Przesunięty przez: van 21 Cze 2014, 22:42 |
Szumiące / wyjące łożysko: alternatora czy...... pompy wody? |
Autor |
Wiadomość |
scyzor
Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Festival
Silnik: 0.9/35KM
Wiek: 54 Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 18 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 13 Gru 2009, 14:25 Szumiące / wyjące łożysko: alternatora czy...... pompy wody?
|
|
|
Witam.
Szumi mi (na mój słuch) łożysko od alternatora. Ale być może - od "trzeciego" koła. Tylko od czego ono jest? Pompa wody? Słyszałem że w Fiestach pompa wody jest na zębatkach...?
Więc pytam szanownych fachowców: czy ma ktoś może na zbyciu alternator (może być z uwalonym regulatorem napięcia) ewentualnie jakie parametry ma łożysko od tego "trzeciego" koła? I czy łatwo je wymienić samemu?
Z góry dzięki
P.S. Chciałem dorzucić fotki ale cosik nie mogę... |
_________________ Stajnia: Ford Probe 2,2 GT; Ford Probe 2,0; Kawasaki GPZ 600R
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 13 Gru 2009, 17:57
|
|
|
Zdejmij pasek i zakręć pompą wody i alternatorem żeby zobaczyć co szumi , później rób zakupy . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Gru 2009, 20:29
|
|
|
Trzecie koło to właśnie pompa wody, jest z ego co pamiętam nienaprawialna - kosztuje około stówy,,, Zrób tak jak Żółwik Tuptuś gada,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
scyzor
Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Festival
Silnik: 0.9/35KM
Wiek: 54 Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 18 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 14 Gru 2009, 18:02
|
|
|
Hmmm.... racja racja - dzięki
A powiedzcie mi czy nowa pompa kosztuje 100 czy używka
A - już wiem co mi się pomyliło z ta pompą na wewnętrznych zębatkach: pompa paliwa |
_________________ Stajnia: Ford Probe 2,2 GT; Ford Probe 2,0; Kawasaki GPZ 600R
|
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Gru 2009, 20:43
|
|
|
scyzor napisał/a: | A powiedzcie mi czy nowa pompa kosztuje 100 czy używka | Pisze że kosztuje stówę bo jakieś 7 lat temu tyle dałem w Łodzi za nowa
[ Dodano: Pon Gru 14, 2009 20:44 ]
scyzor napisał/a: | A - już wiem co mi się pomyliło z ta pompą na wewnętrznych zębatkach: pompa paliwa | Nie,,, pompa paliwa jest przeponowa i jest zasilana krzywką na rozrządzie,,, pompa oleju jest chyba zębata |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
scyzor
Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Festival
Silnik: 0.9/35KM
Wiek: 54 Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 18 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 15 Gru 2009, 08:44
|
|
|
DziDzia napisał/a: | http://moto.allegro.pl/it..._9_1_1_1_3.html |
Ale czy to na pewno TA pompa =>
POMPA MA ZOSTOSOWANIE W SAMOCHODACH :
MARKA MODEL SILNIK ROK
FORD ESCORT III 1.1 OD 80-85
FORD FIESTA I 0.9 76-83
FORD FIESTA I 1.1 76-83
FORD FIESTA I 1.3 77-83
FORD FIESTA I 1.6 XR2 81-83
FORD FIESTA II 1.0 83-89
FORD FIESTA II 1.1 86-89
FORD ORION II 1.3 85-90
Pytam ponieważ mam '85 i silnik 0,9...
Zdjąłem wczoraj pasek... pokręciłem... posłuchałem... niestety bez wniosków :(
Chyba za cicho mi jeszcze szumi
Jak opisywała użytkująca Fiestę małżonka kiedyś coś wyło, ja osobiście słyszałem szum, ale wczoraj było dużo ciszej i dlatego ręczna metoda pewnie niewiele dała
No nic - poczekam aż stan pacjenata się pogorszy |
_________________ Stajnia: Ford Probe 2,2 GT; Ford Probe 2,0; Kawasaki GPZ 600R
|
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Gru 2009, 15:48
|
|
|
DziDzia napisał/a: | scyzor napisał/a: | Pytam ponieważ mam '85 i silnik 0,9... |
935, 057, 1117 - powinno być to samo. | Jest to samo, 935 i 957 to inny zapis w dowodzie rejestracyjnym
Zdejmij pasek złap za kółko pompy i zobacz czy ma luzy - jak siedzi sztywno to powinno być dobrze,,, to samo z alternatorem złap za wiatrak i zobzacz czy można tylko kręcić czy jeszcze się rusza w któręś stronę,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
scyzor
Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Festival
Silnik: 0.9/35KM
Wiek: 54 Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 18 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 15 Gru 2009, 20:42
|
|
|
No tak mechanik ze mnie jak z koziej...
Dzięki i pozdro |
_________________ Stajnia: Ford Probe 2,2 GT; Ford Probe 2,0; Kawasaki GPZ 600R
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 13:47
|
|
|
JoeMix napisał/a: | kółko pompy i zobacz czy ma luzy - jak siedzi sztywno to powinno być dobrze |
to jest dobra droga. Luzy na pompie dają rytmiczne stuki tak jak za wczesny zapłon szczególnie przy niewielkich obrotach do 2 tyś . |
|
|
|
|
scyzor
Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Festival
Silnik: 0.9/35KM
Wiek: 54 Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 18 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 21:25
|
|
|
diodalodz napisał/a: | Luzy na pompie dają rytmiczne stuki tak jak za wczesny zapłon szczególnie przy niewielkich obrotach do 2 tyś . |
Z tego wniosek że to jednak... alternator. Stuków nie było |
_________________ Stajnia: Ford Probe 2,2 GT; Ford Probe 2,0; Kawasaki GPZ 600R
|
|
|
|
|
|