Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:44 |
[MK3] 1.8D Dziwnie odpala |
Autor |
Wiadomość |
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 20 Gru 2009, 15:27
|
|
|
jest regulacja ale samemu sie nie bierz
jak masz jakiegos mechanika od pomp to niech Ci wyreguluje |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
bodziobsz [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Gru 2009, 15:33
|
|
|
ale tylko chciałem dawkę trochę zmniejszyć, bo naprawde wkurza mnie to troche. Bo buciora ma niezłego, na starcie idzie lepiej jak moja bunia 150Km.
A jeździ moja żona nią i taka moc jest nie potrzebna jej. |
|
|
|
|
adik_zory [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Gru 2009, 14:03
|
|
|
Witam chciałbym się przypiąć do tego tematu, ponieważ mam podobny problem. Z tą różnicą że fiestka mi odpala za pierwszym razem ale bardzo ciężko, też nie na wszystkie gary (Zależy od temp. bo gdy jest np. -9 stopni to odpali mi na pierwszy kop lecz po 10 sek. kręcenia i nie łapie na wszystkie, dopiero kiedy jest odpalona to po 5sek. już dochodzi do siebie i jest git. w skrócie mówiąc im więcej stopni na minusie tym czas każdej czynności się wydłuża), Jeszcze dodam że 4-5 dni temu w ogóle mi nie odpaliła bo bateria była za słaba, ale baterie kupiłem nową 72Ah. Tak samo przy rozruchu (kiedy już odpali i zaczyna do siebie dochodzić) leci mi taki biało niebieskawy dym. po tym kolorze wnioskuje że, łapie mi w pewnym momencie powietrza do paliwa. Ale teraz jest kolejne pytanie gdzie i dlaczego?? Bo wszystkie przewody pod maską wymieniłem tzn. przewód paliwowy do filtra i z filtra do pompy wtryskowej, założyłem zaworek zwrotny, wymieniłem także przewody zwrotne z wtrysków te gumowe co idą z powrotem do pompy wtryskowej, i wymieniłem także filtr paliwa. Także wszystkie przewody pod maską wymieniłem. Co Koledzy radzicie ??
PS. Kiedy Fieścinka jest ciepła pali za pierwszym kopytem idealnie, jak nowe auto. Nic nie przerywa, na wszystkie gary, no dosłownie cud miód. |
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 21 Gru 2009, 15:36
|
|
|
pozwolę sobie zacytować :
[b]1. Bo jest zima
2. silnik ten nie lubi zimy [/b]
3. jest zapowietrzony układ paliwowy - przez noc się zapowietrza a pompa paliwa w fordzie ma problemy aby szybko "zaciągnąć paliwo" zpowrotem - i trzeba długo kręcić
4. macie słabą kompresję na tłokach - poniżej 30
5. lejecie szajsowate paliwo - choć akurat ciężko znaleźć nie szajsowate
6. nie grzeją świece, jedna, dwie, wszystkie lub grzeją ale nie prawidłowo
7. jest słaby aku i choć kręci to nie daję silnego "strzała elektryczności"
8. przerywa, ciężko chodzi rozrusznik
9. macie stare filtry: paliwa, powietrza
10. bo jest zima.
