Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Problem z układem chłodzenia.
Autor Wiadomość
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Sty 2010, 13:49   

zmierz kompresję . jeśli puszcza któryś cylinder to tam bedzie mniejsze .
zmierzyłeś krzywiznę bloku przy zakładaniu głowicy ?
były ślady na uszczelce że puściła ?
głównie zawsze lecą między 1a2 albo 3a4 .
Jest jeszcze jedna bestialska metoda poszukiwania takich rzeczy . Wykręca się świece i w korek od zbiorniczka wkłada się starą maszynkę od dętek skręcaną i podłącza kompresor z regulatorem ciśnienia ustawionym na niewielkie ciśnienie . 0,5bara . Po kilku godzinach sprawdza się czy w cylindrze nie stoi woda .
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 19 Sty 2010, 14:18   

Zasadniczo droga , którą proponuje Krzysiu będzie dobra , jeżeli w układzie ponownei są spaliny .

Jeżlei nie - wyjmij chłodnicę i zdejmij korytka ( jeżlei są zdejmowalne ) miałem kiedyś tak że po płukaniu , cały syf zgromadził się w 1/3 wysokości chłodnicy od dołu i efekty były podobne jak u Was . Płukanie wodą nic nie da - jeżeli będzie syf ( tym bardziej jak układ przed płukaniem był zaklejany jakimś specyfikiem do tamowania wycieków ) to woda przeleci przez drożną częśćchłodnicy , a syf pozostanie .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19 Sty 2010, 14:26   

Cytat:
Jeżlei nie - wyjmij chłodnicę i zdejmij korytka ( jeżlei są zdejmowalne ) miałem kiedyś tak że po płukaniu , cały syf zgromadził się w 1/3 wysokości chłodnicy od dołu i efekty były podobne jak u Was . Płukanie wodą nic nie da - jeżeli będzie syf ( tym bardziej jak układ przed płukaniem był zaklejany jakimś specyfikiem do tamowania wycieków ) to woda przeleci przez drożną częśćchłodnicy , a syf pozostanie .


Ale wątpię by takie problemy były spowodowane brakiem drożności w 2/3 chłodnicy, szczególnie w takim temperaturach jak teraz. Nawet gdyby była "sprawna" tylko cześć chłodnicy to przy temp. 0*C czy niższej, raczej powinna sobie poradzić z ciepłą wodą...
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Sty 2010, 21:31   

hm
prosta sprawa . Odpal auto na zimnym łapę na wąż od chłodnicy i dodaj gazu . Jak twardnieje i górny i dolny to masz nieszczelność z cylindrem . sprawdzaj na grubych wężach od chłodnicy .
 
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 19 Sty 2010, 23:12   

Hej mistrzowie! Dzięki za wszystkie rady będziemy powoli wprowadzać je w życie.

Na dzień dzisiejszy sprawa wygląda tak że ściągnąłem drugi raz głowicę. Pojechała jeszcze raz na badanie szczelności. Spuściłem całą wodę z bloku i w miarę możliwości oglądałem tuleje i cały blok silnika. Nic ciekawego nie wypatrzyłem. Odkręciłem jeszcze raz pompę wody. Wszystko raz jeszcze dokładnie sprawdzam żeby być pewnym na 100%.
Za pierwszym razem też było dokładnie :) ale bez jakiegoś laboratoryjnego przyglądania się.
Jutro jeszcze ma przyjechać szlifierz i pomierzyć dokładnie płaszczyznę bloku.
Przez wszystkie węże normalnie szmatę przeciągałem żeby nie było:)
Poskładam wszystko do kupy i zobaczymy jak nic się nie zmieni to musi być pękniety blok nie ma bata.
Pozostaje jeszcze kwestia chłodnicy ale to też jeszcze postaram się jakoś sprawdzić.

diodalodz napisał/a:
Odpal auto na zimnym łapę na wąż od chłodnicy i dodaj gazu . Jak twardnieje i górny i dolny to masz nieszczelność z cylindrem . sprawdzaj na grubych wężach od chłodnicy

Fakt jest faktem że węże robią się twarde jak auto odpala się od zimnego za nim pierwszy raz odkręci się korek. No i czujnik tlenku pokazuje że są spaliny w układzie.
Tylko tak dziwnie się ten czujnik zachowuje . Normalnie jak uszczelka jest walnięta przykłada się czujnik i po 10-15 sekundach płyn zmienia kolor i wszystko jasne.
A tutaj po przyłożeniu czujnika trzeba poczekać 5-7 minut aż auto zaczyna się gotować.
I dopiero wtedy zmienia kolor. Dlatego nie byłem do końca pewny tego pomiaru.
Ale wszystko jednak zaczyna wskazywać na to że blok jest gdzieś walnięty.

