Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:54
[MK3] Diesel - jak zimny to dymi
Autor Wiadomość
junior07ddz 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Sławek
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 11
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 14 Lut 2010, 16:11   [MK3] Diesel - jak zimny to dymi

Ej mam takie pytanie jak Diesel rano po odpaleniu dymi na biało do puki się nie rozgrzeje to co to znaczy ? jak już jest ciepły to nie puści dymku. tak z ciekawości tylko pytam.

Kod:
Na przyszłość proszę pamiętać o tagowaniu tematów.
- trzeci
Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Lut 2010, 16:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 14 Lut 2010, 18:04   

To chyba normalne zachowanie.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14 Lut 2010, 19:13   

Para, chociaż u mnie nic nie paruje. Jeśli jest delikatny, i poza nim wszystko gra, olać. Jeśli ciężko pali, trzęsie się, dym jest bardzo gęsty i obfity, bawimy się dalej.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
junior07ddz 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Sławek
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 11
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 14 Lut 2010, 20:24   

no właśnie chodzi o intensywność tego dymu no rano troche ciężko pali ale to pomińmy bo jak już tylko załapie to od razu równiutko chodzi bez problemu ale nie dymi tak delikatnie a tak średniawo tyle żeby ktoś też nie pomyślał że w lusterku to prócz dymu to nic nie widzę.
Znaczy muszę też sprawdzić z ciekawości kompresję miałem to zrobić w tą sobotę ale tam gdzie byłem nie mieli przyżadu do sprawdzania a nie miałem czasu szukać dalej bo bylo już za późno. Bierzę trochę oleju ale też nie żeby jakoś skandalicznie dużo i myslałem poprostu może o jakiś uszczelniaczach. A jak odrużnić zwyłe zużycie silnika od czegoś takiego jak może własnie uszczelniacze które by wystarczyły. Jestem laikiem więc może moje pytania mogą wyglądać dla Was dość prymitywnie no ale może troche coś poradzicie jak zadbać o swój silniczek
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14 Lut 2010, 20:35   

Nagraj film jak odpala i jak dymi i pokaż. Bo teraz to brzmi trochę jak usprawiedliwianie auta "dymi, ale wiecie, nie tak dużo..." , "odpala, ale wiecie, nie jest tak źle". Kompresja kompresją, ale co z powietrzem w układzie paliwowym? Co ze świecami żarowymi? FAQ zimowe czytałeś?
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
junior07ddz 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Sławek
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 11
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 14 Lut 2010, 21:02   

Znaczy wiesz jestem posiadaczem tego auta od nie dawna i robię nim tygodniowo ok 600km. No własnie ale jak to wszystko zdiagnozować jak świece, zapowietrzenie układu a nie mam kasy żeby ot tak sobie wszystko powymieniać a przy ostatnich temp. nie jest zbyt przyjemne grzebanie na powietrzu bo troche rączki marzną. I zastanawiam się jak sprawdzę kompresję jakie znacze miało by tutaj np. własnie uszczelnie ślinkia czyli jakieś uszczelniacze zaworów czy tłoków i jakie są koszty tego. A odpalanie wygląda tak że im bardziej na - tym dłużej trzeba kręcić a kręcenie wygląda tak jak by chciała odpalić bo kręci dość żwawo ale nie miała paliwa (chyba że jaest ponad -10 to pierwsze dwa trzy razy jest kiepskie to kecenie a potem już bardzo mocno kręci) ale zaworek zwrotny jest zamontowany a przy kręceniu wydobywa się się lekki dymek z rury czyli paliwo ma i czytałem też o wtryskach które leją. i wiadomo przyczyn moze być dużo tylko jak to łatwo posprawdzać alebo od czego zacząć. Czy poprostu na Twoje oko wygląda to tak jak by była słaba kompresja ?
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14 Lut 2010, 21:14   

Stawiam na świece lub powietrze mimo wszystko. Powietrze do zdiagnozowania jest poprzez zamocowanie przezroczystego wężyka paliwowego - zobaczysz bąbelki. Ewentualnie postaw auto na noc tyłem wyżej niż przód (np na wysokim krawężniku) i zobacz czy będzie różnica. Świece również mogłyby wskazywać na problemy, ale przy -10 jakby były spalone (1 lub 2) to byłaby pewnie sieczkarnia pod maską.

Tego oleju ile ci pije?
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
junior07ddz 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Sławek
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 11
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 14 Lut 2010, 21:19   

no właśnie ale gdy będe mocował ten wężyk czy wówczas sam nie zapowietrzę tego układu. Hmm w sumie ciżeko mi jeszcze tak ocenić ale o 0,5 litra na 2500tys kliometrów no własnie to jak byśto zakwalifikował dużo czy jeszcze do przyjęcia ?

[ Dodano: Nie Lut 14, 2010 21:20 ]
no ale jak układ jest zapowietrzony to udziela się to tylko podczas odpalania czy można to zaobserwować w jakiś sposób podczas jazdy ?
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14 Lut 2010, 23:45   

Podczas odpalania się odpowietrza sam o ile to mała nieszczelność. W czasie jazdy raczej tego nie odczujesz. Jeśli założysz nowy wężyk paliwowy musisz odpowietrzyć cały układ. Pól litra na 2500tys. to jeszcze chyba nie tragedia. Jaki olej i czy świeży czy może już "mocz"?
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
cradleoffilth 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Fun
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 113
Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Lut 2010, 23:26   

kamil wolski napisał/a:
Ewentualnie postaw auto na noc tyłem wyżej niż przód (np na wysokim krawężniku) i zobacz czy będzie różnica.


Wtrace sie do tematu... ale mam pytanko... jakie znaczenie ma to ze tyl badz przod bedzie stal wyzej ? W swojej dwuletniej przygodzie z fiescina mialem jedna sytuacje ze nie chciala odpalic po calym dniu stania w nierownym terenie. Teraz juz nie pamietam czy tyl stal wyzej czy przod ale roznica byla calkiem spora. Samochod po wielu roznych nieudanych probach odpalilem na pych i pozniej juz wszystko bylo ok i problem nigdy nie wrocil. Sytuacja ta miala miejsce za granica i nie mialem mozliwosci sprawdzic co jest nie tak. Po przyjezdzie mechanik sprawdzil wszystko i nie znalazl zadnej usterki a fiescina wiecej nie strajkowala.... stad teraz sobie uswiadomilem ze wtedy stala w bardzo nierownym terenie i ze to moze mialo jakis wplyw...
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 15 Lut 2010, 23:54   

Nieszczelność niewielka w układzie paliwowym, plus tyłek niżej niż dziubek, i paliwko ucieka do baku zapowietrzając układ.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
cradleoffilth 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Fun
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 113
Skąd: Kraków
Wysłany: 17 Lut 2010, 22:36   

Czyli byc moze wystarczylo by wtedy podpompowac pompka (znajdujaca sie na filtrze) paliwo i moze by zastartowal... Tak czy inaczej mam nadzieje ze wiedza ta na przyszlosc sie nie bedzie musiala przydac :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Ogłoszenie: Jak powstało życie
Co było, a nie jest zapisane w rejestr!!!
PUCIO Frakcja wielkopolska 6 21 Mar 2010, 23:10
Piter
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - 1.8Diesel / Turbo Diesel
Fordon Tuning mechaniczny 140 30 Lis 2011, 09:21
szczupak
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Diesel - przydatne informacje i zasady użytkowania.
ramses123 Silniki diesla 15 4 Mar 2010, 19:58
Fordon
Brak nowych postów Przyklejony: Plan obsługi samochodu Ford Fiesta - także Diesel
Laskosz Mechanika ogólna 0 4 Lut 2006, 01:17
Laskosz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.