Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[mk3] problem z paleniem. 12l na 100km 1.1
Autor Wiadomość
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 13 Wrz 2009, 21:12   [mk3] problem z paleniem. 12l na 100km 1.1

Witam serdecznie

Mam następujący problem. Jakiś czas temu (ok 2tyg) zauważyłem, że moja fiesta zaczęła mi strasznie dużo palić. Dziwiłem się co tak często muszę jeździć na stacje tankować. Myślałem, że gdzieś mi ucieka ale to raczej niemożliwe. Tankowałem w różnych miejscach by sprawdzić czy mieszanka może nie jest zła, może mnie wałują itd.

Ostatnio zatankowałem na fulla, przejechałem 100km przy normalnej jeździe i potem znowu pojechałem zatankować na fulla na tej samej stacji oczywiście. Wyskoczyło mi 12,24l/100km :( a to silnik 1.1 jest przecie.

Instalacja była zakładana w połowie 2005roku ale od tamtego czasu do teraz przejechała niespełna 12,5 tys km! Dziadek ją zakładał i bardzo mało jeździł tym samochodem dlatego taki przebieg, więc nie wiem czy jest sens wymieniać filtr gazu, a tym bardziej parownik który jednak trochę kosztuje.

Na benzynie nie wiem ile mi pali bo nawet boję się zatankować by mi nie spalił całego zbiornika. Benzyny używam tylko do odpalania samochodu no i jak mi się gaz skończy to żeby do stacji dojechać.

Co może być przyczyną tak dużego spalania na gazie ? (na benzynie nie wiem ile pali no i ile powinna palić przy takim silniku - 5,6 l ? coś tędy chyba)

Filtr powietrza wymieniony miesiąc temu od razu mówię ,gdyby to mogło być problemem. Często spotykam się ze stwierdzeniem by wymienić kable, ale one były wymieniane z 8 miesięcy temu. Jak poznać czy kable należy wymienić ? Oczywiście WN, świece sprawdzę jutro, ale chciałbym jeszcze usłyszeć jakieś rady na co spojrzeć bym nie musiał 40x do samochodu schodzić.

PS : wiecie ile mniej więcej może kosztować przegląd instalacji u gazownika ? tudzież po prostu podjechanie z tekstem że za dużo pali. wiadomo że cena zależna jest od miasta i mechanika ale tak na oko, bo nigdy napraw LPG czy ogólnie odwiedzania takowego warsztatu nie miałem.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Blackknight88 14 Wrz 2009, 20:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MarcinekWE 


Model: Ford Fiesta Mk1`76
Wersja: Turbo
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 150
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Wrz 2009, 19:12   

w mojej byłej białej przeglad kosztował (nowy filtr+ustawienia) ok 60pln, miałem podobny problem gdy tuz po instalacji gazu palila mi ok 15l lpg na 1.1i i gosc sie jeszcze upierał(ten co zakladal) ze gaz jest dobrze ustawiony - wiec pojechalem do innego na sama regulacje - wzial 25zł, trwało to ok 20 minut (wsadzil czujnik do wydechu, pokrecił chyba z 3 srubami od gazu) i spalanie było na trasie 7,5l i w miescie 9l, pozdro!
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 14 Wrz 2009, 20:47   

Dzięki, a dynamika jazdy zmieniła się wraz ze zmianą podawania dawki gazu ?

Bo jeśli nie to już wiem co będę musiał zrobić, jeśli to sonda lambda będzie sprawna (auto stoi u znajomego mechanika, który jutro ma właśnie zająć się tym, że dużo pali, za dużo, biało z wydechu a jeszcze tydzien-2tyg temu bylo wszystko ok, zbytnio skrapla się z rury jak jade na gazie, wcześniej nie było tak jak jest teraz, no i obroty, dziura w benzynie jak dam gwaltowniej po gazie i dopiero potem idzie do gory, no i baaardzo wolno spadaja na lpg najpierw do mega niskich i po chwili laduja na prawidlowe)

Wszystko zostanie zrobione i dalej bedzie duzo palil to jade na regulacje do gazownikow. Domyslam sie ze sporo osob ma problemy z tym ktore ja doswiadczylem i wyminilem wyzej, tak wiec bede pisal w miare mozliwosci co bylo problemem, co pomoglo itd. Moze komus sie przyda.


Dzieki za dobra dla mnie wiadomosc (wolalbym regulacje niz nowa sonda = taniej :) )
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
MarcinekWE 


Model: Ford Fiesta Mk1`76
Wersja: Turbo
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 150
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Wrz 2009, 10:33   

dynamika się zmienia, swoja białą ustawiłem tak by była max oszczędna ale przez to nie miała kopa-coś za coś, na Twoim miejscu podjechał bym najpierw do gaziarza, przeleciał ze 2 tankowania gazu i by było wiadomo ocb
pozdro!

ps. tez wymieniałem sondę lambadę ale... bo 2 kable wyszły z niej i trzeba było to zrobić-sonda do 1.1i kosztowała mnie ok 150zł+ok20zł zamiana - trzeba było palnikiem starą nagrzać by móc ją wykręcić :9:
 
 
karolusms 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 132
Skąd: Skopanie
Wysłany: 16 Wrz 2009, 10:32   

jak duzo pali do regulacja + wymiana filtrow, swiece skoro nie sprawdzales tez mozesz zmienic, no i sprwdz szczelnosc....bo uwierz mi....nei musi smierdziec ani syczec.....
_________________

 
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 16 Wrz 2009, 18:52   

No dobra samochód mam już u siebie.

