Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
21 Cze 2014, 22:42
Syczące hamulce?
Autor Wiadomość
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 7 Gru 2009, 23:35   Syczące hamulce?

Witam.

Dzisiaj zasłyszałem w swym aucie nowy dziwny dźwięk. Mianowicie po odpaleniu silnika coś zaczyna syczeć. Przestaje syczeć, gdy nawet lekko dotknę pedału hamulca. Niestety z braku kogoś do pomocy nie udało mi się przyjrzeć temu od strony silnika, a poza tym silnik i tak zagłusza to syczenie. Dobrze słyszalne jest wewnątrz auta. Przy wyłączonym silniku i załączonym zapłonie nic nie syczy, natomiast po zgaszeniu silnika, dźwięk ten powoli (ok. 1-2 sek.) się miękko wycisza. Nie jest to gwałtowne ucięcie dźwięku :) Jeszcze nie wiem czy to jest z tym związane, ale powyżej 60-70km/h coś zaczyna świszczeć. Tutaj naciśnięcie hamulca nie ucisza tego dźwięku.
Macie jakiś pomysł co to może być? Albo chociaż od czego zacząć szukanie? Nie znajdę się nagle w sytuacji, że np. nie mogę zatrzymać auta?
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Gru 2009, 23:37   

Dziurawe serwo :|
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 7 Gru 2009, 23:56   

Na pewno? Bo mój dawca części poszedł dzisiaj do krainy równych dróg i niekończącej się benzyny...

Edit: jeszcze mi się przypomniało, że po naciśnięciu hamulca spadają lekko obroty, ale nigdy się temu nie przyglądałem, więc nie wiem, czy zawsze tak było, czy od jakiegoś czasu dopiero.
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Gru 2009, 01:34   

Może nie od razu serwo, może tylko przewód. Trza popatrzeć.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Gru 2009, 07:57   

blood_brother2 napisał/a:
po naciśnięciu hamulca spadają lekko obroty, ale nigdy się temu nie przyglądałem
Norma - nic złego

Zdejmij wąż z serva i zatkaj szczelnie jakąś dziurą - jak syczenie ust api to albo przepuszcza servo (pedał nie stał się twardszy?) albo na tym łączeniu co włośnie rozłączyłeś - jak będzie syczeć dalej to jednak wąż, albo jego łączenie z kolektorem.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 8 Gru 2009, 13:55   

a może masz pneumatyczne hamulce i dlatego ci syczy. hi hi.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 8 Gru 2009, 17:40   

jak słychać w aucie to serwo :) mi w ten sam sposób padło (jakby co to u Dzidzi leży serwo z pompą :) oddam po cenie zakupu :) )

co do syczenia przy prędkości to może wiatr przez uszczelki?
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 8 Gru 2009, 18:12   

Laskosz napisał/a:
jakby co to u Dzidzi leży serwo z pompą

Jakie serwo :rotfl: :?: hehe



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 8 Gru 2009, 19:26   

Dopiero jutro będę miał czas, żeby zbadać, gdzie jest nieszczelność, ale rozumiem Laskosz, że skoro słychać w aucie, to już mogę szukać serwa na wymianę?
Jeszcze pytanie, jak długo mogę z tym jeździć? Wiem, że im krócej tym lepiej, ale czy tydzień, czy dwa przeżyje?
Poza tym mnie dzisiaj oświeciło, że mogło to wszystko już dłużej trwać, bo nie słychać tego syczenia powyżej 1500 obrótów, a poniżej tej wartości silnik nie pracował przed wymianą linki od gazu, która zaszła w piątek.

Co do świszczenia to już sam nie wiem, dzisiaj np. nic nie świszczało :|
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 8 Gru 2009, 19:32   

syczenie to najlepiej słychać jak sie zgasi auto po jeździe tak jak napisałeś syczy 1-2sek ale z czasem będzie dłużej :)

u mnie objawy co do silnika to wyższe obroty biegu jałowego ale mam EFI

szukać serwa nie musisz bo jak pisałem leży u Dzidzi co kupił dla mnie na allegro i z nim możesz sprawe dograć bo ja mu kase wiszę :)
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 8 Gru 2009, 20:04   

No to jutro jeszcze dla pewności sprawdzę i w razie czego wiem gdzie uderzać :)

A jeszcze przy okazji. Da się jakoś sprawdzić skuteczność pompy hamulcowej? Czy to jest na zasadzie, albo działa, albo nie. Pytam, bo mam drugą pompę, być może w lepszym stanie i zastanawiam się, czy nie wymienić jej przy okazji serwa.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Gru 2009, 20:54   

Jedziesz około 50km/h i deptasz ostro w hamulec - jak 4 koła się zatrzymają to jest dobrze.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 8 Gru 2009, 20:57   

Z pompami jest tak, że nie mogą mieć żadnych wżerów od środka. Jak mają, lepiej wymienić.. Poza tym uszczelki mogą puszczać.. Jak nie ma wżerów można wymienić uszczelki..
Albo kupić nową pompę za 35pln od DFa (czy czegoś w tym stylu) :D



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Hamulce
Cyk Mechanika ogólna 4 2 Lut 2015, 11:51
Cyk
Brak nowych postów hamulce
Nie wiem co jeszcze mam wymienić.........
michau81nml Mechanika ogólna 7 16 Kwi 2018, 12:16
michau81nml
Brak nowych postów hamulce MK1
swap swap swap
herrkam Mechanika ogólna 3 1 Kwi 2006, 20:00
Żółwik Tuptuś
Brak nowych postów Hamulce z escorta rs
Gość Tuning mechaniczny 28 14 Cze 2006, 15:34
Daras84
Brak nowych postów Hamulce do MK1
Gibki Staruszek Mechanika ogólna 9 24 Kwi 2015, 14:10
Gibki Staruszek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.