A do tego właściciel się przyznał że on tak już jeździ z pół roku i żeby było ciekawiej to jak przyszły mrozu to zamarzła mu woda.
Tak więc cud miód i orzeszki :-)
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Sty 2010, 02:56   

hehe bo te silniki są wredne . jak popatrzysz na układ chłodzenia to jest dziwny , bo ewentualnie zgromadzony gaz ze spalania nie ma się jak wydostać bo tak . Mały obieg włączony z kolektora wraca odrazu na pompę . ponadto termostat jest najwyższym punktem silnika jak i cała głowica .więc jak jest zamknięty gaz zawsze zbiera się pod nim , dlatego silniki się gotują . Co ciekawsze jak już się chwilę pogotują termostat zazwyczaj puszcza i można jeździć tak już cały dzień bez problemu . wywalona uszczelka daje o sobie znać dopiero jak wyjmiesz termostat i wstawisz sobie przeźroczystą rurkę w górny wąż chłodnicy . Wtedy widać cały bałagan .
Obawiam się że gość pokrzywił blok a żeliwo nie wybacza nierówności . Tak jak w głowicach alu można naprawić krzywizny "dopierdalając" głowicę tak w żeliwie pierwsze poddają się szpilki . Sam byłem ofiarą tego procesu gotowania , po tym jak splanowałem powierzchnię bloku podczas remontu aby być super poprawnym . nie przewidziałem że zakład źle wypoziomuje blok przy szlifie i wyszło jak wyszło 3 uszczelki w ciągu 150 tyś :) . Później za radą starszego maga w przeciwnym kierunku źle zeszlifowałem głowicę i miałem i krzywą głowicę i krzywy blok a uszczelka już nie puszczała :)
 
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 20 Sty 2010, 08:41   

No właśnie też mi się tak wydaje oglądając cały układ. Że spaliny nie mają się jak wydostać do zbiorniczka bo wąż główny zbiorniczka wchodzi w połowie chłodnicy i jest dużo niżej od termostatu.
To by tłumaczyło zachowanie czujnika tlenku dlaczego dopiero podczas zagotowania zaczyna pokazywać. Chociaż jest jeszcze mały przewód który idzie z termostatu prosto do zbiorniczka i niby tamtędy też powinny spaliny w razie czego wyłazić.
Ehh masakra z tym autem do tego ma jeszcze zamontowany gaz i z parownika cieknie woda na wszystkie możliwe sposoby.

Wielkie dzięki diodalodz, za pomoc przynajmniej upewniam się w moich przekonaniach i z czystym sumieniem namawiam klienta na wymianę silnika :)
A tym bardziej że nie są one drogie.
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Sty 2010, 10:41   

1) termostat powinien mieć zaworek który przepuszcza gaz a nie przepuszcza płynu - jak takiego nie ma to do bani termostat, jak pamiętam obok czujnika na wentylator jest przewód który odprowadza taki gaz który przeszedł przez termostat,,, (przynajmniej we fieście) i dobrze to działa,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Sty 2010, 17:48   

termostat ma zaworek ale on działa tylko gdy silnik jest unieruchomiony . Odrazu po odpaleniu kula zostaje dociśnięta przez ciśnienie płynu podawane przez pompę wody. Ten silnik nie ma żadnego małego obiegu zbiornik wyrównawczy silnik do puki nie otworzy termostatu . Taka nieudana konstrukcja forda powielana od 30 lat.
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 20 Sty 2010, 18:18   

wymien parownik na inny (niecieknacy) i bedzie dobrze tez miałem taki problem z toledo 1.8 i tak samo mi sie gotował wymienilismy parownik i jak reka odjał
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 9 Lut 2010, 19:31   

Czas odświeżyć trochę temat jako że problem został rozwiązany :)
W ostatnim poście pisałem że namawiam klienta do wymiany silnika ale jednak nic z tego nie wyszło. Jako że już sporo kasy poszło w to co dotychczas zostało zrobione decyzja zapadł: Ratujemy ten silnik.

Ostatecznie silnik wyleciał z auta, cały został rozebrany głowica pojechał do ponownego sprawdzenia szczelności i blok do planowania.
Głowica ponownie okazała się szczelna, a blok nie był aż taki krzywy ale został z planowany.

Po złożeniu wszystkiego okazało się że dalej jest to samo :głowąwmur:
Zdesperowany za radą Fordona założyłem czujnik wentylatora od diesla który załącza się 10 stopni szybciej niż ten z benzyny.

