Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Wada fabryczna Zetec-ów
Autor Wiadomość
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 13 Sty 2010, 14:47   Wada fabryczna Zetec-ów

Wiec tak sprawa wygląda następująco. Pracując w warsztacie już ze 4 razy spotkałem się taką usterką zawsze dotyczyła ona silnika 1.8 lub 2.0 Zetec oczywiście.

Chodzi o to że kiedy odpalamy zimny silnik odpala on bez problemu po czym gaśnie chyba że przytrzymamy go na gazie. Jeśli nie to od razu zdycha.
Kiedy próbujemy ponownie odpalić silnik kręci jak "młynek" czyli dokładnie tak jak by się zerwał rozrząd. Ale nic bardziej mylnego :)
Kręcimy dalej gaz wciśnięty do dechy i po chwili silnik zaczyna zaskakiwać aż w końcu odpali. Ale dalej trzeba trzymać go na gazie bo inaczej padnie. Silnik chodzi kulawo jak by na dwa, trzy gary. I tak z pół minuty po czym wszystko ustaje auto śmiga aż miło do następnego ranka.

Generalnie na chłopski rozum wygląda to tak jak by po odpaleniu zimnego silnika, kiedy olej jest najgęstszy ciśnienie oleju było na tyle wysokie, że poprzez popychacze uchyla nam zawory a co za tym idzie tracimy ciśnienie sprężania i silnik gaśnie.

Są to tylko moje przypuszczenia bo nigdy nie dociągnąłem tematu do końca bo klient jak słyszy ściąganie głowicy i może to a może tamto to wiadomo wymięka, a zwłaszcza że da się z tym żyć bo występuje to tylko rano.

Generalnie zacząłem kiedyś drążyć temat i znalazłem gdzieś taką informacje że jest to wada fabryczna tych silników i ford usuwał to na gwarancji w modelach w których się to ujawniło w trakcie jej trwania. Ale jak widać nie wszystkie modele się na to załapały.

Chodziło o któryś kanał olejowy w głowicy który traci przepustowość a co za tym idzie przy gęstym oleju zwiększa się jego ciśnienie "rozkłada" popychacze i uchyla zawory.

I to jest cała informacja jaką znalazłem bez większych konkretów.
I z tąd moje pytanie czy spotkał się ktoś z takim problemem i może jakoś go rozwiązał :)

Dodam jeszcze że w różnych modelach różnie sie to objawia. W niektórych występuje to codziennie bez względu na porę roku czyli temp. W niektórych tylko zimą.
A w moim mondeo np jest tak że jak auto postoi 3 dni nie odpalane to tak właśnie się dzieje i nie ma znaczenia czy lato czy zima. Da się bez problemu z tym żyć ale trochę to denerwujące (zwłaszcza dla mechanika) Po rozgrzaniu silnik chodzi jak zegareczek prawie go nie słychać normalne osiągi zero zużycia oleju.

Zastanawiałem się też czy wina nie leży np po stronie sprężyn zaworowych. Że po latach sie wyklepują i robią się za słabe żeby utrzymać zawór zamknięty przy dużym ciśnieniu oleju. Ale skoro występowało to kiedy auta te były jeszcze na gwarancji to raczej mało prawdopodobne....
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)
 
 
 
polansky 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 37
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 78
Skąd: Kraków
Wysłany: 13 Sty 2010, 15:22   

Mój tata miał problemy z popychaczami w swoim mondeo mk1. Silnik 1.6 też z hydraulicznymi popychaczami.

Problem objawiał się podobnie jak opisujesz. Jak tylko robiło się chłodniej na polku to pierwsze poranne odpalenie niby wszystko ok - dojazd do pierwszej krzyżówki i wysprzęglenie - silnik zaczyna się dusić, spadać z obrotów, palić jakby na 2 gary, aż w końcu gaśnie i nawet dodawanie gazu nie były w stanie utrzymać go na obrotach.

Po ponownym odpaleniu sytuacja już się nie powtarza aż do następnego poranka. Tata popodmieniał pod maską chyba wszystko co można było podmienić, aż w końcu stwierdził, że to pozostaje tylko kwestia hydrauliki popychaczy, że pod wpływem gęstego oleju "zawieszają" się zawory.

A problem rozwiązał robiąc coś, na wieść o czym większość mechaników puka się w czoło. Mianowicie przy najbliższej wymianie oleju (przy ponad 170tyś.km) przeszedł z fordowskiego półsyntetyka 10W40 na fullsyntetyk forda 5W30 albo 0W30 (już nie pamiętam, ale w każdym bądź razie pełny syntetyk).

