Zegary , kontrolki |
Autor |
Wiadomość |
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 11 Kwi 2007, 17:10
|
|
|
thomasg napisał/a: | no i się zesrało, cały czas świeci 'poducha' , kable opisałem , zegary bez przedniej szybki siedzą w kokpicie . | Bo zapewne poducha jest zamieniona z kontrolką od świec - Ty masz diesla, to akurat to może nie pasować. w mk3 jest też na odwrót. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
thomasg
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 47 Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 79 Skąd: Jastrzębie Z
|
Wysłany: 11 Kwi 2007, 18:32
|
|
|
wszystko już działczy bez zarzutu , oświetlenie a bardziej jego przeróbka musi kilka dni poczekać bo jestem w trakcie szukania nowej roboty i brak czasa ;-)
jak spisałem kable przy kostkach tak zamieszczam coby ktos mógł sobie sprawdzić czy ma już gotową instalkę lub znależć jakies różnice jeśli są.
____kostka niebieska
1) zielony /czarny pasek
2) zielony /żółty pasek
3) -----
4) czarny /czerwony pasek
5) czarny /pomarańczowy pasek
6) czarny /zielony pasek + kropka
7) niebieski /czarny pasek
8 2x biały /czarny pasek
9) czarny
10) czarny /zielony pasek
11) -----
12) -----
----- kostka biała
1) pomarańczowy /niebieski pasek
2) różowy /biały pasek
3) czarny
4) 2x czarny /czerw. pasek
5) czarny /niebieski pasek
6) biały /czerwony pasek
7) biały /czerw. pasek + 3 kropki
8 czarny
9) biały /zielony pasek
10) -----
11) -----
12) fioletowy
dziś zaczęła trochę skakać rano linka , po ponownym rozebraniu czyli wyciągnięciu całkowitym zegarów, następnie wyciągnięciu linki na zewnątrz w kier. silnika odpiąłem ją od skrzyni (plastikowa nakrętka prosta do odkręcenia reką). Zanim poskładałem to wlałem w nią kilka kropel oleju i wyczyściłem z zewnątrz po czym zauważyłem na niej znaczniki ( gdzie ma być gródż, gdzie ściana za zegarami - paski na pancerzu) .Zakładanie zacząłem od dobrego osadzenia na niej tegoż plastiku przeklętego dalej całość do zegarów i kostki dopiero potem linka do skrzyni.Prędkościomierz chula teraz jak dziki. Ale w to że trafiłem na zegarki z Dieselka nie moge do tej pory uwierzyć bat , gość sam nie wiedział co ma . |
_________________ "Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Fofka sprzedana |
Ostatnio zmieniony przez thomasg 25 Lip 2008, 15:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Rafal1504 [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Kwi 2007, 13:43
|
|
|
Kostka niebieska
3) kontrolka od otwartych drzwi i klapy bagażnika
8 to sygnałowy do obrotka
9) masa obrotka
Kostka biała
10) niski poziom płynu spryskiwacza
11) rezerwa paliwa
Test kontrolek Od rezerwy paliwa i płynu spryskiwacza zrobię za pomocą układu kupionego na alegro, który po podaniu sygnału rozłącza obwód masy kontrolek po czasie (można go ustalić u sprzedawcy ja zamówiłem 4 sekundy)
http://www.allegro.pl/ite...mpa_paliwa.html
czujnik poziomu płynu spryskiwacza kupiłem od opla astry za 24 zł który podepne do obwodu masy kontrolki (pływak załącza styki które podają masę na kontrolkę)
Za kontrolkę paliwa zabiorę się później (muszę wymyślić układ który po nastaniu odpowiedniej wartości rezystancji ze wskażnika paliwa będzie podawał masę na kontrolke od rezerwy) może ma ktoś jakiś pomysł
[ Dodano: Czw Kwi 12, 2007 12:45 ]
Myślę że nie ma zegarów do diesla i benzyny jak wcześniej pisałem są uniwersalne i pasują do wszystkich silników |
|
|
|
|
thomasg
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 47 Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 79 Skąd: Jastrzębie Z
|
Wysłany: 12 Kwi 2007, 13:52
|
|
|
Rafal1504 napisał/a: | Myślę że nie ma zegarów do diesla i benzyny jak wcześniej pisałem są uniwersalne i pasują do wszystkich silników |
hmm też tak myślę tylko ten obrotek daje mi do myślenia, żadnych pzreróbek , kalibracji itp a łon działczy jakby był stąd
na styk nr 3 ma byc masa czy + ;-) , nogawica jestem z elektryki |
_________________ "Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Fofka sprzedana |
|
|
|
|
Rafal1504 [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Kwi 2007, 14:02
|
|
|
