Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 13:52
Krzyżak lub przegub wewnętrzny do mk2
Autor Wiadomość
scyzor 

Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Festival
Silnik: 0.9/35KM
Wiek: 54
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 26 Wrz 2009, 16:09   Krzyżak lub przegub wewnętrzny do mk2

Jak w tytule. Pilnie potrzebuję. Silnik 1,0.
_________________
Stajnia: Ford Probe 2,2 GT; Ford Probe 2,0; Kawasaki GPZ 600R :)
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Wrz 2009, 20:03   

SPIDAN
21752
Przegub napędowy
Informacje Inter Cars o towarze
indeks: 0.021752
Cena brutto: 150,06 zł
nazwa: Przegub napędowy wewn.
opis : Przegub wewn.(kpl) FORD Escort 1.1/1.3 85-90,
Fiesta 0.9/1.0/1.1/1.6D 79-95; D:23/G:20

4MAX
4302-13-4049
Przegub napędowy
Informacje Inter Cars o towarze
indeks: 4302-13-4049P
Cena brutto: 91,27 zł
nazwa: Przegub napędowy wewn.
opis : Przegub wewn.(kpl) FORD ESCORT 1.1/1.3 80-90,
FIESTA 1.0/1.1/1.6D 79-94; Zz:23;Zw:20;Ou:75
producent: 4MAX
W MAGAZYNIE: 5

Dostępne w każdym intercars:
150zł Spidan
91zł 4max
 
 
 
scyzor 

Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Festival
Silnik: 0.9/35KM
Wiek: 54
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 28 Wrz 2009, 07:50   

Dzięki kolego. Chodziło mi jednak o używany krzyżak raczej bo nie chciałbym podwajać wartości auta montując nowy :hahaha:
_________________
Stajnia: Ford Probe 2,2 GT; Ford Probe 2,0; Kawasaki GPZ 600R :)
 
 
AdamB
[Usunięty]

Wysłany: 28 Wrz 2009, 18:01   

Montowanie używanych przegubów jest nie tylko pozbawione sensu, ale też zupełnie nieekonomiczne. Dolicz koszt robocizny i to po prostu się nie opłaca. Kup to co polecił Dioda za 91zł, potem wymień i zapomnij o temacie na dłuższy czas. Tu nie ma co się zastanawiać.
 
 
scyzor 

Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Festival
Silnik: 0.9/35KM
Wiek: 54
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 28 Wrz 2009, 20:33   

Tyle że ja to z kumplem sam zmieniam :-P

Auto służy "tylko" na dojazdy do/z pracy...
_________________
Stajnia: Ford Probe 2,2 GT; Ford Probe 2,0; Kawasaki GPZ 600R :)
 
 
AdamB
[Usunięty]

Wysłany: 28 Wrz 2009, 21:54   

Też zmieniam sam, ale i tak nie widzę sensu we wkładaniu używanych przegubów. Ile się niby zaoszczędzi?? Przy kosztach paliwa i ogólnej eksploatacji pojazdu oraz przy kosztach ewentualnych kłopotów to nie jest żadna oszczędność. Ponadto szanuj swój czas. Lepiej wypić piwo w knajpie niż wymieniać co pół roku przeguby na kolejne używane, a jak już lubisz grzebać przy aucie to możesz zająć się czymś innym. Przy Fieście zawsze znajdzie się coś do robienia.
 
 
scyzor 

Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Festival
Silnik: 0.9/35KM
Wiek: 54
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 29 Wrz 2009, 10:18   

Może i racja kolego. Wszystko ma plusy dodatnie i plusy ujemne jak powiedział pewien znany polityk :hahaha: :hahaha: :hahaha:

Mam pytanie w takim razie do Ciebie, jeśli sam to robisz...
Próbowaliśmy z kolegą (zdolna bestia - wymiana przegubu to dla niego nie pierwszyzna) zdemontować ten wewnętrzny przegub.
Niestety zabezpieczenie jest tam tak cholernie pomyślane, że ani go wyjąć ani też ściągnąć krzyżaka się nie dało. Nawet ściągaczem - stąd uszkodzenie.
Obawiam się, że w zewnętrznym (muszę wymienić osłonę - niestety na drugiej półosi) jest takie samo...
Jaki jest patent na tą operację :?: ;-(
_________________
Stajnia: Ford Probe 2,2 GT; Ford Probe 2,0; Kawasaki GPZ 600R :)
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Wrz 2009, 10:40   

tam nie ma żadnego krzyżaka . to jest przegub homokinetyczny z kulkami . a jak chcesz go rozebrać to trzeba mieć kątowe szczypce do pierścieni segera zewnętrznych . kładziesz półoś na ziemi jedna osoba trzyma patyk ty rozchylasz segera i trzymasz przegub a ona po rozchyleniu pierścienia delikatnie ciągnie za patyk . jak będziecie najpierw napinać półoś a potem rozszerzać pierścień to tego nigdy nie rozbierzecie bo zawsze trzyma tył . Ja po tylu latach dorobiłem sobie dedykowane szczypce i rozbieram w 20 sekund bez mycia zabezpieczenia . w 1 osobę da się rozebrać jak masz imadło i kręcisz patyk w imadło.
 
 
 
scyzor 

Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Festival
Silnik: 0.9/35KM
Wiek: 54
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 29 Wrz 2009, 11:28   

Próbowaliśmy oczywiście segerem rozchybać ale nic to nie dawało...
Może ktoś założył nieoryginalne zabezpieczenie a może to kwestia wprawy.

Dzięki za info - popróbujemy.
_________________
Stajnia: Ford Probe 2,2 GT; Ford Probe 2,0; Kawasaki GPZ 600R :)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Wrz 2009, 11:36   

scyzor napisał/a:
a może to kwestia wprawy.
Zdecydowanie,,, zakręć się koło kogoś kto to robił, bo jak pisał Dioda jak nie wiesz jak to za nic tego nie ściągniesz,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
scyzor 

Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Festival
Silnik: 0.9/35KM
Wiek: 54
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 29 Wrz 2009, 11:41   

OK. Jutro potrenujemy i zdam raport z osiągnięć :ok:
_________________
Stajnia: Ford Probe 2,2 GT; Ford Probe 2,0; Kawasaki GPZ 600R :)
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Wrz 2009, 11:43   

nie ciągnąć za przegub to podstawa . wykonać ruch dopiero jak pierścień jest rozchylony .
 
 
 
scyzor 

Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Festival
Silnik: 0.9/35KM
Wiek: 54
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 29 Wrz 2009, 11:47   

OK. Rozumiem, że wewnętrzny i zewnętrzny przegub "ma tak samo" :?:
_________________
Stajnia: Ford Probe 2,2 GT; Ford Probe 2,0; Kawasaki GPZ 600R :)
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 29 Wrz 2009, 14:48   

obydwa są tak samo zabezpieczane.
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Jak zapisać plik z Youtube lub Googlevideo
jackrzec Linkownia 31 30 Paź 2018, 14:27
mihaitydor
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.