Silniki forda zwłaszcza te pierwotniaki nie lubią zimna, mają problemy z rozruchem. Ich konstrukcja juz po prostu taka jest i trzeba się z tym pogodzić. Czytałem nawet o tym w auto świecie Drogi kolego nie piłuj auta jak nie odpala, daj mu się ogrzać jak tylko tem będzie większa i problemy an 95 % ustaną. Nie jesteś sam z tym problemem. Moja fifi od kiedy wskazuwka termomentra spadła poniżej - 10 powiedziała że nie jeździ i trudno Dzis mi juz nawet aku padł więc muszę podładować a aku 8 miesięcy więc te morozy daja naszym autkom w kość ! |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 21 Gru 2009, 16:56
|
|
|
adik_zory napisał/a: | Witam chciałbym się przypiąć do tego tematu, ponieważ mam podobny problem. Z tą różnicą że fiestka mi odpala za pierwszym razem ale bardzo ciężko, też nie na wszystkie gary (Zależy od temp. bo gdy jest np. -9 stopni to odpali mi na pierwszy kop lecz po 10 sek. kręcenia i nie łapie na wszystkie, dopiero kiedy jest odpalona to po 5sek. już dochodzi do siebie i jest git. w skrócie mówiąc im więcej stopni na minusie tym czas każdej czynności się wydłuża), Jeszcze dodam że 4-5 dni temu w ogóle mi nie odpaliła bo bateria była za słaba, ale baterie kupiłem nową 72Ah. Tak samo przy rozruchu (kiedy już odpali i zaczyna do siebie dochodzić) leci mi taki biało niebieskawy dym. po tym kolorze wnioskuje że, łapie mi w pewnym momencie powietrza do paliwa. Ale teraz jest kolejne pytanie gdzie i dlaczego?? Bo wszystkie przewody pod maską wymieniłem tzn. przewód paliwowy do filtra i z filtra do pompy wtryskowej, założyłem zaworek zwrotny, wymieniłem także przewody zwrotne z wtrysków te gumowe co idą z powrotem do pompy wtryskowej, i wymieniłem także filtr paliwa. Także wszystkie przewody pod maską wymieniłem. Co Koledzy radzicie ??
PS. Kiedy Fieścinka jest ciepła pali za pierwszym kopytem idealnie, jak nowe auto. Nic nie przerywa, na wszystkie gary, no dosłownie cud miód. |
Moja rada - olej temat. Odpala? Odpala, więc jeździj. Przy czym jeśli jest zimno, potrzymaj ją na rozruszniku jeszcze chwilę jak już zaskoczy. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
bodziobsz [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Gru 2009, 15:57
|
|
|
Panowie a powiedźcie mi po co jest ta śruba co na obrazku zaznaczyłem?
Bo silnik ogólnie strasznie mi klepał na wolnych i po gazowaniu. Kumpel mi ją trochę wykręcił (tą na imbus) i przestała klepać. Teraz bardzo ładnie pracuje. Tylko nie wiem co zrobił (nie chce mi powiedzieć) mówki będzie dobrze.
|
|
|
|
|
adik_zory [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Gru 2009, 20:07
|
|
|
Kolego Ramses123 ja sobie pozwolę odpowiedzieć na Twoje odpowiedzi )
to że układ paliwowy się zapowietrza to wiem z tym że w temacie zaznaczałem że wymieniłem akumulator na nowy, wszystkie filtry też są nowe a kompresja jest dobra , świeczki też dałem dobre co prawda używane ale na 100% dobre. No nic oleje to sobie ważne że mi pali za pierwszym razem na dużych mrozach, co prawda nie tak jak powinna ale jednak za pierwszym |
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 22 Gru 2009, 21:25
|
|
|
a dzisiaj przy +2 moja Fifi zapaliła jak złoto , jednak jakośc paliwa w Polsce jest denna nie ważne jaka stacja, i tak lejemy w większości wode do baku ;/;/ |
|
|
|
|
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 22 Gru 2009, 23:30
|
|
|
no panowie ale na pytanie bodziobsz nikt nie zna odpowiedzi:>? bo mnie zaciekawilo:P
moja dzisiaj przy -3 odpalila za pierwszym kreceniem:) po 5-8sek ale przy -12 odmowila posluszenstwa i musialem zostac w domu... |
|
|
|
|
bodziobsz [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Gru 2009, 08:44
|
|
|
No moja dzisiaj tez bdb odpaliła ale u nas 6 na plusie było A jak -12 to musiałem farelkę na silnik położyć z ciepłym powietrzem na okolo 20min i problemu z odpaleniem też nie miałem. I teraz nie wiem co jest bo w sumie to świece nagrzało wtryski i pompe i ładnie odpaliła. Jak sprawdzałem to na świece prąd normalnie idzie. Po przekręceniu kluczyka pojawia się napięcie 9,8V i idzie do 11V aż pyka przekaźnik. Nie wiem czy dobrze. |
|
|
|
|
adik_zory [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Gru 2009, 16:37
|
|
|
no ja przy -10 nie mam problemu tylko zaciekawia mnie to przerywanie i łapanie powietrza przy rozruchu ale to szczegół zepsuje się to będę myślał .
