Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
21 Cze 2014, 22:42
Szumiące / wyjące łożysko: alternatora czy...... pompy wody?
Autor Wiadomość
scyzor 

Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Festival
Silnik: 0.9/35KM
Wiek: 54
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13 Gru 2009, 14:25   Szumiące / wyjące łożysko: alternatora czy...... pompy wody?

Witam.
Szumi mi (na mój słuch) łożysko od alternatora. Ale być może - od "trzeciego" koła. Tylko od czego ono jest? Pompa wody? Słyszałem że w Fiestach pompa wody jest na zębatkach...?
Więc pytam szanownych fachowców: czy ma ktoś może na zbyciu alternator (może być z uwalonym regulatorem napięcia) ewentualnie jakie parametry ma łożysko od tego "trzeciego" koła? I czy łatwo je wymienić samemu?

Z góry dzięki :)

P.S. Chciałem dorzucić fotki ale cosik nie mogę... :9:
_________________
Stajnia: Ford Probe 2,2 GT; Ford Probe 2,0; Kawasaki GPZ 600R :)
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 13 Gru 2009, 17:57   

Zdejmij pasek i zakręć pompą wody i alternatorem żeby zobaczyć co szumi , później rób zakupy .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Gru 2009, 20:29   

Trzecie koło to właśnie pompa wody, jest z ego co pamiętam nienaprawialna - kosztuje około stówy,,, Zrób tak jak Żółwik Tuptuś gada,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
scyzor 

Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Festival
Silnik: 0.9/35KM
Wiek: 54
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14 Gru 2009, 18:02   

Hmmm.... racja racja - dzięki :)
A powiedzcie mi czy nowa pompa kosztuje 100 czy używka :?:

A - już wiem co mi się pomyliło z ta pompą na wewnętrznych zębatkach: pompa paliwa :!: :fox: :hahaha:
_________________
Stajnia: Ford Probe 2,2 GT; Ford Probe 2,0; Kawasaki GPZ 600R :)
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 14 Gru 2009, 18:29   

http://moto.allegro.pl/it..._9_1_1_1_3.html
Na ten przykład.. Chociaż to 4max :P
http://katalog.fota.pl/Ka...x?GenArtNr=1260



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Gru 2009, 20:43   

scyzor napisał/a:
A powiedzcie mi czy nowa pompa kosztuje 100 czy używka :?:
Pisze że kosztuje stówę bo jakieś 7 lat temu tyle dałem w Łodzi za nowa :P

[ Dodano: Pon Gru 14, 2009 20:44 ]
scyzor napisał/a:
A - już wiem co mi się pomyliło z ta pompą na wewnętrznych zębatkach: pompa paliwa :!: :fox: :hahaha:
Nie,,, pompa paliwa jest przeponowa i jest zasilana krzywką na rozrządzie,,, pompa oleju jest chyba zębata
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
scyzor 

Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Festival
Silnik: 0.9/35KM
Wiek: 54
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 15 Gru 2009, 08:44   

DziDzia napisał/a:
http://moto.allegro.pl/it..._9_1_1_1_3.html


Ale czy to na pewno TA pompa :?: =>

POMPA MA ZOSTOSOWANIE W SAMOCHODACH :

MARKA MODEL SILNIK ROK
FORD ESCORT III 1.1 OD 80-85
FORD FIESTA I 0.9 76-83
FORD FIESTA I 1.1 76-83
FORD FIESTA I 1.3 77-83
FORD FIESTA I 1.6 XR2 81-83
FORD FIESTA II 1.0 83-89
FORD FIESTA II 1.1 86-89
FORD ORION II 1.3 85-90

Pytam ponieważ mam '85 i silnik 0,9... :P


Zdjąłem wczoraj pasek... pokręciłem... posłuchałem... niestety bez wniosków :(
Chyba za cicho mi jeszcze szumi ;-| :twisted:

Jak opisywała użytkująca Fiestę małżonka kiedyś coś wyło, ja osobiście słyszałem szum, ale wczoraj było dużo ciszej i dlatego ręczna metoda pewnie niewiele dała :sad:

No nic - poczekam aż stan pacjenata się pogorszy :V:
_________________
Stajnia: Ford Probe 2,2 GT; Ford Probe 2,0; Kawasaki GPZ 600R :)
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 15 Gru 2009, 09:43   

scyzor napisał/a:
Pytam ponieważ mam '85 i silnik 0,9... :P

935, 057, 1117 - powinno być to samo. Porównaj sobie wzrokowo, czy tak samo wyglądają, albo zdemontuj swoją i pójdź do sklepu :fox:
Ja w 935 i 1117 w mk1 mam takie same.



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 15 Gru 2009, 15:48   

DziDzia napisał/a:
scyzor napisał/a:
Pytam ponieważ mam '85 i silnik 0,9... :P

935, 057, 1117 - powinno być to samo.
Jest to samo, 935 i 957 to inny zapis w dowodzie rejestracyjnym :)

Zdejmij pasek złap za kółko pompy i zobacz czy ma luzy - jak siedzi sztywno to powinno być dobrze,,, to samo z alternatorem złap za wiatrak i zobzacz czy można tylko kręcić czy jeszcze się rusza w któręś stronę,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
scyzor 

Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Festival
Silnik: 0.9/35KM
Wiek: 54
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 15 Gru 2009, 20:42   

No tak :głowąwmur: mechanik ze mnie jak z koziej... :tyłek: :V: :V:
Dzięki i pozdro :)
_________________
Stajnia: Ford Probe 2,2 GT; Ford Probe 2,0; Kawasaki GPZ 600R :)
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Gru 2009, 13:47   

JoeMix napisał/a:
kółko pompy i zobacz czy ma luzy - jak siedzi sztywno to powinno być dobrze

to jest dobra droga. Luzy na pompie dają rytmiczne stuki tak jak za wczesny zapłon szczególnie przy niewielkich obrotach do 2 tyś .
 
 
 
scyzor 

Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Festival
Silnik: 0.9/35KM
Wiek: 54
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 16 Gru 2009, 21:25   

diodalodz napisał/a:
Luzy na pompie dają rytmiczne stuki tak jak za wczesny zapłon szczególnie przy niewielkich obrotach do 2 tyś .

Z tego wniosek że to jednak... alternator. Stuków nie było ;)
_________________
Stajnia: Ford Probe 2,2 GT; Ford Probe 2,0; Kawasaki GPZ 600R :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Brak nowych postów [MK5] 1.3 - Czy koło pompy wody mogło porwac pasek wielorowk
pmu Mechanika ogólna 6 29 Sie 2013, 21:55
pmu
Brak nowych postów Łożysko pompy wspomagania
otol Mechanika silnika 1 24 Cze 2015, 22:43
ravenpoz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.