| 
		[MK4] Problem z ogrzewaniem | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Thug [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Cze 2009,  06:56   [MK4] Problem z ogrzewaniem
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
 
Mam problem z ogrzewaniem a mianowicie pokretlo od powietrza [zimno-cieplo] nie dziala.         Mam ustwione zeby lecialo zimne powietrze a z wentylatora przy wlaczonym obiegu zewnetrzym nadal leci gorace powietrze, nie ukrywam ze jest to irytujace podczas jazdy w cieple dni:P:P:P i stad moje pytanie czy przepustnica podajaca cieple badz zimne powietrze zamyka wloty elektronicznie czy jest to rozwiazanie linkowe i moze linka sie odczepila od pokretla???
 
 
Pozdrawiam Marcin | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 28 Paź 2012,  12:55, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dark86ford  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: X100 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Darek 
                  Wiek: 38  Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 760 Skąd: bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Cze 2009,  07:18   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                          
 
uzywanie szukajki naprawde nie boli....
 
jesli dmucha ci tylko na cieplo to na 90% masz walniety elektrozawor nagrzewnicy
 
poprostu wystarczy poszukac, bylo nawet  w FAQ o ile mnie pamiec nie myli    | 
             
						
				_________________ 2009-2013-mk5 1,25
 
2013 - mk3... ale niestety nie fiesta...
 
www.bkib.pl
 
www.audytbezpieczenstwa.com.pl
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 polansky  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Krzysiek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 19 Cze 2009 Posty: 78 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Cze 2009,  07:20   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Thug, w naszych fiestkach mk4/mk5 jest to rozwiązane poprzez silniczek w zaworze nagrzewnicy, który masz na ścianie grodziowej. Wygląda to tak
 
 
http://www.abcford.pl/Pag...=669&c=32&s=186
 
 
A co do rozwiązywania problemów podobnych do tego o którym piszesz trafiłem wczoraj na ten temat, powinien Ci trochę rozjaśnić sprawę   
 
 
http://www.fiestaklubpols...ight=ogrzewanie | 
             
						
				_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano   
 
 
Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98      | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 yankess  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3/58KM 
                  Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 30 Skąd: Żmigród 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Cze 2009,  08:39   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Puki nie wymienisz elektrozaworu mozesz zamknąc obieg to wtedy puki nie go nie wymienisz bedzie leciało tylko zimne powietrze na lato jak znalazł a zamienniki sa na allegro po 50-60 zl Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Cze 2009,  09:02   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | polansky napisał/a: | 	 		  | Thugjest to rozwiązane poprzez silniczek w zaworze nagrzewnicy,  | 	  Zawór, nie silniczek, zawór któy może być albo zamknięty albo otwarty
 
 
 	  | yankess napisał/a: | 	 		  | Puki nie wymienisz elektrozaworu mozesz zamknąc obieg to wtedy puki nie go nie wymienisz bedzie leciało tylko zimne powietrze | 	  Z tego co wiem to jest to zrobione tak że otwarty zawór puszcza płyn, więc lecie ciepłe powietrze, zamknięty zawór (zasilony +12V) przełącza obieg i leci zimne, tak się uszkodzenie zaworu, cewki, sterowania w 95% przypadków włącza na stałe gorący nawiew.
 
 
 	  | yankess napisał/a: | 	 		  | na allegro po 50-60 zl Pozdrawiam | 	  O tym też było, możesz kupić oryginał za 200 i mieć spokój na kolejne 10 lat, lub zamiennik z allegro za 50 i będziesz go wymieniał 2 razy na rok bo ponoć padają jak muchy. | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 yankess  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3/58KM 
                  Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 30 Skąd: Żmigród 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Cze 2009,  09:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja mam zamiennik dwa lata i nie narzekam. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Cze 2009,  09:18   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jest temat o ogrzewaniu, do którego został podany link więc nie widzę sensu i potrzeby kontynuowania tego tematu i kolejny raz przecierania znanego szlaku... | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Thug [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Cze 2009,  19:23   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               dark86ford,  
 
 
Wielkie dzieki za informacje wiele mi to wyjasnilo i rozjasnilo:):):)
 
Jeszce raz wielkie Dzieki jutro to naprawie:
 
 
Pozdro Panowie i do Ulyszenia Elo Elo | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawelo06  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/50KM 
                  Dołączył: 31 Gru 2007 Posty: 148 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Wrz 2009,  14:20   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               mam takie jeszcze swoje zaobserwowane zagadnienie związane z nadmuchem ciepłego lub zimnego powietrza w mk4 
 
ost zauwazyłem iż jeżeli mocno wepchne radio tak bez głowy na siłe nieorginalne z tym plastkiem /ramką do fordów to moze to powodowac iż cały panel od ogrzewania poniżej sie wypycha do przodu i przestaje działać regulacja ciepła nadmuchu po kilku krotnym sprawdzenie tego faktu przynajmniej u mnie moge powiedzieć że można sie wkopać i przez źle zamontowane radio w ramce narazić sie na koszty wymiany panelu nie wiedząc o tym iz panel jest sprawny a tylko radio go wypycha i nie łaączy te pokrętło które przesuwa sie po metalowej skali regulujac temp nawiewu mysle że wart o to sobie sprawdzić przed kupowaniem nowego panelu | 
             