Co do tego zdjęcia:
Przypadkiem to nie jest dawka paliwa ?? (ale nie jestem pewien na 100%). Jutro się spytam mechanika i jak mi odpowie co to jest to dam cynk |
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 26 Gru 2009, 20:25
|
|
|
Siema !
Słuchajcie koledzy, takie pytanie
Dzisiaj było +4 rano jak jechałem. Zimowe paliwo wlane, filtr nowy, podgrzewacz wyrzucony, plastikowe przewody gumowymi zastąpione. Świece grzeją, akumulator prawie nowy. No i sprawa wygląda tak:
Grzeje dwa razy. Przekręcam dalej i ... silnik kręci, tak jakby łapał ale nie zapala. Silnik drga, trzęsie się ale nie pali. Tak jakby nie miał czego złapać żeby zapalić ... Więc słuchajcie, co to może być ?? Czy to normalne zachowanie dla tego silnika kiedy zimno ?? |
|
|
|
|
Vinci
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Wrz 2008 Posty: 53 Skąd: DąbrowaGórnicza
|
Wysłany: 27 Gru 2009, 00:56
|
|
|
ja mam tak samo jak kolega wyzej i tez niewiem co to moze byc |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 27 Gru 2009, 00:59
|
|
|
Normalne raczej nie. Powyżej 0*C mój odpala jak latem. Cyk, łapie obroty prawidłowe i chodzi równo i spokojnie. Zaraz po odpaleniu, reaguje na gaz? |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 27 Gru 2009, 09:32
|
|
|
tak reaguje na gaz zaraz po odpaleniu, ładnie wchodzi na obroty. |
|
|
|
|
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27 Gru 2009, 10:00
|
|
|
moim zdaniem jak nie lapie od razu na jakis gar to albo slaba kompresja albo swieca padnieta ew. dziala ale slabo grzeje...
a zagrzej 2 razy przekrec kluczyk trzeci raz i zacznij krecic w trakcie grzania (tak 2-3 sek po przekreceniu)
mi tak odpala o niebo lepiej |
|
|
|
|
FUTURA
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 1 Skąd: OPOLSKIE
|
Wysłany: 27 Gru 2009, 10:26
|
|
|
portier napisał/a: | moim zdaniem jak nie lapie od razu na jakis gar to albo slaba kompresja albo swieca padnieta ew. dziala ale slabo grzeje...
a zagrzej 2 razy przekrec kluczyk trzeci raz i zacznij krecic w trakcie grzania (tak 2-3 sek po przekreceniu)
mi tak odpala o niebo lepiej |
zgodzę się z PORTIEREM ja podgrzewam swój traktorek dwa razy i czekam do momentu gdy przekażnik przestaje podawać prąd na świece , nie odpalam gdy zgaśnie mi kontrolka od świec ale czekam kilkanaście sekund aż usłyszę specyficzny odgłos przekażnika,który się rozłącza,nie martw się świecom nic się nie stanie |
_________________ NIC NIE DZIEJE SIĘ BEZ PRZYCZYNY... |
|
|
|
|
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27 Gru 2009, 18:38
|
|
|
no ale ja odpalam W TRAKCIE 3 grzania a nie po 3 grzaniu:) |
|
|
|
|
adik_zory [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Gru 2009, 09:06
|
|
|
ja tez mam takie dziwne kręcenie, ale powyżej -2 już jest w porządku powiedziano mi że podobno może być źle ustawiony zapłon, ale zostawię to tak jak jest a nierówną pracę zimnego silnika rozwiązałem była to takie pierdoła jakich mało miałem ustawione za niskie obroty minimalne powiększenie rozwiązało problem
Ja swojego rano też grzeje 3 razy i pali za pierwszym co prawda troszkę kręci ale pali za pierwszym |
|
|
|
|
bodziobsz [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Gru 2009, 09:16
|
|
|
adik_zory a jak tam o tą śrubę pytałeś co na zdjęciu zaznaczyłem?
I znacie może jakiegoś pompiarza w okolicach Olkusza? Nie wiem co mam już robić ale fiesta pali mi koło 10-11l ropy :yyy: przy czym ma kopa niezłego. |
|
|
|
|
|