Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Nieudaczni mechanicy, problem z gaźnikiem i zapalaniem
Autor Wiadomość
nightmoon90 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 24
Skąd: Murzynowo
Wysłany: 29 Gru 2009, 13:47   [MK3] Nieudaczni mechanicy, problem z gaźnikiem i zapalaniem

Witam, od dłuższego czasu miałem problem z moją rakietą motor 1.1 na gaźniku, fiesta oczywiście.

Jakieś 2 tygodnie przed świętami, przestała mi zapalać nie szło jej zapalić kręcąc rozrusznikiem w żaden sposób, natomiast jak się ją pchnęło we 2 albo zaciągnęło paliła bez żadnych problemów, chwileczka i już działała. Wcześniej miałem problemy z nią tego typu, że gasła przed skrzyżowaniami i rondami gdy się wyrzucało na luz (bieg jałowy)

Jak już wspomniałem, dałem ją na warsztat no i 2 dni przed świętami odebrałem zaczęli mi ściemniać, że coś z elektryką było nie tak i w ogóle, powymieniali mi elementy takie jak czujnik wału itp. i dodali, że zauważyli, że jak się wstrzyknie paliwa w gaźnik ze strzykawki to zapala bez problemu ale wg. nich coś było nie tak z elektryką, także za naprawę zawołali 201,90zł.

Najzabawniejsze było to, że u nich odpalił bez problemu wróciłem do domu i przed domem zostawiłem auto, żeby się wychłodziło i żebym zobaczył czy naprawili no i tu zaczął się problem auto nie odpaliło (mniemam, że przed odbiorem wstrzyknęli mi w gaźnik trochę paliwa, żeby zapaliła...), popchaliśmy auto i zapaliło bez problemu wstawiłem do garażu bo chciałem zobaczyć z rana co się stanie również nie odpaliło.

Więc wziąłem sprawy w swoje ręce z kuzynem i zaczęliśmy grzebać.
1. odczepiłem wąż od paliwa i dmuchałem w gaźnik za choinkę nie szło, potem rozkręciliśmy pompę tą przy gaźniku mechaniczną przeczyściliśmy ją i przedmuchałem gaźnik, mniemam, że się zapchał, bo po tych czynnościach dopiero go przedmuchałem.
2. Następnie na gaźniku jest taka czarna plastikowa czapeczka a pod nią taki zaworek jak w kole w rowerze, no i on tam był na chama dokręcony, trochę go poluzowałem może z 90 stopni nie więcej i auto pali normalnie. (dołączam fotografię)

Najlepsze jest to, że jak im postawiłem auto znów bo uznali gwarancję to mi powiedzieli, że to co zrobiłem nie ma nic do rzeczy, że auto pali i w tym nie było problemu bo oni sprawdzali swoimi "magicznymi aparaturami" i wszystko było ok z ciśnieniem itd.

Ja chciał bym się dowiedzieć od czego jest ten element zaznaczony na zdjęci, do czego on służy bo oni w warsztacie mydlą mi oczy, że to jest tylko do sprawdzania ciśnienia i że powinno być dokręcone. Ale jeśli to jest dokręcone to auto nie pali : (

Mam jeszcze teraz problem z tym, że ono do połowy gazu jest zrywne a potem się przymula na chwile i znów to samo ale to jest niebezpieczne na skrzyżowaniach bo lubi się mulić i nie wiem czy za dużo paliwa ma teraz czy co...

Ja chcę tylko wiedzieć do czego służy element zaznaczony na zdjęciu, bardzo proszę o pomoc.



Kod:
Na przyszłość proszę pamiętać o tagowaniu tematów
- trzeci
Ostatnio zmieniony przez trzeci 29 Gru 2009, 13:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Gru 2009, 14:30   

:9: to NIE jest gaźnik,,,

[ Dodano: Wto Gru 29, 2009 14:33 ]
nightmoon90 napisał/a:
chcę tylko wiedzieć do czego służy element zaznaczony na zdjęciu,
Pod kapturkiem jest zaworek do podłączenia przyrządu i zmierzenia wartości ciśnienia tłoczonego paliwa,,,

