[MK3] Zegary z Eskorta DIESEL do Fiesty DIESEL. |
Autor |
Wiadomość |
cybermovies [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Sie 2008, 12:02 [MK3] Zegary z Eskorta DIESEL do Fiesty DIESEL.
|
|
|
Witam,
na wstępie proszę o wyrozumiałość, że temat ten przewijał się wiele razy, a ja go znów powielam i o ew. przeniesienie do innego działu, jeśli źle umieściłem posta - po prostu nigdzie nie znalazłem konkretnych informacji, które potrzebuję (może źle szukałem?). Nabyłem świeżo Fiestę 1,8 DIESEL z listopada 1995r. (from Deutshland) i niestety bardzo brakuje mi obrotomierza w tym Dieselku. Znalazłem wczoraj na allegro 2 aukcje, na których sprzedają zegary od Eskorta, rocznik '95 i na drugiej aukcji - '96. Oto one:
http://allegro.pl/item409...95r_diesel.html oraz:
http://allegro.pl/item409...96r_diesel.html
Wg. mnie wyglądają identycznie, więc które kupię będzie raczej nieistotne. Sprzedawcy twierdzą, że te zegary pochodzą od Eskortów z silnikami Diesla. I teraz moje pytanie: czy takie zegary od wersji dla silników benzynowych różnią się tylko kontrolkami - mam tu na myśli m.in. kontrolkę od świec żarowych w dieslu, której w benzynie nie ma i na odwrót - np. jakąś kontrolkę układu wtryskowego itp. Czy różnice będą w czymś jeszcze? Bo rozpiskę podłączenia bardzo podobnych (no właśnie - i tu nie wiem, czy to są takie same zegary, czy nie) zegarów znalazłem na Fiestaguides oraz na naszym Forum. Chodzi o schemat podłączenia zegarów z FIESTY MK4 do MK3, który przewija się przez kilka wątków. I teraz pytanie nr 2 - czy jeśli te zegary z aukcji (Eskortowe) są takie same jak montowane w Fieście MK4, to czy ten schemat będzie działał? Bo wg. mojego rozumowania będzie działał, jeśli to takie same zegary, ale tego nie wiem na pewno.. Oczywiście najbardziej chodzi mi o działający obrotomierz, pomijając to że będą się ładniej prezentować przy kierze z podusią:D Wiem, że potrzebuję do podłączenia obrotka kabla sygnałowego od alternatora, którego jak zakładam nie mam (przy okazji - którędy mogę go przepuścić do komory silnika, żeby później nie było "mokrej niespodzianki" na dywaniku po większym deszczu?). I teraz zakładam również że w altku nie posiadam odpowiedniego wyjścia, więc jeśli zaniosę alternator elektrykowi samochodowemu, to powinien mi zrobić takie wyjście - czy może nie zrobić, bo nie w każdym altku da się to zrobić? Dalej mając już gdzie, wystarczy podłączyć sygnał z tego wyjścia w altku bezpośrednio pod odpowiedni pin w zegarach oraz ew. zmienić rezystor przy obrotomierzu, aby wskazania były bardziej zbliżone do prawdziwych? Czy może pomiędzy wyjściem z alternatora a zegarami, muszę jeszcze wstawić jakiś układ który by taki sygnał odpowiednio przerabiał dla obrotomierza, a może skoro zegary są już od DIESLA to mają taki układ na wejściu sygnału do obrotomierza? Bardzo proszę Koledzy - odpowiedzcie jeśli możecie na moje pytania, bo mam wątpliwości czy po lekturze (chyba wszystkich) wątków dotyczących obrotomierza w dieslu na naszym forum oraz tym angielskim - czy ja to wszystko dobrze rozumuję? Bo jeśli nie, to nakierujcie mnie na właściwe informacje. Jakieś tam pojęcie o elektryce i elektronice mam, więc powinienem sobie poradzić (Fiesty rozbierać też się nie boję:D) Aha i jeszcze jedno - żeby wymontować zegary, celem ich podmiany - chyba nie muszę odkręcać kierownicy? Czy do tego zabiegu jest konieczne zdjęcie kierownicy? No bo jeśli tak, to byłbym trochę zmartwiony, bo z tym to raczej sobie już nie poradzę - szczególnie że mam kierę z poduchą.. Jeszcze raz podaję: moja Fofi to 1,8 DIESEL z listopada '95r. Bardzo proszę o szybką odpowiedź, bo zegary którymi się zainteresowałem mogą szybko zniknąć z aukcji - w końcu to podobno gratka dorwać fabryczne zegary z obrotkiem do Diesla:)
Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem, wszystkie ewentualne odpowiedzi (ewentualne, bo w końcu ma prawo Wam się nie chcieć odpisywać na coś co już było kilka razy poruszane:D) i pozdrawiam serdecznie,
Mateusz i jego Fofi z Wrocka:D
P.S.: A może znacie kogoś kto z sukcesem przełożył zegary z Eskorta Diesel do Fiesty w Dieslu i działa mu obrotek? |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 2 Sie 2008, 13:09
|
|
|
Co do licznika od escorta mk5, to podłączałem w swojej fieście ;] i wszystko jak najbardziej działało tyle że za nic go nie zmieścisz bo licznik od fiesty jest mniejszy |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
cybermovies [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Sie 2008, 15:41
|
|
|
