
Bit1 napisał/a:
Jeśli nie przekręcę kluczyka na rozruch to pompa cyka hmm z 10-20 sekund? i potem na przełączniku gazu zapala się czerwona dioda i pompa się wyłącza.
Układ LPG nie ma pompy,, działa ciśnieniowo (gaz w zbiorniku jest pod ciśnieniem), włączasz zapłon na LPG, powinno być CYK (zawory otwarte) chwile czasu do 3s, CYK - (zawory zamknięte) i tak powinno już stać do przekręcenia startera kiedy to razem z rozrusznikiem powinno być CYK (zawory otwarte), jak CYK-CYK będzie za krótko to będzie problem z rozruchem bo będzie za mało gazu, jak CYK-CYK będzie za długo to się przeleje gazem i będzie jeszcze trudniej uruchomić,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 15 Mar 2010, 08:02   

JoeMix napisał/a:

Układ LPG nie ma pompy,, działa ciśnieniowo (gaz w zbiorniku jest pod ciśnieniem), włączasz zapłon na LPG, powinno być CYK (zawory otwarte) chwile czasu do 3s, CYK - (zawory zamknięte) i tak powinno już stać do przekręcenia startera kiedy to razem z rozrusznikiem powinno być CYK (zawory otwarte), jak CYK-CYK będzie za krótko to będzie problem z rozruchem bo będzie za mało gazu, jak CYK-CYK będzie za długo to się przeleje gazem i będzie jeszcze trudniej uruchomić,,,


Właśnie nie wiedziałem jak to jest sterowane, bo działa to głośno jak pompa ;-(
A gdy zawory są otwarte to gaz jest ładowany do parownika tylko czy idzie aż do gaźnika?
Możliwe jest, że on podaje dawkę rozruchową ale parownik zamarza i przepuszcza ten gaz i przez to nie nabija do wymaganego ciśnienia i i się te zawory nei zamykają?
_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 15 Mar 2010, 10:10   

Bit1 napisał/a:
A gdy zawory są otwarte to gaz jest ładowany do parownika tylko czy idzie aż do gaźnika
Ulatnia się przez mixer i wypełnia puszkę filtra tak w uproszczeniu, Jak zakręcisz rozrusznikiem to ta mieszanina gazu z powietrzem jest zasysana przez silnik, jak zaskoczy to potem gaz jest na bieżąco "wysysany" przez mixer z reduktora,,, a ile ma go lecieć ustawia się właśnie tą śrubą na wężu. Śrubką na reduktorze ustawia się ile ma gazu lecieć "bez wysysania przez silnik" jak pamiętam, ale to zależy też od reduktora. Więc jak zawory są otwarte bez pracującego silnika za dużo to silnik na start zasysa czysty gaz przez chwilę, dlatego może być problem z rozruchem, a zdjęcie obudowy filtra daje pozytywny efekt,,,

Bit1 napisał/a:
parownik zamarza i przepuszcza ten gaz i przez to nie nabija do wymaganego ciśnienia i i się te zawory nei zamykają?
Tam nie ma nic na ciśnienie, żadnego czujnika - zwykłą czasówka, dział to tak że jak włączasz zapłon zawory się otwierają ale brakuje impulsów z silnika ze ten pracuje i po chwili się powinny zamknąć - bo by gaz się nie ulatniał jak nie ma potrzeby. Tak samo jak zgaśnie ci silnik to brakuje tych impulsów i po chwili się powinny zamknąć (podobnie jak pompa paliwa na monowtrysku)

Wydłub centralkę od gazu (daj zdjęcie) na tylnej ściance zazwyczaj jest dziurka a w środku śrubek od regulacji tego czasu,,, daj foto albo sprawdź czy masz tam ten potencjometr do regulacji,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 16 Mar 2010, 16:38   



to czerwone to jakaś śrubka więc to chyba służy do regulacji tego czasu tak?
_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Mar 2010, 18:29   

W instrukcji jest napisane że potencjometr jest dostępny z boku obudowy,,, ja u siebie stroiłem tak: kręciłem by czas był minimalny, włączałem zapłon - było CYK-CYK, po czym włączałem rozrusznik, zazwyczaj sinik nie zaskakiwał, trzeba było się pomęczyć aż odpalił, potem przełączałem na "0" i czekałem jak zgaśnie,,, trochę dodawałem czasu, i znowu na gaz i zapłon CYK-CYK, i tak aż do momentu kiedy po CYK-CYK auto odpalało bezproblemowo,,,, ewentualnie drobna korekta już w czasie normalnego odpalania z pod domu czy z pod sklepu,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 18 Mar 2010, 23:43   

i zrob cos z tymi pocietymi przewodami przy butli, jakas koszulka termokurczliwa... tylko ostroznie tam... z tym, tam za przykrywka nie moze byc druciarstwa pociete przewody skrecone w palcach bez izolacji tylko jakas tasma
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.