Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:44 |
[MK3] Znika ogrzewanie po 15km 1.8D |
Autor |
Wiadomość |
falconus [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Sty 2010, 19:48 [MK3] Znika ogrzewanie po 15km 1.8D
|
|
|
Witam wszystkich
Mam następujący problem:
tej zimy od początku gdy przyszły mrozy ogrzewanie dziwnie się zachowuje.
Zaczyna fajnie grzać już po 2km ale po 10km czasem 15km zaczyna lecieć zimne powietrze(albo prawie zimne)
Byłem u mechanika i odpowietrzali mi układ oraz dolali pół litra płynu.
Problem się nie zmienił.
Myślałem że mam zapowietrzony bo w tamtym roku wszystko było ok, ale wczesną wiosną poszedł mi wąż od dołu podłączeniowy do chłodnicy, przejechałem prawie bez płynu jakieś 20km z przerwami (wskazówka prawie cały czas była na czerwonym) naprawiłem to po tygodniu (wymieniłem wąż) weszło mi 5 litrów płynu(wtedy nic nie odpowietrzałem nie wiedziałem o takim zabiegu)
proszę o jakieś sugestie bo mechanik mówił że odpowietrzał układ i teraz nie wiem czy może być jeszcze inny powód takiego zachowania grzania.
Jeżeli autko postoi ze dwie godzinki (może krócej) to wszystko wraca do normy. |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Sty 2010, 19:51
|
|
|
Moja teoria, zapowietrza się bo puszcza uszczelka pod głowicą. Płynu nie wcina ? |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
falconus [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Sty 2010, 20:11
|
|
|
Dziękuję za szybki odzew.
Nad płynem się sam zastanawiałem czy mi nie wcina bo tak po przejechaniu 1000km zawsze jakby w zbiorniczku troszkę mniej, dwa razy dolewałem (przez 7000 km) po 2 centymetry ale takie same zmiany (1cm -2 cm) są na zimnym i gorącym.
Więc nie wiem jak to ugryźć
bo trochę płynu ubyło przez te 7000km ale to chyba nie za dużo(może jakieś pół litra do litra)
te cm to wysokość słupa cieczy w zbiorniczku pomiędzy (min a maks)
jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie(jestem zielony w mechanice ) |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Sty 2010, 20:19
|
|
|
falconus napisał/a: | trochę płynu ubyło przez te 7000km ale to chyba nie za dużo(może jakieś pół litra do litra) |
To trochę mało na walniętą uszczelkę pod głowicą. Gdybyś musiał tyle dolać na 70km to wtedy sprawa jasna by była. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
falconus [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Sty 2010, 21:47
|
|
|
Myślałem że te ubytki płynu to po prostu to że po uzupełnieniu wtedy tych 5 litrów nie wszędzie się dostał płyn i częściowo się tam dostaje stąd troszkę ubywa ze zbiorniczka.
No albo ta nieszczęsna uszczelka.
Dzięki za uświadomienie mnie bo myślałem też o tej uszczelce.
Jutro spróbuję jakimś sposobem z forum odpowietrzyć układ.
Myślałem że jak Panowie mechanicy to zrobią to już będzie cacy, ale widocznie się myliłem, chyba że to nie jest zapowietrzony układ a mechanicy go dobrze odpowietrzyli.
aha i jeszcze jedna rzecz jaką zauważyłem(ale to już od dłuższego czasu)
jak auto wyłączę (po tych przykładowych 10km) to w układzie coś bulgocze i się przelewa, słychać to dosyć wyraźnie z fotela kierowcy, jak wyjdę też ale słabiej. |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Sty 2010, 21:54
|
|
|
Sprawdź jeszcze czy masz szczelny korek, musi być ciśnienie w układzie aby wszystko było OK. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 17 Sty 2010, 22:01
|
|
|
falconus napisał/a: | troszkę ubywa ze zbiorniczka
jak auto wyłączę (po tych przykładowych 10km) to w układzie coś bulgocze i się przelewa, słychać to dosyć wyraźnie z fotela kierowcy, jak wyjdę też ale słabiej. | no to całkiem możliwe że uszczelka pod głowicą podziękowała za współpracę i odpowietrzanie guzik da |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Sty 2010, 22:06
|
|
|
bidżej napisał/a: | falconus napisał/a:
troszkę ubywa ze zbiorniczka
jak auto wyłączę (po tych przykładowych 10km) to w układzie coś bulgocze i się przelewa, słychać to dosyć wyraźnie z fotela kierowcy, jak wyjdę też ale słabiej.
no to całkiem możliwe że uszczelka pod głowicą podziękowała za współpracę i odpowietrzanie guzik da |
Też mi na to wygląda z objawów ale powinien wtedy pić więcej płynu.
