Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:46
[MK5] Problem z wymianą rozrządu w Fiescie MK5 1.8 DI (75kM)
Autor Wiadomość
xliv
[Usunięty]

Wysłany: 11 Mar 2010, 16:07   [MK5] Problem z wymianą rozrządu w Fiescie MK5 1.8 DI (75kM)

Witam. Mam problem z wymianą rozrządu w moim autku. Kupiłem go jakiś czas temu, i w końcu zebrałem się, aby standardowo po zakupie wymienić rozrząd. Zawiozłem go wczoraj do mechanika. Poprosiłem o wymianę rozrządu razem z rolkami, napinaczami, paskiem klinowym i pompą wodną - czyli standardowo, wszystko za jednym razem.

Wczoraj, przy zdawaniu samochodu nie było problemu. Jednak dziś dostałem telefon od mechanika, że mimo usilnych prób nie da rady wymienić rozrządu bez demontażu i podniesienia silnika (niby nie było możliwości podejść do rozrządu, za mało miejsca), w związku z czym koszty samej robocizny poszybowały z 300 do 600 zł (co i tak, wg nich jest mało, bo standardowo, za same podniesienie silnika 1000 zł biorą). Dziwi mnie, że taka sytuacja, szczególnie, że jak napisałem, przy zdawaniu nie było o tym mowy (a punkt w którym zostawiłem swoje auto specjalizuje się w Fordach). Wydaje mi się, że tacy fachowcy powinni od razu wiedzieć co i jak w danym modelu należy zrobić.

Proszę więc o informację czy rzeczywiście wymiana rozrządu w Fiescie MK5 1.8 DI (75kM) rocznik 2000, jest aż tak skomplikowana, że bez demontażu silnika się nie obejdzie.

Z góry dziękuje!
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Mar 2010, 16:16   

xliv napisał/a:
Wydaje mi się, że tacy fachowcy powinni od razu wiedzieć co i jak w danym modelu należy zrobić.

Masz rację, powinni wiedzieć od razu.
Z tego co się orientuję to w tym silniku faktycznie najlepiej unieść silnik. polega to na zdemontowaniu łapy mocującej i podniesieniu silnika na lewarku, 300 zła za taką fatygę faktycznie kosmos :hihihi:
Tak w ogóle to niby jak oni się tam chcieli dostać do rozrządu ? ;/
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 12 Mar 2010, 13:30   

Zakładam że MK5 ma podobnej wielkości komorę jak MK3 więc pewno trzeba podnieść silnik... Ba, nawet w Mondeo trzeba podnosić. Ale jak masz ochotę, to może przerzuć auto do innego warsztatu, 300zł za uniesienie silnika dosyć sporo.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 12 Mar 2010, 14:38   

Ciekaw jestem miny mechaniorow jak zobacza lancuch i pasek :rotfl: w sumie to tam pasek bez wywalania silnika sie zmienia tylko lekko trzeba go uniesc i pozniej opuscic na zurawiu... :)
_________________

 
 
 
jajcyk 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 69
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 12 Mar 2010, 23:25   

Faktycznie dojście nie jest super , ale silnik wystarczy podnieść na lewarku, lub kombinacje na specjalnej belce(wtedy można opuścić) i po sprawie. U siebie jeszcze nie wymieniałem rozrządu, zostało tylko 3 tys, nie ma co przeciągać.Ale wymienialiśmy w Focusie 1.8 TDCI 115KM
czyli rozrząd na tej samej zasadzie, pasek i łańcuszek. I tak na wzmiance, niech nie ruszają łańcucha(to jest rzecz bezobsługowa) ! I najlepiej jakbyś widział, jak oni to robią, bo zasada przy wymianie rozrządu jest prosta, trzeba wszystko po blokować, a nie jak robi to większość fachowców, malować kreski farbą. Ja takie rzeczy robię sam, w garażu, sprzęt jest, także nie ma problemu. Jedyne na co pozwalam mechanikowi to wymiana oleju i filtrów.
 
 
Vinci 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 53
Skąd: DąbrowaGórnicza
Wysłany: 13 Mar 2010, 14:57   

u mnie mechanik typowy dieselowiec bez podnoszenia silnika wymienial rozrzad fakt mowil ze bardzo ciasno ale wykrecil puszke z filtrem powietrza
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 13 Mar 2010, 21:15   

Vinci, w mk3 mozna tam zatanczyc jeszcze....ale w mk5 juz nie.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Brak nowych postów [MK5] Duże spalanie w Mk5 1.25i 75kM
Bartek00 Mechanika 7 11 Maj 2012, 09:05
Marcin
Brak nowych postów [MK5] 1.8 Di - problem z odpaleniem po wymianie rozrządu
marek19042 Silniki diesla 2 18 Wrz 2012, 06:00
szumi81
Brak nowych postów [MK5] Chiptuning 1.8 TDDi 75KM
hekoGCS Tuning mechaniczny 37 2 Mar 2012, 15:54
hekoGCS


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.