Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK1] Ustawienie zawieszenia
Autor Wiadomość
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 13 Lut 2010, 23:20   

Głęboka wiedza wynika z Waszych wypowiedzi i spora nauka .

Faktycznie drążek seryjny jest z deka papierowy , a co za tym idzie po szybszej jeździe tylne zawieszenie zyskuje miano zmiennej geometrii .

Praca w poziomie to morderstwo i wtedy drążek musiałby byc grubości ramienia .

Ja zrobiłem tak :

Tuleje stalowo gumowe o zmniejszonej średicy gumy , do tego profil zamknięty ( nie miałęm rury bezszfowej ) i drobnozwojna śruba do nastawiania ( na rzymską się nie zdecydowałem , bo wydawała mi się zbyt filigranowa ) Użyłem śruby i ramienia zrobionych z gałki kierowniczej od renault 5 i drążka od renault .
Zakres regulacji +/- 2,5 cm w stosunku do serii .

Teraz tylko założyć i ustawić podczas testów :|
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 13 Lut 2010, 23:54   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Użyłem śruby i ramienia zrobionych z gałki kierowniczej od renault 5 i drążka od renault .
Niezła rzeźba :yes:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Parch 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14 Lut 2010, 00:15   

Temat sobie czytam z ciekawości i w sumie nie powinienem się wypowiadać, bo goowno się na tym znam, ale mam pytania:

Po co ma mieć ten drążek regulowaną długość? Masz zamiar regulować wysokość tylnego zawieszenia? Szukasz dopiero "swojej" wysokości?

Bo jeśli chcesz sobie obniżyć tył i wiesz o ile, a nie wiesz o ile skrócić drążek, to może sobie na czas ustawiania zrób regulowany, a potem jak już będziesz miał wszystko ustawione i sprawdzone zrób na sztywno. Chodzi mi o to, że skoro jak piszecie konstrukcja jest dosyć słaba przy ostrej jeździe, to takie połączenie śrubowe osłabia ją jeszcze bardziej.

No i jeszcze taka refleksja - skoro jest możliwość wyginania się drążka, to się może okazać, że po wygięciu już śruby nie ruszysz.

Jak napisałem bardzo głupio, to proszę o wyjaśnienie dlaczego źle myślę.
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 14 Lut 2010, 00:21   

Parch, najkrócej: chodzi o to, że po obniżeniu zawieszenia, ten drążek się przesuwa w jedną stronę, a po podniesieniu - w drugą, a ta śruba ma być po to, żeby go przywracać na miejsce po zmianie wysokości zawiasu...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Lut 2010, 00:41   

Parch napisał/a:
Po co ma mieć ten drążek regulowaną długość? Masz zamiar regulować wysokość tylnego zawieszenia? Szukasz dopiero "swojej" wysokości?
Zapewne chodzi o to by po złożeniu do kupy ustawić tak by koła były równo i więcej się od tego nie ruszać,,, łatwiej przez taka regulację niż teoretyczna matematyka i długość która powinno być dobra,,, ale to mnie się tak wydaje, a co Żółwiowi pod skorupą się kotłuje to trudno określić,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:38
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Fordopedia
encyklopedia elementów z jakich składa się MK1
van Mechanika ogólna 1 25 Cze 2013, 12:00
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Wszystko o mk1/2
dane, opisy, porady
Laskosz Mechanika ogólna 2 7 Kwi 2010, 20:54
markos2101
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Dane techniczne silników mk1/2 - benzynowych i diesla
Laskosz Mechanika silnika 1 5 Sty 2007, 11:04
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.