[ Dodano: Wto Gru 29, 2009 14:42 ]
nightmoon90 napisał/a:
1. odczepiłem wąż od paliwa i dmuchałem w gaźnik za choinkę nie szło, (...) gaźnik, mniemam, że się zapchał, bo po tych czynnościach dopiero go przedmuchałem.
Z racji iż masz wtrysk jednopunktowy a nie gaźnik to mogłeś sobie dmuchać do bólu zawór (wtryskiwacz) powinien być zamknięty,,, otwiera go komputer w zależności od wielu czynnikóe mniędzu innymi tego jak głeboko jest naciśnięty pedał gazu wiele razy w ciągu sekundy na krótkie chwile czasu - w ten sposób dawkując paliwo. Jeśli teraz możesz dmuchnąć w przewód paliwowy i masz przejście jak w dyszy w gaźniku - gratulacje - rozwaliłeś wtryskiwacz.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
Ostatnio zmieniony przez JoeMix 29 Gru 2009, 14:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 29 Gru 2009, 14:43   

to nie jest gaźnik tylko monowtrysk, standardowy dla silników HCS w MK3.5
widzę że jesteście nieźli czarodzieje jak tam znaleźliście mechaniczną pompkę paliwa :yyy: a od tych "mechaników" od siedmiu boleści trzymałbym się z daleka.

kapturek pełni funkcje czysto ochronne dla zaworka do pomiaru ciśnienia paliwa, więc jego odkręcenie raczej nie miało nic wspólnego z odpaleniem. co do przygasania na skrzyżowaniach polecam reanimacje CPP i krokowca (a raczej siłownika przepustnicy biegu jałowego), co i jak znajdziesz w tematach przyklejonych w mechanice. poza tym wartoby zmajstrować testerek wg www.fiesta.abla.piwko.pl i zczytać z komputera ewentualne błędy.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Gru 2009, 14:51   Re: Nieudaczni mechanicy, problem z gaźnikiem i zapalaniem

bidżej ja jeszcze nie skończyłem,,, old

nightmoon90 napisał/a:
potem rozkręciliśmy pompę tą przy gaźniku mechaniczną przeczyściliśmy ją
Z racji tego co wyżej to mechaniczna pompka nie ma racji bytu przy wtryskiwaczu który widać na obrazku,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
nightmoon90 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 24
Skąd: Murzynowo
Wysłany: 29 Gru 2009, 15:18   

No to ja już nic nie rozumiem, jeśli chodzi o to, że rozwaliłem wtryskiwacz to dmuchając w niego to chyba nie mogło się stać, ponieważ ciśnienie z przewodu paliwowego jest o wiele większe morał z tego taki, że widocznie skręciłem źle ten element po lewej stronie mocowany na 4 śruby, w środku, którego znajduje się takie coś z jednej i drugiej strony jest sprężyna a na końcu tej mniejszej taka jakby metalowa zatyczka (widocznie złą stroną ją wsadziłem):



co to za element? Taka membranka jak by tłoczyła mechanicznie paliwo widocznie odwrotnie wsadziłem taką metalową rzecz, dobrze wiedzieć, że nie powinno być można dmuchać.

To co może być przyczyną? Jeśli zakręcę ten zaworek za cholerę nie da się odpalić auta, jeśli go delikatnie poluzuję odpala bez problemu. Paradoks jakiś czy co?
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 29 Gru 2009, 15:22   

z opisu to regulator ciśnienia paliwa, zdjęcie nic mi nie mówi bo nigdy tego nie rozbierałem :)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
nightmoon90 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 24
Skąd: Murzynowo
Wysłany: 29 Gru 2009, 15:38   

Czyli co? Auto pali mi teraz bo dostaje na starcie "lewe" paliwo bo ten regulator ciśnienia paliwa jest źle złożony?

Gaz mi teraz działa na takiej zasadzie od 0-50% wciśnięcia auto jest strasznie zrywne i działa bez zastrzeżeń.
50-100% przymula się na 3 sekundy po czym odczuwamy nagły wzrost mocy i obrotów oczywiście i wszystko jest ok
To dzieje się na każdym biegu dlatego napisałem, że przy ruszaniu bywa problematyczne i niebezpieczne, bo można go zamulić i ktoś mnie walnie.

Dalej mnie dziwi to, że jak odkręcę ten zaworek to auto pali, a jak jest zakręcone to nie, przecież przy odkręconym benzyna nie ma jak się dostać do wewnątrz, chyba, że jestem w błędzie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.