Co do całości to nic nie zostało wymienione o dziwo :) . Kumpel jedynie spojrzał jeszcze raz na to Cpp i krokowca (z krokowcem nic nie robił tak jak i ja) no i nic. włożył do środka z powrotem, poprawił kable i widocznie na wtyczkach gdzieś nie było łączenia. Wyregulował mi gaz na oko, trochę był mulasty jak go odebrałem zbyt chyba i trochę go ja podkręciłem i póki co taka dynamika jak jest teraz mi starcza i zobaczymy ile mi będzie palił. Jak znowu 12l to do gazownika już pojadę i tyle. Dymu z tyłu już nie ma i nie leje wodą tak jak wcześniej. na luzie na gazie daje strzał z gazu to spada nie jakoś strasznie szybko (być może przez krokowca bo do niego nie zaglądałem, ale póki co nie będę go ruszał) ale ok i do normalnych obrotow a nie ze strasznie niskie a potem wskakuja na te normalne. Czyli z tym się poprawiło. Co do benzyny to troszkę wolniej spadają, ale i tak na niej nie jeżdżę (tylko do odpalania no i czasem by przeplukac silnik to pojade z 15km) więc dobrze jest. Wspomnianej kiedyś dziury z dołu już nie ma. Na początku wywalał mi błąd sondy lambdy na wył silniku i na wł. nic nie wywalało. (nie było reseta jak oddałem do warsztatu). Zrobiłem reseta, zaprogramowałem kompa jak trzeba czyli 3 min (nawet z 3,5 miałem) na luzie a potem normalna jazda. Tylko programowałem go na gazie i nie wiem czy tak można, oraz po programowaniu jeszcze kręciłem dawką gazu jaka ma iść do silnika i nie wiem czy po każdej ingerencji w regulację gazu trzeba programować od nowa, ale poki co wszystko ok. Teraz nie wywala żadnych błędów i na wył i na wł, czyli sonda póki co dobra.

Problem wydawał się wielki, a widać tkwił we wtyczkach od cpp i krokowca. Jak widać na mym błędzie trzeba patrzeć nie tylko na kable od tych pierdółek ale także i za wtyczkami od strony silnika. No i ta regulacja gazu też do przodu.

No póki co jeździ, spada z obrotów, dynamikę ma (wydaję mi się, że nawet taką samą jak wcześniej gdy sam go jeszcze wyregulowałem, ale że nie ma dymienia oraz nadmiernej ilości wody to i raczej powinien mniej palić), zobaczymy jak będzie ze spalaniem, ale jestem dobrej myśli.

Pzdr i dzięki za wszelkie pomocne rady, bo może nie stosowałem ich teraz ale na pewno przydadzą się w przyszłości jakby co.
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 16 Wrz 2009, 19:07   

a komputer ustawiałeś?
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 16 Wrz 2009, 20:01   

Tak, reset był i ustawianie na gazie, nie wiem czy jest jakaś różnica ustawiania kompa na gazie a na benzynie.

Oczywiście książkowe ustawianie, bez żadnych głupich wyczynów.

Po ustawieniach kompa jeszcze regulowałem gaz na wężu i reduktorze, ale nawet po takowych zmianach błędów komp nie wywalał.
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 16 Wrz 2009, 20:36   

to weź ustaw kompa z głupimi wyczynami, szaleństwami itp, bo był wiele razy problem ze spalaniem własnie przez książkowe ustawianie...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 16 Wrz 2009, 20:43   

jutro jadę do Kielc (50km od mojego miasta) i zobaczę ile mi spali na te 100-110km. Jak dalej będzie kosmos to zrobię jak mówisz ;) , bo też właśnie tutaj wyczytałem, że raz tak raz tak było po resecie książkowym jak i zwariowanym.

[ Dodano: Czw Wrz 17, 2009 15:11 ]
No dobra. od odebrania samochodu do teraz przejechane ponad 200km = ok. 210-215km i jeszcze mogę dalej jechać. Mimo że pływak ostro obija się o butle (gdy hamujemy to słychać) to jeszcze mogę jechać. W butli było gdzieś z 21-22l max! jak odebrałem samochód, no ale trzeba wziąć pod uwagę że sporo razy gazowałem go na luzie no i podczas testowania max prędkości, tak więc spalanie już się poprawiło no i dynamika zachowana. Spalanie będzie niższe niż 10l/100km. Po zatankowaniu butli do pelna zerknę jeszcze ile na trasie i w mieście będzie łykać, ale ogólnie już zadowolony jestem.
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.