Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Wymiana uszczelki pod głowica - 1.3
Autor Wiadomość
Mara 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/88KM
Imię: Marek
Wiek: 34
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 90
Skąd: Ocypel(woj.Pom)
Wysłany: 18 Lut 2010, 21:13   [MK3] Wymiana uszczelki pod głowica - 1.3

Witam!!!
Mam pare pytan wzwiazku z wymiana uszczelki pod głowica( silnik 1.3 endura). Przygotowuje silnik pod turbo wiec wole zrobić głowice od nowa na najlepszych uszczelkach. Teraz moje pytania:
- Czy robić to samemu, czy lepiej oddać to fachowcom
- Jesli robic to samemu to czy sciaganie głowicy bedzie trudne?
- Co trzeba zrobic pokolei? Moze ktos ma jakis poradnik.

Wole robic to samemu i wiedziec co jest a nie dawac do magikow mechanikow :yyy:
Ostatnio zmieniony przez trzeci 19 Lut 2010, 23:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 18 Lut 2010, 21:41   

Cytat:
- Jesli robic to samemu to czy sciaganie głowicy bedzie trudne?
- Co trzeba zrobic pokolei? Moze ktos ma jakis poradnik.


jeśli zadajesz te dwa pytania to lepiej oddaj mechanikowi.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
Arek103 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 33
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 52
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 19 Lut 2010, 19:48   

a swoją drogą czy aby na pewno sensowne jest zaturbianie silnika 1.3??
_________________
Św. Krzysztof jeździ z nami tylko do prędkości 120 km/h, po czym swoje miejsce odstępuje św. Piotrowi.
----------------------------------------------------------
Moja Fieścina :)
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=37539
 
 
 
Mara 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/88KM
Imię: Marek
Wiek: 34
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 90
Skąd: Ocypel(woj.Pom)
Wysłany: 19 Lut 2010, 19:53   

Dla mnie tak .....


A wszyscy sobie myślą co chcą ... ja i tak nie zmięknę :twisted: vv :rotfl:
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Lut 2010, 23:42   

Odpowiedni klucz rozumiem masz, na forum gdzieś jest (jak nie to w książce) kolejność odkręcania i przykręcania śrub na głowicy i siła z jaką to trzeba zrobić,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 20 Lut 2010, 15:16   

musisz odkrecic kolektory, przewody wodne i jakie tam masz. zdejmujesz dekiel glowicy i odkrecasz sruby. w hyde jest instrukcja w manualach jak to robic. poszukaj i rob to sam.
po zdjeciu glowicy oddaj ja do z(s?)planowania, jest to konieczne.
wyczysc wszystkie kanaly i musisz miec pewnosc ze w otworach do srub nie ma ani wody ani smaru. musi tam byc czysto i sucho.
odpowiednia uszczelka i jedziesz z koksem.
aha, koniecznie musisz uzyc nowych srub do glowicy.
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Lut 2010, 16:06   

stafcio napisał/a:
oddaj ja do z(s?)planowania, jest to konieczne
planowanie głowicy,,, jak jest krzywa to się ja równa, jak nie jest krzywa to mamy pewność że jest prosta,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kamil8787 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 36
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 75
Skąd: Pińczów
Wysłany: 20 Lut 2010, 16:33   

JoeMix napisał/a:
stafcio napisał/a:
oddaj ja do z(s?)planowania, jest to konieczne
planowanie głowicy,,, jak jest krzywa to się ja równa, jak nie jest krzywa to mamy pewność że jest prosta,,,


Wiesz mnie nauczono aby zawsze sobie przeszlifowac głowicę podczas zmiany uszczelek i nigdy źle na tym nie wyszłem:P. Ale dobra rada jak masz zamiar dodawać turbinę. U nas jak turbimy auta to kładziemy węglik spiekany w komorach spalania( w przypadku rozwiertów silnika) połóż silikon z obu stron uszczelki. Dzięki temu zabiegowi unikniesz zbyt szybkiego wywiania uszczelki. Ale musisz wszystko przemyśleć jak dołożysz turbinę to masz większe ciśnienie w komorach spalania (bez dobrze dobranego materiału na pierścienie padają jak much ewentualnie potrafi rozwalić blok silnika). Przyrost ciśnienia na komorach w twoim przypadku nie morze przekroczyć norm wytrzymałościowych silnika(chodzi o wytrzymałość poszczególnych elementów).

Splanowanie a nie zplanowanie
_________________
Jest:
Fiesta Mk3 1.1i
Clio 1 1.1 pb+LPG
Fiesta mk 3.5 1.6 16 v 88km + lpg futra
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Lut 2010, 17:40   

Jak ma być TURBO to silnik trzeba odprężyć, a zbieranie z głowicy przy planowaniu generalnie dopręza silnik,,,

[ Dodano: Sob Lut 20, 2010 17:48 ]
kamil8787 napisał/a:
Splanowanie a nie zplanowanie
IMHO planowanie,,, bez Z czy S,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kamil8787 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 36
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 75
Skąd: Pińczów
Wysłany: 22 Lut 2010, 11:50   

JoeMix napisał/a:
Jak ma być TURBO to silnik trzeba odprężyć, a zbieranie z głowicy przy planowaniu generalnie dopręza silnik,,,

[ Dodano: Sob Lut 20, 2010 17:48 ]
kamil8787 napisał/a:
Splanowanie a nie zplanowanie
IMHO planowanie,,, bez Z czy S,,,


W jego przypadku po przemyśleniach się zgodzę(benzyniak, brak morzliwości zwiększenia wytrzymałości elementów). Co do nazewnictwa nie chcę się kłucić czy wymądrzać. U nas nazywamy splanowanie(Dodam że nie pracuję w warsztacie mechaniki ale w zakładzie produkcyjnym o sporych morzliwościach). Ale i tak szlif by mu się sprzydał jak ma wymieniać uszczelkę.
_________________
Jest:
Fiesta Mk3 1.1i
Clio 1 1.1 pb+LPG
Fiesta mk 3.5 1.6 16 v 88km + lpg futra
 
 
 
SanceS 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Darek
Wiek: 34
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 24 Lut 2010, 10:56   

Kolego z całym szacunkiem:

morzliwości piszę się w języku polskim możliwości.
kłucić - kłócić
morzliwościach - drugi raz :) .

Głowicę się planuje. :) głowica po planowaniu jest ('splanowana') :)
Zwracajmy uwagę na ortografię!

Co do głowicy, mogę ci kolego zagwarantować, że twoja głowica nie jest idealnie prosta, przy wymianie uszczelki, wymienia się śruby i planuje się głowicę. Uszczelkę smarujemy olejem silikonowym. Piszę to, gdyż z poprzednich postów wynikało, że ktoś kładzie silikon sanitarny na uszczelkę, to (moim prywatnym zdaniem) jest niczym nie uzasadnione i bezsensowne (w tych warunkach silikon nie ma szans). Pamiętaj, że do wymiany musisz mieć klucz dynamometryczny, nie dokręcaj na oko! Jak wymieniasz uszczelkę głowicy to dobrze wymienić przy okazji komplet uszczelek, uszczelki kolektorów i miski olejowej. Przy wymianie uszczelki miski, pamiętaj, że po przejechaniu kilku kilometrów miskę trzeba dokręcić.

Pozdrawiam
_________________
Pozdrawiam,
SanceS
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.