Sprawa została częściowo rozwiązana bo silnik już się nie gotował ale w dalszym ciągu cały układ zachowywał się dziwnie. A zwłaszcza po odpaleniu zimnego silnika pierwszy ciepły robił się wąż górny od chłodnicy i wogóle nie było dobrego obiegu parownik od gazu raz był ciepły raz zimny to samo z ogrzewaniem.
Po całym dniu nagrzewania studzenia okazało się że do tego zaczęło ubywać płynu z układu.
Chwila poszukiwań i okazało się że zagubiony płyn znajdował się po siedzeniem pasażera.
Diagnoza walnięta nagrzewnica.
Po wywaleniu całej konsoli i wyjęciu nagrzewnicy okazało się że po prostu zamarzła bo była rozsadzona.
Jak auto stało na dworze w oczekiwaniu aż silnik wróci od szlifierza zamarzła w niej woda. Dziwne bo węże były z niej zdjęte i powinna wylecieć jednak tak się nie stało.

Nawet mnie to nie zdenerwowało bo już przyzwyczaiłem się że escort stawia się na każdym kroku :-) od ponad miesiąca. Generalnie problemem było to że znowu powiększyły się koszty i następny dzień pracy za free.
Po zamontowaniu nagrzewnicy odpalam auto i jakież było moje zdziwienie jak auto nagrzewał się a górny wąż chłodnicy był zimny do momentu aż otworzył się termostat.

Jak się potem okazało to był dobry zwiastun bo wszystko wróciło do normy. Silnik normalnie zaczął się nagrzewać wentylator się włączał i wszystko jest ok.

Po rozcięciu starej nagrzewnicy okazało się że była do połowy zaklejona takim jakby lakiem. Mogą to być pozostałości po jakimś środku do uszczelniania układów chłodzenia.

Tak więc wygląda na to że na małym obiegu kiedy termostat jest jeszcze zamknięty pompa pcha płyn najpierw przez nagrzewnicę.
A ta była zatkana i wszystko się rypało dlatego najpierw robił się ciepły górny wąż od chłodnicy.
Co więcej tak jak wcześniej pisałem płukałem nagrzewnice chyba ze trzy razy.
Woda z węża pod ciśnieniem przelatywał przez nią bez problemu.
Ale pompa wody już nie dawała widocznie rady przepchnąć przez nią płynu.

Na koniec jeszcze cały dzień suszenia dywanu który wypił ze 4 litry płynu chłodniczego i auto jak nówka ehhh... :)
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Lut 2010, 19:36   

anjko napisał/a:
Tak więc wygląda na to że na małym obiegu kiedy termostat jest jeszcze zamknięty pompa pcha płyn najpierw przez nagrzewnicę.
No nie do końca tak jest, jak pamiętam obieg wody w bloku jest właśnie przez nagrzewnicę głównie,,, więc w sumie i dobrze piszesz, zauważ ze np. mk3 gdzie jest elektrycznie sterowane ogrzewanie nie ma zwykłego zaworu ON-OFF tylko jak nagrzewnica ma być wyłączona to przepływ płynu jest wtedy przez zawór...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 9 Lut 2010, 19:50   

JoeMix napisał/a:
anjko napisał/a:
Tak więc wygląda na to że na małym obiegu kiedy termostat jest jeszcze zamknięty pompa pcha płyn najpierw przez nagrzewnicę.
No nie do końca tak jest, jak pamiętam obieg wody w bloku jest właśnie przez nagrzewnicę głównie,,, więc w sumie i dobrze piszesz, zauważ ze np. mk3 gdzie jest elektrycznie sterowane ogrzewanie nie ma zwykłego zaworu ON-OFF tylko jak nagrzewnica ma być wyłączona to przepływ płynu jest wtedy przez zawór...


No to jak nie do końca? Właśnie potwierdziłeś to co napisałem. Jeśli idzie o zawór to chyba miałeś na myśli mk4. I to tez dowodzi że nieważne czy przez nagrzewnice czy przez zawór z wyłączeniem nagrzewnicy obieg musi być bo inaczej jest lipa :)
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Lut 2010, 02:02   

no ale przecież był obieg przez parownik . chyba że podłączyli go w szereg a nie równolegle . Mk3 przecież nie ma zaworka nie ?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Gotowanie z Żółwiem czyli co w układzie chłodzenia piszczy
Żółwik Tuptuś Mechanika ogólna 2 28 Gru 2004, 20:45
Żółwik Tuptuś
Brak nowych postów problem z układem chłodzenia
ślady płynu chłodniczego po wewnętrznej stronie maski
Hubert95 Mechanika ogólna 2 12 Sie 2019, 12:09
pewniaczek
Brak nowych postów [MK3] Problem z układem chłodzenia? 1.8D
n0n1ck Mechanika 2 20 Maj 2010, 22:30
n0n1ck
Brak nowych postów problem z układem chłodzenia w MK5
josephineb Elektryka 2 27 Cze 2008, 21:17
Gość
Brak nowych postów [MK4] Problem z układem chłodzenia ?
Pyra20 Mechanika 11 8 Lis 2009, 15:28
Pyra20


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.