Normalnie podaje sie minus i kontrolka działa po przekręceniu kluczyka ja oddzieliłem plus z tej kontrolki i podałem go na stałe (plus i minus wziąłem z wiązki która idzie do oświetlenia kabiny w lewym słupku wchodzi do komory gdzie jest licznik 3 przewody + chyba pomarańczowy z jakimś paskiem może białym a minus czarny z paskiem nie pamiętam jakim tam są dwa minusowe czarne musisz dobrze zobaczyć który bo jeden jest masa od otwierania drzwi a drugi to stała masa i kontrolka świeciłaby cały czas) i kontrolka mi działa nawet po wyciągnięciu kluczyka moje ulepszenie
liczniki są takie same a impulsy wysyła komputer i to komputer przelicza impulsy (komputer w dieslu jest inny niż w bezynie) tak żeby obrotek chodził prawidłowo, w mk3 były problemy bo co silnik to inne wskazania a w mk4 nie ma tego problemu |
|
|
|
|
thomasg
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 47 Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 79 Skąd: Jastrzębie Z
|
Wysłany: 12 Kwi 2007, 15:32
|
|
|
będzie trzeba to przemyśleć bo wolałbym te dodatkowe kable puścić z oryginalną wiązką i jak najmniej ciąć i rzeżbić na ścieżkach zegarów, pooglądam jeszcze jak sprawa tych 'cycków' w drzwiach i ich przystosowania. W sumie to ta kontrolka byłaby w 3 drzwiowej Fieście jedynie do bagażnika potrzebna ale skoro dałoby się i to i to to czemu nie. |
_________________ "Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Fofka sprzedana |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 13 Kwi 2007, 21:17
|
|
|
thomasg, jak masz piszczek to z niego wez sygnal o niedomknieciu drzwi/klapy/maski.
pozdro |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
thomasg
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 47 Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 79 Skąd: Jastrzębie Z
|
Wysłany: 14 Kwi 2007, 06:25
|
|
|
odyniec, piszczek bierze sygnał też z tych przydługich "cycków" bo jak lekko przymkne ( nie zamknę) to działa więc bez ich przerobki się nie obejdzie ;-) |
_________________ "Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Fofka sprzedana |
|
|
|
|
Rafal1504 [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Kwi 2007, 09:50
|
|
|
Dziś bawiłem się z tymi wyłącznikami, przyszlifowałem je odpowiednio i wszystko działa, gdy zamkną się tylko na raz kontrolka się pali gdy są domknięte gaśnie, trochę trzeba cierpliwości kilka razy przymierzałem i szlifowałem ale efekt końcowy super, jeszcze się zastanawiam czy zostawić to jak mam teraz czy zrobić jak fabrycznie (kontrolka działa tylko po przekręceniu zapłonu), jak się zajmne kontrolką od płynu spryskiwacza to się zastanowię jedno rozbieranie deski
[ Dodano: Sob Kwi 14, 2007 08:51 ]
u mnie piszczek działa tylko przy drzwiach kierowcy
[ Dodano: Pon Kwi 16, 2007 17:18 ]
jestem na etapie układu testującego kontrolki rezerwy paliwa oraz płynu spryskiwacza, załączają się po przekręceniu kluczyka na 4 sekundy, teraz czekam na pływak zbiorniczka spryskiwacza, kontrolkę otwarcia drzwi zrobiłem tak jak jest fabrycznie, z tym że musiałem dać diodę na przewodzie minusowym (przy lampce w podsufitce) bo po wyłączeniu zapłonu kontrolka świeciła gdy były zamknięte wszystkie dzwi (obwód 12V zamykał się przez żarówkę i pojawiał się na żarówce w liczniku) teraz kontrolka działa po przekeceniu kluczyka i otwartych drzwiach. |
|
|
|
|
pawel9999
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 07 Paź 2009 Posty: 8 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 13 Sty 2010, 09:57
|
|
|
witam
mam taki problem: włożyłem licznik do mojej fiesty z obrotomierzem (standardowo miałem bez). Licznik jest z identycznego modelu (ten sam rocznik, silnik) i niestety po włączeniu zapłonu nie świeci kontrolka airbagu (w nowym liczniku jest ona dokładnie w tym samym miejscu co w starym)
Gdzie może być przyczyna że nie świeci, może trzeba zresetować komputer ? |
|
|
|
|
Bit1
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37 Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 13 Sty 2010, 10:02
|
|
|
pawel9999 napisał/a: | witam
mam taki problem: włożyłem licznik do mojej fiesty z obrotomierzem (standardowo miałem bez). Licznik jest z identycznego modelu (ten sam rocznik, silnik) i niestety po włączeniu zapłonu nie świeci kontrolka airbagu (w nowym liczniku jest ona dokładnie w tym samym miejscu co w starym)
Gdzie może być przyczyna że nie świeci, może trzeba zresetować komputer ? |
Zacznij od sprawdzenia czy żarówka jest nie przepalona. |
_________________
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 |
|
|
|
|
|