Tym bardziej, że pisał że go przygrzał kiedyś. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
falconus [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Sty 2010, 22:21
|
|
|
przygrzałem go jakieś 7000 km temu(maks 8000) a dolane było łącznie od tego czasu (okolice początek kwietnia 2009) łącznie niecałe 2 litry płynu( może półtora)
Wtedy przejechałem prawie bez chłodzenia bo płynu tylko resztki były około 20 km w ponad godzinę(przerwy robiłem co ~4 km po małe 10 minut) |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 17 Sty 2010, 22:24
|
|
|
jak bulgocze to moze byc własnie uszczelka uszkodzona ale warto poszukac nieszczelnosci na łaczeniach przewodow gumowych |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
falconus [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Sty 2010, 23:12
|
|
|
MARIUSZ.B napisał/a: | Sprawdź jeszcze czy masz szczelny korek, musi być ciśnienie w układzie aby wszystko było OK. |
Myślę że jest szczelny ponieważ jak już silnik był zimny to wczoraj odkręciłem korek by dolać powyżej maksimum(troszkę powyżej) bo było pośrodku pomiędzy maks i min(myślałem że to coś pomoże) i odkręcając ten korek usłyszałem syk powietrza i zabulgotanie (pół sekundy) (tak jak by bąble powietrza uciekały) czyli korek powinien być w miarę szczelny, przewody też są o wiele twardsze na ciepłym silniku niż na zimnym czyli ciśnienie sporo wzrasta.
Jeszcze jedno pytanie.
Czy w tych przewodach gumowych powinien być płyn czy nie?
bo w tym głównym grubym nie mam płynu(ten przewód ma taką małą zakrętkę na śrubokręt ale palcami też można to odkręcić) on jest na wysokości góry chłodnicy. |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18 Sty 2010, 11:17
|
|
|
falconus napisał/a: | bo w tym głównym grubym nie mam płynu(ten przewód ma taką małą zakrętkę na śrubokręt ale palcami też można to odkręcić) on jest na wysokości góry chłodnicy. |
Powinien być a zakrętka to odpowietrznik. Dzięki niej pozbywamy się powietrza a "nalewamy" płynu. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
bimladentoja [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Sty 2010, 23:23
|
|
|
poluzuj wąz jak najbliżej nagrzewnicy w komorze silnika i odpowietrz nagrzewnicę w tej chwili grzeje ci tylko na obrotach w dolnym zakresie nie,niestety powietrze zbiera się w najwyższym punkcie a takim jest nagrzewnica zrób to na odpalonym silniku od strony wylotowej nagrzewnicy,powodzenia |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 19 Sty 2010, 23:54
|
|
|
bimladentoja napisał/a: | poluzuj wąz jak najbliżej nagrzewnicy w komorze silnika i odpowietrz nagrzewnicę w tej chwili grzeje ci tylko na obrotach w dolnym zakresie nie,niestety powietrze zbiera się w najwyższym punkcie a takim jest nagrzewnica zrób to na odpalonym silniku od strony wylotowej nagrzewnicy,powodzenia |
a) Fiesta potrafi się zazwyczaj odpowietrzyć sama,
b) Wystarczy odpowietrzyć auto poprzez zbiorniczek wyrównawczy - to on jest najwyżej mimo wszystko raczej,
c) W dieslu, dodatkowo jest odpowietrznik na wężu termostat->chłodnica.
Wydaje mi się że jeśli układ sprawny, to nie trzeba takich cyrków odstawiać. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
falconus [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Sty 2010, 11:54
|
|
|
Witam i przepraszam za dwudniową absencję
Dzisiaj biorąc jeden przykład z forum poszedłem odpowietrzać układ.
najpierw odkręciłem zbiorniczek(tam gdzie się wlewa) odpaliłem auto, jak już się trochę zagrzało odkręciłem tę małą śrubkę na wężu pomiędzy chłodnicą(górne łączenie) a silnikiem i jak pisze kolega post wyżej czujnikiem temperatury.
po jakiś kilku następnych minutach z tego otworka zaczął wyciekać płyn(dałem mu małą minutkę i zakręciłem) zauważyłem że w zbiorniczku ubyło płynu więc dolałem(mały litr) zobaczę co będzie się działo po tych zabiegach.
Aha i rzeczywiści tak jak kolega MARIUSZ.B kilka wpisów wyżej ta moja zakrętka zbiorniczka jednak nie jest do końca szczelna. Bo dzisiaj po tych moich zabiegach gdy wyłączyłem silnik podszedłem do zbiorniczka i słyszałem syczenie powietrza(jak by uciekało ) odkręciłem nakrętkę poszedł krótki syk powietrza i cisza. Dokręciłem mocno tym razem i zobaczymy.
Jeszcze raz bardzo dziękuję wszystkim za zainteresowanie.
napiszę co i jak gdy przejadę nim dłuższą trasę. |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 20 Sty 2010, 12:25
|
|
|
Cytat: | po jakiś kilku następnych minutach z tego otworka zaczął wyciekać płyn(dałem mu małą minutkę i zakręciłem) zauważyłem że w zbiorniczku ubyło płynu więc dolałem(mały litr) zobaczę co będzie się działo po tych zabiegach. |
Czyli był zapowietrzony za termostatem ewidentnie. U mnie od razu leci płyn stamtąd. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
falconus [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Sty 2010, 11:19
|
|
|
Witam koledzy
Dziękuję będę wiedział że płyn z tamtąd ma zaraz wypływać(nie wiedziałem o tym)
Pierwsza jazda dłuższa (20km) zaliczona i grzało cały czas, dodatkowo co zauważyłem to temperatura silnika jak by była trochę niższa niż przedtem.
pozdrawiam i wszystkim dziękuję |
|
|
|
|
|