[MK3] Czasowe wycieraczki. |
Autor |
Wiadomość |
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 25 Wrz 2009, 19:08 [MK3] Czasowe wycieraczki.
|
|
|
Mam do was pytanko jak wy byście zamontowali układ scalony do czasowych wycieraczek. Ja chce podpiąć styk przekaźnika tego układu scalonego pod kabel wyjściowy do wycieraczek. Jak dałem plus prosto z klemy aku to wycieraczka zadziałała bez kluczyków. Więc jak dam między klemą aku a tym kablem styk przekaźnika to wycieraczki powinny działać czasowo. Układ był by włączany osobnym guzikem z konsoli środkowej.
Pytanie 2: Regulacja prędkości między 2 a 1 biegiem jest jak rozwiązana. Bo ja zauważyłem że na 1 biegu do silniczka jest podawane 7V a na 2 biegu 12V. Czyli regulowana jest raczej napięciem podawanym na silniczek. Dobrze myślę. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 25 Wrz 2009, 19:58
|
|
|
Ad.2 - sam sobie odpowiedziałeś na pytanie |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
pietrzus [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Wrz 2009, 00:12
|
|
|
powiem ci tak popróbuj dostać od innych aut ten przerywacz może dasz rade |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 26 Wrz 2009, 00:16
|
|
|
ja bym kupił zespolony z funkcją czasówek i odpowiedni przekaźnik - 10 minut robienia i masz jak fabryka przykazała |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
BerciQ
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 26 Wrz 2009, 10:36
|
|
|
jeszcze pytanie czy ,tak jak pisze bidżej, masz zespolony z czasówkami...chyba ze jeden z biegów ciągłych chcesz przerobić na czasówkę, ale moim zdaniem to sie mija z celem a i roboty kupa. |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 26 Wrz 2009, 18:13
|
|
|
Już doszyłem do tego jak jest to zrobione. Te 7V wzięło się stąd że po włączeniu 2 biegu powstawał spadek napięcie bo załączany jest drugie uzwojenie stojana w silniczku.
Płytkę drukowaną mam samoróbkę. Podpinać będę się pod 1 bieg. Będzie możliwa regulacja prędkości od jednego machnięcia na 60s. do ciągłego machania. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
BerciQ
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 26 Wrz 2009, 18:40
|
|
|
ta zmiana czasu pomiędzy kolejnymi machnięciami na czasówce jest bardzo fajna. Mam takie cudactwo w słubowym aucie i jest to naprawde super rozwiązanie. Czasami bywa tak że czasówki są za rzadko a ciągłe machanie za często i wtedy samemu sobie robie czasówkę z innym czasem
fajnie byłoby takie coś zrobić, tylko gdzie sterowanie umieścić. |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 26 Wrz 2009, 18:46
|
|
|
Gdziekolwiek. Mało miejsca w samochodzie jest. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
BerciQ
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 26 Wrz 2009, 19:16
|
|
|
Maki napisał/a: | Gdziekolwiek. Mało miejsca w samochodzie jest. |
chodziło o to żeby się nie rzucało mocno w oczy...bo sterowanie pewnie na jakimś potencjometrze będzie.
bidżej napisał/a: | programowalne czasówki dawali w mk4/5 |
ale zespolonego chyba nie da rady przełożyć? |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 26 Wrz 2009, 19:35
|
|
|
Ja daje potencjometr na konsoli środkowej, koło gruźlików podgrzewania tylnej szyby. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Wrz 2009, 21:32 Re: Czasowe wycieraczki.
|
|
|
Maki napisał/a: | Jak dałem plus prosto z klemy aku to wycieraczka zadziałała bez kluczyków. | Robisz zwarcie,,, jak wycieraczki stoją w miejscu to włączony jest układ parkowania (czyli to że maja zjechać na swoją pozycje i się zatrzymać. Jak przełącznikiem włączasz wycieraczki to ten układ zostaje odłączony. Jak podajesz taki impuls to owszem pojadą, ale na dłuższą metę coś padnie zapewne przełącznik przy kierownicy, włącz wycieraczki i zdejmij z niego wtyczkę - się zatrzymają to oczywiste, ale włącz je i wyłącz tak żeby jechały po szybie, ale przełącznik już na "0" i też się zatrzymają - wniosek, nawet jak są wyłączone to tamtędy płynie prąd, jak byś je ręką popchną to też by zrobiły jeden przebieg i się zatrzymały.
Maki napisał/a: | Pytanie 2: Regulacja prędkości między 2 a 1 biegiem jest jak rozwiązana. | Rzuciło mi się w oczy że ktoś wykombinował że sztuczka polega na innym zasilaniu silnika (12V ale w inny sposób) i tak to jest realizowane.
Jak chcesz czasówki to musisz zrobić jak w oryginale, 3 styki z przełącznika przy kierownicy przenieść na przekaźnik, a przełącznikiem przy kierownicy sterować przekaźnikiem, wtedy innym układem a czasowa regulacją też będziesz sobie mógł nim niezależnie sterować. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 26 Wrz 2009, 21:49
|
|
|
Jak bym robił zwarcie to by sypnoł bezpiecznik.
Cytat: | Jak przełącznikiem włączasz wycieraczki to ten układ zostaje odłączony |
Wiem, doszłam i do tego. Dlatego podczas impulsu styk rozłączy ten układ a załączy na chwilę 1. Po chwili styk rozłączy 1 bieg a załączy układ parkowania. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
KAMIL82
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 41 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 31 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17 Lis 2009, 16:43
|
|
|
witam.ja tez miałem problem z czasowymi wycieraczki od kąd kupiłem autko wogóle nie działały.myslałem ze trzeba duzo grzebac zeby zrobic.a wystarczyło włozyc sterownik duzy czerwony w zakurzone gniazdo w skrzynce przekaznikówi działaja bez zarzutu.warto najpierw sprawdzic...pozdr |
_________________ Fiesta 1.1i 89r.Wnetrze MK3,5 (2xAir-bag,elektryczne szyby,welur,centalny zamek) |
|
|
|
|
|