						
				_________________ FORD FIESTA 1.3i Endura-E JJB  60KM z 1996r już sprzedana- teraz Honda Civic 1.4iS Ej9  
 
w pracy Peugeot Boxer 2,2L HDI 2008r 110 KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MARIUSZ.B  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Wrz 2009,  16:32   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | JoeMix napisał/a: | 	 		  | Z tego co wiem to jest to zrobione tak że otwarty zawór puszcza płyn, więc lecie ciepłe powietrze, zamknięty zawór (zasilony +12V) przełącza obieg i leci zimne, tak się uszkodzenie zaworu, cewki, sterowania w 95% przypadków włącza na stałe gorący nawiew.  | 	  
 
JoeMix,  wiesz może jakim cudem ten elektrozawór steruje tak dokładnie temperaturą skoro ma tylko dwa stany otwarty i zamknięty ? Zawsze mnie to zastanawiało. | 
             
						
				_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MARIUSZ.B  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Wrz 2009,  22:24   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | bidżej napisał/a: | 	 		  | przez zmiany czasów otwarcia/zamknięcia - proste   | 	  
 
Czyli on sobie tam cyka tak cały czas. Nie lepiej było to zrobić na zwykłym zaworze i lince, pewnie było by mniej awaryjne. | 
             
						
				_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Wrz 2009,  16:12   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | MARIUSZ.B, ano sobie cyka,,, może rozwiązanie na zaworze by było mniej awaryjne ale bardziej skomplikowane. | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MARIUSZ.B  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Wrz 2009,  16:18   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | JoeMix napisał/a: | 	 		  | może rozwiązanie na zaworze by było mniej awaryjne ale bardziej skomplikowane. | 	  
 
Jakoś w polonezie sobie poradzili choć nie pamiętam aby w nim było dobre ogrzewanie   
 
bardziej skomplikowane, hmmm linka podłączona do pokrętła w kabinie, ciągnąca za dźwignę zaworu    | 
             
						
				_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Wrz 2009,  16:28   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Może w polonezie jest jak w Mk1 - nagrzewnica grzeje cały czas a linka przesuwa przesłonę,,, nie wiem, to nie jest zaworek I-O tylko jak jest zamknięty to kieruje wodę gdzie indziej, a nie blokuje jej przepływu zauważ. | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Wrz 2009,  16:53   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               to jest rozwiązanie prostsze jeśli chodzi o montaż - wystarczy wsadzić odpowiednią płytkę drukowaną w panel, zaworek w przewody od chłodzenia i jazda. sterowanie też jest (może wbrew pozorom) dość prymitywne.
 
 
nie wiem czy występowało takie coś jak fiesta mk4/5 z klimą automatyczną, ale jeśli tak to w tym przypadku rozwiązanie mechaniczne odpadało z założenia. | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Wrz 2009,  17:50   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | bidżej napisał/a: | 	 		  | nie wiem czy występowało takie coś jak fiesta mk4/5 z klimą automatyczną, ale jeśli tak to w tym przypadku rozwiązanie mechaniczne odpadało z założenia. | 	  
 
chyba nie było, przynajmniej nigdzie się z tym nie spotkałem | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MARIUSZ.B  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Wrz 2009,  18:28   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dla mnie to jest proste rozwiązanie:
 
  | 
             
						
				_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kowalik  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 34  Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 74 Skąd: Sierpc 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Paź 2012,  12:47   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam nie chciałem pisać nowego tematu więc podepnę się pod ten co może być gdy nawiew dmuchawy jest na 1 biegu leci ciepło gdy włączam np na 3 to już leci zimno 
 
elektrozawór chyba działa bo gdy przestawię na zimne to po paru sekundach leci zimne powietrze. Czy mogła by być przypchana nagrzewnica?? 
 
a i jeszcze sprawdzałem przewody które szły do tego zaworu nagrzewnicy oba były gorące bardzo bym prosił o pomoc | 
             
						
				_________________ KowaliK
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Paź 2012,  18:44   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Plus: dopisałeś się do istniejącego tematu, zamiast tworzyć nowy
 
Minus: odkopałeś 3-letniego trupa, a istnieje podwieszony temat, gdzie wszystko jest opisane. Szukajka: elektrozawór nagrzewnicy | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |