Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:45
[MK6] Temperatura zi,mnego silnika - 1.4 TDCi
Autor Wiadomość
bartikrasnik 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 55
Skąd: lublin
Wysłany: 15 Paź 2009, 12:20   [MK6] Temperatura zi,mnego silnika - 1.4 TDCi

mam pytanie odnośnie pracy silnika zimnego. jestem wychowany na starych gaźnikowcach i nie wiem jak jest w takim silniku coś jak ssanie. teraz po tych opadach odpala mi w miare dobrze max 3S kręcenia po całonocnym staniu samochodu ale mnie martwi to ze słabo się nagrzewa silnik 10min po lublinie i silnik nie do grzany. Obroty silnika sa jak przy włączonej klimatyzacji czyli jakię 30-40obrotów ponad 800 i korki nie pomagają samochód może stać długo na wolnych obrotach i tak temp nie dochodzi do nominalnej to miałem w letnie wieczory i wskazówka stała tak jak stała w tej samej pozycji nawet w lecie w upały przy klimie w korku temp nigdy nie wyszła poza polowe skali(miedzy 60-120)to jest samochód z Włoch może to ma znaczenie. szwagier mówi ze ja to mam zmartwienie ze mi się samochód nie gotuje, a nie chce jeździć na nie dogrzanym silniku. jak trzemam go na obrotach to sie grzeje ładnie, czy w tej wersji nie ma nic takiego jak ssanie?
Ostatnio zmieniony przez trzeci 15 Lut 2010, 08:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 15 Paź 2009, 14:56   

A moze termostat Ci przepuszcza...
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Paź 2009, 16:31   

te silniki w ruchu miejskim jak wiecej stoisz niz jedziesz nigdy sie nie dogrzeja, jak masz watpliwosci to wyjedz na dluzsza trase tak by silnik pracowal przez kilka minyt z predkoscia obrotowa 1800 w gore jak w ciagu 5 minut nie dojdzie do temp 90 stopni to cos nie tak z termostatem
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
seba1983 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: FX
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Sebastian
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 17
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15 Paź 2009, 17:09   

Nie jest tak ze te silniki sie długo nagrzewaja. Przy obecnej pogodzie dokładnie po 2-3 km wskażnik temperatury mam w połowie wyświetlacza, latem jeszcze szybciej to następuje i nie kręce przy tym zimnego silnika powyżej 2 tys. obr/min. ( i zeby nie było płyn chłodniczy mam zalany pod max ). Temperatura nie spada nigdy, cały czas trzyma poziom.
Coś musisz mieć z termostatem.
Albo ja trafiłem na jakis wyjątkowy egzemplarz bo juz sam sie zastanawiam czasami jak słysze ze te silniki sie długo grzeją.
_________________

 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Paź 2009, 17:20   

Z dieslem zawsze tak było, że dłużej się nagrzewał ale jak po dłuższej jeździe jest nadal zimny to na pewno coś nie tak z termostatem.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Paź 2009, 18:35   

seba1983 napisał/a:
Nie jest tak ze te silniki sie długo nagrzewaja. Przy obecnej pogodzie dokładnie po 2-3 km wskażnik temperatury mam w połowie wyświetlacza, latem jeszcze szybciej to następuje i nie kręce przy tym zimnego silnika powyżej 2 tys. obr/min. ( i zeby nie było płyn chłodniczy mam zalany pod max ). Temperatura nie spada nigdy, cały czas trzyma poziom.
Coś musisz mieć z termostatem.
Albo ja trafiłem na jakis wyjątkowy egzemplarz bo juz sam sie zastanawiam czasami jak słysze ze te silniki sie długo grzeją.


Zdecydowanie wyjatek od regoly, :9: u znajomka i u mnie to trzeba conajmniej 4 km przejechac w taka pogode by wskaznik sie ruszyl :strach: ja mam inna pojemnosc ale technicznie te silniki sa taki same :bigok:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
bartikrasnik 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 55
Skąd: lublin
Wysłany: 17 Paź 2009, 11:43   

widocznie coś z termostatem bo długo sie nagrzewa(w trasie dużo szybciej ) ale nawet w lecie szybko się chłodzi na co dzień jeżdżę M-bzy sprinter i tam zostawię go na godzinę i niewiele wskazówka opadnie, a w moim po wczoraj po 1,5h spadła do 20stopni chyba czas na mechanika i wymianę termostatu. a dla przypomnienia NIGDY nie miałem więcej stopni niż 90C nawet w upały.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 17 Paź 2009, 12:24   

Typowe dla diesli - zwłaszcza gdy ma się Common Rail (na niskich obrotach jest podawana 1-2 dawki paliwa zamiast 3) - długo go trzeba trzymać na przyzwoitych obrotach (okolice 2 tysięcy i w górę) i koniecznie pod obciążeniem, żeby w zimie nagrzać silnik...

Co prawda mój silnik to epoka do tyłu w stosunku do CR, ale gdybym go zostawił w zimie na pół godziny na wolnych, to nie założyłbym się z nikim, że by się nagrzał. Z kolei gdybym nim wjechał na autostradę, wrzucił piątkę i jechał 90-100kph (żeby obrotomierz wskazywał 2000-2500 rpm), to skubaniec się nagrzeje w kilka minut :) [a miałem już takie sytuacje, bo dojeżdżałem przez 2 lata na uczelnię odległą o 3-4km A4, więc to nie kwestia przypadku...]
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Matek-Ratownik 


Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 38
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 16
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15 Lut 2010, 03:42   A ja wiem dlaczego....

Dlaczego obroty tak szybko spadają po odpaleniu na zimno ?? Nasze Fiestki mają Elektryczny podgrzewacz paliwa. Zanim paliwo dostanie sie do komory silnika idzie sobie z baku no i jest tam filtrowane, sprężanie no i jest jeszcze dodatkowo podgrzewane przez pompkę przepływową. . Więc te wyzsze obroty to tylko po to zeby zamieszać olej :D :D Paliwo jest cały czas podgrzewane nawet jezeli silnik osiągnął już swoją normalną temp.
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Lut 2010, 21:24   

co ma piernik do wiatraka <???>
Obroty spadaja bo sterownik silnika uznaje ze temperatura silnika jest na tyle wysowa ze nie padnie po odpuszczeniu gazu, to atomatyczne ssanie, w bezynie masz tek samo ssanie to kilka sekund, w zaleznosci oczywiscie od temperatury
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 15 Lut 2010, 21:37   

Przewyższanie obrotów (czyli obroty wyższe niż bieg jałowy) trwa kilkadziesiąt sekund, samo wzbogacanie mieszanki trwa o wiele dłużej,,, tym bardziej że na wolnych silnik bez wzbogacenia będzie pracował równo, będzie miał problemy z wejściem na obroty pod obciążeniem,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.