mk5 mówisz? hmm.. sprawdzałem właśnie jak to się zowie konkretne roczniki - zegarki które chciałbym kupić są z rocznika '95 i '96, a więc -> mk7 ;] więc napewno takie podłączałeś i nie pasowały? a może da się je jakoś przyrzeźbić mocowania przerobić albo jakoś "na wcisk" pozatym jakie były zegarki w eskortach mk5, to nie wiem :(( Czy to wobec tego takie same jak mk7? |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 2 Sie 2008, 16:54
|
|
|
No cóż mk6 i mk7 mają inny kształt, więc być może i by się zmieścił, ale czy da się podłączyć to nie wiem. Wiem że od eśka mk5 działa bezproblemowo ;] Najlepiej poszukać na necie schematów podłączenia zegarów od tych nowszych eśków i porównać do schematu od fiesty |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
afi
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 47 Dołączył: 01 Lip 2007 Posty: 75 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 2 Sie 2008, 18:58
|
|
|
Zegary w escorcie dieslu są takie same jak w fieście dieslu wiem bo sam takie mam tzn. wymontowane z escorta zamontowane w fieście. w samym montażu pomagał mi kolega który jest elektrykiem, nie miałem w wiązce przewodów pod obrotomierz podciągnął mi je z alternatora i nic nie mówił że coś musiał do niego dorabiać. natomiast jak kupowałem zegary to mnie uczulił żeby na pewno były z diesla i nie chodziło mu o zestaw kontrolek bo są one takie same dla wszystkich wersji po prostu nie są podpięte ta których nie wykorzystujemy. chodziło tylko o obrotomierz gdyż inaczej jest zasilany w dieslu a inaczej w benzyniaku. |
|
|
|
|
cybermovies [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Sie 2008, 15:43
|
|
|
O właśnie:) Dzięki za wasze odpowiedzi, trochę mi to wszystko rozjaśniło sprawę;] czyli zegary z Eskorta Diesel będą dobre do mojej Fofi, tylko może być problem z montażem.. no cóż - kto nie ryzykuje, ten nie zyskuje - kupię z wypłaty (po weekendzie) i zobaczymy czy da się je jakoś zamontować:D Relację zdam jak zamontuję, mam nadzieję, że wypali i obrotek zadziała;] Jakby ktoś miał jeszcze jakieś uwagi czy porady, to bardzo proszę pisać - na pewno wszystkie będą bardzo przydatne dla mnie:)
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20 Lis 2009, 11:16
|
|
|
podepne sie pod temat;]
mam dylemat co do zegarow...
http://allegro.pl/item817...ort_diesel.html
czy
http://allegro.pl/item800..._95r_1_8_d.html
roznia sie wtyczkami z tylu... ten pierwszy ma chyba taka jak we fiescie...? czy to by znaczylo ze wystarczy go podpiac bez przerabiania wtyczki (oczywiscie wiem o podlaczeniu obrotka z alternatora z W - na szczescie mam:D) i bedzie hulalo? a jak w przypadku tego drugiego z dwoma wtyczkami??
pozdrawiam i licze na madre odpowiedzi;] |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20 Lis 2009, 11:23
|
|
|
przeciez dzialaja;] kliknij w link, nie kopiuj go:) |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 20 Lis 2009, 11:26
|
|
|
ok, rzeczywiście teraz działają :yyy:
no więc tak, pierwsze zegary są starsze, z prędkościomierzem mechanicznym - takim jak masz aktualnie, więc podejrzewam że są p&p.
drugie to już elektronika, znajdziesz na forum co i jak przerobić (szukaj tematu o zakładaniu zegarów z MK4 do MK3). |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20 Lis 2009, 13:52
|
|
|
ale w tym drugim predkosciomierz tez jest chyba mechaniczny czy sie myle;>?
znalazlem schemat podlaczenia i nie jest tak ciezko:) kupie i nast. sobote spedze na grzebaniu przy fiescie:D |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 20 Lis 2009, 14:01
|
|
|
moje niedopatrzenie w każdym razie to takie zegary jak w mk4, więc będzie potrzebna przeróbka... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 21 Lis 2009, 01:11
|
|
|
Dzieki!
jeszcze tylko jedno pytanko w nowym liczniku sa 3 uziemienia a w starej wiazce jedno. to oznacza ze trzeba podpiac te 3 pod to jedno?
chodzi o w5, w10, b9 w nowym pod 5-aty pin w starym?
edit//
i jaki kabel kupic do alternatora? jaki ma miec przekroj? 1mm^2 starczy?
i jakas sugestia ktoredy go puscic?? przy silniku a potem jak wpuscic do srodka? dzieki:) |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 22 Lis 2009, 11:43
|
|
|
co do uziemienia - myślę że ok.
co do kabla - taki jak i wszystkie w wiązce zegarów. puścić możesz od altka na pas przedni, prawym nadkolem, a potem szukaj fabrycznego wejścia wiązki do wnętrza. taka moja sugestia, jest tu gdzieś gość który dorabiał kabelek w benzynówce (luk-90?) |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 22 Lis 2009, 13:38
|
|
|
ja dorabiałem;p |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Lis 2009, 13:48
|
|
|
Ja dorabiałem do benzyniaka kabel z edisa |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 22 Lis 2009, 14:25
|
|
|
a jakies porady jaki kabel kupic (ile m) i ktoredy ja mam go puscic:D? |
|
|
|
|
|