Problem nie ujawnił się już ponownie przez ponad kolejne 4 lata eksploatacji auta, a silnik wbrew opinii mechaniorów nie rozszczelnił się, a wręcz przeciwnie jak na półsyntetyku coś tam łykał oleum tak po zmianie przestał w ogóle wymagać dolewek między wymianami - przy przebiegu 235tyś.km mondeo znalazło nowego właściciela i z tego co wiem to nadal nie ma on problemu z hydrauliką.
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano :)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 :fox:
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 13 Sty 2010, 16:49   

wtpie aby tarcil cisnienie oleju czy tam kompresje, predzej go zalewa ;)
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 13 Sty 2010, 19:24   

ja tak czasem mam ale bardzo rzadko, też wydaje mi się że to wina popychaczy i też mam zamiar zalaż full syntetyk.

ale spotkałem sie też z traceniem iskry rano w kilku ziutkach :)
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 13 Sty 2010, 23:44   

Daras84 napisał/a:
wtpie aby tarcil cisnienie oleju czy tam kompresje, predzej go zalewa ;)


Nie traci ciśnienia oleju tylko jest ono na tyle duże że uchyla zawory. Co za tym idzie silnik traci ciśnienie sprężania. Nie ma to nic wspólnego z zalewaniem. Po tym jak silnik zgaśnie jak kręcę rozrusznikiem to silnik kręci tak jak byś świece wykręcił. Dlatego jestem pewien że traci ciśnienie sprężania.

Laskosz napisał/a:
ja tak czasem mam ale bardzo rzadko, też wydaje mi się że to wina popychaczy i też mam zamiar zalaż full syntetyk.

Właśnie też myślałem nad przejściem na fullsyntetyka ale puki nie zdarza sie to za każdym razem to odpuściłem.

Zaś co do samej iskry to w przypadkach o krórych piszę na pewno iskra była.
Tak jak pisałem wyżej znamienne jest to że po zgaśnięciu silnik kręci jak by był bez świec.
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Sty 2010, 01:01   

anjko napisał/a:
że uchyla zawory

hehe to możesz być dumny bo masz drożne kanały w głowicy :)
 
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 14 Sty 2010, 01:12   

hmmm ciekawa teoria, tym bardziej ze u mnie w 1.8 zdarzało sie cos podobnego... zalany syntetykiem 5w, ale natomiast jak jezdziłem 1.6 na mineralnym bylo ok... Ale nie wydaje mi sie aby to bylo az takie cisnienie, aby zawory uchylało..
anjko napisał/a:
że po zgaśnięciu silnik kręci jak by był bez świec.
a co do tego to nigdy mi sie nei zdarzyło krecił akurat zawsze normalnie, ale z tym gasnieciem i tak jakby chodził na 3 gary to fakt zdarzyło mi sie to, ale ja sadziem ze to wina bardziej lezy po stronie przepływki, przepustnicy, komputera lub swiec lub czegos z tego zakresu, bo własnei miałem wrazenie ze go zalewa, albo jedna z swiec kuleje... ale potwierdzam ze na zimny czesto zdarzała sie własnie taka dolegliwosc, a jak juz troche pochodził to wszystko jak w zegarku :)
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 14 Sty 2010, 21:52   

u mnie niedawno było tak że auto kompreche miało dobrą a nie odpaliło az aku zdechł :) to było rano, a wieczorem wszedłem w mk1
zakręciłem rozrusznikiem i chodziła :) mi sie zdaje ze czasem gubi iskrę :)
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
krzysieks_mc 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 135
Skąd: Białystok
Wysłany: 20 Sty 2010, 00:20   

U mnie problem przedstawia się podobnie. Jak z rana odpale i sobie cyka na wolnych obrotach aż się nagrzeje trochę to jest ok, ale jak chwile po odpaleniu dodam gazu np. do 2200obr/min to schodząc z obrotów zaczyna kuleć, falować aż zgaśnie. Ale podczas ponownego kręcenia kręci normalnie, zapali i już chodzi ok. Niewiem o co chodzi, ale robie teraz kapitalke i przejdę na syntetyk i jeśli to nie pomoże to już sam niewiem
 
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 20 Sty 2010, 08:27   

Problem o którym mowa objawia się głównie tym że po zgaśnięciu silnika nie można go od razu odpalić bo kręci jak bez świec.

Natomiast jeśli idzie o taki problem:
krzysieks_mc napisał/a:
U mnie problem przedstawia się podobnie. Jak z rana odpale i sobie cyka na wolnych obrotach aż się nagrzeje trochę to jest ok, ale jak chwile po odpaleniu dodam gazu np. do 2200obr/min to schodząc z obrotów zaczyna kuleć, falować aż zgaśnie.

U mnie było identycznie. Winny okazał się przewód podciśnieniowy który idzie od zaworka na grodzi do tego pudełka od napowietrzania spalin (te cudne rurki w kolektorze). Poprostu był urwany. I na zimnym silniku ciągnął tam lewe powietrze.
I każda próba ruszenia od razu po odpaleniu zimnego silnika kończyła się zgaśnięciem.

Sprawdź u siebie jak to wygląda jeśli wogóle masz to ustrojstwo od napowietrzania spalin bo nie wszystkie zeteki to miały.
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)
 
 
 
Carnival TDi
[Usunięty]

Wysłany: 20 Sty 2010, 11:48   

No jeśli wam nie domyka zaworów to chyba tłoki powinny powiedzieć zaworóm dzień dobry i wtedy powinien być problem
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 20 Sty 2010, 17:05   

ja tez miałem taki przypadek w lato ciepło na warsztacie 20 pare stopni silnik kreci jak gupi ale nie odpala escort 1.6 z gazem i tak jest cały czas
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ - przepływka z Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8
TomeX500 Tuning mechaniczny 4 12 Lip 2011, 08:55
PumaRST


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.